Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zrobiłem w starej Astrze (benzyna 1.4 60KM) próbę z płukaniem przy pomocy LM Pro-Line Engine Flush. Stary olej - opel semisyntetyk 10w-40. Rozgrzany silnik, ok. 400ml płukanki, przez 15 min silnik na wolnych obrotach. Spuszczany olej był rzadki i spłynął jak woda. Nowy olej - LM synthoil 5w-40. Pierwsze wrażenia po zabiegu pozytywne. Silnik jakby nieco cichszy i przyjemniejszy w brzmieniu :drive:

    Wygląda na to, że do nowej octavii będzie ten sam olej Zastanawiałem się nad M1 0w-40, też pewnie będę wymieniał po jakichś 2500 km., czyli wyjdzie gdzieś w lutym, to już chyba zima się będzie kończyć powoli i 5w-40 będzie ok, tak sobie myślę. alacz
    Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
    http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

    Komentarz


    • Bez przesady z tą zmianą po 2500 km. Conajmniej 5 a nawet 8-10 tys. będzie najlepiej IMO.
      Konrad
      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

      90 konny AGRessor
      PerfectServiceBy DGW
      WhitePride :smokedevil

      Komentarz


      • Zamieszczone przez konkon
        Bez przesady z tą zmianą po 2500 km. Conajmniej 5
        a wiesz, że miałem to samo napisać :lol: Ja dopiero na dniach wymianę oleju będe robił też przy 5 tys km bo ten ori w silniku jakoś mi nie bardzo wygląda. :?
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • PAOLO ESCO na co padł wybór ? Zapewne 0W-40.
          Konrad
          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

          90 konny AGRessor
          PerfectServiceBy DGW
          WhitePride :smokedevil

          Komentarz


          • Zamieszczone przez konkon
            na co padł wybór ?
            jeszcze nie kupiłem. Własnie siedzę i szukam po necie parametrów ... hmmm kusi mnie 0W20 :shock: pewnego producenta (jeszcze nie testowany na tym forum :roll: ) ale skończy sie pewnie na jakimś 0W/30 lub 0W40 (ale wybór słaby...) no i biorę też pod uwagę 2-3 konkretne produkty 5W/30 o dobrych parametrach.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Panowie (Panie chyba rzadko zabierają głos w tym temacie ), poleciliście mi ostatnio Motula X-lite 0W-30 jako olej na zimę do 1.4TSI, eksploatowanego na krótkich dystansach. Teraz seria głupich pytań:
              1. Czy na zimę 0W-30, a na lato dobry 5W-40, czy może lepiej 0W-40 (zdaje się, że wszystkie wymienione zakresy lepkości spełniają normę VW 502 00)?
              2. Nie znam się na olejach, ale z Waszych wypowiedzi wywnioskowałem, że między innymi im wyższy TBN tym lepiej, jednak czy nie jest to tak, że im wyższy on jest, tym olej ma większą zawartość SAPS?
              3. Czy zawartość SAPS ma wpływ głównie na FAP (którego oczywiście nie posiadam), czy niski poziom SAPS jest również wskazany przy TSI (np osad na wtryskiwaczach), trójdrożny katalizator?
              Pozdrawiam,
              Andys

              Komentarz


              • Zamieszczone przez konkon
                Zapewne 0W-40.
                masz na myśli pewne Synthoil Energy - fakt jest brany pod uwagę ale dostępność na rynku słaba a na Castrola i M1 jakoś nie mam ochoty :?

                Andys
                X-Lite 0W/30 aktualna karta Link(GB).pdf?1318523033

                Jak widać olej zarówno w zimie jak i w lecie spokojnie da radę.
                Wyszukiwarka Motula wskazuje dla 1,4 TSI na 8100 X-clean+ 5W-30 lub Specyfic 504.00/507/00 5W/30 - przy X-lite przydało by się C3 ale wtedy parametry z zakresu aktywnej ochrony silnika poszły by zapewne moco do dołu :?
                Co do ilości SAPS - jeżeli auto zostało wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF / FAP) lub w trójdrożny katalizator (TWC) to w silniku powinien być stosowany dedykowany dla tego typu silników olej. Są to zwykle syntetyczne oleje ze średnią zawartością zawartością popiołów siarczanych, fosforu i siarki (mid SAPS) oraz oleje niskopopiołowe (low SAPS) o lepkości 5w30, które przedłużają trwałość wymienionych powyżej układów obróbki/spalania spalin.
                Więc zarówno średni jak i niski poziom SAPS jest dopuszczalny.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • PAOLO ESCO,
                  Czyli jak rozumiem, ciężko kupić dobry 0W-40, a X-lite 0W-30 będzie na lato lepszy niż Motul Specyfic i LM TT 4200, których używałem do tej pory?
                  Pozdrawiam,
                  Andys

