Amsoil 504.00/507.00 lub Millers XF Longlife C3 5w30 lub Fuchs PRO C3 504.00/507.00
Te znam z tymi mam doświadczenie i te polecam do TSI.
koledzy polecą motula bo z takim mają doświadczenie a jeszcze inni LM.
I tutaj by się zamknął krąg poszukiwań porządnego syntetyka.
Co skieruje Twój wybór na konkretny produkt to juz mi ciężko ocenić.
Z praktyki wiem że ludzie szukaja najtaniej i najlepiej co wzajemnie sie po prostu wyklucza.
Innym parametrem bedzie dostepność i wiarygodnośc miejsca skąd kupujesz bo tutaj mozna w Polsce nieźle wtopić.
Co zadecyduje o Twoim wyborze nie wiem może tylo cena .itp.
Uważam że na tym forum jest wystarczająco wiarygodne miejsce aby zapytać o wszelkie zawiłości techniczne oleju i jego rekomendacji niz szukanie okazji po hurtowniach gdzie człowiek i tak nie dostanie w 90% wiarygodnej z merytorycznego punku widzenia odpowiedzi.
Amsoil 504.00/507.00 lub Millers XF Longlife C3 5w30 lub Fuchs PRO C3 504.00/507.00
Te znam z tymi mam doświadczenie i te polecam do TSI.
Dziękuję za odpowiedź.
Nie potrzebuję oleju o normie 504.00 wystarczy 502.00 - wymieniam olej co 10 max 15 tys. km.
Co sądzicie o zalaniu tego silnika olejem z normą 503.01 (wg tabeli w instrukcji takiego oleju też można używać). Czy Ktoś ma doświadczenia z olejem 0w-30 np. Motul x-lite lub Fuchs TITAN SUPERSYN 0W-30 w silnikach TSI?
Moreover, it’s wrong to say even 50% content of esters in the X-lite because of the fact that there are 8-12% PAO trimer dodecene CAS 151006-62-1 in X-lite
Wynika że zawartość bazy syntetycznej PAO w tym oleju jest ok. 8-12%..
Reszta wskazuje że to minerał.
And EWC waste disposal No is (from MSDS) 13 02 05 - mineral-based non-chlorinated engine, gear and lubricating oils.
Fuchs tutaj jest praktycznie całkowicie syntetyczny.
Wiem że półtorej roku wytrzymuje lub 20 000km , badań na większych przebiegach nie robiłem bo nikt nie jest w stanie zdeklarować w Polsce czy MANN-y, Knecht-y trzymaja nominalna klase filtrowalnosci przez interwiał wiekszy niz 20 000km.
Teoretycznie Fuchs powinien wytrzymać dłuzej w TSI ze wzgledu na praktycznie pełna baze syntetyczną i działanie sił mechaniczno/ścinających w TSI.
Wiem że na pewno wytrzymuje 2x wiecej od Edge który juz po 15 000km degraduje a po 20 000km zaczyna się dramat w TSI 1.4 w Polówkach z VW.
Pidziek napisał/a:
Fuchs tutaj jest praktycznie całkowicie syntetyczny.
to .... "prawie" robi tutaj różnicę. Napisz - to bardzo dobry olej w technologii syntetyczne
Pisałem o Supersyn-ie 0W-30 to zupełnie inny olej.
I ten miałem na mysli.
Proflex tak olej GTL bliżej mu do HC III+/PAO jakościowo :-)
mały odzew, a mi tez zbliża się wymiana oleju. Tyle że jak szukam jak najtańszego - long life mi niepotrzebny
To po co piszesz na forum? Chcesz żeby ktoś Ci doradził czy 70 zł to mniej niż 90 zł? Idź do sklepu i kup najtańszy. Rozmiem, że np. kupując alkohol, czy żywność też sugerujesz się TYLKO ceną, a nie jakością?
Witam. Jutro wymiana oleju w silniku benzynowym DOHC 1,4 na LPG (auto to Chevrolet Lacetti). Posiadam oleje: 1. Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex 5W-30 2. Mobil1 0w-40
Który z tych dwóch zalać ? biorę też pod uwagę: FUCHS TITAN Supersyn 5W40
Proszę o info z tych trzech, dwa mam kupione trzeci mogę kupić. Posiadam dwa auta tak więc na pewno nic się z olejów nie zmarnuje, potrzebuje jedynie porady który z nich zalać do Lacetti ponieważ: a) silnik jest nowy (12000Km) b) jeździ po mieście c) od czasu do czasu po autostradach w unii ale za to ok 170km/h.
Poprzednim olejem był olej: GM 5W30. Jak się zmiesza oleje pół na pół GM5W30 oraz MOBIL1 OW40 to powstają małe grudki tak stało się koledze w jego aucie. Jak wymienię na np. Mobil-a1 0W40 a wcześniej był GM 5W30 czy nie będzie podobnego przypadku w silniku ?.
Posiadam oleje: 1. Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex 5W-30 2. Mobil1 0w-40 Który z tych dwóch zalać ?
hmmm Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex to olej dokładnie przeznaczony do takich marek jak Opel, Cadillac, Chevrolet czy Corvette ( a także Mercedes czy VW) ---> http://www.heizoel-herrmann.de/cms/w...-Flex-5w30.pdf
Mobil 0W/40 http://4x4icon.com/crossfire/oil_cha...il_1_0w-40.pdf ma specyfikacje i aprobaty Opla jednak starsze (OPEL Long Life Service Fill GM-LL-A-025 i OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025).
Ja bym chyba jednak skusił się na Fuchsa Titan 5W30 GT1 Pro Flex 5W-30 silnik na "zimno" powinien na nim lepiej pracować a olej jakościowo naprawdę dobry. Płukanka + zmiana oleju i filtra oleju i powinieneś być zadowolony.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Posiadam oleje: 1. Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex 5W-30 2. Mobil1 0w-40 Który z tych dwóch zalać ?
hmmm Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex to olej dokładnie przeznaczony do takich marek jak Opel, Cadillac, Chevrolet czy Corvette ( a także Mercedes czy VW) ---> http://www.heizoel-herrmann.de/cms/w...-Flex-5w30.pdf
Mobil 0W/40 http://4x4icon.com/crossfire/oil_cha...il_1_0w-40.pdf ma specyfikacje i aprobaty Opla jednak starsze (OPEL Long Life Service Fill GM-LL-A-025 i OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025).
Ja bym chyba jednak skusił się na Fuchsa Titan 5W30 GT1 Pro Flex 5W-30 silnik na "zimno" powinien na nim lepiej pracować a olej jakościowo naprawdę dobry. Płukanka + zmiana oleju i filtra oleju i powinieneś być zadowolony.
Ok zalewam więc Fuchs Titan 5W30 GT1 Pro Flex w związku z czym mam do sprzedania:
1. GM 5W30 5L za 80zł (miał być lany do Lacetti ale zrezygnowałem z gwarancji po montażu dodatkowych urządzeń poza ASO)
Panowie, tak czytam i czytam i się gubie w tym wątku...
zbliża mi się wymiana oleju przy prawie 30 tys km. Przeglądy wykonuje co 15 tys km. Obecnie mam zalany Castrol Edge 5W/30 LL.
Chciałbym spróbować powiedzmy lepszego oleju. Co polecacie? Poruszam się głównie po mieście. Często na odcinkach do 5-10 km.
Millers Oils XF Longlife 5w30 ---> Vysoce výkonný syntetický olej vhodný pro nejmodernìj¹í benzínové a naftové motory :haha:
ACEA A3/B4,
VW 504.00/507.00, Mercedes – Benz 229.51
Ciężar właściwy przy 150C…0,849
Lepkość kinematyczna przy 100C…11,9 cSt
Lepkość kinematycza przy 40C…71,0 cSt
Indeks lepkości…158
Temperatura krzepnięcia…-40oC
Temperatura zapłonu…210oC
Lepkość na zimno przy -30C…6,140 cP
Trident 5w30 Longlife
Przewyższa normy:
ACEA A3, B4, C2, C3
API SM, CF
Spełnia wymagania: BMW LL04, MB 229.51, VW 504.00/507.00, GM LL-A025/B-025, PSA B71 2290
SAE klasa lepkości: 5W30
Ciężar właściwy przy 15 C 0,853
Lepkość kinematyczna przy 100 C 11,3 cSt
Lepkość kinematycza przy 40 C 69 cSt
Indeks lepkości 158
Temperatura krzepnięcia -40 C
Temperatura zapłonu 210 C
Lepkość na zimno przy -30 C 5,550 cP (lepiej pompowalny a to będzie już wkrótce miało wielkie znaczenie, zaoszczędzisz na nim też trochę więcej paliwa niż na XF Longlife). Jak na jazdę po mieście to w zupełności wystarczy.
Ja jadę dzisiaj na pierwszy przegląd i zmieniam na motul specific 504/507
Wydaje mi się, że ostatnio samochód łapie wyższą temperaturę oleju - do ok 5 stopni więcej. Czy może to być oznaka utraty swoich właściwości przez obecny olej?
Komentarz