Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • sew1981 też się nie zawiodłem na Specolu, a jak pisałem tutaj że zalałem go do kury, to mnie od czci i wiary odsądzano Był badany 0w20/5w30 - 504/507/5w40/10w60 - parametry trzymały, pakiety dobre - nawet bardzo dobre jak w przypadku 504/507 a 0w20 na równi z najlepszymi w klasie odnośnie temp. płynięcia.
    Olej płuczący, bardzo ciekawy, i pozytywnie oceniany, dla mnie takie finiszery po płukankach wstepnych. Mam podobny tylko Commy - czeka ale się doczeka w końcu.

    pedros nie ma kasy a trzeba trzymać normę to leję chyba najnowocześniejsze/najtańsze oleje tej klasy Texaco ProDs-V albo Specola VW- ten drugi lepszy bazowo, bo tego PAO trochę ma. Eurol to jednak nowsza generacja - był badany więc wiadomo co i jak, warto jednak spojrzeć ile za taki olej życzy sobie konkurencja, sporo więcej. Te oleje Imho złote środki w tej normie.

    rOBERTO795 no no A podobno z litrówkami problem?

    Do mnie też dziś dotarła paczka .Tym razem do silników starszej generacji. Bazowo- podstawowo czyli HC , stara szkoła, bardzo wysoki poziom zddp, detergentów (wapń 3400) i kropelka nowoczesności w postaci boru. Dodatki niepotrzebne .Będzie miękko i czysto Jak zwykle tomek evo stanął na wysokości zadania, podziękowania

    20180905_163928_v2.jpg



    Komentarz


    • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
      Podobno Specol 5w30 504/507 też ma dodatki PAO takie info uzyskałem na forum Alfy, ale ile PAO zawiera nie wiem.
      ..i znowu trzeba będzie testować na własnych panewkach

      Komentarz


      • to Spec Gold jest syntetyczny czy nie?
        specol gold teraz piszą w hurtowniach w opisie "w oparciu o bazy syntetyczne", kiedyś było - "w pełni syntetyczny" mam wrażenie w tych opisach.
        Sebastian Mannola lałem, ale jednak do Specola bym tego nie porównywał, patrząc na dane

        Komentarz


        • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
          pedros ok, ze zdjęciami może być gorzej, ale postaram się. relację zdam jak będę wymieniał oleum i tym xado przepłuczę przed docelową wymianą.
          oczywiście nie będę na nim jeździł, te 30 min. chce bo potrzymać.
          czy tylko kompletnie jałowy bieg, czy zwiększać trochę obroty do jakiś bezpiecznych na postoju?

          to chociaż porównanie albo w słoikach albo na papierze krople które chromatografię zrobią

          1. Stary olej
          2. Stary olej z płukanka
          3. Olej płuczący Virgin czyli nie skalany jeszcze
          4. Olej pliczacy po swojej robocie

          tak byłoby git i ciekawie -Ale nic na sile


          Komentarz


          • tzn to nie że na siłe, bo chętnie, bardziej organizacji, bo być może auto zostawie, a wiesz jak sam tego nie zrobie, to nikt nie zrobi.....
            jak sie uda, chetnie

            Komentarz


            • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
              Za kilka dni na testy wpada cos innego niz moje ulubione „M”
              Aż tyle potrzebujesz ?

              Ten olej ma naprawdę bardzo dobry skład -jestem ciekaw Twojej opinii.

              Komentarz


              • to płukankę przed tym olejem też lać?
                mam plan - zlać stary, dać nowy filtr i wlać ten płuczący olej, na nowym filtrze, potem nowy filtr i docelowy olej.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                  to płukankę przed tym olejem też lać?
                  mam plan - zlać stary, dać nowy filtr i wlać ten płuczący olej, na nowym filtrze, potem nowy filtr i docelowy olej.
                  A ten silnik taki brudny w środku, że kolejny filtr potrzebny?

