wczoraj przed zmianą oleju sprawdziłem VCDSem temperaturę oleju.
po ok. 50km z prędkością 140km/h na autostradzie, temp. zewn=31'C i jakiejś minutce postoju zanim uruchomiłem lapka - temp. oleju 113'C
dziś, po płukance i zmianie oleju na valvoline supersyn 5w40, przejechałem też podobny dystans ze stałą prędkością 140km/h; temp. otoczenia = 35'C. temp. oleju 116'C :shock:
czy to normalna temp. oleju w aucie zasilanym LPG? sporo trochę - zwłaszcza, że chłopaki z 1.8TSI piszą o okolicach 100'C
... bardzo ładna analiza ale po 9200km TAN wyższy niż TBN ... coś nie halooo bo na taką ilość wapna i dodatków antyzużyciowych TAN powinien być mniejszy niż TBN :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
... bardzo ładna analiza ale po 9200km TAN wyższy niż TBN
PAOLO: tak super wyszło zużycie praktycznie zerowe ale TBN spadł widze właśnie że to LPG , wystarczy miec pod reka syfisty gaz i tak to bedzie wygladać, w LPG w Polsce mamy tyle siary ile 20 lat temu, baa wiece niz 20 lat temu w oleju napędowym, normy wzgledem benzyny przekroczone niekiedy po 7x.
Często ludzie mówia że w jakimś miescie na BP lepszy LPG w innym gorszy .
Tak że ja bym tutaj winą zrzucił na siarke w LPG.
a faktycznie - też brałem pod uwagę Octavkę a tutaj podana analiza Renault z LPG - jak nic zasiarczone LPG zrobiło swoje.
Czyli wychodzi w obecnej chwili max 8 tys na tym oleju z LPG.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
wczoraj przed zmianą oleju sprawdziłem VCDSem temperaturę oleju.
po ok. 50km z prędkością 140km/h na autostradzie, temp. zewn=31'C i jakiejś minutce postoju zanim uruchomiłem lapka - temp. oleju 113'C
dziś, po płukance i zmianie oleju na valvoline supersyn 5w40, przejechałem też podobny dystans ze stałą prędkością 140km/h; temp. otoczenia = 35'C. temp. oleju 116'C :shock:
czy to normalna temp. oleju w aucie zasilanym LPG? sporo trochę - zwłaszcza, że chłopaki z 1.8TSI piszą o okolicach 100'C
Tak się zastanawiam - może masz LPG ustawione troche na ubogo ? Jakie masz korekty długoterminowe w VAGcom ?
Ja w swojej poprzedniej AQY miałem te korekty na kanale 31.
Teraz mam Chevroleta Epice, przy ustawionym LPG na powiedzmy - tak samo jak benzyna, to temp. katalizatorów przy stałej prędkości 180 km/h = 990 stp.C *
Jak ustawiłem z lekkim plusem ( jak powinno być), ta sama prędkość temp. katalizatorów była o 20 stp.C mniejsza.
*testy przeprowadzane na niemieckiej autostradzie.
P.S
Ja kupiłem u kolegi pidziek - AMSoil 5w40 european car formula - i muszę powiedzieć, że temp. jakie panują ostatnio we Wrocławiu, nie robią na nim wrażenia - tak samo prędkości autostradowe - NIC. Silnik pracuje cicho i równo ( bez klepania hydropopychaczy i czy innych dźwięków).
Niebo lepszy olej niż poprzednio Mobil 5w50.
Mam zalany Castrol 10w40, jako ze silnik nie bierze duzo oliwy . po 7 tys. 5mm na bagnecie, postanowilem sprobowac full syntetyku.
Zakupilem dosc spontanicznie oliwke Motul Specific 505.01 5W-40.
Zdecydowalem sie na Motula, wybralem powyzszy model poniewaz Motul 8100 X-Cess 5W-40 jest opisanyze stosowac do mocnych silnikow, moj raczej sie nie zalicza do takowych :P
Wymiane poprzedze plukanka LM milo nieprzychylnych opinii srodowiska wobec temu pomyslowi.
bo i Mobil 5W/50 to nie ten samo olej co kiedyś od kiedy firma zmieniła olej bazowy :?
[ Dodano: Wto 21 Sie, 12 22:58 ]
Zamieszczone przez zsolpyw
Zakupilem dosc spontanicznie oliwke Motul Specific 505.01 5W-40.
:?: ... błąd ale nie aż taki, by silnik miał na tym oleju wybuchnąć :twisted:
Zamieszczone przez zsolpyw
Motul 8100 X-Cess 5W-40 jest opisanyze stosowac do mocnych silnikow, moj raczej sie nie zalicza do tak
no właśnie trzeba było brać ten olej http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100%20X-cess%205W-40%20(GB).pdf po co Tobie ACEA C3 z mniejszym TBN w Motulu Specyfic?
Zamieszczone przez zsolpyw
Wymiane poprzedze plukanka xx milo nieprzychylnych opinii srodowiska wobec temu pomyslowi.
no i bardzo dobrze! Nie musisz robić płukanki za każdym razem (ja robię) ale co drugą wymianę - po tym jak ojciec sciagał miskę w TDI i była czyściutka wiem, że warto.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Piotrze w mieście normalnie-ok 3000 obr natomiast na trasach ten olej nie mial lekko- często przy wyprzedzaniu zmiany biegów w okolicy 6000obr. predkosci przelotowe 130-170 .
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Tak sobie myślę co zalać ... bo jadę w sobotę nad morze i fajnie byłoby sprawdzić coś nowego.
Ponownie 0W/30 czy coś innego a mam na myśli 5W/20 (0W/20 do tego silnika odpada)... tak, wiem nie ma specyfikacji VW ...ale ja nie serwisuję przecież w ASO Octavki :diabelski_usmiech
Amsoil 5W/20
Lazerway 0W/30
NESTE CITY PRO 0W-30
SYNTHOIL LONGTIME 0W-30 (ale musiałbym czekać na dostawe z Niemiec bo w PL chyba nikt nie ma w sprzedaży tego oleju)
Quaker State 5W20 Horse
RAVENOL 5W-20 SFE
RAVENOL WIV 0W-30
RAVENOL Super Synthetic SSO 0W-30
AGIP 0W30
Macie jakieś inne pomysły?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz