Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jak pisałem wcześniej, 5w30 daje lepsze flow, a 9200 dodatkowo zabezpieczy odpowiednio chęć sprawdzenia możliwości po chipie. Jeżeli jednak większość to jazda spokojna, to przy tej aurze monitorowałbym na bieżąco olej, (bagnet, korek) bo estry "lubią" wilgoć, ale to już pewnie Primanus wie.

    Komentarz


    • Do delikatnej jazdy 40 się nada, do katowania szczególnie w wysokiej temp to 30, no chyba że już jest wyluzowany na tulejach i turbinie
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
        Do delikatnej jazdy 40 się nada, do katowania szczególnie w wysokiej temp to 30
        a propos katowania : HTHS 5W30 - 3,5, 5W40 - 4,07

        Leon 1.6 16V 105 KM

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
          Do delikatnej jazdy 40 się nada, do katowania szczególnie w wysokiej temp to 30, no chyba że już jest wyluzowany na tulejach i turbinie
          No właśnie - czy czasem nie odwrotnie ?
          40 do katowania, a 30 do spokojniejszej jazdy ?

          I pytanie z inej beczki:
          Podobno Statoil LazerWay V 0W30 ma jakąś nową specyfikację. Wcześniej był zgodny z normą VW 502.00, teraz już nie jest. Wcześniej miał HTHS 3.5 - (minimum dla 502.00), teraz ma 3.0 więc kompletnie się nie nadaje...

          Czy ktoś ma dokładne dane techniczne tego oleju w nowej specyfikacji, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć
          1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
          160KM --> 221KM
          250Nm --> 333Nm

          Komentarz


          • Tak do układu zaprojektowanego do 2,9Hths, wysoki przepływ to znakomite chłodzenie przy 30.
            Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • Stosując AR9200 można zjechać z lepkością i HTHS. Widziałem chwile temu analize oleje w VAGU jedną z wymaganym olejem z HTHS 3.5 a drugą z HTHS 2.6+9200, ten sam kierowca, podobny przebieg itd zuzycie silnika bylo dużo mniejsze na korzyści oleju z niższa lepkością i HTHS. Ogólnie 9200 mocno obniża tarcie w silniku i tym samym temperature.

              Komentarz


              • Z tym spadkiem lepkości w tym silniku nie można przesadzać, gdyż mamy dyskusyjnie działający hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu...
                Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę:
                mniejsza lepkość, to generalnie również mniejsza gęstość oleju, mniejsza gęstość, to większy przepływ, ale mniejsze ciśnienie oleju...
                mniejsze ciśnienie oleju, to potencjalne problemy z hydraulicznym napinaczem łańcucha rozrządu (zbyt mała skuteczność napinacza)
                1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                160KM --> 221KM
                250Nm --> 333Nm

                Komentarz


                • Cdaa oprócz cieńszych pierścieni i krótszych panewek ma ograniczone o 50% ciśnienie oleju. Także zawór ogranicza i tu można szukać przyczyn zużycia rozrządu awarii napinacza. Ważny jest jak najniższy css w - 35C żeby napinacz się nabijał i nie powodował udarowej pracy i zużycia łańcucha.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez primanus Zobacz wpis
                    Z tym spadkiem lepkości w tym silniku nie można przesadzać, gdyż mamy dyskusyjnie działający hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu...
                    Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę:
                    mniejsza lepkość, to generalnie również mniejsza gęstość oleju, mniejsza gęstość, to większy przepływ, ale mniejsze ciśnienie oleju...
                    mniejsze ciśnienie oleju, to potencjalne problemy z hydraulicznym napinaczem łańcucha rozrządu (zbyt mała skuteczność napinacza)
                    1. mniejsza lepkość wcale nie oznacza mniejszej gęstości (gęstość nie ma nic do rzeczy dla naszych rozważań)
                    2. mniejsza lepkość to lepsza cyrkulacja a jeśli jest cyrkulacja to lepsze jest

                    - odbieranie ciepła
                    - smarowanie (tworzy się klin smary)

                    3. mniejsza lepkość oleju sprzyja jeździe na wyższych obrotach ... duszene od dołu na takim oleju niszczy silnik (panewki płaczą, ba wydzierają się z bólu). do takiego eko (serio?) drivingu powinno stosowac się bardziej lepkie medium ale tracimy na lekkobieznosci oleju wiec szach mat ekolodzy.

