Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Ceed1
    A ja cały czas nie wiem co lepsze dla mojego silnika 5W/30 czy 5W/40. Olej w jednym i drugim przypadku miałby być wymieniany co 15 000. Pidziek, PAOLO ESCO co wy na to? Zaproponujcie coś konkretnie z polskiej dytrybucji argumentując to rzeczowo. Nie interesują mnie wywody chemiczne i milion danych z etykiety. Jako ludzi znających się na olejach proszę o rzeczowe fakty. Chodzi o to aby np. powiedzieć, że 5W/30 jest lepszy do tego silnika od 5W/40 bo..... a np. gorszy tylko.... Oczywiści możecie zasugerować daną markę olejową od tych teoretycznie najlepszych do najgorszych. Jeśli to uczynicie uszczęśliwicie mnóstwo ludzi z tego forum .
    Żeby takie stwierdzenie napisać że 5Wxx jest lepszy-gorszy do tego silnika trzeba by znać pasowanie elementów, ciśnienie oleju, temperture w komorze spalania i kilka innych danych. Skoro producent zaleca 5w30 to o ile masz seryjny silnik to lej taki olej- stosunkowo najlepszy jeśli chodzi o parametry i spełniający normy producenta. Schody zaczynaja sie w autach które mają podniesioną moc.
    Co do zmian co 15 tyś też podchodziłbym z dystansem- ja proponuje co 10-12 tyś km.
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz


    • rOBERTO795. Producent oprócz 5W/30 zaleca także 5W/40. Wynika to z norm. Czyli nic nowego Twoja wypowiedź nie wniosła. Parametry o których piszesz dla przeciętnego użytkowniak to kosmos a nam chodzi o dobór oleju. Pidziek. Ja umiem czytać instrukcję i wiem jaki olej mam lać jeśli chodzi o instrukcję. Pies jest pogrzebany właśnie tu, że nie wiadomo tak naprawdę, który olej lać 5W/30 czy 5W/40, bo mogę lać jeden i drugi jak zmieniam olej co 15 000 chociaż na 5W/30 można jeździć do 30 000. Czyli nadal pytanie jest aktualne co jest lepsze dla 1,4 TSI 5W/30 czy 5W/40 przy zmianach co 15 000?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Ceed1
        Czyli nadal pytanie jest aktualne co jest lepsze dla 1,4 TSI 5W/30 czy 5W/40 przy zmianach co 15 000?
        Właśnie i tu jest pies pogrzebany :lol:

        Więc ...

        Zamieszczone przez Pidziek
        określ swój styl jazdy, ilość zimnych rozruchów, intrwiały roczne oraz czy wiecej tras czy wiecej ruchu w mieszanym cyklu np. tereny podmiejskie.
        Coś po prpostu więcej napisz o użytkowniu silnika itp.
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Ceed1 gdyby nie ten Twoj nick który jest mylący z samochodem innej marki to bym Ci napisał lej Xw40 ale jako że pomyślałem że jeździsz Kijanką to napisałem to co napisałem.

          Druga sprawa jest taka ze nie do końca wiem - wiemy jak użytkujesz auto to ........
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz


          • Ja bym się raczej zastanawiał czy 5w30 504/507 czy 0w40 502/505.
            Np Mobil1 New Life 0w40, już nie pełny syntetyk, choć wg opisu producenta ma czasem przewagę nad starym, pełnym syntetykiem:
            Fehler 404: Seite nicht gefunden - MOTOR-TALK

            Porównując produkty ExxonMobila, czyli NewLife i ESP widać, że przewaga ESP w niskich temp. to całe 3%, szkoda że podali pompowalności dla ESP, bo mógłby wypaść nawet gorzej. Trochę boję się o te nagary na zaworach, ale jeszcze nie słyszałem o tym problemie w 1.2 czy 1.4 TSI.
            5w40 chyba za gęsty na naszą zimę. Za rok wleję Mobila 0w40, ludzie z BITOG i Niemcy go chwalą, najnowsza wersja SN ma HTHS na poziomie 3,8, podobno spełnia też wymagania 503.01, choć nie testowany
            Jakoś nie mogę się przekonać do promowanych na tym forum wynalazków .

