Zamieszczone przez endryu
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Gdzieś tu jest sens tegoż twierdzenia.Zamieszczone przez Seedwszelkie doladowane i mocne benzyny VAG powinny jezdzic na 503.01 - X-lite
Ale jeszcze pasuje sobie odpowiedzieć na pytanie.
Jakie ciśnienie oleju winne być w tym silniku jakie uzyskuje sie na tym oleju.
Czy ktoś takowe info posiada względem zalanego oleju ?
Pytam pod kątem stabilności klinu smarnego na panewkach i czopie.
wytworzenie mocniejszego klina smarnego w oleju A5/B5 0W30 z HTHS poniżej 3.5 czy =3.5 jest bardziej możliwe w silnikach które kręcą się wyżej a zastosowanie 0W30 z HTHS powyżej 3.5 w silnikach wolniej kręconych , używanych standardowo bardziej zasadne.
Jeśli chodzi o doładowane benzyny wszystko rozbija się o dwie kwestie:
- zimne uruchomienie, jazda na krótkich odcinkach a po osiągnięciu temp. roboczej jazda zwykła bez zamulania silnika z przewagą parti obrotów min. 2000 wtedy HTHS A5/B5 jak najbardziej
- jazda i katowanie benzyny na wysokich biegach (bo mam panie duży moment obrotowy) i niskiej prędkości obrotowej wału olej o jak najwyższej lepkosci i HTHS.
To tak łopatologicznie bo do tego dochodzi nieszczęsne ACEA i API które nakłada na producentów pewne normy jakie ma spełniać olej pod względem zawartości sapsówProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Jak mi wytłumaczysz łopatologicznie skąd i dlaczego taka teza to się przesiąde. Mozesz też jakieś badanie wrzucić :PZamieszczone przez Seednadal twierdze, ze najlepszym wyborem do 1.8T jest - X-lite 0W-30.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
czernobyl Jak najbardziej normalne, te silniki 1,6 tak mają. W którejś instrukcji do silnika 1,6 napisali że temperatura oleju może dojść max do 140ºC. Nie sugeruj się tym co piszą użytkownicy TSI, czy TDI te silniki mają inny układ chłodzenia oleju niż BFQ czy BSE.Zamieszczone przez czernobyltemp. otoczenia = 35'C. temp. oleju 116'C
czy to normalna temp. oleju w aucie zasilanym LPG? sporo trochę - zwłaszcza, że chłopaki z 1.8TSI piszą o okolicach 100'C
A z własnej obserwacji temp. oleju w BSE wiem, że podczas jazdy w temp. zew. nie przekraczającej 20ºC z prędkością do 100km/h temp.oleju nie przekracza 100ºC, ponad 100km/h do 140km temp. oleju 102ºC -110ºC. Jak temp. zew. jest powyżej 20ºC do 40ºC, to temp. oleju jest między 110ºC a 120ºC.
rOBERTO795 dobrze Ci ta analiza wyszła, ale TBN znowu masz poniżej 5 jak na LM w Octavii, wiadomo ile ten Millers ma TBNu na starcie? Na jakiej stacji tankujesz Lpg? Nie napisałeś jak użytkujesz Clio,krótkie odcinki w mieście? Przestało Ci brać olej na Millersie?Zamieszczone przez rOBERTO795Witam wklejam kolejną swoja analizę.
Komentarz
-
-
TBN poniżej 5 ale po 9200km z gazem a nie po 5700-jak w octavii na pb98dobrze Ci ta analiza wyszła, ale TBN znowu masz poniżej 5 jak na LM w Octavii, wiadomo ile ten Millers ma TBNu na starcie? Na jakiej stacji tankujesz Lpg? Nie napisałeś jak użytkujesz Clio,krótkie odcinki w mieście? Przestało Ci brać olej na Millersie?
_________________
. Tankuje zawsze na lotosie-sporadycznie na shell-u. Jazda można powiedzieć głównie miejska 3-10 km i raz w tyg trasa ok 50km w jedną strone- wtedy nie ma lekko
. Dolalem go ok 1L czyli mniej niż x-cessa 5w40 i tyle samo co poprzedni własciciel dolewał elfa 10w40
. tym bardziej że teraz -znaczy ok 9000tyś km temu ją zagazowałem wiec gaz tez coś sie przyczynil i do zużycia i do wyczyszczenia.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
nigdy nie miałem jasnego zawsze ciemny ale rzadkiZamieszczone przez PAOLO ESCOpytanie - czy przy zmianie oleju miałeś olej ciemny czy jasny - chodzi mi o Renault z LPG... :roll:Zamieszczone przez rOBERTO795gaz tez coś sie przyczynil i do zużycia i do wyczyszczenia.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Mozna to tak nazwać- brązowawy-przeźroczysty. choć specjalistą od kolorow to nie jestem :PZamieszczone przez PAOLO ESCOciemny żółto-złoty czy wpadający w czarny kolor?Zamieszczone przez rOBERTO795ciemnyOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Czyli dobrze wybralem, bo z asystenta biegow korzystam, z korekcja 1 a czasem 2 biegi w dol :PZamieszczone przez Pidziek- zimne uruchomienie, jazda na krótkich odcinkach a po osiągnięciu temp. roboczej jazda zwykła bez zamulania silnika z przewagą parti obrotów min. 2000 wtedy HTHS A5/B5 jak najbardziej
Komentarz
-
-
Mam 1.8 TSI i ok. 35 000 km przebiegu. Na 15 000 km dolałem już ok. 2,2-2,5 l oleju. Czy z Waszego doświadczenia wynika, że zmiana oleju może spowodować znaczące zmniejszenie dolewek? Samochód docierałem przez 3000 km, jeżdżę dość dynamicznie ale nie wyścigowo, nie "cisnę" na zimnym itp. Przy przebiegu 5000 wymieniłem fabryczny olej na Castrol Edge 5W30, przy 20 000 zalałem Motula X-Clean+ 5W30. Czy był to Castrol czy teraz ten Motul to co 15 000 km dolewam ok 2-2,5 l oleju. Wiem, że TSI biorą zazwyczaj olej ale 2,2-2,5 l to sporo. Czy zalanie jakimś 5W40 polepszyłoby sytuację, szczególnie że i tak wymieniam olej co 15 000 km?
