Zamieszczone przez mmor
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
HTP to silnik odporny, spokojnie zrobi jeszcze 200 tys., drozszy olej nie uchroni przed wadami konstrukcyjnymi, sam sie przekonalem lejac od nowosci M1 ESP - lancuch mi sie wyciagnal w 1.2 TSI. Wszystkie obecne oleje "syntetyczne" nie powinny zostawiac osadu, najwazniejszy wg mnie jest odpowiedni dobor lepkosci, ale nie ze np. 5w40, tylko z kart charakterystyki.
Generalnie lejac gestszy olej bardziej chronimy silnik niz olej rzadki z kosmiczna technologia.
Jest jeszcze kilka czynnikow, ktore nalezy wziac pod uwage - gdzie mieszkasz (temp. w zimie), gdzie parkujesz w nocy, czy krecisz silnik czy jezdzisz jak emeryt, czy olej osiaga temp. robocza, czy pałujesz na zimno (ja czesto
, czy jest osad (zajrzyj pod korek), przewidywany czas ekploatacji pojazdu, ile bierze oleju, czy tankujesz paliwo ze wschodu
, czy jest gaz. Mozna zrobic taka liste, zeby latwiej tu bylo dobrac olej ludkom.
Komentarz
-
-
Przez te zasrane unijne normy fajne silniki przestają być produkowane (może nie produkowane, a dystrybuowane w Europie), a jedynie coraz mocniejszy downsizing jest kultywowany. Jeszcze parę lat i będzie RS z 1.2 200KM wychodzić
, a oleje będą na 60 tys.
Co by szybciej te małe silniczki umierały - większa sprzedaż będzie
Komentarz
-
-
Mazda RX8 silnik Wankla 1300 cm 231 KM (niezły downsizing :diabelski_usmiech) olej pije jak poprzedni ekologiczny 1,8 TSI :lol: . Niestety silnik zabity przez eko normy.Zamieszczone przez naverPrzez te zasrane unijne normy fajne silniki przestają być produkowane (może nie produkowane, a dystrybuowane w Europie), a jedynie coraz mocniejszy downsizing jest kultywowany. Jeszcze parę lat i będzie RS z 1.2 200KM wychodzić
, a oleje będą na 60 tys.
Co by szybciej te małe silniczki umierały - większa sprzedaż będzie 
Komentarz
-
-
całość szło paczką więc zapewne to "pamiątka" z transportu ... ważne że nie wpływa to na jakość jej działania.Zamieszczone przez Marek__82Coś zgniotło puszkę Vita Flush ....
UFI jest mało znaną firmą? Knecht, Purflux, no ew. Hengst i te Blu ale to do Picanto żony zestaw ...Zamieszczone przez robertowiczCzemu akurat tak mało znane firmy filtrów?
a jak już o filtrach to "ciekawostka"
UFI niby made in Italy a tak naprawdę Chiny - jakość wykonania bardzo dobra ! Nie ma się do czego doczepić, solidnie zrobione filtry.
Knecht niby Austra ale zrobiony w Niemczech (akurat ten bo kiedyś trafiłem na made in PRC ...)
Purflux niby Francja z zrobiony w ... RPA !
Hengst niby Niemcy a tak naprawdę made in POLAND !
Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Chciałbym dopytać - do OII FL 1,4 TSI CAXA 122 KM 2009 r. , zdecydowanie krótkie odcinki miejskie po kilka km (szkoła, zakupy, itp), silnik przeważnie niedogrzany - chcąc uniknąć rozrzedzania oleju silnikowego benzyną lepiej przejść na olej 5W40, czy 0W40, olej mid czy full SAPS :?: , jeżeli 0W40 - to lepiej Mobil 1 ESP czy New Life :?:
Od czerwca przejechane 8 tys. km na M1 ESP 5W30. Uruchomienia w miarę dobre, od czasu do czasu słychać zaterkotanie, nawet częściej gdy silnik jest częściowo zagrzany-ciepły.
