Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez crom.de
    Dziwną sprawą było, że na tej samej trasie raz łyknęła więcej oleum a raz mniej. Czy może mieć znaczenie ilość postojów a tym samym ruszania z przy autostradowych parkingów?
    - myślę że nie a bardziej bym stawiał na różnicę obciążenia i prędkości obrotowej w trasie :wink:

    Komentarz


    • REXAX, prawdę mówiąc powrót który zjadł mniej oleum był na "pusto", bo połowa bagażnika została wyładowana w tym np. mały agregat prądotwórczy :lol: duży proszek, skrzynka piwa. Różnica w zasadzie była tylko w ilości postojów na trasie, jak to wygląda od strony pochyłości trasy ciężko stwierdzić, bo to jest +700km.
      - Superb
      - Panda 1.2

      Komentarz


      • Zamieszczone przez beras2
        A co do wyboru oleju, pierwsza wymiana i używanie do 15kkm coś z tej czwórki:
        Statoil LazerWay LL 5w30
        Motul 8100 X-clean+ 5W30 (motul specific będzie gorszy z tego co wywnioskowałem więc go odrzuciłem)
        NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30
        FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30
        jak dla mnie to LazerWay LL lub Neste Longlife III ewentualnie Valvoline XL III 5W30, LM Top Tec 4200 - kwestia wyboru użytkownika.

        Zamieszczone przez beras2
        przy normie 502:
        Motul 8100 X-max 0w40
        STATOIL LAZERWAY 5W/40
        Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
        FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40 lub FUCHS TITAN GT1 5W40 XTL
        NESTE CITY PRO 0W-40
        Neste 0W40 - OK ale reszta ??? Bez sensu 5W40 pakować do nowego silnika! Ja bym zalewał albo 0W30 albo 0W40 najdłużej jak się da. Wybierz sobie coś z listy poniżej.

        Neste Oil 0W40
        Viscosity 40 C - 80
        Viscosityc100 C - 14
        Viscosity Index - 181
        Pour Point -54
        Flash Point 220
        CCS -35 C - 5500
        TBN – 7,5
        Graniczna temperatura pompowania -45

        Valvoline 0W-40
        Viscosity40 ºC. 73
        Viscosity100 ºC. 13.3
        Viscosity Index 183
        Pour Point, ºC -54 !
        Flash Point 226C
        CCS –35°C. <6200
        TBN, mg KOH/g 10.5

        Millers Oils XFS 0W-40
        API SM, CF ACEA A3/B4,
        BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51
        VW 502.00, 505.00
        Porsche
        Lepkość kinematyczna przy 40C 84,6
        Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
        Indeks lepkości 162
        Temperatura krzepnięcia -51C
        Temperatura zapłonu >200
        Lepkość na zimno przy -30C CCS = 6200
        TBN +- 10

        Fuchs 0W40
        ACEA A3/B4
        API SN
        MB APPROVAL 229.5
        PORSCHE A40
        AMG
        ASTON MARTIN
        BMW LONGLIFE 01
        Lepkość kinematyczna w 40 C - 74,4 mm2/s
        Lepkość kinematyczna w 100 C - 13,2 mm2/s
        Wskaźnik lepkości - 181
        Temperatura zapłonu, - 234 oC
        CCS w -35 C - 5180 mPas
        TBN +- 10

        Motul 0W40 - Seed ma ten olej w 1,4 TSI i sobie chwali.
        STANDARDS ACEA A3 / B4
        API SERVICES SN
        APPROVALS BMW LL-01
        MB-Approval 229.5
        Porsche A40
        VW 502 00 – 505 00
        Viscosity at 40C - 76.2
        Viscosity at 100C 13.5
        Viscosity Index 184
        Flash point 228 C
        Pour point - 45
        Sulfated ash 1,1%
        HTHS 3,6
        TBN 10.1

        Liqui Moly Synthoil 0W40
        Viscosity at -40 C : 80
        Viscosity at -100 C : 14
        Viscosity index : 181
        Flash point : 216 C
        Pour point : -48 C
        Sulfated ash 1,2
        HTHS 3,5

        PLATINUM MaxPower 0W-40
        API: SM/CF
        ACEA: A3/B4
        Spełnia wymagania:
        Mercedes-Benz 229.3
        VW 502 00 / 505 00
        Porsche A40
        BMW Longlife-98
        Opel GM LL-B-025
        lepkość kinematyczna w temp. 100 - 14,0
        wskaźnik lepkości 180
        temperatura zapłonu 220
        temperatura płynięcia -39
        popiół siarczanowy 1,12
        Odparowalność wg Noack'a 8,5
        lepkość HTHS 3,6
        liczba zasadowa TBN 10,4