                  Komentarz


                  • no chce skutecznej. niestety silnik żre olej masowo, prawdopodobnie czeka mnie wymiana pierścieni, oby tylko, bo dalej nie będę szedł - bywały wadliwe tłoki (n52 z tym się borykały) - prawdopodobnie przegrzany był na LL Castrolu do frytek wrrr
                    zanim to zaczne, chce przejść na 5w/40 jeszcze, ale przed porządnie popłukać
                    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                      tzn to nie że na siłe, bo chętnie, bardziej organizacji, bo być może auto zostawie, a wiesz jak sam tego nie zrobie, to nikt nie zrobi.....
                      jak sie uda, chetnie
                      Kumam -nie brałem pod uwagę ze delegujesz zadanie - niemniej bylby to dobry materiał porównawczy ukazujący i stan silnika i skuteczność metody.

                      Komentarz


                      • W takim razie, kolejność dobra:
                        - do starego oleju płukanka , jak standardowa potrzymać do 30 min (najlepiej dolać ją na mocno rozgrzany olej)
                        - zlać śmiecia porządnie, nowy filtr
                        - olej płuczący - zlać śmiecia porządnie
                        - filtr+nowy olej

                        NA pierścienie to coś pokroju AR2300 a potem na dokładkę 2820 pod 1h (ja nawet na nim jeździłem do 2kprm - ok. 20km), tylko kilka filtrów trzeba mieć bo robią robotę zawodowo.

                        Komentarz


                        • spox, jak dam rade, zrobie

                          Komentarz


                          • 2300 już jeździ, nie pomaga, raczej na pewno remoncik mnie czeka pierścionków. Nie są zapieczone, a przegrzane raczej niestety.
                            dziś byłem w serwisie bmw, raczej bez rozbiórki się nie obejdzie - to podobno norma w tych silnikach. Ale że polubiłem autko, to jak na rozebranie silnika wybule, i naprawę pierścionków, mam nadzieje, że tylko one będą, przeważnie tak bywało w nich, jak mnie zapewniali.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
                              Nie przesadzałbym z tym PAO w olejach silnikowych Specol.
                              Owszem coś tam jest ale niewiele na pewno nie jest to olej syntetyczny.
                              Jak ktoś szuka prwdziwego oleju syntetycznego to polecam Angielski olej sygnowany znaczkiem Fuchs jest to produkt FUCHS RACE PRO S np. 5W30:
                              Błąd 404
                              Do tego kilka produktów Ravenola robi oleje na bazie PAO ale na niczym silniki tak dobrze nie bedą pracować jak na tym oleju.
                              Meguin (Liqui Moly) również ma kilka produktów bazujących na PAO, oczywiście jest mowa o oleju bazowym, nie o oleju w którym zostały rozpuszczone dodatki.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                Aż tyle potrzebujesz ?

                                Ten olej ma naprawdę bardzo dobry skład -jestem ciekaw Twojej opinii.
                                sprawdzimy to
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                  sew1981 też się nie zawiodłem na Specolu, a jak pisałem tutaj że zalałem go do kury, to mnie od czci i wiary odsądzano Był badany 0w20/5w30 - 504/507/5w40/10w60 - parametry trzymały, pakiety dobre - nawet bardzo dobre jak w przypadku 504/507 a 0w20 na równi z najlepszymi w klasie odnośnie temp. płynięcia.
                                  Olej płuczący, bardzo ciekawy, i pozytywnie oceniany, dla mnie takie finiszery po płukankach wstepnych. Mam podobny tylko Commy - czeka ale się doczeka w końcu.

                                  pedros nie ma kasy a trzeba trzymać normę to leję chyba najnowocześniejsze/najtańsze oleje tej klasy Texaco ProDs-V albo Specola VW- ten drugi lepszy bazowo, bo tego PAO trochę ma. Eurol to jednak nowsza generacja - był badany więc wiadomo co i jak, warto jednak spojrzeć ile za taki olej życzy sobie konkurencja, sporo więcej. Te oleje Imho złote środki w tej normie.

                                  rOBERTO795 no no A podobno z litrówkami problem?