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Andys
                    Czyli jak rozumiem, ciężko kupić dobry 0W-40, a X-lite 0W-30 będzie na lato lepszy niż Motul Specyfic i LM TT 4200, których używałem do tej pory?
                    Dlaczego ...?
                    Jest duzo 0W40 na pełnej bazie PAO.
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Pidziek
                      Zamieszczone przez Andys
                      Czyli jak rozumiem, ciężko kupić dobry 0W-40, a X-lite 0W-30 będzie na lato lepszy niż Motul Specyfic i LM TT 4200, których używałem do tej pory?
                      Dlaczego ...?
                      Jest duzo 0W40 na pełnej bazie PAO.
                      A łatwo dostępnych ?
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • Andys - faktycznie X-Lite mógł by mieć niższy poziom SAPS no ale niestety coś za coś ...masz bardzo dobry olej o naprawdę dobrych parametrach. ACEA B4 ( fakt, że parametr do diesla) ale wymaga od oleju doskonałych właściwości czyszczących, lepszej lepkości i zwiększonej odporności na tworzenie sadzy i nalotów. Ty jeździsz na krótkich dystansach - to wtedy jest największe zużycie silnika (katalizator przy takiej jeździe i tak dostaje po tyłku) :? Dobry olej 0W/30 czy 0W/40 napewno sprawdzi się bardziej w zimie.

                        Specyfic Link(GB).pdf i TT 4200 Motoröle, Additive und Autopflege von LIQUI MOLY | LIQUI MOLY.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf jak widać po parametrach jednak będą słabsze w zimie. Na tym 0W/30 krzywdy silnikowi w zimie napewno nie zrobisz a na lato możesz wrócić do w/w z niższym SAPS-em ( o ile to jeszcze na katalizator będzie miało jaki kolwiek wpływ).

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Jest duzo 0W40 na pełnej bazie PAO.
                        Page not found | Millers Oils z C3 do TSI w sam raz ale CCS przy -30 ...jak to mówi moja chrześnica "żenua" :P
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • PAOLO ESCO, dzięki za specyfikacje olejów. Rozumiem, że im niższa temp. płynięcia zimą, wyższa lepkość przy 100 stopniach, wyższy TBN, tym lepiej. Faktycznie z tych PFD-ów X-Lite (gdyby nie 1,5% zawartość popiołów) jest najlepszy. Szczerze mówiąc, nie jestem ekologiem i życie katalizatora mam w poważaniu, ale wtryskiwaczy w komorze spalania już nie.
                          Pozdrawiam,
                          Andys

                          Komentarz


                          • koledzy pomozcie z tym 1.8 turbo. 160hp

                            jaki olej do niego do jazdy po miescie

                            auto audi a4 b6 , ma 200k km

                            mozna wlac 0w30 czy trzeba 5w30

                            Komentarz


                            • A jak jeździsz spokojnie ?
                              Masz LPG ?
                              Masz jakiś pobór oleju ?
                              Jaki przebieg ?
                              Łódź to faktycznie rozległe miasto ale szybko to raczej tam sie nie pojeździ chyba że A4 tylko albo na Poznań
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Pidziek
                                A jak jeździsz spokojnie ?
                                Masz LPG ?
                                Masz jakiś pobór oleju ?
                                Jaki przebieg ?
                                Łódź to faktycznie rozległe miasto ale szybko to raczej tam sie nie pojeździ chyba że A4 tylko albo na Poznań
                                olej dla znajomego. przebieg 200k
                                chyba bez lpg zapytam. UPDATE . bez LPG
                                bedzie jazda po krotkich odcinkach miejskich

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez xtremesystems
                                  mozna wlac 0w30 czy trzeba 5w30
                                  z 0W/30 bym już tak nie szalał. Bezpieczniej porządny 5W/30 z dobrym CCS i temperaturą płynięcia. 5W/30 będzie też zapewne miało lepszy NOACK niż 0W/30 - (0W/30 jest jednak trochę zbyt lotne) i wszystko będzie OK.

                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  Jaki przebieg ?
                                  --->
                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  ma 200k km
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Page not found | Millers Oils z C3 do TSI w sam raz ale CCS przy -30 ...jak to mówi moja chrześnica "żenua" :P
                                    Zgodnie z tym olej 0W ma mieć MAX 6200cP w -35C.
                                    Wątpię żeby nagle stawał się bardziej płynny w mniejszej temp :roll: W ogóle to dużo błędów jest w kartach Millersa.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      mozna wlac 0w30 czy trzeba 5w30
                                      z 0W/30 bym już tak nie szalał. Bezpieczniej porządny 5W/30 z dobrym CCS i temperaturą płynięcia. 5W/30 będzie też zapewne miało lepszy NOACK niż 0W/30 - (0W/30 jest jednak trochę zbyt lotne) i wszystko będzie OK.

