Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    nie to za gruby olej na zimę - szkoda silnika
    Dlaczego za gruby? Myślałem żeby go lać cały Rok. Pisałeś żeby był jak najwyższy HTHs i TBN, no chyba żaden nie ma więcej.
    Martwi mnie ta temperatura oleju powyżej 100°C przy +10 na zewnątrz, jaką silnik ma przez 10godzin ciągłej jazdy autostradą. A co będzie latem? Dlatego pomyślałem nad tym 5W50. Czytałem wypowiedz chłopaka który przesiadł się z Motula na Amsoil, i na Amsoil 100°C nie przekroczył, przy jeździe autostrada ponad 200km/h w lecie, a na Motulu zawsze miał ponad 100°C.Tylko co z tą normą 505,00 w 5W50,jak mam być 502,00?

    Dla LM HTHS wynosi 3,5 nie może być inaczej skoro olej ma ACEA A3/B3/B4
    A jaki jest TBN w LM?
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    leonn napisałem się jak głupi na temat Twojego pytania i wszystko poszło w powietrze
    Jak możesz to napisz jeszcze raz to co poszło wczoraj do śmieci, a miałeś na myśli.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez leonn
      Martwi mnie ta temperatura oleju powyżej 100°C przy +10 na zewnątrz, jaką silnik ma przez 10godzin ciągłej jazdy autostradą.
      A to czesto masz takie jazdy ?
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Pidziek
        A to czesto masz takie jazdy ?
        Można powiedzieć że często. Jeżdże jeszcze na tym, co nalała fabryka (pewnie 5W30castrol, ale kto to wie na 100%).

        Komentarz


        • Hm....No to mysle że syntetyk pełny i wymiana co 10 000km bo pełny but i tyle godzin jazdy to ...oj badanko by pasowało choć jedno zrobić bo o ile ruch ciagły dla oleju to najlepsza rzecz to juz pełen but w podłodze cały czas i tyle godzin to juz nie ....
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz


          • Zamieszczone przez leonn
            Dlatego pomyślałem nad tym 5W50
            jeszcze raz napiszę - Twoje myślenie jest błędne ... syntetyczny olej 5W/40 o dobrych parametrach wystarczy w zupełności do tego silnika. Skoro dużo jeździsz to taki 5W/50 (ewentualnie) na lato zapodaj do tego silnika... Dlaczego na zimę nie 0W/40 ? 5W/40 ? Te oleje lepiej ochronią Twój silnik w zimie niż 5W/50.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Poza tym Mobil 5W-50 osiąga wysokie temp.
              Konrad
              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

              90 konny AGRessor
              PerfectServiceBy DGW
              WhitePride :smokedevil

              Komentarz


              • PAOLO - Podzielam Twoją wiedzę i to co piszesz.
                Do tego silnika wskazanym jest 5W40.

                Ja tylko od siebie napiszę iż zalecenie producentów czesto mają się nijak to tych praktycznych.

                Podam przykład z brzegu, Peugoty i nowoczesne silniki z turbinami oraz FAP-ami.
                Producent i wszelakie instrukcje zalecają 5W30 o obniżonej lepkości strukturalnej co zawiera się w specyfikacji A5 tudzież B5.

                Praktyka jednak pokazuje iż turbiny w FAP-ach "padają" bardzo czesto na tych olejach i zaleca się stosowanie 5W40 o specyfikacji A3, - B4.
                W serwisie też można potwierdzić takie rewelacje.

                Więc jest to jakiś wyjątek i polecam stosowanie w turbo z FAP-em olejów klasy 5W40 dobrych gatunkowo.

                Turbiny garett lubią oleje spełniające mało spotykana norme forda coswortha.

                Ja jestem zrazony do Mobil 1- kiedyś to był dobry olej ale od jakiegoś czasu jakośc tego oleju nie jest satysfakcjonujące.
                Ba - miałem 2 tygodnie temu w ręku butelkę mobila 10W-40 który był rozwarstwiony.
                na dole butelki był inny kolor a na górze inny.
                Coś na wzór jakby wlać do butelki w olejem napędowym wody.

