pol zartem napisze ze jak paolo napisal mi PW z olejem do 1.8t, to do mnie jakis kolega tez napisal PW zebym mu zdradzil co paolo polecil bo tez chcialby wiedziec co zalac do 1,8t :zlosnik1:
W poprzednich postach pojawiają się informacje o wcześniejszej wymianie oleju niż 15kkm dla nowego auta - pojawiają się przebiegi 2,5;5;8;10kkm. Sprzedawca auta nieoficjalnie sugerował wcześniejszą wymianę i wiem że to zrobię natomiast chciałbym być pewny, ze wymienię we właściwym momencie. Skąd te rozbieżności w sugerowanym przebiegu po którym wymieniać? Czy traktować to raczej jako przedział gdzie olej zaleca się zmienić?
Druga sprawa to olej do 1.6 LPG i krótkich przebiegów. Olej w związku z tym będzie wymieniany 1 raz w roku. Wiem, że ma mieć wysoki TBN i któryś post sugerował, że w związku z tym najczęściej polecane na forum typu olejów się nie nadają do LPG. Prośba o podanie konkretnego oleju z wys. TBN.
pojawiają się informacje o wcześniejszej wymianie oleju niż 15kkm dla nowego auta - pojawiają się przebiegi 2,5;5;8;10kkm.
dla własnego samopoczucia jak zmienisz przy +- 5tys km kiedy silnik się ułoży to będzie dobrze ( możesz nie musisz) ja przy +- 5 tys km zmieniłem ponieważ olej zalany w silniku mi sie nie podobał - jakaś dziwna konsystencja - a silnik pracował na nim średnio przyjemnie :?
Zamieszczone przez mb77
olej do 1.6 LPG i krótkich przebiegów....będzie wymieniany 1 raz w roku ....ma mieć wysoki TBN i któryś post sugerował, że w związku z tym najczęściej polecane na forum typu olejów się nie nadają do LPG.
olej 5W/30 z normą VW 504.00/507.00 typu LowSaps o niskim TBN to średni pomysł użycia w silniku zasilanym LPG a do tego jeżdżonym na krótkich odcinkach.
Lepiej zalać olejem VW 502.00 ( bo i tak musisz zmieniać olej max co 15 tys km przy LPG) o lepkości 5W/30 lub 5W/40 z wysokim TBN - jakiej marki olej polecamy to już było w wątku - dobry syntetyk dla tego silnika to postawa.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Również popieram pomysł (sam to kiedyś proponowałęm). Chyba najprostszy podział to TDI,TSI i LPG. Myślę, że i pytający i pomagający zaoszczędzą w ten sposób sporo czasu.
Czy ten Statoil LazerWay LL 5W-30 to pełny syntetyk, czy syntetyczna technologia? Czy polecilibyście go do 1.8 TSI ? Aktualnie mam LM Top Tech 4200, ale zużycie zwiększyło się dwukrotnie w porównaniu z Mobilem ESP formula. Zaczynam rozglądać się za czymś innym, a widzę, że tego Statoila ostatnio polecacie.
I jeszcze jedno, czy jest sens pozostawać przy normie 504.00/507.00 jeśli chcę przejść na wymiany co 15 tyś. km? Nie chodzi mi tu o cenę oleju, ale co będzie najlepsze dla silnika?
Ja też mam wymianę w styczniu w Cruze i chyba przejdę na Statoil'a z mobil1 0w40. Mam wrażenie że na 5w30 silnik chyba jednak troszkę lepiej się wkręcał na obroty. Też jestem ciekawy czy te oleje ze Statoil to pełne syntetyki.
Miałbym prośbę do kogoś zorientowanego w temacie o porównanie i komentarz co do olejów Mobil1 0w40 oraz LazerWay G 5W-30 (oba mają normę: GM‑LL‑A‑ 025, GM-LL-B-025).
I jeszcze jedno, czy jest sens pozostawać przy normie 504.00/507.00 jeśli chcę przejść na wymiany co 15 tyś. km? Nie chodzi mi tu o cenę oleju, ale co będzie najlepsze dla silnika?
Nie masz wyboru przyjeżdzając do serwisu.. na gwarancji.
