Jak pisałem wcześniej, 5w30 daje lepsze flow, a 9200 dodatkowo zabezpieczy odpowiednio chęć sprawdzenia możliwości po chipie. Jeżeli jednak większość to jazda spokojna, to przy tej aurze monitorowałbym na bieżąco olej, (bagnet, korek) bo estry "lubią" wilgoć, ale to już pewnie Primanus wie.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisDo delikatnej jazdy 40 się nada, do katowania szczególnie w wysokiej temp to 30
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisDo delikatnej jazdy 40 się nada, do katowania szczególnie w wysokiej temp to 30, no chyba że już jest wyluzowany na tulejach i turbinie
40 do katowania, a 30 do spokojniejszej jazdy ?
I pytanie z inej beczki:
Podobno Statoil LazerWay V 0W30 ma jakąś nową specyfikację. Wcześniej był zgodny z normą VW 502.00, teraz już nie jest. Wcześniej miał HTHS 3.5 - (minimum dla 502.00), teraz ma 3.0 więc kompletnie się nie nadaje...
Czy ktoś ma dokładne dane techniczne tego oleju w nowej specyfikacji, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Tak do układu zaprojektowanego do 2,9Hths, wysoki przepływ to znakomite chłodzenie przy 30.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Stosując AR9200 można zjechać z lepkością i HTHS. Widziałem chwile temu analize oleje w VAGU jedną z wymaganym olejem z HTHS 3.5 a drugą z HTHS 2.6+9200, ten sam kierowca, podobny przebieg itd zuzycie silnika bylo dużo mniejsze na korzyści oleju z niższa lepkością i HTHS. Ogólnie 9200 mocno obniża tarcie w silniku i tym samym temperature.
Komentarz
-
-
Z tym spadkiem lepkości w tym silniku nie można przesadzać, gdyż mamy dyskusyjnie działający hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu...
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę:
mniejsza lepkość, to generalnie również mniejsza gęstość oleju, mniejsza gęstość, to większy przepływ, ale mniejsze ciśnienie oleju...
mniejsze ciśnienie oleju, to potencjalne problemy z hydraulicznym napinaczem łańcucha rozrządu (zbyt mała skuteczność napinacza)1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Cdaa oprócz cieńszych pierścieni i krótszych panewek ma ograniczone o 50% ciśnienie oleju. Także zawór ogranicza i tu można szukać przyczyn zużycia rozrządu awarii napinacza. Ważny jest jak najniższy css w - 35C żeby napinacz się nabijał i nie powodował udarowej pracy i zużycia łańcucha.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez primanus Zobacz wpisZ tym spadkiem lepkości w tym silniku nie można przesadzać, gdyż mamy dyskusyjnie działający hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu...
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę:
mniejsza lepkość, to generalnie również mniejsza gęstość oleju, mniejsza gęstość, to większy przepływ, ale mniejsze ciśnienie oleju...
mniejsze ciśnienie oleju, to potencjalne problemy z hydraulicznym napinaczem łańcucha rozrządu (zbyt mała skuteczność napinacza)
2. mniejsza lepkość to lepsza cyrkulacja a jeśli jest cyrkulacja to lepsze jest
- odbieranie ciepła
- smarowanie (tworzy się klin smary)
3. mniejsza lepkość oleju sprzyja jeździe na wyższych obrotach ... duszene od dołu na takim oleju niszczy silnik (panewki płaczą, ba wydzierają się z bólu). do takiego eko (serio?) drivingu powinno stosowac się bardziej lepkie medium ale tracimy na lekkobieznosci oleju wiec szach mat ekolodzy.
4. zakresy lepkości 5W30 to widełki które odpowiednio są nizej osadzone na osi lepkości niż 5W40. dlatego co WAŻNE ! 5W z oleju W30 jest mniej lepiej niż 5W z oleju W40 wynika to głównie ograniczeń technologicznych a bedac bardziejprecyzyjnym z kosztów produkcji.
najlepszy przykład to Race Pro S w 30 vs w 40 to tak naprawdę 2 bardzo odmienne oleje bo w 100 stopniach lepkość wynosi 10 centistoke vs prawie 15.
ps testowałem oba do cywilnej jazdy szkoda męczyć silnik na 5W40 (chociaż moje 6 cylindrowe cacuszko uwielbia go) bo na 5W30 czuć znakomicie korzystniejsza pompowalnosc.