Komentarz
-
-
granacik - problem wymian oleju masz z głowy
Przez te dolewki masz praktycznie cały czas świeży olej :diabelski_usmiech Wymieniaj tylko filtr oleju (starając się, aby olej z miski nie wyciekł) i będzie git !!! :diabelski_usmiech
A tak na poważnie - trochę za bardzo żre Ci olej Twoja Octa... Może jeździsz ostro i na dłuższych odcinkach...? To by tłumaczyło częściowo "zjadanie" oleju przez silnik, ale i tak 2,5 litra na 15.000 km to trochę przydużo...Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Eidos71, odcinki robię wręcz bardzo krótkie. Odpalam auto, wyjeżdżam z parkingu i gaszę auto aby zamknąć bramę. Potem jakieś 3 km z dzieckiem do przedszkola, potem kolejne 10 km do pracy i tak w 2 strony 5 razy w tygodniu. W weekendy i wakacje trochę dalsze wyprawy ale ogólnie jeżdżę dość mało, ok 12 000 km rocznie. Może to jest główna przyczyna bo co do dynamiczności to nazwałbym to że jeżdżę normalnie. Ciekaw jestem czy zmiana oleju na 5W40 a może 5w50 coś pomoże.
Komentarz
-
-
sporo. chociaz wg VAG w normie 8)Zamieszczone przez granacikMam 1.8 TSI i ok. 35 000 km przebiegu. Na 15 000 km dolałem już ok. 2,2-2,5 l oleju.
zalej nastepnym razem 0W-30 np X-lite i zobacz czy spalanie oleju wzrosnie (tak powinno sie stac w teorii). nie przechodz na 5W-40 - to nie lepkosc dla ciebie.
Komentarz
-
-
granacik, mi Castrola wzięło równo 1L przez 15kkm, później zalałem LM TopTec4200 no i już wlałem ok. 2,5L przez 12,5kkm teraz mam zalane AMSoila European Car Formula 5w30 i przez 4kkm od wymiany zalałem 150ml. W środę wróciłem z nad morza i przez 750km nie wzięło ani gram, a łatwo nie miało
Komentarz
-
-
Niewiele,Zamieszczone przez granacikCzy zalanie jakimś 5W40 polepszyłoby sytuację, szczególnie że i tak wymieniam olej co 15 000 km?
Chyba lepiej jakbys zrzucił głowicę na gwarancji oi zrobił diagnozę pierścieni tłokowych bo takie zużycie oleju ma auto klasyfikujące się do remontu.
5W40 coś tam pomoże ale minimalnie.
Mihau: to dobry rezultat.
Choć w USA Castrol jest nader cenioną oliwa i spisuje się nie najgorzej
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
No ja jestem super zadowolony z tego oleju. Jak zużycie spadnie do 1L na 15kkm albo i poniżej to zostaje przy nim, bo temeraturowo super jest. W środę przeleciałem całą A1 na tempomacie 1,5zł i trzymało 102C przy 28C na zewnątrz, później wyprzedzań dużo, w tym 3-4 razy po dwa TiRy na raz (więc wysoko kręcony silnik) i olej niewzruszony.Zamieszczone przez PidziekMihau: to dobry rezultat.
Komentarz
-
-
No to widzę, że technologia idzie ostro do przodu. Niejeden 15 letni grat tyle oleju nie wpierniczy. Może napisać do Greenpeace czy innych eko-terrorystów. Skoro mogą wymusić DPF, EGRy i inne duperele to może i przycisną VW żeby zmniejszył normę łykania oleju? :PZamieszczone przez granacikPrzy przebiegu 5000 wymieniłem fabryczny olej na Castrol Edge 5W30, przy 20 000 zalałem Motula X-Clean+ 5W30. Czy był to Castrol czy teraz ten Motul to co 15 000 km dolewam ok 2-2,5 l oleju. Wiem, że TSI biorą zazwyczaj olej ale 2,2-2,5 l to sporo. Czy zalanie jakimś 5W40 polepszyłoby sytuację, szczególnie że i tak wymieniam olej co 15 000 km?
A tak poważnie to może i przejście na 5W40 zmniejszy pobór, ale czy czasem nie przyśpieszy zgonu turbiny szczególnie jeśli faktycznie jeździ się na krótkich odcinkach?
Komentarz
-

Komentarz