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      Jaki przebieg ?
                                      --->
                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      ma 200k km
                                      Motoröle, Additive und Autopflege von LIQUI MOLY | LIQUI MOLY.pdf/$file/1192%20Leichtlauf%20Special%20LL%20SAE%205W-30_EN.pdf

                                      mozna cos takiego?

                                      albo to
                                      Motoröle, Additive und Autopflege von LIQUI MOLY | LIQUI MOLY.pdf/$file/1136%20Longtime%20High%20Tech%20SAE%205W-30_EN.pdf

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Xarox
                                        0W ma mieć MAX 6200cP w -35C.
                                        zgadza się 0W/30 napewno ma pomiar przy -35C i parametry są o niebo lepsze! niż ten Millersa 6590 :shock: ale nie jestem pewien co do 0W/40 czy ma to jakieś znaczenie bo wszedzie przy tej lepkości podają przy -30C - wiadomo to lepiej wyglada :wink: Wg tych danych Millers nie łapie się na określany przedział CCS dla olejów 0W ... :diabelski_usmiech
                                        Zamieszczone przez Xarox
                                        W ogóle to dużo błędów jest w kartach Millersa.
                                        dużo - też to zauważyłem.

                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        można cos takiego?
                                        słaby wybór, wg. mnie nie najlepiej dobrane oleje do tego silnika mimo, że mają VW 502.00 :? są inne lepsze produkty.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez xtremesystems
                                          koledzy pomozcie z tym 1.8 turbo. 160hp

                                          jaki olej do niego do jazdy po miescie

                                          auto audi a4 b6 , ma 200k km

                                          mozna wlac 0w30 czy trzeba 5w30
                                          a nie mozesz zalac polecanego tu X-lita i masz bdb olej, a przy okazji problem z glowy?
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez Xarox
                                            0W ma mieć MAX 6200cP w -35C.
                                            zgadza się 0W/30 napewno ma pomiar przy -35C i parametry są o niebo lepsze! niż ten Millersa 6590 :shock: ale nie jestem pewien co do 0W/40 czy ma to jakieś znaczenie bo wszedzie przy tej lepkości podają przy -30C - wiadomo to lepiej wyglada :wink: Wg tych danych Millers nie łapie się na określany przedział CCS dla olejów 0W ... :diabelski_usmiech
                                            Zamieszczone przez Xarox
                                            W ogóle to dużo błędów jest w kartach Millersa.
                                            dużo - też to zauważyłem.

                                            Zamieszczone przez xtremesystems
                                            można cos takiego?
                                            słaby wybór, wg. mnie nie najlepiej dobrane oleje do tego silnika mimo, że mają VW 502.00 :? są inne lepsze produkty.
                                            a mozesz cos zaproponowac?

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez xtremesystems
                                              mozesz cos zaproponowac?
                                              taaaa .... wiesz czekałem na to pytanie .... :lol: to jedno z moich ulubionych w niedzielne popołudnie ... :szeroki_usmiech więc jak powyżej - jednak olej 5W/30 (choć niby te 200 kk nie powinno być wyznacznikiem ale...) na dobrej bazie PAO z minimalną normą VW 502.00 (tylko tyle, bo z wątku już można sobie doczytać, które oleje polecamy) :wink:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex?

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex?
                                                  znowu źle dobrany olej :? ... masz PW ( i nic więcej już nie piszę na temat tego 1,8T :wink: ).
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Seed
                                                    xtremesystems napisał/a:
                                                    koledzy pomozcie z tym 1.8 turbo. 160hp
                                                    jaki olej do niego do jazdy po miescie
                                                    auto audi a4 b6 , ma 200k km
                                                    mozna wlac 0w30 czy trzeba 5w30

                                                    a nie mozesz zalac polecanego tu X-lita i masz bdb olej, a przy okazji problem z glowy?
                                                    Chyba nie ma co pisać bo jak guru nie zatwierdzi to i tak nikt nie wleje :diabelski_usmiech
                                                    X-Lite do TSI to wg. mnie nr. 1 cena/jakość

                                                    PAOLO ESCO z tą lotnością zależną od lepkości.. jeżeli baza jest jak trzeba tak jak w przypadku X-Lite czyli wzmocniona estrami, lotność znacznie poprawiona, co potwierdza praktyka. Uogólnianie nie ma sensu.
                                                    200 tys. km to żaden przebieg jak silnik zadbany. Jak właściciel będzie niezadowolony zawsze może zmienić.
                                                    Konrad
                                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                    90 konny AGRessor
                                                    PerfectServiceBy DGW
                                                    WhitePride :smokedevil

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X