            Jeszcze jedno, przy częstych jazdach (do 15 km) olej klasy 5w40 po 2000 km jest już olejem 5w30, po 5000 5w20, po 10000 ma już 25% paliwa - tu odnośnik do testów przeprowadzonych przez Shell (artykuł chyba nieco zapomniany):
            Auto Świat - Portal motoryzacyjny

            Jeśli po 10000 km jazdy na krótkich odcinkach pojedziemy z takim silnikiem na niemiecką autostradę to niedługo się z nim pożegnamy. Więc rzadkie oleje do częstych, krótkich jazd - niekoniecznie. Oczywiście Niemcy lekko przesadzili (rozrzedzali olej nie przekraczając 2500 obr. i 50 km/h), ale problem istnieje.

            Jeszcze jedno, poczytajcie co pisze Mitsubishi o Colcie ClearTec:
            5 - Olej silnikowy o niskiej lepkości:
            W porównaniu do podstawowych wersji modelu Colt, w ClearTec zastosowano olej klasy 0W-20 zamiast 10W-30 w celu zmniejszenia strat energii powodowanych tarciem.
            Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 2 % do 3 % (w zależności od modelu)
            Najwięcej, bo po około 30% dają wg nich system Start-Stop i opony o niskich oporach toczenia.

            Powiedzmy, że ColtCleartec spala o 0,6 l benzyny mniej od normalnego (rzeczywistość nie jest taka różowa, bo trochę takim jeździłem), 3% z 0,6 litra/100 na dystansie 10000 km to będzie jakieś 10 zł, więc odczuwalne obniżenie spalania przy oleju 0w20 można włożyć między bajki.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek
              Coś po prpostu więcej napisz o użytkowniu silnika itp.
              rano wyjazd na przystanek PKS 5 km. i powrót 5 km (często tylko jeden start (garaż - nie ogrzewany więc zimą jakieś - 2 st. latem temperatura otoczenia), po ok. 30 min. start do pracy silnik lekko ciepły, dojazd ok 6 km., praca ok. 9 godz. start do domu samochód parkowany pod chmurką, powrót do domu 6 km czasami jakieś zakupy. Raz w tygodniu trasa 20 km w jedną stronę i 20 km. w drugą. Czyli w ciągu dnia jakieś 2-3 zimne starty i 95 % krótkich tras. Dwa trzy razy w roku dłuższy wyjazd na terenie Polski od 50 do 400 km w jedną stronę. W miejscu pobytu też korzystam z samochodu.

              Proszę o sugestie co do wyboru właściwego oleju (konkretny produkt) lub jakie powinien mieć właściwości. Na ten czas Castrol LL5W30
              kasper64

              Komentarz


              • Zamieszczone przez xof
                Ja bym się raczej zastanawiał czy 5w30 504/507 czy 0w40 502/505.
                Np Mobil1 New Life 0w40, już nie pełny syntetyk, choć wg opisu producenta ma czasem przewagę nad starym, pełnym syntetykiem:
                Link
                Lepiej kupić wersję ciężarową jest lepsza od cywilnej:-)

                Zamieszczone przez xof
                Jeszcze jedno, przy częstych jazdach (do 15 km) olej klasy 5w40 po 2000 km jest już olejem 5w30, po 5000 5w20, po 10000 ma już 25% paliwa - tu odnośnik do testów przeprowadzonych przez Shell (artykuł chyba nieco zapomniany):
                Wyniki nie bedące odwzierceiedleniem tego co jest w rzeczywistości ale może w olejach Shella tak jest :lol: :lol: :lol: :lol:

                Zamieszczone przez xof
                więc odczuwalne obniżenie spalania przy oleju 0w20 można włożyć między bajki.
                Jak masz w co zalać 0W20 to daj znac to Ci udowodnię że można zejść ze spalaniem o 0.4L :-)

                Zamieszczone przez kasper64
                Na ten czas Castrol LL5W30
                Byle z zachodu
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz


                • Stąd:
                  rt-logo-black

                  Specifically, 0W-30 oils are expected to provide 0.3% higher FEI than 5W-30 oils, and 0W-20 oils
                  are expected to provide 0.5% higher FEI than 5W-20 oils. The relationship between 5W-20, 5W-
                  30, and 10W-30 oils will remain the same in GF-5 as in GF-4, that is, 5W-30 oils are expected to
                  provide 0.7% higher FEI than 10W-30 oils and 5W-20 oils are expected to provide 0.5% higher
                  FEI than 5W-30 oils.
                  Po przeliczeniu wychodzi, że 0w20 poprawia spalanie o 1% w stosunku do 5w30, czyli
                  przy spalaniu rzędu 6 l/100 daje to 0,06l, czyli prawie 7x mniej niż twierdzisz.

