A ja cały czas nie wiem co lepsze dla mojego silnika 5W/30 czy 5W/40. Olej w jednym i drugim przypadku miałby być wymieniany co 15 000. Pidziek, PAOLO ESCO co wy na to? Zaproponujcie coś konkretnie z polskiej dytrybucji argumentując to rzeczowo. Nie interesują mnie wywody chemiczne i milion danych z etykiety. Jako ludzi znających się na olejach proszę o rzeczowe fakty. Chodzi o to aby np. powiedzieć, że 5W/30 jest lepszy do tego silnika od 5W/40 bo..... a np. gorszy tylko.... Oczywiści możecie zasugerować daną markę olejową od tych teoretycznie najlepszych do najgorszych. Jeśli to uczynicie uszczęśliwicie mnóstwo ludzi z tego forum .
Żeby takie stwierdzenie napisać że 5Wxx jest lepszy-gorszy do tego silnika trzeba by znać pasowanie elementów, ciśnienie oleju, temperture w komorze spalania i kilka innych danych. Skoro producent zaleca 5w30 to o ile masz seryjny silnik to lej taki olej- stosunkowo najlepszy jeśli chodzi o parametry i spełniający normy producenta. Schody zaczynaja sie w autach które mają podniesioną moc.
Co do zmian co 15 tyś też podchodziłbym z dystansem- ja proponuje co 10-12 tyś km.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
rOBERTO795. Producent oprócz 5W/30 zaleca także 5W/40. Wynika to z norm. Czyli nic nowego Twoja wypowiedź nie wniosła. Parametry o których piszesz dla przeciętnego użytkowniak to kosmos a nam chodzi o dobór oleju. Pidziek. Ja umiem czytać instrukcję i wiem jaki olej mam lać jeśli chodzi o instrukcję. Pies jest pogrzebany właśnie tu, że nie wiadomo tak naprawdę, który olej lać 5W/30 czy 5W/40, bo mogę lać jeden i drugi jak zmieniam olej co 15 000 chociaż na 5W/30 można jeździć do 30 000. Czyli nadal pytanie jest aktualne co jest lepsze dla 1,4 TSI 5W/30 czy 5W/40 przy zmianach co 15 000?
Ceed1 gdyby nie ten Twoj nick który jest mylący z samochodem innej marki to bym Ci napisał lej Xw40 ale jako że pomyślałem że jeździsz Kijanką to napisałem to co napisałem.
Druga sprawa jest taka ze nie do końca wiem - wiemy jak użytkujesz auto to ........
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Ja bym się raczej zastanawiał czy 5w30 504/507 czy 0w40 502/505.
Np Mobil1 New Life 0w40, już nie pełny syntetyk, choć wg opisu producenta ma czasem przewagę nad starym, pełnym syntetykiem:
Porównując produkty ExxonMobila, czyli NewLife i ESP widać, że przewaga ESP w niskich temp. to całe 3%, szkoda że podali pompowalności dla ESP, bo mógłby wypaść nawet gorzej. Trochę boję się o te nagary na zaworach, ale jeszcze nie słyszałem o tym problemie w 1.2 czy 1.4 TSI.
5w40 chyba za gęsty na naszą zimę. Za rok wleję Mobila 0w40, ludzie z BITOG i Niemcy go chwalą, najnowsza wersja SN ma HTHS na poziomie 3,8, podobno spełnia też wymagania 503.01, choć nie testowany
Jakoś nie mogę się przekonać do promowanych na tym forum wynalazków .
Jeszcze jedno, przy częstych jazdach (do 15 km) olej klasy 5w40 po 2000 km jest już olejem 5w30, po 5000 5w20, po 10000 ma już 25% paliwa - tu odnośnik do testów przeprowadzonych przez Shell (artykuł chyba nieco zapomniany):
Jeśli po 10000 km jazdy na krótkich odcinkach pojedziemy z takim silnikiem na niemiecką autostradę to niedługo się z nim pożegnamy. Więc rzadkie oleje do częstych, krótkich jazd - niekoniecznie. Oczywiście Niemcy lekko przesadzili (rozrzedzali olej nie przekraczając 2500 obr. i 50 km/h), ale problem istnieje.
Jeszcze jedno, poczytajcie co pisze Mitsubishi o Colcie ClearTec:
5 - Olej silnikowy o niskiej lepkości:
W porównaniu do podstawowych wersji modelu Colt, w ClearTec zastosowano olej klasy 0W-20 zamiast 10W-30 w celu zmniejszenia strat energii powodowanych tarciem.
Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 2 % do 3 % (w zależności od modelu)
Najwięcej, bo po około 30% dają wg nich system Start-Stop i opony o niskich oporach toczenia.
Powiedzmy, że ColtCleartec spala o 0,6 l benzyny mniej od normalnego (rzeczywistość nie jest taka różowa, bo trochę takim jeździłem), 3% z 0,6 litra/100 na dystansie 10000 km to będzie jakieś 10 zł, więc odczuwalne obniżenie spalania przy oleju 0w20 można włożyć między bajki.
Coś po prpostu więcej napisz o użytkowniu silnika itp.
rano wyjazd na przystanek PKS 5 km. i powrót 5 km (często tylko jeden start (garaż - nie ogrzewany więc zimą jakieś - 2 st. latem temperatura otoczenia), po ok. 30 min. start do pracy silnik lekko ciepły, dojazd ok 6 km., praca ok. 9 godz. start do domu samochód parkowany pod chmurką, powrót do domu 6 km czasami jakieś zakupy. Raz w tygodniu trasa 20 km w jedną stronę i 20 km. w drugą. Czyli w ciągu dnia jakieś 2-3 zimne starty i 95 % krótkich tras. Dwa trzy razy w roku dłuższy wyjazd na terenie Polski od 50 do 400 km w jedną stronę. W miejscu pobytu też korzystam z samochodu.
Proszę o sugestie co do wyboru właściwego oleju (konkretny produkt) lub jakie powinien mieć właściwości. Na ten czas Castrol LL5W30
Ja bym się raczej zastanawiał czy 5w30 504/507 czy 0w40 502/505.
Np Mobil1 New Life 0w40, już nie pełny syntetyk, choć wg opisu producenta ma czasem przewagę nad starym, pełnym syntetykiem: http://www.motor-talk.de/...chmentId=695007
Lepiej kupić wersję ciężarową jest lepsza od cywilnej:-)
Zamieszczone przez xof
Jeszcze jedno, przy częstych jazdach (do 15 km) olej klasy 5w40 po 2000 km jest już olejem 5w30, po 5000 5w20, po 10000 ma już 25% paliwa - tu odnośnik do testów przeprowadzonych przez Shell (artykuł chyba nieco zapomniany):
Wyniki nie bedące odwzierceiedleniem tego co jest w rzeczywistości ale może w olejach Shella tak jest :lol: :lol: :lol: :lol:
Zamieszczone przez xof
więc odczuwalne obniżenie spalania przy oleju 0w20 można włożyć między bajki.
Jak masz w co zalać 0W20 to daj znac to Ci udowodnię że można zejść ze spalaniem o 0.4L :-)
Specifically, 0W-30 oils are expected to provide 0.3% higher FEI than 5W-30 oils, and 0W-20 oils
are expected to provide 0.5% higher FEI than 5W-20 oils. The relationship between 5W-20, 5W-
30, and 10W-30 oils will remain the same in GF-5 as in GF-4, that is, 5W-30 oils are expected to
provide 0.7% higher FEI than 10W-30 oils and 5W-20 oils are expected to provide 0.5% higher
FEI than 5W-30 oils.
Po przeliczeniu wychodzi, że 0w20 poprawia spalanie o 1% w stosunku do 5w30, czyli
przy spalaniu rzędu 6 l/100 daje to 0,06l, czyli prawie 7x mniej niż twierdzisz.
Trochę stara, ale jara i dobra do naświetlenia problemu jest sekwencja VIB (ASTM D 6837), używana do testów spalania, w owej sekwencji silniki są kręcone z prędkością 800 i 1500 obr/min !!! i do tych właśnie prędkości obrotowych i małych obciążeń odnosi się ten 1%, w rzeczywistości jest dużo gorzej.
There is no statistical evidence that lighter viscosity grades offer any Fuel
Economy improvement among the matrix oils.
Test FTP-75, 7 różnych samochodów, w tym 1 japoński . Piszą też, że należy stworzyć taki test, który wykaże różnice w spalaniu przy użyciu różnych olejów. Ten obszerny dokument traktuje o opracowywaniu nowej sekwencji testowej VID, która ma wykazać różnice między olejami - co jest sprzeczne z podstawowymi zasadami nauki.
test przy prędkościach obrotowych 2000/1600/695 przy maksymalnej mocy 22 kW dla silnika >200 kW !!!, jak to przeczytałem to zbaraniałem, całe to ekologiczne p... dla kilku kropel paliwa i to wątpliwych? Ja podziękuję za takie właściwości olejów 0w20.