                Olej kupiłem w sklepie motoryzacyjnym ale nie dałem sobie wmówić że muszę wstrzasnąć butelką aby się olej wymieszał, za długo pracowałem w branży smarnej.

                Proszę się szanowni Panstwo tak nie gorączkowac olejami syntetycznymi, obecnie o ile jest to tylko kilka pozycji opartych na pełnosyntetycznych bazach, głównie poliestrowych do zastosowań przemysłowych, sportowych.
                Reszta ze wzgledu na (już nie pamiętam prosze o wybaczenie) różnice w stawkach akcyzowych specjalnie produkuje swoje oleje o pewnych strukturach.

                Proszę również nie krytykować Polskich produktów, nie wszystkie są złe a są również i takie dobre.
                Polskie bazy olejowe są jednymi z lepszych w europie.

                I moi drodzy jeszcze jedno dosyć istotne , wystarczy iż wkład filtracyjny jest mniej drożny poprzez zawilgocenie, przechowywanie w nieodpowiednich warunakch to i najlepszy olej nie pomoże.
                Dziękuje i pozdrawiam

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Pidziek
                  badanko by pasowało choć jedno zrobić
                  Myślałem o tym, a gdzie można rzetelnie zrobić taką analizę?


                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Te oleje lepiej ochronią Twój silnik
                  Zamieszczone przez konkon
                  Poza tym Mobil 5W-50 osiąga wysokie temp.
                  OK. dzięki.
                  Będzie M1 New Life albo LM 0W40 lub LM 5W40.
                  Do wymiany jaszcze trochę mam, ale jak już zmienię i chwile pojeżdżę to dam znać.


                  Jak już mówimy o silnikach z Lpg, to znalazłem coś takiego:
                  404 Not Found
                  404 Not Found
                  Co o tym sądzicie? Tak z ciekawości pytam.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez leonn
                    Myślałem o tym, a gdzie można rzetelnie zrobić taką analizę?
                    Blackstone Laboratories Blackstone Laboratories
                    Just a moment...
                    POLARIS Laboratories
                    Link

                    Pytaj też kolegę Pidziek.
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Pidziek
                      A ja mam pytanie do motulowych kolegów z forum , może elementaur coś się dowie ....

                      Jest sobie taki olej Motula robiony na pełnej bazie syntetycznej i kierowany na wymagający rynek do Japonii gdzie chłopcy na tym oleju się ścigają miedzy innymi ..

                      Fotka pstryk oleju:

                      404 Not Found

                      Jak to sie spisuje, w europie ktoś to testował ?

                      masz wszystko czarno na białym
                      NISMO | COMPETITION OIL | LINE UP

                      i blatt
                      Link

                      zmiana oleju co 3k

                      ps. spróbuje się dowiedzieć czy ktoś coś wie ale przypuszczam że produkt jest tak cholernie specyficzny że informacji zbyt wiele(potwierdzonych) się nie uzyska.
                      ukłony

                      Komentarz


                      • Motul 8100 X-cess 5W40 vs Millers XFS 5W40

                        Co prawda to nie Octavia a Clio II 1,4 16V ale:
                        Pierwsze spostrzeżenia tuz po zalaniu Millersa XFS-a :
                        - Silnik pracuje zupełnie inaczej można by powiedzieć głośniej tak bardziej metalicznie
                        - lepiej wkręca się na obroty tylko tu niebardzo wiem jak było zaraz po zalaniu Motulem

                        Auto ma teraz 141400 km i zrobilem nim zaledwie 10 tyś km i to na motulu x-cesie 5w40-wcześniejsza włascicielka lała 10w40 elfa więc wleciała płukanka a następnie X-cess. podczas tego dystansu dolalem ok 2L zobaczymy jak teraz bedzie na Millersie. Oczywiście wymiana została poprzedzona plukanką.
                        Już nie moge sie doczekać pierwszego porannego rozruchu czyli dnia jutrzejszego.

                        I jeszcze jedno na motulu podczas można by powiedzieć lekkiego upalania silnik pracowal-hymm lekko dziwnie powyżej 5 tyś obr/min takiego zjawiska na Millersie puki co nie zauważyłem.

                        Mam teraz niezłą zagwózdkę co wlać do Octavi -Obecnie LM Synthiol High tech 5W40
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • Ja jestem po zmianie Castrola SLX 5W30 na Millersa XFS 5W40 (wcześniej płukanka Amsoil).
                          Po dwóch dniach nie zauważyłem w sumie żadnej różnicy. Auto uruchamia się tak samo jak się uruchamiało, praca silnika przy normalnej jeździe wydaje się, że jest taka sama, jedynie przy wysokich obrotach mam wrażenie, że silnik pracuje równiej i brzęczy milej dla ucha. Zobaczymy jak będzie z dolewkami, bo w nowym aucie Castrola musiałem do przebiegu niecałych 15k km dolać 2 litry. Dodatkowo wymieniłem wszystkie filtry na MANNa i poprosiłem o stare do bagażnika. Filtry z fabryki niby oryginalne skodowskie to właśnie dokładnie MANN. były nawet podpisane.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez leonn
                            404 Not Found..-gazem-lpg.html
                            Co o tym sądzicie? Tak z ciekawości pytam.
                            Jedyne oleje na świecie posiadające aprobate producentów jeśli chodzi o silniki strichte do LPG.
                            Bardzo fajna sprawa, można stosować 502.00 w aplikacjach z zaleceniem 504.00 w których podłączono LPG/CNG.


                            Zamieszczone przez leonn
                            Myślałem o tym, a gdzie można rzetelnie zrobić taką analizę?
                            Fuchs-a za darmo to od siebie tyle dopowiem.

                            Zamieszczone przez elemenateur
                            zmiana oleju co 3k
                            Czy to nie jakiś zabieg marketingowy ...?
                            Wątpię aby skład odbiegał znaczaco od 300V ..

                            Zamieszczone przez Nematode
                            Dodatkowo wymieniłem wszystkie filtry na MANNa i poprosiłem o stare do bagażnika. Filtry z fabryki niby oryginalne skodowskie to właśnie dokładnie MANN. były nawet podpisane.
                            Ano juz o tym pisałem tyle że cena nieco inna :-)

                            Nie popadajmy w skrajności że na jendym oelju silnik pracuje aksamitniej a na drugim nieco mniej aksamitniej.
                            Cos może być aksamitnie na poczatku a po 10 000km zaczyna sie sieczkarnia ...:-)
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • Motul X-cess vs. Millers XFS cd.

                              Dzis pierwszy zimny rozruch- czuc ze silnik ma lzej niz na Motulu ale - Motul mial juz 10 tys km.- auto napewno lepiej wkreca sie na obrotach. Jestem zadowolony z Millersa.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                Jestem zadowolony z Millersa.
                                i o to chodzi.
                                Oczywiście piszesz o Millersie w Clio?

                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                Mam teraz niezłą zagwózdkę co wlać do Octavi -Obecnie LM Synthiol High tech 5W40
                                :lol: spróbować zmienić na Millersa?
                                To nic nie szkodzi a będziesz miał porównanie do LM .....oby nie gorsze :wink:
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Tak millers jest w Clio. Co do Octavi to mam zagwozdke i to niezla. Najchetniej zalalbym 0w 40 LM ale oliwiarka nie ma a niczego innego nie chce w tej klasie. Amsa tez na razie brak jakos tak ubogo sie porobilo
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Pidziek
                                    Zamieszczone przez leonn
                                    404 Not Found..-gazem-lpg.html
                                    Co o tym sądzicie? Tak z ciekawości pytam.
                                    Jedyne oleje na świecie posiadające aprobate producentów jeśli chodzi o silniki strichte do LPG.
                                    Bardzo fajna sprawa, można stosować 502.00 w aplikacjach z zaleceniem 504.00 w których podłączono LPG/CNG.