                                  Do mnie też dziś dotarła paczka .Tym razem do silników starszej generacji. Bazowo- podstawowo czyli HC , stara szkoła, bardzo wysoki poziom zddp, detergentów (wapń 3400) i kropelka nowoczesności w postaci boru. Dodatki niepotrzebne .Będzie miękko i czysto Jak zwykle tomek evo stanął na wysokości zadania, podziękowania

                                  20180905_163928_v2.jpg


                                  Tomek evo jak zwykle super zobaczymy jak olej
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                    W takim razie, kolejność dobra:
                                    - do starego oleju płukanka , jak standardowa potrzymać do 30 min (najlepiej dolać ją na mocno rozgrzany olej)
                                    - zlać śmiecia porządnie, nowy filtr
                                    - olej płuczący - zlać śmiecia porządnie
                                    - filtr+nowy olej

                                    NA pierścienie to coś pokroju AR2300 a potem na dokładkę 2820 pod 1h (ja nawet na nim jeździłem do 2kprm - ok. 20km), tylko kilka filtrów trzeba mieć bo robią robotę zawodowo.
                                    ....dlatego warto kontrolować proces osobiscie -bo bardzo łatwo pominąć jest krok np. z nowym filtrem
                                    Tak samo istnieje pokusa do skrócenia czasu jakiegoś etapu.

                                    Znam przypadek ze mechanik wlał płukankę do nowego oleju bo to przecież motodoktor- silnik przeżył -ma się dobrze. Właściciel auta już odstawił leki i może samodzielnie jeździć do mechaników.

                                    Komentarz


                                    • postaram się być dlatego coś machnę jak się uda jakieś foto, ale to najszybciej robie w przyszłym tygodniu, bo jeszcze nie dotarło wszystko, a on nie ma czasu

                                      Komentarz


                                      • A do nas w tamtym roku przyjechał klient i pyta się czy robic teraz płukankę bo jeździ na tej już cały rok i czy to wystarczy .....
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
                                          A do nas w tamtym roku przyjechał klient i pyta się czy robic teraz płukankę bo jeździ na tej już cały rok i czy to wystarczy .....

                                          Mocny gość.
                                          Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
                                            A do nas w tamtym roku przyjechał klient i pyta się czy robic teraz płukankę bo jeździ na tej już cały rok i czy to wystarczy .....
                                            Chyba ,że miał zalany AR 2300.
                                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis


                                              Mocny gość.

                                              Dlatego trzeba patrzeć na ręce a przedtem pogadać z mechanikiem i poznać jego wiedzę w tym zakresie.

                                              Przypominam ze nadal żyjemy we pocę

                                              - nie wolno syntetyka bo się rozszczelni
                                              - płukanka wypłucze tłoki silnik staje i smok się zapcha
                                              - powyżej 100 000 koniecznie mineralny
                                              - HIT! Latem nie trzeba doładowywać akumulatora (wiadomo jony słońca włażą pod maskę i dozbrajaa ołowiane kraty peroetum mobile)
                                              -to ze ziemia jest płaska to już dawno wiadomo wiec tego nie podnoszę

                                              chore ale taka mentalność nadal gdzieś przewija się

                                              Komentarz


                                              • Cześć,

                                                Jaki olej do 2.0 AQY? 200kkm - do teraz jeździł na półsyntetyku 10W40, ale czytam ten wątek i skłaniam się ku syntetykowi + płukanka. Silnik raczej nie bierze oleju, może 0,5-0,7l co wymianę (15-17tkm), co PONOĆ w tym silniku to norma (raczej nie mam lekkiej nogi). Proszę o pomoc i podpowiedzi

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                                  Dlatego trzeba patrzeć na ręce a przedtem pogadać z mechanikiem i poznać jego wiedzę w tym zakresie..
                                                  Cóż niestety parcie jest w tym kierunku aby nie robić nic w celu poszerzenia wiedzy, oszczędności , ujednolicenie produktów itp.
                                                  Szkolenia są ale przez handlowców którzy przyjeżdzają do serwisu który ma odgórnie narzuconą politykę olejową.

                                                  ptck: jaki to rocznik ?
                                                  Polecam olej z normą VW 502.00 jako podstawowy wybór.
                                                  Wymiana co rok lub max 15 000km.
                                                  Jaki olej jest obecnie zalany 10W40 ?

                                                  Pozdrawiam
                                                  PIotr Dziektarz

                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz


                                                  • Rocznik 2000, teraz jest zalany Link

                                                    Teraz wiem, żeby kupić z normą VW 502 - tylko pytanie czy 5w40 czy dalej 10w40? Czy polecacie Shell Helix albo Link ?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X