Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez zsolpyw
    spalanie takie samo.
    "Dwusiarczek molibdenu znajdujący się w tym dodatku wytwarza na powierzchniach podlegających tarciu wysokiej jakości film olejowy, który zapobiega tarciu i zużyciu silnika. MoS2 ma doskonałe właściwości smarne i dużą odporność na ścinanie, przez co zwiększa efektywność pracy silnika." - nic o spalaniu...niedługo się okaże że taki dodatek ma jeszcze "wiązać krawaty i usuwać ciąże" - cudów nie ma !
    Zamieszczone przez zsolpyw
    na dnie jest taki osad czarno grafitowy
    nooo a co ma być innego, chyba nie myślałeś że MoS2 rozpuści się w oleju...

    ps. Ja bym na zimę nie zalewał ani MoS2 ani Ceratec, wystarczy płukanka i świeży olej dobrej jakości.
    Ja za jakieś 3 tygodnie robię płukankę a potem idzie na zimę "czysty" Neste 0W40 a do Kiaa 1.0 Neste 0W20
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Jako skutek zmniejszenia tarcia spodziewalem sie spadku spalania.

      Zastanawiajace jest czy ma sens dodawania srodka smarnego do oleju. Zastanawiajace Jak ten MoS2 ma sie do skladnikow smarnych zawartych w oleju. skoro rzeczywiscie poprawia wlasnosci, to dlaczego producenci na tej bazie olei nie robia ? poza paroma wyjatkami.

      PAOLO ESCO, dlaczego na zime bys tego nie zalewal ? czyzby baza mineralna Cie odstrasza ?
      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

      Jeżdżę w blasku
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

      Komentarz


      • Zamieszczone przez zsolpyw
        Jako skutek zmniejszenia tarcia spodziewalem sie spadku spalania.
        Nie licz na to :wink: Przyrostu mocy też się nie spodziewaj

        Po zastosowaniu Cerateca w ani jednym silniku nie zauwazyłem znacznego spadku spalania. :P

        Komentarz


        • Zamieszczone przez zsolpyw
          czyzby baza mineralna Cie odstrasza ?
          ten minimalny dodatek to nic strasznego. Jak dla mnie po prostu olej ma być jak najbardziej płynny w zimie przy porannym rozruchu i żaden dodatek jest mu do tego nie potrzebny. W prawdzie zakres cieplny wynosi od - 185 C dla MoS2 ale jak sam zauważyłeś MoS2 po pewnym czasie "odkłada się na dnie" więc w zimie po +-2-3 dniach stania i tak potrzeba będzie chwili na "ponowne wprowadzenie" MoS2 w układ olejowy i jego dotarcie do węzłów tarcia narażonych na obciążenia.
          Ja wlałem MoS2 na trasę do Włoch gdzie silnik pracował cały czas pod obciążeniem w wysokiej temperaturze, teraz na zimę uważam że jest to zbędny wydatek i wolę tą kwotę dołożyć do lepszego jakościowo oleju ale jak ktoś chce sobie MoS2 czy Ceratec sprawdzić to proszę bardzo...

          [ Dodano: Wto 04 Lis, 14 11:31 ]
          Zamieszczone przez zsolpyw
          Jako skutek zmniejszenia tarcia spodziewalem sie spadku spalania.
          hmm jadąc do Włoch na świeżym Mobil1 0W40 + MoS2 miałem troszkę niższe spalanie niż na wszystkich poprzednich olejach ale czy to był efekt MoS2 czy aktualnych warunków panujących na drodze + dobrego jakościowo paliwa to się nie założę, w drodze powrotnej nie żałując sobie wciskania gazu w podłogę miałem trochę wyższe spalanie (co jest oczywiste) ale i pogoda była zdecydowanie gorsza-deszcz i wiatr...tak więc wyszło praktycznie takie samo spalanie jak na innych olejach :wink:
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • chłopaki i dziewczyny - poradźcie, bo im więcej czytam, tym większy mętlik mam
            pacjent: 1.6 BSE z LPG w O2
            LM TT4100 5w40 wlany obecnie - lipa na 8 tysięcy przejechane dolałem już ponad 1,5L oleju w sumie, wcześniej -zanim wszedłem w posiadanie- auto zalewane odpadami w ASO (castrol 5w30)