dodatki:
- molibden fakt stary jak wyngiel dodatek ale w bardzo małych ilościach działa
- bor nano srano (odkąd świat istnieje cząsteczki nie zmieniły swojej wielkości) jest jak najbardziej przyjaznym dodatkiem obniża tarcie nie dobija filtra oleju stosunkowo odporny na duże ciśnienia
- wolfram taki siarczek jak Mo ale technologicznie trudniej było okiełznać stabilna formę która nie tworzy aglomeratow ma potencjał ale jest jeżdżę za drogi dla cywila bardziej jego miejsce jest w skrzyni biegów (manualnej) bo szkoda do silnika (nie szkoda ale warto rozważyć rozcienczenie z powiedzmy borem - z drugiej strony jeśli ASO łoji klienta za olej 80 płn za litr to przepraszam za poruszenie kwestii kosztów)
Kwestia ciśnienia: nowsze sliniki nie wymagają wysokiego ciśnienia do smarowania (wszak średnica kanałów olejowych maleje cały czas) to niestety ma ono wplyw na zarządzaniem rozrzadem. konstrukcja napinacza jest popsuta na poziomie projektu ( francuzy tez to mają więc nie tylko VAG ma taką wadę chyba inżynierów kupili od siebie nawzajem ; ) )
kolejne akcje naprawcze miały na celu modyfikacje tego gowienka przez przeniesienie otworu (kanalika olejowego) w inne miejsce na korpusie i zmniejszenie jego średnicy wiec aby go wysterowac i tak nie możemy smalcu wlewać.
popychacze natomiast spokojnie dadzą radę w "wodnym" środowisku zwlaszcza jeśli używamy modyfikatorow tarcia.
Pamiętać należy o jeszcze jednym niekorzystnym czynniku: rozcienczanie przez paliwo co degradację lepkości. lekkie frakcje można oddestylowac zmniejszając udział paliwa w oleju ale w przypadku ON - no way ... nic nie wygotuje się :/
tak w skrócie lejemy 0/5W30.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
1. mniejsza lepkość wcale nie oznacza mniejszej gęstości (gęstość nie ma nic do rzeczy dla naszych rozważań)
2. mniejsza lepkość to lepsza cyrkulacja a jeśli jest cyrkulacja to lepsze jest
- odbieranie ciepła
- smarowanie (tworzy się klin smary)
3. mniejsza lepkość oleju sprzyja jeździe na wyższych obrotach ... duszene od dołu na takim oleju niszczy silnik (panewki płaczą, ba wydzierają się z bólu). do takiego eko (serio?) drivingu powinno stosowac się bardziej lepkie medium ale tracimy na lekkobieznosci oleju wiec szach mat ekolodzy.
4. zakresy lepkości 5W30 to widełki które odpowiednio są nizej osadzone na osi lepkości niż 5W40. dlatego co WAŻNE ! 5W z oleju W30 jest mniej lepiej niż 5W z oleju W40 wynika to głównie ograniczeń technologicznych a bedac bardziejprecyzyjnym z kosztów produkcji.
najlepszy przykład to Race Pro S w 30 vs w 40 to tak naprawdę 2 bardzo odmienne oleje bo w 100 stopniach lepkość wynosi 10 centistoke vs prawie 15.
ps testowałem oba do cywilnej jazdy szkoda męczyć silnik na 5W40 (chociaż moje 6 cylindrowe cacuszko uwielbia go) bo na 5W30 czuć znakomicie korzystniejsza pompowalnosc.
dodatki:
- molibden fakt stary jak wyngiel dodatek ale w bardzo małych ilościach działa
- bor nano srano (odkąd świat istnieje cząsteczki nie zmieniły swojej wielkości) jest jak najbardziej przyjaznym dodatkiem obniża tarcie nie dobija filtra oleju stosunkowo odporny na duże ciśnienia
- wolfram taki siarczek jak Mo ale technologicznie trudniej było okiełznać stabilna formę która nie tworzy aglomeratow ma potencjał ale jest jeżdżę za drogi dla cywila bardziej jego miejsce jest w skrzyni biegów (manualnej) bo szkoda do silnika (nie szkoda ale warto rozważyć rozcienczenie z powiedzmy borem - z drugiej strony jeśli ASO łoji klienta za olej 80 płn za litr to przepraszam za poruszenie kwestii kosztów)
Kwestia ciśnienia: nowsze sliniki nie wymagają wysokiego ciśnienia do smarowania (wszak średnica kanałów olejowych maleje cały czas) to niestety ma ono wplyw na zarządzaniem rozrzadem. konstrukcja napinacza jest popsuta na poziomie projektu ( francuzy tez to mają więc nie tylko VAG ma taką wadę chyba inżynierów kupili od siebie nawzajem ; ) )
kolejne akcje naprawcze miały na celu modyfikacje tego gowienka przez przeniesienie otworu (kanalika olejowego) w inne miejsce na korpusie i zmniejszenie jego średnicy wiec aby go wysterowac i tak nie możemy smalcu wlewać.
popychacze natomiast spokojnie dadzą radę w "wodnym" środowisku zwlaszcza jeśli używamy modyfikatorow tarcia.