                                    Zamieszczone przez leonn
                                    Myślałem o tym, a gdzie można rzetelnie zrobić taką analizę?
                                    Fuchs-a za darmo to od siebie tyle dopowiem.

                                    Zamieszczone przez elemenateur
                                    zmiana oleju co 3k
                                    Czy to nie jakiś zabieg marketingowy ...?
                                    Wątpię aby skład odbiegał znaczaco od 300V ..

                                    Zamieszczone przez Nematode
                                    Dodatkowo wymieniłem wszystkie filtry na MANNa i poprosiłem o stare do bagażnika. Filtry z fabryki niby oryginalne skodowskie to właśnie dokładnie MANN. były nawet podpisane.
                                    Ano juz o tym pisałem tyle że cena nieco inna :-)

                                    Nie popadajmy w skrajności że na jendym oelju silnik pracuje aksamitniej a na drugim nieco mniej aksamitniej.
                                    Cos może być aksamitnie na poczatku a po 10 000km zaczyna sie sieczkarnia ...:-)
                                    tak przy okazji - mieszkam w Gliwicach gdzie firma ma siedzibę, ale Fusch ma tak tragiczny marketing że tego oleju nie da się nigdzie kupić....

                                    Komentarz


                                    • jaki olej do 1,8T 150KM . olej na ktrotkie odcinki miejskie wiec raczej nizsza lepkosc

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Marx
                                        tak przy okazji - mieszkam w Gliwicach gdzie firma ma siedzibę, ale Fusch ma tak tragiczny marketing że tego oleju nie da się nigdzie kupić....
                                        Jedź do nich maja piekne dziewczyny w pieknym dziale sprzedaży , polecam
                                        Gliwice to przyjemne miasto byłem własnie tam wczoraj :-)

                                        Z drugiej strony postawienie Fuchs-a obok GM, Castrola na półce by skutkowało tym że trzeba by było obniżyć jakość oleju aby cena była akceptowalna dla ogółu szukającego czegoś pokroju Castrola...
                                        Motula, LM, Agip-a, też nie kupisz na każdym rogu.

                                        A marketing hm...można by było poprawić .


                                        Olej zmienia sie raz do roku niekiedy 2x w roku uważam że na spokojnie zawsze mozna zgromadzić potrzbne filtry, olej a nie zostawiac wszystko na ostatnią chwilę.
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Te oleje lepiej ochronią Twój silnik
                                          Zamieszczone przez konkon
                                          Poza tym Mobil 5W-50 osiąga wysokie temp.
                                          Zamieszczone przez leonn
                                          OK. dzięki.
                                          Będzie M1 New Life albo LM 0W40 lub LM 5W40.
                                          Do wymiany jaszcze trochę mam, ale jak już zmienię i chwile pojeżdżę to dam znać.
                                          Chciałem się podpiąć, bo po lekturze tego wątku-giganta mam coraz większy mętlik. Mam nowy silnik 1.6BSE z LPG i postanowiłem wymienić olej po ok. 2500 km. Tak zawsze robiłem - producent zaleca zmianę dopiero po roku lub 15kkm, ale ja wiem swoje. Poza tym nie jestem w stanie się dowiedzieć jaki olej został wlany w fabryce - w salonie i na serwisie każdy mówi co innego, zwykle że Mobil-1 5W30, nie wiem, kążdy olej o specyfikacji bedzie dobry, etc. - gdyby trzeba było dolać (mam nadzieję, że nie), to będę w kropce, mimo wszystko mieszania chciałbym uniknąć, nie wiedząc co tak naprawdę jest w silniku. W książce serwisowej mam wbite GQ1 z adnotacją 15kkm. Nb. i tak bym zmienił najpóźniej po roku.