                    4. zakresy lepkości 5W30 to widełki które odpowiednio są nizej osadzone na osi lepkości niż 5W40. dlatego co WAŻNE ! 5W z oleju W30 jest mniej lepiej niż 5W z oleju W40 wynika to głównie ograniczeń technologicznych a bedac bardziejprecyzyjnym z kosztów produkcji.

                    najlepszy przykład to Race Pro S w 30 vs w 40 to tak naprawdę 2 bardzo odmienne oleje bo w 100 stopniach lepkość wynosi 10 centistoke vs prawie 15.

                    ps testowałem oba do cywilnej jazdy szkoda męczyć silnik na 5W40 (chociaż moje 6 cylindrowe cacuszko uwielbia go) bo na 5W30 czuć znakomicie korzystniejsza pompowalnosc.

                    dodatki:

                    - molibden fakt stary jak wyngiel dodatek ale w bardzo małych ilościach działa

                    - bor nano srano (odkąd świat istnieje cząsteczki nie zmieniły swojej wielkości) jest jak najbardziej przyjaznym dodatkiem obniża tarcie nie dobija filtra oleju stosunkowo odporny na duże ciśnienia

                    - wolfram taki siarczek jak Mo ale technologicznie trudniej było okiełznać stabilna formę która nie tworzy aglomeratow ma potencjał ale jest jeżdżę za drogi dla cywila bardziej jego miejsce jest w skrzyni biegów (manualnej) bo szkoda do silnika (nie szkoda ale warto rozważyć rozcienczenie z powiedzmy borem - z drugiej strony jeśli ASO łoji klienta za olej 80 płn za litr to przepraszam za poruszenie kwestii kosztów)


                    Kwestia ciśnienia: nowsze sliniki nie wymagają wysokiego ciśnienia do smarowania (wszak średnica kanałów olejowych maleje cały czas) to niestety ma ono wplyw na zarządzaniem rozrzadem. konstrukcja napinacza jest popsuta na poziomie projektu ( francuzy tez to mają więc nie tylko VAG ma taką wadę chyba inżynierów kupili od siebie nawzajem ; ) )
                    kolejne akcje naprawcze miały na celu modyfikacje tego gowienka przez przeniesienie otworu (kanalika olejowego) w inne miejsce na korpusie i zmniejszenie jego średnicy wiec aby go wysterowac i tak nie możemy smalcu wlewać.

                    popychacze natomiast spokojnie dadzą radę w "wodnym" środowisku zwlaszcza jeśli używamy modyfikatorow tarcia.

                    Pamiętać należy o jeszcze jednym niekorzystnym czynniku: rozcienczanie przez paliwo co degradację lepkości. lekkie frakcje można oddestylowac zmniejszając udział paliwa w oleju ale w przypadku ON - no way ... nic nie wygotuje się :/

                    tak w skrócie lejemy 0/5W30.
                    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                      1. mniejsza lepkość wcale nie oznacza mniejszej gęstości (gęstość nie ma nic do rzeczy dla naszych rozważań)
                      2. mniejsza lepkość to lepsza cyrkulacja a jeśli jest cyrkulacja to lepsze jest

                      - odbieranie ciepła
                      - smarowanie (tworzy się klin smary)

                      3. mniejsza lepkość oleju sprzyja jeździe na wyższych obrotach ... duszene od dołu na takim oleju niszczy silnik (panewki płaczą, ba wydzierają się z bólu). do takiego eko (serio?) drivingu powinno stosowac się bardziej lepkie medium ale tracimy na lekkobieznosci oleju wiec szach mat ekolodzy.

                      4. zakresy lepkości 5W30 to widełki które odpowiednio są nizej osadzone na osi lepkości niż 5W40. dlatego co WAŻNE ! 5W z oleju W30 jest mniej lepiej niż 5W z oleju W40 wynika to głównie ograniczeń technologicznych a bedac bardziejprecyzyjnym z kosztów produkcji.

                      najlepszy przykład to Race Pro S w 30 vs w 40 to tak naprawdę 2 bardzo odmienne oleje bo w 100 stopniach lepkość wynosi 10 centistoke vs prawie 15.

                      ps testowałem oba do cywilnej jazdy szkoda męczyć silnik na 5W40 (chociaż moje 6 cylindrowe cacuszko uwielbia go) bo na 5W30 czuć znakomicie korzystniejsza pompowalnosc.

                      dodatki:

                      - molibden fakt stary jak wyngiel dodatek ale w bardzo małych ilościach działa

                      - bor nano srano (odkąd świat istnieje cząsteczki nie zmieniły swojej wielkości) jest jak najbardziej przyjaznym dodatkiem obniża tarcie nie dobija filtra oleju stosunkowo odporny na duże ciśnienia

                      - wolfram taki siarczek jak Mo ale technologicznie trudniej było okiełznać stabilna formę która nie tworzy aglomeratow ma potencjał ale jest jeżdżę za drogi dla cywila bardziej jego miejsce jest w skrzyni biegów (manualnej) bo szkoda do silnika (nie szkoda ale warto rozważyć rozcienczenie z powiedzmy borem - z drugiej strony jeśli ASO łoji klienta za olej 80 płn za litr to przepraszam za poruszenie kwestii kosztów)


                      Kwestia ciśnienia: nowsze sliniki nie wymagają wysokiego ciśnienia do smarowania (wszak średnica kanałów olejowych maleje cały czas) to niestety ma ono wplyw na zarządzaniem rozrzadem. konstrukcja napinacza jest popsuta na poziomie projektu ( francuzy tez to mają więc nie tylko VAG ma taką wadę chyba inżynierów kupili od siebie nawzajem ; ) )
                      kolejne akcje naprawcze miały na celu modyfikacje tego gowienka przez przeniesienie otworu (kanalika olejowego) w inne miejsce na korpusie i zmniejszenie jego średnicy wiec aby go wysterowac i tak nie możemy smalcu wlewać.

                      popychacze natomiast spokojnie dadzą radę w "wodnym" środowisku zwlaszcza jeśli używamy modyfikatorow tarcia.

                      Pamiętać należy o jeszcze jednym niekorzystnym czynniku: rozcienczanie przez paliwo co degradację lepkości. lekkie frakcje można oddestylowac zmniejszając udział paliwa w oleju ale w przypadku ON - no way ... nic nie wygotuje się :/

                      tak w skrócie lejemy 0/5W30.
                      Stosunkowo drogi AR9200 na WS2 można zmieszać z tańszym AR9100 na borze. Taki mix sprawdza się naprawdę nieźle a kosztuje mniej więcej tyle co 1l oleju w ASO.

                      Komentarz


                      • Ma ktos wiedze na ile powaznym graczem na rynku smarnym jest Organika ?
                        np.. Strony nie znaleziono |

                        W jakim stopniu oni oleje produkuja ? moze tylko mieszaja lub z PRC przywoza ?

                        Osobiscie zamiawiam z Organiki dodatki do paliwa, plyny do spryskow. Fajnie tanie to jest!. Zauwazylem oleje, wiec sie zaciekawilem :P
                        Ostatnio edytowany przez zsolpyw; 22570.
                        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                        Jeżdżę w blasku
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
                          Stosując AR9200 można zjechać z lepkością i HTHS. Widziałem chwile temu analize oleje w VAGU jedną z wymaganym olejem z HTHS 3.5 a drugą z HTHS 2.6+9200, ten sam kierowca, podobny przebieg itd zuzycie silnika bylo dużo mniejsze na korzyści oleju z niższa lepkością i HTHS. Ogólnie 9200 mocno obniża tarcie w silniku i tym samym temperature.
                          Masz linka albo możesz udostępnić?

                          Sam jeździłem jeden interwał na 0w-30 Specol z HTHS 3,31 z dodatkiem AR 9100/9200 i byłem bardzo zadowolony. Pobór taki sam jak na Shellu AV-L 0w-30, styl jazdy bez zmian, więc silnik lekko nie miał czasami. Mailowałem z Tomkiem w tej sprawie i dystrybutorem AR na Polskę, i wiem że 9200 daje ochronę dużo większą niż się co poniektórym wydaje i są na to analizy UOA.

                          Tu jest trochę info o HTHS i Archoil:
                          Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie?? - Strona 828
                          i następna strona.