        Ravenol 0W40
        ACEA A3/B4, API SL/SM
        MB 229.3, VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01, MB 229.3
        Viscosity at 40 C - 83,7
        Viscosity at 100 C - 14,0
        Viscosity index - 173
        Flash point >200
        CCS w -35C - 6000
        Pourpoint - 46
        TBN 8,0 – 10,5

        Mobil 1 New Life 0W40
        API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
        VW 502 00/ 505 00
        MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
        Nissan GT-R
        Lepkość kinematyczna przy 40C 75
        Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
        Indeks lepkości 185
        Temperatura krzepnięcia -45C
        Temperatura zapłonu 230
        TBN 11,8 !
        HTHS 3,8 !
        popiół siarczanowy - 1,3 wysoki a to źle

        Catrol Edge 0W-40 (Fluid Strength TechnologyTM )
        ACEA A3/B4 ; API CF/SN
        BMW Longlife-01; MB-Approval 229.3/ 229.5
        Porsche A40
        VW 502 00 / 505 00
        Lepkość kinematyczna w 40C - 79.3
        Lepkość kinematyczna w 100 C - 13.5
        Indeks lepkości 169
        Temperatura płynięcia -60
        Temeratura palenia >200
        CCS przy -35C od 5800 do 6200
        TBN +- 10
        HTHS 3,5/ 3,6
        Popioły siarczanowe 1,12

        Zamieszczone przez paba
        amerykanie na forach piszczą, gdy w paczce olej z Europy, a my na odwrót
        dokładnie tak jest, wystarczy poczytać USA fora olejowe :wink:

        Zamieszczone przez REXAX
        73zł za 4l z bazą GTL jest zdecydowany faworytem klasy "budżet" z sae 5w40
        jak za taką kasę dobry olej z dobrymi parametrami. Ciekawe czy w PL dostaniemy taki sam odpowiednik jak w Rosji bo czesto formuły oleju dla RUS są "lekko zmienione".

        Zamieszczone przez pedros
        zalany Lotos Quazar 0w30 poprzedzony płukanką. Jest bardzo dobrze tzn jest cisza i jest moc. na razie tyle bo co można powiedzieć po 500 km.
        daj znać jak się będzie silnik na tym oleju zachowywał przy 8-10 tys km.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez pedros
          no nie oni
          pardon nie mogłem się powstrzymać.....
          spoko :wink:
          moim zdaniem jak już powiedziało się A to trzeba i B żeby pozostać wiarygodnym

          poza tym Pidziek, wiesz może coś konkretnego o rozlewni w Trzebini, o której tak często piszesz na forach? pytam, bo nie mogę znaleźć info tak jak np. o tej w Nowym Dworze Totala

          Mapy Google

          ciekawi mnie też gdzie idą takie oleje z tych polskich rozlewni , rozmawiałem przez PW z Konkonem i zapewniał mnie, że Totala/Elf/Mobila, itd. importuje żeby zapewnić klientom jakość
          idąc wczoraj do Biedy zauważyłem w koszu w promocji Castrola GTX, ELF Competition i Totala 7000 Quartz, byłem pewny, że takie markety biorą z tych rozlewni, a tu niespodzianka ELF/Total oba Francja, a Castrol w sumie nie wiem, bo jakiś kapelusznik wyrwał mi prawie z ręki, bo była ostatnia sztuka

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            jak dla mnie to LazerWay LL lub Neste Longlife III ewentualnie Valvoline XL III 5W30, LM Top Tec 4200 - kwestia wyboru użytkownika.

            Neste 0W40 - OK ale reszta ??? Bez sensu 5W40 pakować do nowego silnika! Ja bym zalewał albo 0W30 albo 0W40 najdłużej jak się da. Wybierz sobie coś z listy poniżej.

            Neste Oil 0W40
            Valvoline 0W-40
            Millers Oils XFS 0W-40
            Fuchs 0W40
            Motul 0W40 - Seed ma ten olej w 1,4 TSI i sobie chwali.
            Liqui Moly Synthoil 0W40
            PLATINUM MaxPower 0W-40
            Ravenol 0W40
            Mobil 1 New Life 0W40
            Catrol Edge 0W-40 (Fluid Strength TechnologyTM )
            Okej, dzięki wielkie. Przeanalizuje na spokojnie i na coś się zdecyduję. A od jakich przebiegów trzeba przymierzać się do 5w40?