Choć wiele osób robi inaczej we flotówkach z tego co widzę ...kupują najtanszy olej z wymaganą normą i po wyjeździe z serwisu wymieniaja na olej docelowy.
To widze po osobach które odkupują później samochody od firm w których pracują :-)
czy jest sens pozostawać przy normie 504.00/507.00 jeśli chcę przejść na wymiany co 15 tyś. km?
mało to sensowne...ale dopuszczalne.
Zamieszczone przez Pidziek
Nie masz wyboru przyjeżdzając do serwisu.. na gwarancji.
:nono ależ oczywiście, że ma wybór.
Może pozostać przy eco normie VW 504.00 lub spokojnie zalać ten silnik olejem VW 502.00 ( ew 503.01 wprawdzie LL ale lepiej ochroni silnik niż eco olej do DPF-ów i katalizatorów ) ---> w przypadku TSI przy stałych przebiegach międzywymianowych olej należy wymieniać co 15 000km nawet przy stosowaniu oleju z normą VW 504.00 ...w sumie bez sensu ... więc skoro VW/Skoda zostawili furtkę w postaci oleju z normą VW 502.00 / 503.01 ( norma wyższa dopuszczalna) to trzeba z tego korzystać. Ja bym "poszedł" w porządny syntetyk na PAO z normą VW 502.00 /503.01
strona 76 (fotki z instrukcji) a wcześniej str 26 o olejach do TSI
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
to do tego powyżej, Paolo powinieneś handlować oliwą!
Zamieszczone przez xtremesystems
pol zartem napisze ze jak paolo napisal mi PW z olejem do 1.8t, to do mnie jakis kolega tez napisal PW zebym mu zdradzil co paolo polecil bo tez chcialby wiedziec co zalac do 1,8t :zlosnik1:
Nie każdy bedzie sie wykłucał i odpierał ataki że w jeśli nie zaleje 504.00 to straci gwarancję...
:shock: ... jakie wykłucanie - strona 76 tego wątku - skan z Instrukcji Obsługi Skoda Octavia (strona 224) pisze wyraźnie LL 504.00 lub przy stałych wymianach olej z VW 502.00 ( także LL 504.00 ale też będzie obowiązywała zmiana przy 15 tys km). ASO dobrze wie, że można stosować oleje z tymi normami - inna sprawa, że bezmyślnie pakują VW 504.00/507.00 do wszystkiego co do nich przyjedzie - wiadomo, taniej i wygodniej dla ASO jest zamówić dużą partię jednego oleju - $$$ się liczy.
Zamieszczone przez elemenateur
Paolo powinieneś handlować oliwą
nie handluję olejami i nie będę.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ponieważ teraz zrobię wymianę między przeglądami, to zdecydowałem się na Millersa XF Long Life z normą 504.00 żeby już zanadto nie kombinować, ale potem trzeba chyba jednak przejść na QG2 co 15.000 i olej 502.00/503.00
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
skoro VW/Skoda zostawili furtkę w postaci oleju z normą VW 502.00 / 503.01 ( norma wyższa dopuszczalna) to trzeba z tego korzystać. Ja bym "poszedł" w porządny syntetyk na PAO z normą VW 502.00 /503.01
To mam jeszcze dwa pytania:
1. Jaki dobry pełny syntetyk z normą 502.00 lub 503.00 polecilibyście panowie tak na przyszłość do tego silnika?
2. Czy dobrze rozumiem, że oleje ze starszą normą (502.00, 503.00) lepiej chronią silnik niż te 504.00 ? Dlaczego tak jest?
na zimę 5W/50 :shock: ... daj silnikowi lżej popracować - 5W/40 lub 5W/30 na dobrej bazie olejowej i będzie OK.
Sam olej dobry...zwłaszcza jak wybierasz się do Egiptu :wink:
Zima powoli wkracza ...tak więc postanowiłem działać i ją uprzedzić. :mikolaj
Miałem kupić Liqui Moly 0W40 , lub Fuchsa 0W30 ale akurat ten LM słabo u nas dostępny a Fuchs 0W30 ciut za drogi (w sumie wcześniej nie dostępny ale teraz pidziek i RobertM już mają go w ofercie). Motula 0W/30 X-lite mam u żony zalanego więc chciałem czegoś dla odmiany.