Pamiętać należy o jeszcze jednym niekorzystnym czynniku: rozcienczanie przez paliwo co degradację lepkości. lekkie frakcje można oddestylowac zmniejszając udział paliwa w oleju ale w przypadku ON - no way ... nic nie wygotuje się :/
tak w skrócie lejemy 0/5W30.
Komentarz
-
-
Ma ktos wiedze na ile powaznym graczem na rynku smarnym jest Organika ?
np.. http://organika.com.pl/produkt/chemi...nthetic-5w-40/
W jakim stopniu oni oleje produkuja ? moze tylko mieszaja lub z PRC przywoza ?
Osobiscie zamiawiam z Organiki dodatki do paliwa, plyny do spryskow. Fajnie tanie to jest!. Zauwazylem oleje, wiec sie zaciekawilem :POstatnio edytowany przez zsolpyw; 22570.Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpisStosując AR9200 można zjechać z lepkością i HTHS. Widziałem chwile temu analize oleje w VAGU jedną z wymaganym olejem z HTHS 3.5 a drugą z HTHS 2.6+9200, ten sam kierowca, podobny przebieg itd zuzycie silnika bylo dużo mniejsze na korzyści oleju z niższa lepkością i HTHS. Ogólnie 9200 mocno obniża tarcie w silniku i tym samym temperature.
Sam jeździłem jeden interwał na 0w-30 Specol z HTHS 3,31 z dodatkiem AR 9100/9200 i byłem bardzo zadowolony. Pobór taki sam jak na Shellu AV-L 0w-30, styl jazdy bez zmian, więc silnik lekko nie miał czasami. Mailowałem z Tomkiem w tej sprawie i dystrybutorem AR na Polskę, i wiem że 9200 daje ochronę dużo większą niż się co poniektórym wydaje i są na to analizy UOA.
Tu jest trochę info o HTHS i Archoil:
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.
i następna strona.
zsolpyw - oleje Organiki to była konfekcja AGIP-a kiedyś, teraz nie wiem.
Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Jesteś autoryzowanym sprzedawcą i masz ten olej z oficjalnej dystrybucji czy import prywatny?Ostatnio edytowany przez maciejek; 5614.!!NOWOŚĆ W OFERCIE LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50!!
Sklep VAGTECH
Oficjalny dystrybutor olei Meguin
Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob - 10.00-13.00)
02-232 Warszawa
tel. 22 8462646, kom. 692312345, 694 679 252
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KA_pl Zobacz wpisA czy będą dostępne oleje o innych lepkościach z tej serii? W Rosji jest ich wiele http://www.liquimoly.ru/cat/masla_sm...masla/moligen/ 5w20, 5w30, 5w40, 10w30, 10w40, dlaczego u nas jest tylko 5w50? Swoją drogą... u nich chyba jego nie ma.
Związki molibdenu zostały zastąpione związkami wolframu czy są oba? Jeżeli coś wiesz na ten temat.
!!NOWOŚĆ W OFERCIE LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50!!
Sklep VAGTECH
Oficjalny dystrybutor olei Meguin
Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob - 10.00-13.00)
02-232 Warszawa
tel. 22 8462646, kom. 692312345, 694 679 252
Komentarz
-
-
Mogłbym ztestować Molygena 5W-30... Pozatym czy LM datuje swoje bańki z olejem?Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisMogłbym ztestować Molygena 5W-30... Pozatym czy LM datuje swoje bańki z olejem?!!NOWOŚĆ W OFERCIE LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50!!
Sklep VAGTECH
Oficjalny dystrybutor olei Meguin
Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob - 10.00-13.00)
02-232 Warszawa
tel. 22 8462646, kom. 692312345, 694 679 252
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusec Zobacz wpisA ten MOLYGEN to w wersji 5W20 potem 5W30 potem 5W40 by poprzestać 5W50, a taki wynalazek 0W40 będzie ? Ten MOLYGEN jest produkowany w DE ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisMogłbym ztestować Molygena 5W-30...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisNie mam żadnego silnika starej generacji żeby wlać 50-ke
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Jeszcze raz zamieszczam moją prośbę o pomoc w znalezieniu pewnej i aktualnej informacji:
Zamieszczone przez primanus Zobacz wpis
Podobno Statoil LazerWay V 0W30 ma jakąś nową specyfikację. Wcześniej był zgodny z normą VW 502.00, teraz już nie jest. Wcześniej miał HTHS 3.5 - (minimum dla 502.00), teraz ma 3.0 więc kompletnie się nie nadaje...
Czy ktoś ma dokładne dane techniczne tego oleju w nowej specyfikacji, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
Komentarz