            szukam oleju, którego możliwie nie będzie ubywało w ww. silniku - jazda miejska bez wbijania powyżej 4500rpm, poza miastem czasem do 6k rpm przy wyprzedzaniu (naprawdę rzadko), autoban - do 4,5k rpm czyli bez szaleństw raczej

            i tak po przejrzeniu i próbach zrozumienia całego ww. tematu zostają mi (chyba):
            1. Mobil 1 New Life 0w40
            2. Neste 0w40
            3. Shell 0w40
            4. Statoil Lazerway V 0w30 - tylko czy warto wydać na olej ~100PLN więcej niż na powyższe?
            5. Valvoline 0w40
            ---
            względnie w temacie w pozytywnym kontekście pojawiły się jeszcze ZTCP:
            - Platinum 0w40
            - Neste 0w30

            z góry dzięki

            Komentarz


            • czernobyl, zalej sobie Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, jeździłem na takim i od wymiany do wymiany nic nie dolewałem. Na tym oleju zrobiłem chyba ok 80 TKM i byłem bardzo zadowolony.
              Możesz mieć "uraz" po TT 4100 ale moim zdaniem warto.

              Komentarz


              • Witam Pany jestem właśnie po wymianie oliwy,w tej chwili zalany jest Millers XF 5W30,poprzednio Millers 0W40,po wymianie różnica jest taka,że zniknęło klepnięcie zaworów po odpaleniu rano i jeszcze tak jakby szybciej silnik wkręcał się na obr. ale to może mi się tylko Link razie zrobiłem 500km więc jakiś szczególnych wniosków nie mogę wyciągnąć zobaczymy po jakimś czasie jak będzie się zachowywać bo np 0W40 pod koniec znikał w oczach,a zrobiłem na nim jakieś 6-7tyś km.

                Komentarz


                • Witam Panowie. Otóż przyszedł czas na wymianę oliwy w Octavii. W grudniu 2013 zalałem olej Castrol Magnatec 5w40 i lipa,szajs ten olej. Przejechałem na nim już 12 tyś.km. i dolałem 2 litry oleju! silnik ARX 1.8T 20v . przebieg 228 tys.km. Więc pytanie-jaki olej mam teraz zalać?? Przejść na jakiś półsyntetyk? Co polecacie? Aha i 95% mojej jazdy to po mieście.
                  Pozdrawiam Kamil88

                  Komentarz


                  • czernobyl, jutro pojutrze dam Ci znać czy u mnie coś się zmieniło na Neste. Sam jestem ciekaw muszę spojrzeć na bagnet.
                    - Superb
                    - Panda 1.2

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez kamil8802
                      Witam Panowie. Otóż przyszedł czas na wymianę oliwy w Octavii. W grudniu 2013 zalałem olej Castrol Magnatec 5w40 i lipa,szajs ten olej. Przejechałem na nim już 12 tyś.km. i dolałem 2 litry oleju! silnik ARX 1.8T 20v . przebieg 228 tys.km. Więc pytanie-jaki olej mam teraz zalać?? Przejść na jakiś półsyntetyk? Co polecacie? Aha i 95% mojej jazdy to po mieście.
                      3 posty wyżej Masz fajną listę godnych uwagi oliw. Kolejność można ustawić wg ceny.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez sw29l
                        Zamieszczone przez kamil8802
                        Witam Panowie. Otóż przyszedł czas na wymianę oliwy w Octavii. W grudniu 2013 zalałem olej Castrol Magnatec 5w40 i lipa,szajs ten olej. Przejechałem na nim już 12 tyś.km. i dolałem 2 litry oleju! silnik ARX 1.8T 20v . przebieg 228 tys.km. Więc pytanie-jaki olej mam teraz zalać?? Przejść na jakiś półsyntetyk? Co polecacie? Aha i 95% mojej jazdy to po mieście.
                        3 posty wyżej Masz fajną listę godnych uwagi oliw. Kolejność można ustawić wg ceny.
                        No ta liste zauwazylem, tylko czy te oleje 0w-nie sa za zadkie, skoro oleju Castrol 5w40 dolalem 2 litry. Czy oleje 0w40 sa gesciejsze ?
                        Pozdrawiam Kamil88