            Swoją drogą - widzieliście te teorie na temat magicznych właściwości oleju, który jest w silniku w momencie wyjazdu auta z fabryki - ludzie piszą o tym na forum tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25 (chodzi mi o użytkowników Walter i Alf)?

            Ktoś sprawdzał czy taki olej silnikowy w aucie prosto z fabryki różni się od standardowego Castrola 5w30? Jakby ktoś był chętny to mogę oddać trochę do zbadania ode mnie z silnika po 1,5kkm

            Komentarz


            • Zamieszczone przez beras2
              tutaj pierwsze pytanie: przy jakim przebiegu? 3kkm - 5kkm?
              Raczej powyżej 5tys. Przy tym motorze ja brałbym pod uwagę 0W30 :wink:

              Jak będziesz zmieniał olej w ASO to warto zaglądnąć tu i tu żeby potem zdziwenia :shock: nie było, że olej który do ASO przywiozłeś nie ma oficjalnej aprobaty 8)

              Zamieszczone przez beras2
              Ktoś sprawdzał czy taki olej silnikowy w aucie prosto z fabryki różni się od standardowego Castrola 5w30?
              No pewnie że sprawdzał, nawet był przebadany w Lab i jest to taki sam shit, który nie wytrzymuje nawet 10tys, a nie mówiąc już o 30
              Zamieszczone przez beras2
              Jakby ktoś był chętny to mogę oddać trochę do zbadania ode mnie z silnika po 1,5kkm
              Jaki problem? Wysyłasz swoją próbkę do Lab i wszystko będziesz wiedział

              Komentarz


              • Dobra panowie już nastał czas na wymianę , wcześniej zbierałem informację ale teraz trzeba działać więc tak :
                1)do mojej Skody O1 2000r - 1.8T AGU (lpg) ~200kkm (nie mam pojęcia na czym jeździła wcześniej, ale pewnie na jakimś castrolu no chyba że Niemcy w warsztacie Boscha coś innego wymyślili) myślę nad VALVOLINE SYNPOWER 5W40
                2) Seat Toledo3 z 2004r -1.6 BGU (lpg) ~ 70kkm -ostatnie 3 zmiany jeździł na CASTROL MAGNATEC 5W40 ale jakoś mam wrażenie że jak na swoją cenę ten olej nie jest za dobry(często masło pod korkiem wedle opinii mechaników kiepski olej ) więc na co zmienić? też na tego Valvoline co myślę do Skody wlać?Czy coś innego polecacie?

                Oczyiście auta eksploatowane normlanie, Seat praktycznie do 10kkm rocznie więcej miasta, Skoda hmm ciężko powiedzieć ale więcej jeździ i troche więcej odcinków po 20-50km.
                Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                Peugeot 306 1.9 D
                Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                VW Polo 1.4 PB
                Daewoo Nexia 1.5 LPG

                Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                Skoda Octavia I 1.8T LPG

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Qstachu
                  Dobra panowie już nastał czas na wymianę , wcześniej zbierałem informację ale teraz trzeba działać więc tak :
                  1)do mojej Skody O1 2000r - 1.8T AGU (lpg) ~200kkm (nie mam pojęcia na czym jeździła wcześniej, ale pewnie na jakimś castrolu no chyba że Niemcy w warsztacie Boscha coś innego wymyślili) myślę nad VALVOLINE SYNPOWER 5W40
                  2) Seat Toledo3 z 2004r -1.6 BGU (lpg) ~ 70kkm -ostatnie 3 zmiany jeździł na CASTROL MAGNATEC 5W40 ale jakoś mam wrażenie że jak na swoją cenę ten olej nie jest za dobry(często masło pod korkiem wedle opinii mechaników kiepski olej ) więc na co zmienić? też na tego Valvoline co myślę do Skody wlać?Czy coś innego polecacie?

                  Oczyiście auta eksploatowane normlanie, Seat praktycznie do 10kkm rocznie więcej miasta, Skoda hmm ciężko powiedzieć ale więcej jeździ i troche więcej odcinków po 20-50km.
                  Wlej to samo do 2 aut będzie dobrze.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • To jak to jest z tymi olejami 5W50. W naszym klimacie jest sens cos takiego lac do LPG ktore ma jednak ciut wyzsza temperature spalania niz Pb

                    1) LAZERWAY 5W-50 API SM/CF
                    2) ELF 5W50 EXCELLIUM API SG/CD
                    3) ELF Evolution 900 5W50 API SG/CD
                    4) VALVOLINE VR1 RACING 5W50 API SM
                    5) GULF Racing 5W-50/ API SM/CF
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Qstachu
                      Dobra panowie już nastał czas na wymianę , wcześniej zbierałem informację ale teraz trzeba działać więc tak :
                      1)do mojej Skody O1 2000r - 1.8T AGU (lpg) ~200kkm (nie mam pojęcia na czym jeździła wcześniej, ale pewnie na jakimś castrolu no chyba że Niemcy w warsztacie Boscha coś innego wymyślili) myślę nad VALVOLINE SYNPOWER 5W40
                      2) Seat Toledo3 z 2004r -1.6 BGU (lpg) ~ 70kkm -ostatnie 3 zmiany jeździł na CASTROL MAGNATEC 5W40 ale jakoś mam wrażenie że jak na swoją cenę ten olej nie jest za dobry(często masło pod korkiem wedle opinii mechaników kiepski olej ) więc na co zmienić? też na tego Valvoline co myślę do Skody wlać?Czy coś innego polecacie?

                      Oczyiście auta eksploatowane normlanie, Seat praktycznie do 10kkm rocznie więcej miasta, Skoda hmm ciężko powiedzieć ale więcej jeździ i troche więcej odcinków po 20-50km.
                      Ja bym lał Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40

                      A na pewnym blogu wyczytałem cytat:
                      "Zdarza się, że producenci aut w fabryce zalewają silnik olejem mineralnym który powinien być wymieniony po np. 2 tys. km przebiegu przeznaczonego na dotarcie. Nie zalewają syntetykiem bo szkoda go marnować skoro za chwile zostanie wymieniony. Kto nie wymieni oleju po tych 2 tys. km ten będzie zarzynał silnik olejem mineralnym"
                      wynikający z luźnej rozmowy z pracownikiem castrolu

                      Komentarz


                      • każdy może sobie napisać bez konkretów co chce

                        moje zdanie w tym temacie jest takie, że ceny olejów takich jak np. Castrol Edge z ogromnych zbiorników są tak niskie, że nikt nie będzie sobie zaprzątał głowy lać na factory fill jakiegoś gównianego minerała, bo zmieni po kilku tysiącach 10% ludzi, a prawdopodobieństwo reklamacji wzrasta

                        de facto na tani olej HC też można powiedzieć minerał, może o to chodziło

                        Komentarz


                        • "Zdarza się, że producenci aut w fabryce zalewają silnik olejem mineralnym który powinien być wymieniony po np. 2 tys. km przebiegu przeznaczonego na dotarcie. Nie zalewają syntetykiem bo szkoda go marnować skoro za chwile zostanie wymieniony. Kto nie wymieni oleju po tych 2 tys. km ten będzie zarzynał silnik olejem mineralnym"
                          wynikający z luźnej rozmowy z pracownikiem castrolu
                          Nie chodzi o oszczędności ale szanujący się producencie zalewają specjalne oleje i każą je wymieniać po np. 1000km i czesto są to oleje mineralne.
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz


                          • 7 k km na Motul X-Max 0W40 (formuła mid saps jeszcze) - w głównej mierze trasy, jakieś 70% z tego przebiegu. Szybko osiąga temperaturę 90, przy szybkiej jeździe (130-160 km/h) na długich odcinkach temperatura do 101 stopni. Szybko też ta temperatura spada. Uzupełniłem w sobotę do poziomu prawie max, wlałem około 500 ml.
                            Wniosek taki, że wracam do 5W40 bo tego nie dolewałem w ogóle

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez hotrain
                              7 k km na Motul X-Max 0W40 (formuła mid saps jeszcze) - w głównej mierze trasy, jakieś 70% z tego przebiegu. Szybko osiąga temperaturę 90, przy szybkiej jeździe (130-160 km/h) na długich odcinkach temperatura do 101 stopni. Szybko też ta temperatura spada. Uzupełniłem w sobotę do poziomu prawie max, wlałem około 500 ml.
                              Wniosek taki, że wracam do 5W40 bo tego nie dolewałem w ogóle


                              [ Dodano: Pon 31 Mar, 14 10:02 ]
                              Zamieszczone przez Pidziek
                              "Zdarza się, że producenci aut w fabryce zalewają silnik olejem mineralnym który powinien być wymieniony po np. 2 tys. km przebiegu przeznaczonego na dotarcie. Nie zalewają syntetykiem bo szkoda go marnować skoro za chwile zostanie wymieniony. Kto nie wymieni oleju po tych 2 tys. km ten będzie zarzynał silnik olejem mineralnym"
                              wynikający z luźnej rozmowy z pracownikiem castrolu
                              Nie chodzi o oszczędności ale szanujący się producencie zalewają specjalne oleje i każą je wymieniać po np. 1000km i czesto są to oleje mineralne.
                              Którzy ?
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                Którzy ?
                                właśnie, którzy? na pewno nie Nissan, Toyota, VW, Honda, Hyundai/KIA
                                śmiem wątpić, wszystkie firmy twierdzą, że silnik dotarty w fabryce, wymiana oleju podczas planowego pierwszego przeglądu wg. książki
                                olej można wymienić wcześniej, ale na własne życzenie, nie jest to zaleceniem