Ja bym się raczej zastanawiał czy 5w30 504/507 czy 0w40 502/505.
ja, jak już napisałem, przy normalnej eksploatacji w autach na gwarancji jestem za 5W/30 ze specyfikacją VW 504.00/507.00 (ale zmienianym max po 15 tys kmnie po wyższym przebiegu bo po 20-30 tys km ten olej po protu tego nie wytrzyma - (chętnie zobaczę UOA oleju LL po 28-30 tys km). W innych przypadkach np przy jeździe na krótkich odcinkach w miescie itp. - 0W/30, 0W/40 zmienianych nawet częściej jeżeli warunki eksploatacji będa cieżkie (nawet co +- 10 tys km).
5W/30 z VW 504.00 ponieważ tak jak napisał xof
Zamieszczone przez xof
Po przeliczeniu wychodzi, że 0w20 poprawia spalanie o 1% w stosunku do 5w30,
do tego trzeba brać pod uwagę, że olej w tym silniku lekko nie ma - turbina + kręcenie silniczka do wyższych obrotów wymaga oleju ze specyfikacją VW 504.00/507.00 5W/30, który podoła obciążniom - nie na darmo VW wprowadził 650h testy dla olejów - RNT Wear Test - "Baumusterprufung": Gasoline Engine Tests, Diesel Engine Tests - I jeszcze jedno, mając auto na gwarancji - zwłąszcza przy silnikach 1,4 TSI dobierając olej ze specyfikacją warto jeszcze zwrócić uwagę czy olej jest oficjalnie zaaprobowany przez VW - uniknie się wtedy "kopania z koniem" i ewentualnych problemów z ASO i SAP w ramach reklamacji.
Co do tego czy 0W/30 czy 0W/40 to na niemieckim forum opinie sa podzielone. Mobil 1 0W/40 po przejechaniu 7 tys z TBN +- 11 zszedł na TBN 6...w tym miejscu startuje olej LL ze specyfikacją VW 504.00 ... :? Co jest zdrowsze dla silnika LL czy 0W/30 , 0W/40... czy 5W/30 z VW 504.00 noooo to sobie można pogdybać jedna i druga opcja ma swoje + i - (kilkanaście stron temu ten problem był przecież poruszany strona 155-156).
[ Dodano: Czw 30 Sie, 12 10:22 ]
Zamieszczone przez kasper64
wyjazd na przystanek PKS 5 km. i powrót 5 km (często tylko jeden start (garaż - nie ogrzewany więc zimą jakieś - 2 st. latem temperatura otoczenia), po ok. 30 min. start do pracy silnik lekko ciepły, dojazd ok 6 km., praca ok. 9 godz. start do domu samochód parkowany pod chmurką, powrót do domu 6 km czasami jakieś zakupy. Raz w tygodniu trasa 20 km w jedną stronę i 20 km. w drugą. Czyli w ciągu dnia jakieś 2-3 zimne starty i 95 % krótkich tras. Dwa trzy razy w roku dłuższy wyjazd na terenie Polski od 50 do 400 km w jedną stronę.
tz "ciężkie" warunki pracy oleju.---> ""W silnikach w których stosowana jest zasada zmian oleju Longlife, i które poruszają się głównie na krótkich odcinkach poniżej 15 km od uruchomienia silnika do jego wyłączenia, dochodzi często do nadmiernego rozciągnięcia się łańcuszka rozrządu. W ekstremalnych warunkach potrafi on przeskoczyć, co może się skończyć kolizją zaworów z tłokami. Za przyczynę tych awarii uważane jest nadmierne zanieczyszczenie oleju paliwem (niedogrzane na krótkich odcinkach silniki itd...). Sugeruje się skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg tego olej Longlife jest "zabójczy" dla silnika w takich warunkach pracy." Porządny 0W/40 zmieniany +- co 10 tys km max powinien załatwić sprawę np Millers XFS 0W/40.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Moje warunki jazdy: rozruch na zimno, jazda 30 km, 8 godzin przerwy, rozruch na zimno i 30 km jazdy. Czasami trochę kręcenia się po mieście. Raz w miesiącu 200-400 km w trasie. Obecnie mam Shella 5W/40. Nie widzę absolutnie żadnej różnicy w porównaniu do oleju zalanego fabrycznie. Czy przy moich warunkach jazdy zostać przy Shellu 5W/40 czy przejść na jakiś 5W/30 a może 0W/40? PAOLO ESCO, Pidziek co wy na to?
warunki eksploatacji normalne.
