Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Panowie, 0W-40, wtedy jeszcze szybciej ucichną zawory.
    Mechanik stwierdził, że to nie zawory klepią tylko popychacz.[/quote]

    Znakomity mechanik.
    A tak w ogóle to w tym silniku nie ma popychaczy. No ale pewnie dla niego pojęcie hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego przez olej to kosmos technologiczny
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Sebastian_M26
      A tak w ogóle to w tym silniku nie ma popychaczy.
      Chyba się mylisz Link
      Zamieszczone przez Sebastian_M26
      Znakomity mechanik.
      Tak się akurat składa że jest to dobry mechanik. Generalnie pytałem o olej a nie o budowę silnika i kwestionowanie fachowości mechanika (nawet się zrymowało :diabelski_usmiech ).

      Komentarz


      • Zamieszczone przez gregor6
        Żadnych problemów (odpukać) jak na razie z silnikiem nie miałem, dlatego też się zacząłem zastanawiać nad wlaniem 5W40.
        Jak znam naszych okolicznych mechaników to w większości leją mobila 10W40, z kim bym nie rozmawiał to taki ma zalany, bez znaczenia na przebieg czy ma 60tyś czy 200tyś. Dziwie się że ty masz Motula zalanego.
        Zrób przede wszystkim płukankę i jakiś 0W40 lub 5W40 jak koledzy piszą nie męcz silnika tym 10W.

        [ Dodano: Wto 24 Lip, 12 19:13 ]
        Zamieszczone przez gregor6
        Sebastian_M26 napisał/a:
        A tak w ogóle to w tym silniku nie ma popychaczy.


        Chyba się mylisz Link
        Sebastian_M26 sie nie myli.
        Załączone pliki

        Komentarz


        • Zamieszczone przez leonn
          Zrób przede wszystkim płukankę i jakiś 0W40 lub 5W40 jak koledzy piszą nie męcz silnika tym 10W.
          I tak chyba zrobię :szeroki_usmiech

          A co do popychaczy to nie bardzo rozumiem. Są popychacze ale ich nie ma :?: O co kaman :?:

          [ Dodano: Wto 24 Lip, 12 19:34 ]
          Zamieszczone przez leonn
          Jak znam naszych okolicznych mechaników to w większości leją mobila 10W40, z kim bym nie rozmawiał to taki ma zalany, bez znaczenia na przebieg czy ma 60tyś czy 200tyś
          Też mi taki proponowali
          Zamieszczone przez leonn
          Dziwie się że ty masz Motula zalanego.
          Bo chciałem coś lepszego i taki kupiłem u kolegi elemenateur. Zalewam go już od kilku lat.
          A jakie zdziwienie było jak przywiozłem pierwszy raz taki olej :diabelski_usmiech

          Komentarz


          • Zamieszczone przez gregor6
            A co do popychaczy to nie bardzo rozumiem. Są popychacze ale ich nie ma O co kaman
            Bo popychacz a popychcacz hydrauliczny to wielka róznica.

            Komentarz


            • Czyli jak jest hydrauliczny to nie może klepać :?: W sumie to temat o olejach a my tu o popychaczach "klepiemy". Większego znaczenia to chyba nie ma. Generalnie jakie by nie były te popychacze to są popychaczami.

              Teraz już wiem, że raczej bez problemu mogę przejść na syntetyk i o to mi chodziło. Pozostaje tylko kwestia jakiej firmy, ale to może postaram się już coś wyłowić z tego tematu, chociaż łatwo nie będzie :szeroki_usmiech

              Komentarz


              • Zamieszczone przez gregor6
                A jakie zdziwienie było jak przywiozłem pierwszy raz taki olej
                To świadzczy o wiedzy naszych mechaników :twisted:
                Zobacz u RobertaM ma wszystko czego dusza zapragnie, ja u niego robiłem pare razy zakupy --> Domena sklep-oleje.pl zaparkowana w SeoHost.pl

                [ Dodano: Wto 24 Lip, 12 20:08 ]
                Zamieszczone przez gregor6
                Czyli jak jest hydrauliczny to nie może klepać
                Tak może klepać, bo sie juz wytarły. Zrób płukanke zalej świeżym (Nie 10W) i posłuchasz

                Komentarz


                • Zamieszczone przez leonn
                  To świadzczy o wiedzy naszych mechaników :twisted:
                  Olej oczywiście znali, tylko zdziwienie, że do takiego auta leje taki olej, bo przecież wszyscy leją Mobila . W sumie to zdążyłem ich trochę do tego przyzwyczaić, bo do poprzedniego auta (Uno 899) lałem Castrol Magnatec 10W40. Dziwili się, że też nie szkoda mi kasy na taki olej :diabelski_usmiech

                  [ Dodano: Wto 24 Lip, 12 20:11 ]
                  Zamieszczone przez leonn
                  Tak może klepać, bo sie juz wytarły.
                  Z tego co zdążyłem posłuchać, to klepie tylko jeden i tylko wtedy jak auto trochę postoi (kilka dni) i najczęściej w zimie. To klepanie słychać góra przez kilka minut.

                  A powiedzcie mi jeszcze czym najlepiej wypłukać silnik przed zalaniem syntetyka :?:

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez gregor6
                    A powiedzcie mi jeszcze czym najlepiej wypłukać silnik przed zalaniem syntetyka :?:
                    Każda dobra, np. Millers'a

                    Zamieszczone przez gregor6
                    Olej oczywiście znali, tylko zdziwienie, że do takiego auta leje taki olej, bo przecież wszyscy leją Mobila .
                    To samo było u mnie, gdy zmieniałem olej na Amsoil'a - również mechanik stwierdził, że do Octavii najlepszy jest Mobil 1 :diabelski_usmiech
                    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                    MOJA FURKA

                    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez gregor6
                      A powiedzcie mi jeszcze czym najlepiej wypłukać silnik przed zalaniem syntetyka
                      Kup sobie LIQUI MOLY Engine Flush albo Millers Oils Engine Flush ceny koło 20zł I ten olej co podał rOBERTO795 Motula X-cess 5w40 ---> 404 Not Found

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez leonn
                        Kup sobie LIQUI MOLY Engine Flush albo Millers Oils Engine Flush
                        Tak właśnie celowałem w te dwa specyfiki. Różnią się tylko pojemnością i tym, że przy LM pisze żeby wlać i odpalić silnik na 10min a w Millersie na 15-20 minut Mam nadzieję tylko, że ta płukanka i przesiadka na syntetyka nie wypłuka mi zbyt wiele z silnika :diabelski_usmiech

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez gregor6
                          Zamieszczone przez leonn
                          Kup sobie LIQUI MOLY Engine Flush albo Millers Oils Engine Flush
                          Tak właśnie celowałem w te dwa specyfiki. Różnią się tylko pojemnością i tym, że przy LM pisze żeby wlać i odpalić silnik na 10min a w Millersie na 15-20 minut Mam nadzieję tylko, że ta płukanka i przesiadka na syntetyka nie wypłuka mi zbyt wiele z silnika :diabelski_usmiech
                          Nic nie wypłucze, bo za uszczelnienie odpowiadają uszczelki a nie olej. Ja u siebie w starym fiatowskim silniku (który słynie z wycieków, a dodatkowo był mocno zasyfiony najgorszym olejem mineralnym 15W-40), wymieniłem na pełny syntetyk LM 0W-40 i nic się nie stało, poza tym, że po pewnym czasie silnik zaczął się oczyszczać, szybko zawory cichły, a wycieki jakie były na mineralnym, zostały na pełnym syntetyku.
                          Także z tym niszczącym działaniem oleju syntetycznego, to kolejna baśń znachorów mechaniki samochodowej.

                          A zawór (zawory) stukają bo do hydaulicznych kompensatorów luzu nie dociera olej szybko. Miałem kiedyś AEE i w zimę nie "stukał" dłużej jak kilka, kilkanaście sekund na 0W-40. Także jeśli słyszysz stukanie i jedziesz to możesz być pewny,że silnik jeszcze nie jest w pełni smarowany.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Także jeśli słyszysz stukanie i jedziesz to możesz być pewny,że silnik jeszcze nie jest w pełni smarowany.
                            Właśnie tego obawiam się najbardziej dlatego chcę spróbować zmienić olej na syntetyk i mam nadzieję, że ten problem zniknie, albo chociaż będzie tek jak pisałeś, że stukało kilka sekund a nie kilka minut.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Eidos71
                              mechanik stwierdził, że do Octavii najlepszy jest Mobil 1
                              No bo też silnik na nim nie wybucha. AEE w mojej Felci ma nalatane 200+ kkm na Mobil 1 i działa nienagannie. Wprawdzie pokrywa zaworów miała brzydki "lakowaty" osad, ale czy reszta elementów też, tego nie wiem. W każdym razie do pracy silnika nie mam się co czepiać. Popychacze milkną szybko, a po ostatniej wymianie na 0w40 - bardzo szybko - pojedyncze sekundy.
                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                wymieniłem na pełny syntetyk LM 0W-40 i nic się nie stało, poza tym, że po pewnym czasie silnik zaczął się oczyszczać, szybko zawory cichły,
                                Zamieszczone przez zak14
                                Popychacze milkną szybko, a po ostatniej wymianie na 0w40 - bardzo szybko - pojedyncze sekundy.
                                gregor6 No to masz dwie konkretne odpowiedzi i dwa konkretne oleje. Ja na twoim miejscu nic więcej już bym nie kombinował, poszedłbym na całość i zalał do tego AEE, LIQUI MOLY Synthoil Energy 0W-40 linka do aukcji oliwiarki na aledrogo podałem na poprzedniej stronie, zadzwoń do niego kiedy będzie miał dostawę. Bo M1 0W40 to kupisz zawsze i wszędzie.
                                Zamieszczone przez zak14
                                Wprawdzie pokrywa zaworów miała brzydki "lakowaty" osad,
                                zak14A miałeś zrobić test jak płukanka poradzi sobie z tym lakiem, i jak to wyszło?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez leonn
                                  No to masz dwie konkretne odpowiedzi i dwa konkretne oleje. Ja na twoim miejscu nic więcej już bym nie kombinował, poszedłbym na całość i zalał do tego AEE, LIQUI MOLY Synthoil Energy 0W-40 linka do aukcji oliwiarki na aledrogo podałem na poprzedniej stronie, zadzwoń do niego kiedy będzie miał dostawę. Bo M1 0W40 to kupisz zawsze i wszędzie.
                                  Mobila raczej odpuszczę. Zaleję zapewne coś z trójcy Motul, LIQUI MOLY lub Millers. Najbliżej mi jakoś do Motula a najdalej chyba do Millersa, a czy to będzie 0W czy 5W to jeszcze nie zdecydowałem :szeroki_usmiech