                  Trochę stara, ale jara i dobra do naświetlenia problemu jest sekwencja VIB (ASTM D 6837), używana do testów spalania, w owej sekwencji silniki są kręcone z prędkością 800 i 1500 obr/min !!! i do tych właśnie prędkości obrotowych i małych obciążeń odnosi się ten 1%, w rzeczywistości jest dużo gorzej.

                  W tym ciekawym dokumencie, który jak czytamy pod koniec, nie powinien być udostępniany - 404 - File or directory not found.
                  piszą:
                  There is no statistical evidence that lighter viscosity grades offer any Fuel
                  Economy improvement among the matrix oils.
                  Test FTP-75, 7 różnych samochodów, w tym 1 japoński . Piszą też, że należy stworzyć taki test, który wykaże różnice w spalaniu przy użyciu różnych olejów. Ten obszerny dokument traktuje o opracowywaniu nowej sekwencji testowej VID, która ma wykazać różnice między olejami - co jest sprzeczne z podstawowymi zasadami nauki.

                  A stworzyli coś takiego:
                  RESULTS RELATED TO YOUR SEARCH | Southwest Research Institute

                  test przy prędkościach obrotowych 2000/1600/695 przy maksymalnej mocy 22 kW dla silnika >200 kW !!!, jak to przeczytałem to zbaraniałem, całe to ekologiczne p... dla kilku kropel paliwa i to wątpliwych? Ja podziękuję za takie właściwości olejów 0w20.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Pidziek
                    Zamieszczone przez kasper64
                    Na ten czas Castrol LL5W30
                    Byle z zachodu
                    tzn w tej chwili jest zalany przeglądowy castrol, ale chsę go zmienić więc proszę o pomoc w doborze warunki eksploatacji opisałem wcześniej.
                    kasper64

                    Komentarz


                    • xof: dziękuję za fajne materiały miłego dnia !
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez xof
                        Ja bym się raczej zastanawiał czy 5w30 504/507 czy 0w40 502/505.
                        ja, jak już napisałem, przy normalnej eksploatacji w autach na gwarancji jestem za 5W/30 ze specyfikacją VW 504.00/507.00 (ale zmienianym max po 15 tys km nie po wyższym przebiegu bo po 20-30 tys km ten olej po protu tego nie wytrzyma - (chętnie zobaczę UOA oleju LL po 28-30 tys km). W innych przypadkach np przy jeździe na krótkich odcinkach w miescie itp. - 0W/30, 0W/40 zmienianych nawet częściej jeżeli warunki eksploatacji będa cieżkie (nawet co +- 10 tys km).
                        5W/30 z VW 504.00 ponieważ tak jak napisał xof
                        Zamieszczone przez xof
                        Po przeliczeniu wychodzi, że 0w20 poprawia spalanie o 1% w stosunku do 5w30,
                        do tego trzeba brać pod uwagę, że olej w tym silniku lekko nie ma - turbina + kręcenie silniczka do wyższych obrotów wymaga oleju ze specyfikacją VW 504.00/507.00 5W/30, który podoła obciążniom - nie na darmo VW wprowadził 650h testy dla olejów - RNT Wear Test - "Baumusterprufung": Gasoline Engine Tests, Diesel Engine Tests - I jeszcze jedno, mając auto na gwarancji - zwłąszcza przy silnikach 1,4 TSI dobierając olej ze specyfikacją warto jeszcze zwrócić uwagę czy olej jest oficjalnie zaaprobowany przez VW - uniknie się wtedy "kopania z koniem" i ewentualnych problemów z ASO i SAP w ramach reklamacji.
                        Co do tego czy 0W/30 czy 0W/40 to na niemieckim forum opinie sa podzielone. Mobil 1 0W/40 po przejechaniu 7 tys z TBN +- 11 zszedł na TBN 6...w tym miejscu startuje olej LL ze specyfikacją VW 504.00 ... :? Co jest zdrowsze dla silnika LL czy 0W/30 , 0W/40... czy 5W/30 z VW 504.00 noooo to sobie można pogdybać jedna i druga opcja ma swoje + i - (kilkanaście stron temu ten problem był przecież poruszany strona 155-156).