Ja jestem za opcją 5W/30 ze specyfikacją VW 504.00 lub 0W/... Jeżeli Tobie to odpowiada ale olej zmieniany tak jak napisałem powyżej.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Sugeruje się skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg tego olej Longlife jest "zabójczy" dla silnika w takich warunkach pracy."
ale naprawdę proszę o konkretne produkty bo właśnie chciałbym jesienią zmienić olej nie koniecznie LL ale i on może być i tak będzie inny okres zmian (najlepsze z najlepszych ale do kupienia).
Sugeruje się skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg tego olej Longlife jest "zabójczy" dla silnika w takich warunkach pracy."
ale naprawdę proszę o konkretne produkty bo właśnie chciałbym jesienią zmienić olej nie koniecznie LL ale i on może być i tak będzie inny okres zmian (najlepsze z najlepszych ale do kupienia).
Z syntetyków to:
Motul X-Lite 0W-30 (którego sam używam w 2 silnikach turbo benzyna), AMSoil SAE 0W-30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil, Millers XFS 0W-40, RedLine 0W30 Motor Oil, Statoil LazerWay V 0W-30, Titan Supersyn 0W-30
Millers XFS 0W/40, Motul 8100 X-Max 0w40, Synthoil 0W/40, Mobil1 0W/40 (z niemiec lub USA o ile dostaniesz), masz jeszcze Edge FST 0W/40 z 0W/30 mogę polecić LazerWay 0W/30 , Amsoil 0W/30, FUCHS TITAN SUPERSYN 0W30 (naprawdę dopasiony pod względem dodatków) itp...
Zamieszczone przez kasper64
chciałbym jesienią zmienić olej
pisz śmiało do forumowych sprzedawców - napewno dostaniesz dobrą cenę i pewny produkt + oczywiście doradzą Tobie jeszcze dodatkowo w wyborze.
[ Dodano: Czw 30 Sie, 12 10:53 ]
haha ... :lol jak powyżej napisał Sebastian (jak pisałem to Twojego postu jeszcze nie było) :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
hehe ... i znowu dylemat co wybrać z tego dobrodziejstwa ops: :diabelski_usmiech
na 1-szym i jedynym przeglądzie który był jeszcze na gwarancji zalazłem silnik mobil1 esp formula 5w30, z racji o ktorych wspominał PAOLO ESCO, żeby była akceptacja VW, te ichnie 504.00/507.00 itp.... teraz już jest po ptokach i też myślę nad lepszymi rozwiązaniami. Wstępnie myśli swe kieruję w kierunka AMSoila, a co z tego wyjdzie to się okaże :P chociaż nie powiem że po samej wymianie oleju na tego mobila, to silnik pracował przyjemnie cichutko... szkoda tylko że tak krótko miał taki dobry humor (jakieś 2-3 mce :P) :diabelski_usmiech generalnie te 1.4tsi to zło :lol: ani to nie jeździ, ani mało nie pali... dobrze że chociaż oleju nie żre jak smok
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Z syntetyków to:
Motul X-Lite 0W-30 (którego sam używam w 2 silnikach turbo benzyna), AMSoil SAE 0W-30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil, Millers XFS 0W-40, RedLine 0W30 Motor Oil, Statoil LazerWay V 0W-30, Titan Supersyn 0W-30
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Millers XFS 0W/40, Motul 8100 X-Max 0w40, Synthoil 0W/40, Mobil1 0W/40 (z niemiec lub USA o ile dostaniesz), masz jeszcze Edge FST 0W/40 z 0W/30 mogę polecić LazerWay 0W/30 , Amsoil 0W/30, FUCHS TITAN SUPERSYN 0W30 (naprawdę dopasiony pod względem dodatków) itp...
Wiekie dzięki.
Wszystkie mają aprobaty VW czy muszę sprawdzić?
Czyli 0W/... ponieważ ...? (rzadki, lepki, czy coś innego?)
ok. W takim razie przejdę na 5W/30. Nie wiem dlaczego ale mam sentyment do Mobil i Castrol. Który w tym wypadku jest bardziej odpowiedni i krótko dlaczego, czy Castrol LL 5W/30 cz Mobil 1 ESP 5W/30? I jeszcze jedno. Raz w roku podróżuję po Europie południowej. 3-3,5 tys km. Czy na upały około 40 5W/30 nie jest za słaby? Bo ze specyfikacji wynika, że chyba jednak tak.
Czyli wychodzi ze dobrze zrobilem zalewajac Millersa XF 5W30 LL jak robie 70km, 8h przerwy, 70km?
Oczywiscie krece silnikiem w calym zakresie obrotow i auto na gwarancji.
5 tyś km po europie południowej w temperaturach 35-40 st. i X-Lite-a 0W-30 ubyło nie cały 1 mm z bagnetu, olej też nie zrobił się czarny (nie utlenił się).
Komentarz