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez kamil8802
                          Czy oleje 0w40 sa gesciejsze ?
                          chyba bardziej lepkie

                          odpowiedź: nie, są mniej lepkie

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez czernobyl
                            Neste 0w40
                            No niestety ten olej w przypadku naszych emeryckich maszyn możesz wykluczyć - jeżeli znika to dalej będzie znikać przy wyższych obrotach. Wczoraj ~700 km autostradą (zawsze gdy możliwe ~4000obr lub więcej do wyprzedzania) pod sporym obciążeniem (3 osoby + bagażnik full na obydwu poziomach) i dziś niestety na bagnecie połowa stanu (ale auto stoi na pochyłości). Zobaczymy jak tutaj na miejscu a pod pracą zobaczę na równym stan. Jedynie in plus wychodzi, że spalanie jest niższe, bo tak zapakowanego auta nigdy nie miałem a wyszło "jak zawsze" mimo drobnego przelania do równej kwoty. Spalanie dziwi tym bardziej, bo na Słowacji wiało w czoło strasznie a momentami auto "pływało".
                            - Superb
                            - Panda 1.2

                            Komentarz


                            • sw29l, a wczesniej pobor byl mniejszy ??
                              0W40 nie koniecznie bedzie mniej lepki, klase lepkosci podczas pracy ma te sama 40.
                              Tutaj raczej istotna jest temperatura zaplonu, lepkosc w wysokich temp. im wyzsza, tym mniej oleju znika przy czerwonym polu :lol: masz 1,8T wiec pewnie obrotosciomierz lubisz zamykac
                              Ewentualnie 5W50 po zimie, ale jest tu cala rzesza mądrzejszych odemnie :szeroki_usmiech
                              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                              Jeżdżę w blasku
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                              Komentarz


                              • Auto kręce do 3 tyś.lub do 3.5 tyś.obrotów . Wiadomo , że od czasu auto troche się przeciągnie żeby złapał świeżości. Także dalej mam znak zapytania co do oleju jaki wlać. Pomoże ktoś?
                                Pozdrawiam Kamil88

                                Komentarz


                                • Wazna informacja, czy wczesniej pobor byl mniejszy i jaki wczesniej byl olej
                                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                  Jeżdżę w blasku
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                  Komentarz


                                  • Na samym początku grudnia wlałem olej castrol 5w40 i nie dolewałem nic aż do maja. Przyszyły większe temperatury i musiałem dolewać olej. Także przez 7 miesięcy nic nie dolewałem i przejechałem z 7 tys.km. Wczesniej wlany byl olej castrol professional 5w30 , oczywiscie auto przyszlo ze Szwajcarii i na tym oleju szwajcarskim przejezdzilem jeszcze 1600 km. bez dolewki.
                                    Pozdrawiam Kamil88

                                    Komentarz


                                    • No jak mniejsza lepkosc nie ubywalo to raczej jakosc aktualnego jest do pupy :P
                                      Ja bym wlal 0W40 poprzedzony plukanka. Z polecanych na forum cenowo najlepiej wychodzi Mobil1.
                                      Jak Paolo sie wbije na forum, to cos podoradza
                                      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                      Jeżdżę w blasku
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                      Komentarz


                                      • zsolpyw - dzięki za doradzenie. Ciekawe co inni specjaliści doradzą bo chodze głupi co do tego oleju. Cena nie jest najważniejsza bo liczy się motor żeby był utrzymany na swoim poziomie i to jak jest smarowany bez dużych ubytków. A tutaj troche dużo ubytku , że w ciągu 5 tys.km.dolałem 2 litry oleju i w dodatku znikał kiedy były wysokie temperatury. 95% mojej jazdy to miasto. auto jeżdzi na PB95.
                                        Pozdrawiam Kamil88

                                        Komentarz


                                        • kamil8802, jeśli chodzi o oleje 0W-40, to ja bym wybierał głownie pomiędzy takimi(ceny rosnąco):
                                          1. Shell Ultra;
                                          2. Ravenol SSL;
                                          3. Mobil 1;
                                          4. Neste City Pro;
                                          5. Valvoline SynPower;
                                          6. Motul X - Max.
                                          Reszta, przewyższając cenowo dane oleje nie przewyższa ich parametrami, a jeśli nawet, to tak nieznacznie, że i tak nie warto dopłacać. Lepiej zmieniać tańszy olej o dobrych parametrach max. co 10 tyś km, niż przeciągać zmiany. Trzeba się też pogodzić z tym, iż już większość producentów "wykastrowała" swoje produkty z bazy PAO/Ester, więc tym bardziej warto skupić się na najlepszym stosunku cena - jakość, a tutaj rządzi Shell na pewno Sam jak wyjadę zapas Ravenol'a, to potestuję Shell'a.
                                          Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                          Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez zsolpyw
                                            Wazna informacja, czy wczesniej pobor byl mniejszy i jaki wczesniej byl olej
                                            Na oleju aso (Castrol lub Quantum ) po 3k/km TFSI zjadł prawie wszystko od max do min.
                                            po zmianie na Motul X-max 0w40 - po 3 k/km zjadł 1/4 stanu, po dodaniu mos2, ubytek znikomy. Obecnie przy temperaturze 0-3*C silnik pracuje i nagrzewa się identycznie jak przy +20*C - miękko i cicho, pali na dotknięcie. Ile w tym zasługi mos2- nie mam pojęcia ale przy 6-7k/rpm mogę słuchać radia na volume 2. Przyjdzie czas to przetestuje i carteca i archoil ar9100 tyle, że już z oliwą 5W40.

                                            [ Dodano: Czw 06 Lis, 14 09:41 ]
                                            Zamieszczone przez kamil8802
                                            Zamieszczone przez sw29l
                                            Zamieszczone przez kamil8802
                                            Witam Panowie. Otóż przyszedł czas na wymianę oliwy w Octavii. W grudniu 2013 zalałem olej Castrol Magnatec 5w40 i lipa,szajs ten olej. Przejechałem na nim już 12 tyś.km. i dolałem 2 litry oleju! silnik ARX 1.8T 20v . przebieg 228 tys.km. Więc pytanie-jaki olej mam teraz zalać?? Przejść na jakiś półsyntetyk? Co polecacie? Aha i 95% mojej jazdy to po mieście.
                                            3 posty wyżej Masz fajną listę godnych uwagi oliw. Kolejność można ustawić wg ceny.
                                            No ta liste zauwazylem, tylko czy te oleje 0w-nie sa za zadkie, skoro oleju Castrol 5w40 dolalem 2 litry. Czy oleje 0w40 sa gesciejsze ?
                                            Musisz testować, aż trafisz na taki olej, którego będzie najmniej ubywało w Twojej motorowni. Znajomy w audi tt 1.8T pakowal 5w30 wg zaleceń aso i zatarł silnik , wymienił silnik i leje 5w50 i wszystko OK.

                                            Komentarz


                                            • Ktoś tutaj poszukiwał Shell'a ECT 0w30 z 504.00/507.00 z takimi parametrami - Link(C2_C3_VW504_507_MB229.52)_(en)_TDS.pdf
                                              jest już jakby co - SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W30 4L - Sklep Online Galonoleje.pl
                                              a tutaj z serii "professional" i identycznych parametrach - SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30 1L|Sklep Online Galonoleje.pl - karta Error 404

                                              Komentarz


                                              • Decyzja podjęta- pakiet na kolejna zimę

                                                ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • A drogie to panie jest ... :shock:
                                                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                                  Jeżdżę w blasku
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez zsolpyw
                                                    A drogie to panie jest ... :shock:
                                                    Zapytaj RobertaM.
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X