PAOLO ESCO napisał,
Podaję linki do produktów z oficjalnej strony Motula
- http://www.motul.fr/syste....pdf?1318580625
- http://www.motul.fr/syste....pdf?1290086773
Dzięki za linki. Po ich analizie z pozycji początkującego "eksperta" widzi mi się, że X clean + to tylko chwyt marketingowy i chęć rozszerzenia produktów firmy o kolejny "nowy" olej (ruch w interesie). Czy się mylę?
Kolejna sprawa to dwie różne charakterystyki Statoil LazerWay LL 5W-30, o co chodzi możesz to jakoś wyjaśnić?
Dystrybucja i serwis na terenie całego kraju opon przemysłowych, OTR i rolniczych, olejów Statoil, gąsienic, akumulatorów i pasów. Profesjonalnie rozwiązujemy problemy związane z techniką smarową, oponami i akumulatorami w przedsiębiorstwach przemysłowych i rolnictwie.
http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayll5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_LL_5W-30.pdf
No i na koniec jak oceniasz moje typy?
[ Dodano: Pon 24 Paź, 11 18:14 ]
PAOLO ESCO napisał,
Podaję linki do produktów z oficjalnej strony Motula
- http://www.motul.fr/syste....pdf?1318580625
- http://www.motul.fr/syste....pdf?1290086773
Dzięki za linki. Po ich analizie z pozycji początkującego "eksperta" widzi mi się, że X clean + to tylko chwyt marketingowy i chęć rozszerzenia produktów firmy o kolejny "nowy" olej (ruch w interesie). Czy się mylę?
Kolejna sprawa to dwie różne charakterystyki Statoil LazerWay LL 5W-30, o co chodzi możesz to jakoś wyjaśnić?
Dystrybucja i serwis na terenie całego kraju opon przemysłowych, OTR i rolniczych, olejów Statoil, gąsienic, akumulatorów i pasów. Profesjonalnie rozwiązujemy problemy związane z techniką smarową, oponami i akumulatorami w przedsiębiorstwach przemysłowych i rolnictwie.
http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayll5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_LL_5W-30.pdf
No i na koniec jak oceniasz moje typy?
[ Dodano: Pon 24 Paź, 11 18:14 ]
PAOLO ESCO napisał,
Podaję linki do produktów z oficjalnej strony Motula
- http://www.motul.fr/syste....pdf?1318580625
- http://www.motul.fr/syste....pdf?1290086773
Dzięki za linki. Po ich analizie z pozycji początkującego "eksperta" widzi mi się, że X clean + to tylko chwyt marketingowy i chęć rozszerzenia produktów firmy o kolejny "nowy" olej (ruch w interesie). Czy się mylę?
Kolejna sprawa to dwie różne charakterystyki Statoil LazerWay LL 5W-30, o co chodzi możesz to jakoś wyjaśnić?
Dystrybucja i serwis na terenie całego kraju opon przemysłowych, OTR i rolniczych, olejów Statoil, gąsienic, akumulatorów i pasów. Profesjonalnie rozwiązujemy problemy związane z techniką smarową, oponami i akumulatorami w przedsiębiorstwach przemysłowych i rolnictwie.
http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayll5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_LL_5W-30.pdf
No i na koniec jak oceniasz moje typy?
jaki olej polecacie do skody octavi 1, 2003 rok, 90 000km przebiegu, 102km benz + gaz?
najlepiej pełen syntetyk z wysokim TBN o lepkości 0W/40 lub 5W/40 lub i przy zmianach co 15 tys km (LL odpada na gazie). Co do marki to wystarczy przewertować kilka stron w tył lub wbić na allegro daną lepkość ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
jaki olej polecacie do skody octavi 1, 2003 rok, 90 000km przebiegu, 102km benz + gaz?
najlepiej pełen syntetyk z wysokim TBN o lepkości 0W/40 lub 5W/40 lub i przy zmianach co 15 tys km (LL odpada na gazie). Co do marki to wystarczy przewertować kilka stron w tył lub wbić na allegro daną lepkość ...
Dzięki za pomoc, bo wcześniej miałem 0w30, lub 5w30, nawet w książce serwisowej jest wpisane, jak w aso zmieniali olej
PAOLO ESCO, tak silnik 1.6 (102KM) benz + gaz. Co do zmiany w profilu, to nie wiem dokładnie jaki to model, więc chyba na razie nie uaktualnię w profilu
Filtr kabinowy zmieniany był w sierpniu tak więc następna zmiana na wiosnę.
Po zmianie oliwy z M1 5w50 na LM 0w40 zauważyłem że jak przed skrzyżowaniem hamuje silnikiem to wolniej wytraca prędkość. Silnik szybciej się rozgrzewa. Założyłem również osłonę na chłodnicę gdyż silnik był nie dogrzany i pod korkiem robił się budyń. Za jakiś czas dam wam znać czy osłona zdaje egzamin.
jaki olej polecacie do skody octavi 1, 2003 rok, 90 000km przebiegu, 102km benz + gaz?
najlepiej pełen syntetyk z wysokim TBN o lepkości 0W/40 lub 5W/40 lub i przy zmianach co 15 tys km (LL odpada na gazie). Co do marki to wystarczy przewertować kilka stron w tył lub wbić na allegro daną lepkość ...
I tu mnie krew zalewa po raz wtory. Sam posiadam BFQ na LPG i oddajac do przegladu zalali mi LL, na moje pytanie o sens jesli i tak musze wroci wczesniej, powiedziano ze poza wydluzonymi okresami lepsza jakosc inne paramtry, na co zgodzilem sie. Nie chodzi o kase 150PLN ale o zasade a nie naciaganie bezsensowne.... Z tego co wiem to nagminna praktyka z LL.
nagminna...ASO kupuje i zalewa olejem z aprobatą VW 504.00/507.00 większość silników ( tną koszty) tłumacząc się, że norma wyższa zawiera w sobie niże...niby tak ale...ja wolę mieć jednak w silniku porządny syntetyk chroniący motorownię a nie "wróbelki na drzewach". itd...itp...
Jaki jest sens wlewanie oleju LL ...skoro i tak wymiany oleju/przeglądy na LPG robi się o ile wiem co 15 tys km :? ...bezsens.
Co do lpeszej jakości i lepszych parametrów olejów LL to bym był ostrożny...wg. mnie to jednak te pozbawione eko dodatków oleje lepiej chronią silnik (który nie ma DPF-a ani nowoczesnych katalizatorów) i mają lepsze parametry...co łatwo sprawdzić przeglądajac karty charakterystyki olejów.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, co to za olej ? Pomyśl nad Motulem X-Lite 0W-30, niższa lepkość, większa gęstość, wysoki poziom SAPS (1.5%) i wysoki TBN.
Wg. badań daje radę - http://honda-tech.com/showthread.php?t=2622374
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
X- lite 0W/30
STANDARDS ACEA A3 / B4
APPROVALS API SL / CF
VW 502 00 / 505 00 / 503.01 - Mercedes Benz 229.3
PERFORMANCE BMW LL-098
Viscosity 0W-30
Viscosity at 100°C 11.9 mm²/s
Viscosity at 40°C 66.5 mm²/s
Viscosity index 177
Pour point -51°C
Flash point 232°C
TBN 11.2 mg KOH/g
RS 0W/30
Specifications: ACEA A3/B3/B4
API SL/CF
Approvals: MB approval 229.3/229.5
BMW Longlife-01
VW standard 503.01
0W-30
Viscosity at 100 C12.2
Viscosity at 40 C 72
Viscosity index (VI) >160
Pour point- 51
COC flash point>230
Viscosity at -35°C 5850
Zamieszczone przez konkon
Pomyśl nad Motulem X-Lite 0W-30
myślę nie tylko nad Motulem ale na kilkoma innymi markami też :wink: dopiero za 3-4 tygodnie wymiana na coś "zimowego" będzie...narazie się zastanawiam i porównuję.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
polecam wymiane przed zima i na wiosnę.
Na wiosnę TBN w oleju leci na łeb i szyje więc dobrze mieć na zimę świerze mazidło w silniku.
Czesc,
Jak mam to rozumiec? Ja wymieniam olej co 15000km w moim 1.4TSI. Aktualnie zrobilem to wczoraj (mam prawie 15000km przebiegu i musialem pojechac na pierwszy przeglad).
Nie zrobie 15000 km do wiosny :-D
Teraz jeszcze kolejme pytanie o oleje Fuchsa w technologii XTL. Znalazlem sklep we Wroclawiu, ktory bierze dostawy od dystrybutora (generalnie informacje o tym sklepie dostalem bezposrednio z fuchs-oil.pl), ale oni nie maja nic z XTL.
Wiesz kiedy cos bedzie dostepne?
Moglem tylko dostac TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 4L – 140zl.
możesz mieć lepszy w podobnej cenie...więc chyba warto.
Na miejsce Fuchsa TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 wszedł własnie Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W/30 z XTL na lepszej syntetycznej bazie olejowej (wcześniej w kwietniu jeszcze ciężko było go kupić a teraz można bez problemu) ---> 13 zł więcej i masz http://sklep-oleje.pl/Fuchs_TITAN_GT...L_XTL-385.html jak chcesz z GT1 z XTL to pisz do kolegi RoberM ( to jego sklep).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
8100 X-lite 0W30 ma normy VW 502 00 / 505 00 / 503.01 cóż chcieć więcej do tych silniczków
Mówimy o jakimś 1.8 20V z A4 lub A6 +- 1996/2001 rok zapewne...
AEB Audi A6 =150 KM rocznikowo 1996/1998r a AJL Audi A4 =180 KM rocznikowo 1997/2001....chyba się nie mylę?
Wg mnie to też bardzo dobry wybór. Choć są jeszcze inne...oleje.
Oczywiście kwestia tego w jakiej kondycji jest silnik. Jeśli auto zimuje na dworze to bym się pewnie nie zastanwiał. Jeśli auta nie jeżdżą w pod mocnym "butem" w trasach, na autostradach i nie robią wielkich przebiegów a jedynie służą do normalnej jazdy to już bym go zamawiał...chyba, że przeczytasz PW i zdecydujesz inaczej :wink:
Kwestia tego czy znajdziesz coś równie dobrego w tej cenie.
Dodatkowo X-lite zbiera dobre opinie od użytkowników i po przebadaniu zużytego oleju w laboratorium.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
możesz mieć lepszy w podobnej cenie...więc chyba warto.
Na miejsce Fuchsa TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 wszedł własnie Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W/30 z XTL na lepszej syntetycznej bazie olejowej (wcześniej w kwietniu jeszcze ciężko było go kupić a teraz można bez problemu) ---> 13 zł więcej i masz http://sklep-oleje.pl/Fuchs_TITAN_GT...L_XTL-385.html jak chcesz z GT1 z XTL to pisz do kolegi RoberM ( to jego sklep).
Komentarz