                          zsolpyw - oleje Organiki to była konfekcja AGIP-a kiedyś, teraz nie wiem.
                          Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                            Jesteś autoryzowanym sprzedawcą i masz ten olej z oficjalnej dystrybucji czy import prywatny?
                            Mam autoryzację Liqui Moly Polska na sprzedaż, olej z oficjalnej dystrybucji w Polsce. Także ma lipy
                            Ostatnio edytowany przez maciejek; 5614.
                            !!NOWOŚĆ W OFERCIE LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50!!
                            Sklep VAGTECH
                            Oficjalny dystrybutor olei Meguin
                            Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob - 10.00-13.00)
                            02-232 Warszawa
                            tel. 22 8462646, kom. 692312345, 694 679 252

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez KA_pl Zobacz wpis
                              A czy będą dostępne oleje o innych lepkościach z tej serii? W Rosji jest ich wiele Фирменные масла - Молиген LIQUI MOLY – подобрать и купить с доставкой в Москве и России 5w20, 5w30, 5w40, 10w30, 10w40, dlaczego u nas jest tylko 5w50? Swoją drogą... u nich chyba jego nie ma.
                              Związki molibdenu zostały zastąpione związkami wolframu czy są oba? Jeżeli coś wiesz na ten temat.
                              Niestety pozostałe oleje z serii Molygen nie będą oferowane na terenie EU, dodatek do oleju Molygen również będzie niedostępny. Nieoficjalnie dowiedziałem się że jest dodawany dwusiarczek wolframu, jak będę miał oficjalne informację to się podzielę z szanownym gremium

                              !!NOWOŚĆ W OFERCIE LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50!!
                              Sklep VAGTECH
                              Oficjalny dystrybutor olei Meguin
                              Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob - 10.00-13.00)
                              02-232 Warszawa
                              tel. 22 8462646, kom. 692312345, 694 679 252

                              Komentarz


                              • Mogłbym ztestować Molygena 5W-30... Pozatym czy LM datuje swoje bańki z olejem?
                                Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                  Mogłbym ztestować Molygena 5W-30... Pozatym czy LM datuje swoje bańki z olejem?
                                  Niestety na rynek EU przewidziany jest tylko Molygen 5W50, oczywiście są datowane - miesiąc i rok produkcji
                                  !!NOWOŚĆ W OFERCIE LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50!!
                                  Sklep VAGTECH
                                  Oficjalny dystrybutor olei Meguin
                                  Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob - 10.00-13.00)
                                  02-232 Warszawa
                                  tel. 22 8462646, kom. 692312345, 694 679 252

                                  Komentarz


                                  • A ten MOLYGEN to w wersji 5W20 potem 5W30 potem 5W40 by poprzestać 5W50, a taki wynalazek 0W40 będzie ? Ten MOLYGEN jest produkowany w DE ??

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez micrusec Zobacz wpis
                                      A ten MOLYGEN to w wersji 5W20 potem 5W30 potem 5W40 by poprzestać 5W50, a taki wynalazek 0W40 będzie ? Ten MOLYGEN jest produkowany w DE ??
                                      Z tego co wiem wszystkie oleje Liqui Moly są produkowane w zakładach Meguina w Saarlouis poza olejami na rynek Chiński, które produkowane są w Chinach (info nieoficjalne ale z wiarygodnego źródła). Fajnie, że 5w50 jest u nas w dystrybucji, muszę zamówić.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                        Mogłbym ztestować Molygena 5W-30...
                                        @Sebastian_M26 spróbuj tego molygena 5W50, tylko że to jest oliwa na lato i długie trasy. Taki 5W30 to zdechnie w przedbiegach .......

                                        Komentarz


                                        • Nie mam żadnego silnika starej generacji żeby wlać 50-ke
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                            Nie mam żadnego silnika starej generacji żeby wlać 50-ke
                                            nie da się ukryć, że na papierze jest "gruby" ale ludzie piszą, że daje radę ...

                                            Just a moment...

                                            Leon 1.6 16V 105 KM

                                            Komentarz


                                            • A do skody 1.8tsi 160ps rok 2009 i przebieg 152tys OLEJ Millers oils xf longlife 5w40 ?

                                              Komentarz


                                              • Jeszcze raz zamieszczam moją prośbę o pomoc w znalezieniu pewnej i aktualnej informacji:

                                                Zamieszczone przez primanus Zobacz wpis

                                                Podobno Statoil LazerWay V 0W30 ma jakąś nową specyfikację. Wcześniej był zgodny z normą VW 502.00, teraz już nie jest. Wcześniej miał HTHS 3.5 - (minimum dla 502.00), teraz ma 3.0 więc kompletnie się nie nadaje...

                                                Czy ktoś ma dokładne dane techniczne tego oleju w nowej specyfikacji, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć
                                                1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                                160KM --> 221KM
                                                250Nm --> 333Nm

                                                Komentarz


                                                • Link

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
                                                    dzięki
                                                    1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                                    160KM --> 221KM
                                                    250Nm --> 333Nm

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X