Czytałem, czytałem i .... :roll:
Komentarz
-
-
pompa wody w 1,4 TSI jest chyba na pasku, czy się mylę ?, od czego ewentualnie jeszcze może pochodzić ta grzechotka przy uruchamianiu silnika - :?: Krótkotrwałą grzechotkę bezpośrednio po uruchomieniu silnika mam od czasu do czasu, czasem rano (bardzo rzadko, zimą prawie wcale) a czasem w ciągu dnia gdy auto przejedzie kilka km i stoi jakiś czas.Zamieszczone przez mmorDruga sprawa, że nie jest pewne czy to terkotanie jest szkodliwe, bo może to być mały łańcuch do pompy wody - ten bez napinacza
Ubytku oleju nie widać, chyba że po długotrwałej jeździe autostradą. Teraz na zimno z rana mam max na bagnecie, być może przez zimę uzupełniony paliwem. Może z tego powodu zmieniła się lepkość oleju na ciepło i stąd zaterkotania :roll: .
[ Dodano: Pią 18 Mar, 16 23:32 ]
Zasadniczą sprawą jest jak praktycznie do tego podejść :roll: -
Zamieszczone przez SonyChciałbym dopytać - do OII FL 1,4 TSI CAXA 122 KM 2009 r. , zdecydowanie krótkie odcinki miejskie po kilka km (szkoła, zakupy, itp), silnik przeważnie niedogrzany - chcąc uniknąć rozrzedzania oleju silnikowego benzyną lepiej przejść na olej 5W40, czy 0W40, olej mid czy full SAPS , jeżeli 0W40 - to lepiej Mobil 1 ESP czy New Life
Od czerwca przejechane 8 tys. km na M1 ESP 5W30. Uruchomienia w miarę dobre, od czasu do czasu słychać zaterkotanie, nawet częściej gdy silnik jest częściowo zagrzany-ciepły.
Czytałem, czytałem i ....
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Tez wczoraj doszly do mnie trzy Lotosze
dwa Cerateki
Plukanki Valvoline- to sie zgadza zbieznie :P filtry u mnie Filtron.
Oleje przekladniowe, plyny wspomagania - tego nie zamowiles, a ja tak :PSprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Dzięki, tak wiem, :wink:Zamieszczone przez sew1981Sony, rozrząd Panie rozrząd....toż to 1.4 tsi, poszukaj na forum o tym
Wiem też z własnego doświadczenia w tym aucie jaka może być różnica w pracy i hałasowaniu silnika przy starcie w zależności od zastosowanego oleju.
Dlatego też szukam wskazówki dla optimum olejowego. Zatem lepiej mid, czy full SAPS, 5W40 czy 0W40, a może pozostać przy 5W30 :?:
Komentarz
-
-
Jak zmieniasz co 10-15 tyś. to lej prawdziwego syntetyka full spasa z normą 502.00 np. LM Synthoil Energy/Meguin Super Lechitlauf Driver 0w40 (Meguin sporo tańszy a "skład" ten sam) lub Penrite 10Tenths Premuim 0w40 (drogi ale warto). Z tańszych 0w40 niezły będzie Shell Helix Ultra 0w40 lub Specol gold 0w40. Niezły ale droższy jest też Neste City Pro 0w40. Moim zdaniem 0w40 do TSI to dobra lepkość.
Komentarz
-
-
można, bo producent nie określił jednoznacznie lepkości oleju który musi być stosowany w TSI - w Instrukcji Obsługi masz określoną specyfikację VW 504.00 - spełniają ją oleje 5W30 i 0W30 oraz specyfikację VW 502.00 a tutaj do wyboru i koloru SAE od 0W30 poprzez 0W40, 5W30, 5W40 ... na 5W50 kończąc bo zalewania 10W40 sobie do TSI nie wyobrażam ale ... jeżeli ten olej posiadał by specyfikację VW 502.00 to teoretycznie chcąc go wlać to ASO nie miało by podstaw do odmowy... no ale to tylko zwykła dywagacja :wink:Zamieszczone przez Marek__82Więc można lać oleje 0W40 w końcu czy nie?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz