Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jamesbondzio
    L&K
    • 2009
    • 1174
    • Octavia III (5E3)
    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

    PAOLO ESCO, a z innych firm?
    ja do swojej 02 leje Motula i gites ale nie wiem czy do japońca to jednak inne firmy lepsze...
    faktem jest że tam nie ma turbo a jedyny warunek gwarancyjny podobno to 5W30...
    kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

    teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Pełen syntetyk 5W/30 markę możesz wybrać sobie sam.
      Najlepszy jaki możesz do niego kupić to Amsoil 5W/30 potem Millers, Motul inne...ważne by był to pełen syntetyk.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • jamesbondzio
        L&K
        • 2009
        • 1174
        • Octavia III (5E3)
        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

        dzieki ;-)
        kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

        teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

        Komentarz

        • Seed
          Elegance
          • 2010
          • 875
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Co do X-lite`a - wlalem do 1.8T - jest bajka. kumpel wlewa tez do ALTa - znanego z zamilowania do picia - pije o litr mniej.
          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

          Komentarz

          • Ayu
            RS
            • 2009
            • 4154

            Nie wytrzymałem po tym jak w cztery dni dolałem LITR Fuchsa Pro C3 XTL; umówiłem się na wymianę oleju w Norauto, kupiłem szybko w sklepie Petrostar Motula i od wczoraj mam go zalanego. Wrażeniami oczywiście się będę dzielił.

            Komentarz

            • Mihau
              RS
              • 2009
              • 7460
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              Zamieszczone przez hotrain
              Nie wytrzymałem po tym jak w cztery dni dolałem LITR Fuchsa Pro C3 XTL
              :shock:
              Może pojedź do ASO na próby olejowe.
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                U mnie X-Lite 0W-30, już od 2 wymian. I zostaje tylko przy tym.
                Co zauważyłem, BZB, przy pełnym obciążeniu przestał palić olej.
                Wcześniej 504-ki wciągał do 0,5L na 1tyś.
                Żeby nie było,że X-Lite to taki cudowny środek na dolegliwości CDAA, to przy normalnej jeździe, mój nie zużywał oleju a brał tylko jak się go goniło.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • Ayu
                  RS
                  • 2009
                  • 4154

                  Mihau, przegląd się zbliża, zobaczymy jak przez kilka tysięcy km zachowywał się będzie Motul. Spokojnie :wink:

                  Komentarz

                  • Andys
                    Elegance
                    • 2007
                    • 762

                    Ponieważ robię swoją 1.4 TSI około 10tys. rocznie, czyli około 900km miesięcznie, więc jazda miejska na krótkich odcinkach, po 5 tys. od wymiany olej śmierdzi już benzyną . Rozważam wymianę oleju dwa razy do roku, co za tym idzie, może jesienią na bardziej lekkobieżny, wiosną na zdrowszy dla nastawnika wałka rozrządu i napinacza rozrządu. Pytanie co byłoby optymalnym rozwiązaniem na zimę i na lato? Czy olej 0W-30 nie będzie (oczywiście na zimę) przegięciem? Na lato może dobry 5W-40? Co o tym sądzicie? Proszę nie przekonujcie mnie, że wymiana oleju co 5tys. to strata pieniędzy. Od początku auto jeździło na Motulu Specyfic 504, obecnie na LM TT 4200, czyli oba 5W-30, tyle że zmieniane raz w roku.
                    Pozdrawiam,
                    Andys

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Zamieszczone przez Andys
                      Ponieważ robię swoją 1.4 TSI około 10tys. rocznie, czyli około 900km miesięcznie, więc jazda miejska na krótkich odcinkach, po 5 tys. od wymiany olej śmierdzi już benzyną . Rozważam wymianę oleju dwa razy do roku, co za tym idzie, może jesienią na bardziej lekkobieżny, wiosną na zdrowszy dla nastawnika wałka rozrządu i napinacza rozrządu. Pytanie co byłoby optymalnym rozwiązaniem na zimę i na lato? Czy olej 0W-30 nie będzie (oczywiście na zimę) przegięciem? Na lato może dobry 5W-40? Co o tym sądzicie? Proszę nie przekonujcie mnie, że wymiana oleju co 5tys. to strata pieniędzy. Od początku auto jeździło na Motulu Specyfic 504, obecnie na LM TT 4200, czyli oba 5W-30, tyle że zmieniane raz w roku.
                      spróbuj ww X-Lite 0W-30
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez Andys
                        Czy olej 0W-30 nie będzie (oczywiście na zimę) przegięciem?
                        ja też jestem za 0W/30 na zimę.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • maselek2
                          Drive
                          • 2011
                          • 90

                          Zamieszczone przez Andys
                          Rozważam wymianę oleju dwa razy do roku
                          Też bym tak zrobił gdybym robił takie przebiegi, jednak specyfikacji bym nie zmienial. Zostawił bym MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30 na stałe.
                          Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            Zamieszczone przez maselek2

                            Zostawił bym MOTUL SPECIFIC 504/507 5W-30 na stałe.
                            Dlaczego? Skoro X-Lite ma lepsze paramatry/bazę od Specyfic 504?
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • Seed
                              Elegance
                              • 2010
                              • 875
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              tym bardziej, ze specyfik to olej do DPFow, ktory silnika nie ochroni tak dobrze jak X-lite ACEA A3/B4 na estrach.
                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                              Komentarz

                              • Ayu
                                RS
                                • 2009
                                • 4154

                                Znaczy się, że jest szansa iż nie pomyliłem się za bardzo zalewając Motul 8100 X-Clean + 5 W30 :|