                        [ Dodano: Czw 30 Sie, 12 10:22 ]
                        Zamieszczone przez kasper64
                        wyjazd na przystanek PKS 5 km. i powrót 5 km (często tylko jeden start (garaż - nie ogrzewany więc zimą jakieś - 2 st. latem temperatura otoczenia), po ok. 30 min. start do pracy silnik lekko ciepły, dojazd ok 6 km., praca ok. 9 godz. start do domu samochód parkowany pod chmurką, powrót do domu 6 km czasami jakieś zakupy. Raz w tygodniu trasa 20 km w jedną stronę i 20 km. w drugą. Czyli w ciągu dnia jakieś 2-3 zimne starty i 95 % krótkich tras. Dwa trzy razy w roku dłuższy wyjazd na terenie Polski od 50 do 400 km w jedną stronę.
                        tz "ciężkie" warunki pracy oleju.---> ""W silnikach w których stosowana jest zasada zmian oleju Longlife, i które poruszają się głównie na krótkich odcinkach poniżej 15 km od uruchomienia silnika do jego wyłączenia, dochodzi często do nadmiernego rozciągnięcia się łańcuszka rozrządu. W ekstremalnych warunkach potrafi on przeskoczyć, co może się skończyć kolizją zaworów z tłokami. Za przyczynę tych awarii uważane jest nadmierne zanieczyszczenie oleju paliwem (niedogrzane na krótkich odcinkach silniki itd...). Sugeruje się skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg tego olej Longlife jest "zabójczy" dla silnika w takich warunkach pracy." Porządny 0W/40 zmieniany +- co 10 tys km max powinien załatwić sprawę np Millers XFS 0W/40.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • Moje warunki jazdy: rozruch na zimno, jazda 30 km, 8 godzin przerwy, rozruch na zimno i 30 km jazdy. Czasami trochę kręcenia się po mieście. Raz w miesiącu 200-400 km w trasie. Obecnie mam Shella 5W/40. Nie widzę absolutnie żadnej różnicy w porównaniu do oleju zalanego fabrycznie. Czy przy moich warunkach jazdy zostać przy Shellu 5W/40 czy przejść na jakiś 5W/30 a może 0W/40? PAOLO ESCO, Pidziek co wy na to?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Ceed1
                            przejść na jakiś 5W/30 a może 0W/40
                            warunki eksploatacji normalne.
                            Ja jestem za opcją 5W/30 ze specyfikacją VW 504.00 lub 0W/... Jeżeli Tobie to odpowiada ale olej zmieniany tak jak napisałem powyżej.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Sugeruje się skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg tego olej Longlife jest "zabójczy" dla silnika w takich warunkach pracy."
                              ale naprawdę proszę o konkretne produkty bo właśnie chciałbym jesienią zmienić olej nie koniecznie LL ale i on może być i tak będzie inny okres zmian (najlepsze z najlepszych ale do kupienia).
                              kasper64

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez kasper64
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Sugeruje się skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg tego olej Longlife jest "zabójczy" dla silnika w takich warunkach pracy."
                                ale naprawdę proszę o konkretne produkty bo właśnie chciałbym jesienią zmienić olej nie koniecznie LL ale i on może być i tak będzie inny okres zmian (najlepsze z najlepszych ale do kupienia).
                                Z syntetyków to:
                                Motul X-Lite 0W-30 (którego sam używam w 2 silnikach turbo benzyna), AMSoil SAE 0W-30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil, Millers XFS 0W-40, RedLine 0W30 Motor Oil, Statoil LazerWay V 0W-30, Titan Supersyn 0W-30
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz


                                • Millers XFS 0W/40, Motul 8100 X-Max 0w40, Synthoil 0W/40, Mobil1 0W/40 (z niemiec lub USA o ile dostaniesz), masz jeszcze Edge FST 0W/40 z 0W/30 mogę polecić LazerWay 0W/30 , Amsoil 0W/30, FUCHS TITAN SUPERSYN 0W30 (naprawdę dopasiony pod względem dodatków) itp...