                                          Poprzedni samochód jeździł na benzynie i M1 5W50 - przez 6 lat nie musiałem dolewać, więc w pierwszej chwili pomyślałem o tym samym.

                                          Pytałem w serwisie - twierdzą, że najlepiej byłby właśnie M1 5W50, ale sądząc z Waszych opinii lepsza opcja to M1 0W40 lub LM 0W40 lub LM 5W40. Skłaniam się do 0W40 i chciałbym na nim zostać dłużej. Mam teraz pytanie: jak jest z dostępnością LM (nigdy nie zwracałem na tą markę uwagi)? Czy po prostu wybrać łatwo dostępny (ale podatny na podróbki) M1 0W40?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Pidziek
                                            Olej zmienia sie raz do roku niekiedy 2x
                                            albo i 4-6 razy w roku :hmm jak ja.

                                            [ Dodano: Sob 19 Lis, 11 15:42 ]
                                            Zamieszczone przez nobody
                                            Mam nowy silnik 1.6BSE z LPG i postanowiłem wymienić olej po ok. 2500 km.
                                            lepiej tak +- po 5tys km...niech to wszystko się ułoży w silniku.
                                            Zamieszczone przez nobody
                                            Poza tym nie jestem w stanie się dowiedzieć jaki olej został wlany w fabryce - w salonie i na serwisie każdy mówi co innego, zwykle że Mobil-1 5W30
                                            g.... prawda, nie słuchaj głupot w ASO :lol: ...może Ravenol, może Pentosin, może Fuchs ....może inny

                                            Zamieszczone przez nobody
                                            W książce serwisowej mam wbite GQ1 z adnotacją 15kkm.
                                            masz LPG i mas zmieniać olej max co 15 tys km - proste.

                                            Zamieszczone przez nobody
                                            sądząc z Waszych opinii lepsza opcja ...0W40 lub ...5W40. Skłaniam się do 0W40 i chciałbym na nim zostać dłużej.
                                            bardzo dobrze. Kup olej z normą VW 502.00 0w/40 lub 5W/40 z wysokim TBN - syntetyk/pełen syntetyk i będzie OK.

                                            Zamieszczone przez nobody
                                            Czy po prostu wybrać łatwo dostępny (ale podatny na podróbki) M1 0W40?
                                            M1 0W/40 może być - byle z pewnego źródła - sprzedawców na OCP jest kilku więc możesz spokojnie kupić porządny olej - Millersa,Motula,Fuchsa itp... - krzywdy silnikowi na tych olejach nie zrobisz :wink:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • nobody: do 15 000km masz opcję 0d 0w40 do 5W40 wyżej to niech sobie leją panowie z serwisu swojego mobila i castrola .

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              albo i 4-6 razy w roku jak ja.
                                              To ty robic ile km rocznie z 50 000 ?
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Pidziek
                                                To ty robic ile km rocznie z 50 000
                                                +- 60/80 tys km :P Już po niecałym miesiący mam 5 tys km.... więc łatwo sobie policzyć a w lecie na wakacje zawsze te kilka tys km wpadnie "gratis" :lol:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • PAOLO ESCO,Pidziek Wielkie dzięki za ekspresową odpowiedź!

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    +- 60/80 tys km Już po niecałym miesiący mam 5 tys km.... więc łatwo sobie policzyć a w lecie na wakacje zawsze te kilka tys km wpadnie "gratis"
                                                    Ło matko tyłek Cię nie boli średnio 3 - 4 godziny dziennie w fotelu ..?

                                                    Ja to chyba bym kupił na Twoim miejscu jakiś 10-20 litrowy baniaczek nieco mocniejszego oleju , może jakiś HD, API SL są takie mocarne smarowidła..
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X