                                Komentarz

                                • leones
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 75

                                  Witam
                                  Czy posiada ktoś parametry porównawcze dla Castrol 0W40, 5W30, 5W40 oraz Mobil 1 5W30?
                                  Gdzieś widziałem taka tabelkę ale nie mogę jej odnaleźć.
                                  SUPERB 1.8T LPG (BRC)
                                  OCTAVIA 2FL 1.6 MPI LPG (LR)

                                  Komentarz

                                  • Seed
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 875
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Zamieszczone przez hotrain
                                    Znaczy się, że jest szansa iż nie pomyliłem się za bardzo zalewając Motul 8100 X-Clean + 5 W30 :|
                                    oleje 507.00 to nie są przyjazne silnikowi z zalozenia oleje. X-lite bylby lepszy. pojezdzisz 10 tys i zmien na X-lite.
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz

                                    • Ayu
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 4154

                                      Seed, czyli sugerujesz by olać normę VW, w moim przypadku 504.00/507.00 i zalać X-lite'em 0W30? Why?

                                      Komentarz

                                      • morling1254
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 21

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zamieszczone przez morling1254
                                        Posiadam oleje: 1. Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex 5W-30 2. Mobil1 0w-40 Który z tych dwóch zalać ?
                                        hmmm Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex to olej dokładnie przeznaczony do takich marek jak Opel, Cadillac, Chevrolet czy Corvette ( a także Mercedes czy VW) ---> http://www.heizoel-herrmann.de/cms/w...-Flex-5w30.pdf
                                        Mobil 0W/40 http://4x4icon.com/crossfire/oil_cha...il_1_0w-40.pdf ma specyfikacje i aprobaty Opla jednak starsze (OPEL Long Life Service Fill GM-LL-A-025 i OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025).
                                        Ja bym chyba jednak skusił się na Fuchsa Titan 5W30 GT1 Pro Flex 5W-30 silnik na "zimno" powinien na nim lepiej pracować a olej jakościowo naprawdę dobry.
                                        Płukanka + zmiana oleju i filtra oleju i powinieneś być zadowolony.
                                        A jaki byś wybrał olej pomiędzy:

                                        1. Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL)
                                        2. Valvoline SynPower MST 5W-30

                                        Pytam ponieważ Valvoline zaczyna wchodzić szeroko na rynek z Fuchs jest troszkę trudniej ale i tak lepiej wybrać ten lepszy. Dzięki za info i pozdrawiam.
                                        MORLING

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          Zamieszczone przez hotrain
                                          olać normę VW, w moim przypadku 504.00/507.00 i zalać X-lite'em 0W30? Why?
                                          X-Lite to norma 503.01, powstała do wysokoobciążonych benzyniaków Audi S i RS.
                                          Kiedyś nawet Mobil 0W-40 spełniał 503.01, wtedy co ten olej był na PAO i był jednym z najlepszych.
                                          Norma 504.00 to norma chroniąca...
                                          środowisko.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            hotrain, do stałych przeglądów potrzebujesz 502.00 X-Lite ją spełnia i naprawdę z oferty Motula to bardzo ciekawy rodzyneczek. Pobór oleju spada drastycznie. Nie słuchaj bzdur, że na lato nie da rady.
                                            Bardzo wysoki TBN, wynikający częściowo z dużej ilości popiołów a więc smarowanie i czystość zapewnione. Temp. płynięcia -54 st.
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • degenerat
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 242
                                              • Toyota

                                              Zamieszczone przez konkon
                                              hotrain, do stałych przeglądów potrzebujesz 502.00 X-Lite ją spełnia i naprawdę z oferty Motula to bardzo ciekawy rodzyneczek. Pobór oleju spada drastycznie. Nie słuchaj bzdur, że na lato nie da rady.
                                              Bardzo wysoki TBN, wynikający częściowo z dużej ilości popiołów a więc smarowanie i czystość zapewnione. Temp. płynięcia -54 st.

                                              Po ok. 2 tygodniach użytkowania - mogę polecić x-lite. Silnik pracuje cicho i jakby mniej "telepało" silnikiem zaraz po odpaleniu. Silnik CAVD zaraz po zapłonie drży (pracuje jak TDI z PD) przez ok 1 min. pracuje pow. 1 tys. obrotów (nagrzewa się katalizator). Subiektywnie - drży mniej, szybciej osiąga obroty poniżej 1 tys. Jak będzie tak dalej pracował to ... chyba przy nim zostanę - pomimo wysokiej ceny.
                                              Silnik pracuje na tym oleju (subiektywnie) lepiej niż na Motul x-clean 5w-40.

                                              Komentarz

                                              • konkon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 667
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                degenerat, masz może temp. oliwy na kompie ? Ciekaw jestem jak stabilność temp.
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz

                                                • degenerat
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 242
                                                  • Toyota

                                                  Zamieszczone przez konkon
                                                  degenerat, masz może temp. oliwy na kompie ? Ciekaw jestem jak stabilność temp.
                                                  Niestety nie planuję wyjazdu na autostradę.

                                                  Jazda miejska
                                                  Temperatura powietrza ok. 3 - 4 st. C.
                                                  Po 3 km jazdy płyn chłodniczy osiąga 90 st. olej 53 st.
                                                  Po 6 km jazdy olej osiąga 80 st.
                                                  Po 7 km temp. oleju 82 st - koniec trasy.
                                                  (brak korków)

                                                  Poza miastem
                                                  temperatura powietrza ok. 5 st. C.
                                                  Odległość ok 60 km jazda z prędkością 80 - 120 km/h - temperatura oleju utrzymywała się na poziomie 85 st. C.

                                                  Po 2h postoju olej miał temperaturę 55 st. C.

                                                  Komentarz

                                                  • Ayu
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 4154

                                                    Sebastian_M26, konkon, dzięki za wyjaśnienia

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...