                                  Zamieszczone przez kasper64
                                  chciałbym jesienią zmienić olej
                                  pisz śmiało do forumowych sprzedawców - napewno dostaniesz dobrą cenę i pewny produkt + oczywiście doradzą Tobie jeszcze dodatkowo w wyborze.

                                  [ Dodano: Czw 30 Sie, 12 10:53 ]
                                  haha ... :lol jak powyżej napisał Sebastian (jak pisałem to Twojego postu jeszcze nie było) :P
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • hehe ... i znowu dylemat co wybrać z tego dobrodziejstwa ops: :diabelski_usmiech
                                    na 1-szym i jedynym przeglądzie który był jeszcze na gwarancji zalazłem silnik mobil1 esp formula 5w30, z racji o ktorych wspominał PAOLO ESCO, żeby była akceptacja VW, te ichnie 504.00/507.00 itp.... teraz już jest po ptokach i też myślę nad lepszymi rozwiązaniami. Wstępnie myśli swe kieruję w kierunka AMSoila, a co z tego wyjdzie to się okaże :P chociaż nie powiem że po samej wymianie oleju na tego mobila, to silnik pracował przyjemnie cichutko... szkoda tylko że tak krótko miał taki dobry humor (jakieś 2-3 mce :P) :diabelski_usmiech generalnie te 1.4tsi to zło :lol: ani to nie jeździ, ani mało nie pali... dobrze że chociaż oleju nie żre jak smok
                                    SPOT Poznań:
                                    .....
                                    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                    Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                      i znowu dylemat co wybrać z tego dobrodziejstwa
                                      nie dylemat...po prostu trzeba pomysleć jak "eksploatuję swój samochód" i co w takim przypadku będzie dla niego najlepsze.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        trzeba pomysleć jak "eksploatuję swój samochód"
                                        że tak powiem...... szybko :lol: :szeroki_usmiech
                                        SPOT Poznań:
                                        .....
                                        ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                        Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                          Z syntetyków to:
                                          Motul X-Lite 0W-30 (którego sam używam w 2 silnikach turbo benzyna), AMSoil SAE 0W-30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil, Millers XFS 0W-40, RedLine 0W30 Motor Oil, Statoil LazerWay V 0W-30, Titan Supersyn 0W-30
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Millers XFS 0W/40, Motul 8100 X-Max 0w40, Synthoil 0W/40, Mobil1 0W/40 (z niemiec lub USA o ile dostaniesz), masz jeszcze Edge FST 0W/40 z 0W/30 mogę polecić LazerWay 0W/30 , Amsoil 0W/30, FUCHS TITAN SUPERSYN 0W30 (naprawdę dopasiony pod względem dodatków) itp...
                                          Wiekie dzięki.
                                          Wszystkie mają aprobaty VW czy muszę sprawdzić?
                                          Czyli 0W/... ponieważ ...? (rzadki, lepki, czy coś innego?)
                                          kasper64

                                          Komentarz


                                          • ok. W takim razie przejdę na 5W/30. Nie wiem dlaczego ale mam sentyment do Mobil i Castrol. Który w tym wypadku jest bardziej odpowiedni i krótko dlaczego, czy Castrol LL 5W/30 cz Mobil 1 ESP 5W/30? I jeszcze jedno. Raz w roku podróżuję po Europie południowej. 3-3,5 tys km. Czy na upały około 40 5W/30 nie jest za słaby? Bo ze specyfikacji wynika, że chyba jednak tak.

                                            Komentarz


                                            • Czyli wychodzi ze dobrze zrobilem zalewajac Millersa XF 5W30 LL jak robie 70km, 8h przerwy, 70km?
                                              Oczywiscie krece silnikiem w calym zakresie obrotow i auto na gwarancji.
                                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Ceed1
                                                mam sentyment do Mobil i Castrol
                                                to weź Castrola Edge FST 5W/30 VW 504.00/507.00
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • dzięki

                                                  Komentarz


                                                  • 5 tyś km po europie południowej w temperaturach 35-40 st. i X-Lite-a 0W-30 ubyło nie cały 1 mm z bagnetu, olej też nie zrobił się czarny (nie utlenił się).
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X