Od samego początku brany był pod uwagę tylko 0W/30 z ACEA A5B5 i zastanawiałem się nad marką jaką wybrać... jak dobrze się przyjrzeć to "szału" w tej lepkości nie ma.
Zastanawiałem się nad Statoil Lazerway. Przypadkowo przy tankowaniu paliwa...patrzę a na półce stoi sobie Lazerway V 0W/30 :shock: - myślałem, że go nie dostanę w Polsce ...a jednak jest.
Sprawdziłem parametry i poszukałem TBN ---> 12 :diabelski_usmiech (ponieważ na karcie nie było - w załączniku już TBN dopisałem)...w efekcie uznałem niżej podane dane za zadawalające i tak właśnie wiedziony ciekawością nabyłem ów specyfik ... i znalazł się on w silniku mojej Octavki.
Fabryczny olej zmieniony przy +- 5 tys km - główny powód nie zadawalająca mnie praca silnika, zarówno przy pierwszym porannym uruchomieniu jak i w czasie jazdy. Słychać było że ten silnik męczy się na tym co zostało mu zalane fabrycznie. Przy przyspieszaniu wyraźnie słychać było że to znajduje się w silniku to zwykły SYF! :evil:
Przed zmianą oczywiście płukanka silnika 10-15 minut. Trochę się zastanawiałem czy faktycznie ją robić bo pod korkiem wlewu paliwa był błysk czyściutkiego metalu a i sam bagnet z olejem wyglądał dobrze ....no ale zrobiłem. Przy spuszczaniu oleju widać było że warto było wlać płukankę ... spuszczany olej ściekał czarny i naprawdę sprawiał wrażenie jakiegoś taniego produktu.
Już w trakcie wlewania oleju zdziwiłem się że ten Lazerway jest w dotyku jakiś taki "dziwnie śliski" (to zapewne zasługa dużej zawartości PAO)... jak olejek do nacierania dla dzieci (tak go dziś Biszczu określił kiedy mo pokazywałem ten olej).
W każdym razie wymiana się opłaciła a jedyne co mnie teraz drażni w trakcie jazdy to szum zimowych opon :lol: bo silnika prawie nie słychać. Nawet przy pierwszym porannym uruchomieniu i przy jeździe na zimnym silniku praca jego jest wyciszona i "kulturalna". Na spalanie większej uwagi nie zwracałem ale napewno nie wzrosło...a jeżdżę automatycznie szybciej ponieważ silniczek lepiej się wkręca na obroty i sam zaprasza do wciskania pedału gazu. :wink: średnie spalanie 5,4 -5,8 z 2-4 osobami na pokładzie przy prędkości +- 100km jest jak dla mnie zadawalające.
Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia co wlać na zimę to polecam (uprzedzam nie handluję olejami :evil: nie piszcie mi zapytań :lol: ).
Dostaniecie Lazerway na stacjach Statoila. Co do ceny każdy musi sobie sam skalkulować czy mu się opłaci.... za 0W/30 płaciłem 42,29 zł LL 5W/30 kosztuje +- 50 zł za 1L
Jeśli ktoś potrzebuje oleju z normą VW 504.00/507.00 to polecam Lazerway LL 5W/30 http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf (uprzedzam pytanie TBN dla tego oleju to 6,1 ze względu na DPF-a) + http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf Ma on > 30 % PAO ...czy to mało :diabelski_usmiech ...nowy Mobil1 FUEL ECONOMY 0W-30 zawiera POLIOLEFINY, POLIAMINY, IMID KWASU BURSZTYNOWEGO itd... ale ma ich "tylko" 1 - 5% w porównaniu z Lazerway który ma powyżej 30% PAO a ja w swoim silniczku mam olej k powyżej 60% czystego PAO.
Olej serii Lazerway posiada dodatkowo zabezpieczenie jakości pod korkiem co naprawdę dobrze świadczy o producencie.
Uprzedzając kolejne pytania:
- nie porównam Lazerway do LM ponieważ nie jeździłem Octavką z tym silnikiem ani na LM 0W/40 ani na Fuchsie 0W/30 ...może kolejny olej to będzie coś z w/w marek ale to się zobaczy już niedługo bo za 9 tys km.
Komentarz