                                  Komentarz


                                  • Sebastian_M26. W silniku 1,6 AEE są popychacze. Miałem taki silnik w felicji.

                                    Komentarz


                                    • zak14A miałeś zrobić test jak płukanka poradzi sobie z tym lakiem, i jak to wyszło?
                                      Póki co zmieniałem olej w ASO bez płukanki, więc jej nie mam. Test będzie późną jesienią/wczesną zimą.

                                      [ Dodano: Sro 25 Lip, 12 10:35 ]
                                      Zamieszczone przez Ceed1
                                      W silniku 1,6 AEE są popychacze
                                      Nie ulega wątpliwości, że są popychacze hydrauliczne, zwane niekiedy szklankami. Jak olej jest zagnojony, to kanaliki w tychże popychaczach się zatykają i jest po zawodach, dlatego warto dbać o olej także w AEE.
                                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                      Komentarz


                                      • 1,4 Tsi i QG1, najechane 20kkm, za miesiąc jadę na pierwszy przegląd gwarancyjny.
                                        I teraz pytanie: waszym zdaniem koledzy jaki olej zabrać ze sobą bo w serwisie leją castrola longlife?
                                        Czy filtr oleju Filtrona będzie OK?
                                        Co ile robić następne wymiany? Bo co 30000 lub 2 lata to coś moim zdaniem przydługo :!:
                                        Jest OIIFL 1.4 TSI + DSG7, Elegance.

                                        Komentarz


                                        • Warto zastosować FUCHS TITAN GT1 PROGAS 5W40 do linika BSE z LPG? Ponoć przy tym oleju silnik zużywa go więcej.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez drgranatt
                                            waszym zdaniem koledzy jaki olej zabrać ze sobą bo w serwisie leją castrola longlife?
                                            Czy filtr oleju Filtrona będzie OK?
                                            Moim zdaniem:
                                            - olej Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL (norma 504.00 na QG1) lub Fuchs TITAN GT1 5W-40 XTL (norma 502.00 na QG2). Bo to dobre oleje.
                                            - filtr Mann. Bo w O1 raz zastosowałem filtr oleju Filtrona i przy jego wymianie papier wyglądał jak ścierka (zdeformowany i pomechacony). Na Mann-ie tego nie było. Mann robi filtry oryginalne do TSI.
                                            Zdecydowanie lepiej przejść na wymianę oleju co 15000 km lub raz w roku.
                                            Ja tak planuję u siebie.
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez endryu
                                              Zdecydowanie lepiej przejść na wymianę oleju co 15000 km lub raz w roku.
                                              Ja tak planuję u siebie.
                                              No właśnie, wydaje mi się że chyba przeholowałem tak długo czekając. Mam nadzieję, że z tego tytułu nic złego nie stało się. W tej chwili objaw jaki mam to po uruchomieniu zimnego silnika słychać klekotanie jakby zawory które po 2-3 sek cichnie. Czy to normalne :?:
                                              Jest OIIFL 1.4 TSI + DSG7, Elegance.

                                              Komentarz


                                              • drgranatt - jeżeli chodzi o terkotanie / klekotanie, to poczytaj tutaj:

                                                Forum - Octavia Club Polska

                                                Kiedy kupiłeś swoją Skodę ? Rozumiem, że teraz będziesz miał przegląd po 2 latach ? To trochę długo, jak na olej - nawet LL... Nic złego chyba się nie stało, ale zastosuj płukankę i zalej jakiś dobry olej (np. taki, jak doradza kolega endryu). Przejdź na okres wymiany oleju QG2 (czyli co 15.000, lub co rok), bo szkoda silnika i turbinki...
                                                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                                MOJA FURKA

                                                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                                Komentarz


                                                • 1.4TSI dylemat olejowy.
                                                  Wybieram się za tydzień w trasę ok 800km w jedną stronę, a przez 2 tygodnie przejadę jakieś 2600km. W związku z tym, że auto jest jeszcze na dotarciu (niedługo pęknie pierwszy 1000), może zeżreć olej, do tego dojdzie wyższa prędkość na niemieckich autostradach (150-160). Planuję zabrać litr oleju do dolewania, czy ten Motul będzie ok?
                                                  Link

                                                  Komentarz


                                                  • mac_aaron, Ten motul będzie ok. Bież jaki kolwiek olej spełniający normy VW 504.00 / 507.00
                                                    Moja 4x4 FL'ka

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X