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Zamieszczone przez paba
                                dziwie się , że np. w macierzystym dla Lotosa Gdańsku tego oleju nie idzie łatwo dostać
                                Bo oni tego nie robią
                                a kto? Fuchs, Millers?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Maicroft
                                  To jak to jest z tymi olejami 5W50.
                                  Do normalnej jazdy wystarczy W40, a do czego chcesz zalać ten 5W50?


                                  Zamieszczone przez hotrain
                                  Uzupełniłem w sobotę do poziomu prawie max, wlałem około 500 ml.
                                  Na 7tys pół litra to i tak dobry wynik.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez leonn
                                    Maicroft napisał/a:
                                    To jak to jest z tymi olejami 5W50.
                                    Do normalnej jazdy wystarczy W40, a do czego chcesz zalać ten 5W50?

                                    Zamieszczone przez maicroft
                                    Wlane w razie czego do V6 Audi, wymiana max po 15kkm/rok
                                    285kkm
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • Ja do 2,0 leje 5w50 Mobila. Czyżby lepiej przejść na 5w40 ?
                                      Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                      Komentarz


                                      • A ile wypija tego pierwszego na 10kkm ??
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • właśnie, ile?
                                          ja od wymiany oleju (równo rok temu) przejechałem ponad 14000 km na Castrol Magnatec 10w40 i przez ten czas dolałem równe 2 l. teraz poziom oleju jest w połowie znacznika na bagnecie więc można przyjąć że litr idzie na jakieś 7,5 kkm.
                                          też się zastanawiałem nad przejściem na 5w40 po tym, jak mi silnik zimą rzęził przy odpalaniu.
                                          samochód już mi pokazuje komunikat o wymianie oleju więc pasowałoby o tym pomału myśleć. z tym, że mam wątpliwości czy zmieniać już teraz przy takim zużyciu oleju czy poczekać jeszcze trochę? za 3 kkm jadę na przegląd i myślałem żeby przy tej okazji to zrobić. czy bezpieczniej już teraz?
                                          Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                          Komentarz


                                          • Wymieniam co 10tys/km. Od wymiany do wymiany dolewam 1-1.5L oleju.
                                            Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Maicroft
                                              do V6 Audi
                                              Nadać to się nada, ale czy 5W50 ograniczy pobór oleju to w to watpie. A 5W40 próbowałeś już, jaki pobór?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez hotrain
                                                przy szybkiej jeździe (130-160 km/h) na długich odcinkach temperatura do 101 stopni
                                                Plyta pod silnikiem pelna czy czesciowa??

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Maicroft
                                                  1) LAZERWAY 5W-50 API SM/CF
                                                  2) ELF 5W50 EXCELLIUM API SG/CD
                                                  3) ELF Evolution 900 5W50 API SG/CD
                                                  4) VALVOLINE VR1 RACING 5W50 API SM
                                                  5) GULF Racing 5W-50/ API SM/CF
                                                  LAZERWAY 5W-50 API SM/CF
                                                  Lepkość przy 40 °C 112
                                                  Lepkość przy 100 °C 17,0
                                                  CCS at -30 °C 5 900
                                                  Indeks lepkości - 165
                                                  Temperatura płynięcia -48
                                                  Temeratura palenia 220

                                                  ELF 5W50 EXCELLIUM API SG/CD to “starsza wersja” obecnie Elf ma w ofercie - ELF Evolution 900 5W50 API SG/CD (fotka)
                                                  Evolution 900 5W50
                                                  Lepkość kinematyczna w 40 C - 115
                                                  Lepkość kinematyczna w 100 C - 18,2
                                                  Indeks lepkości 177
                                                  Temperatura zapłonu 220
                                                  Temperatura płynięcia - 40
                                                  T.B.N 8,5

                                                  VALVOLINE VR1 RACING 5W50 API SM
                                                  Lepkość kinematyczna w 40 C - 109
                                                  Lepkość kinematyczna w 100 C - 18
                                                  Indeks lepkości 183
                                                  Temperatura zapłonu 220
                                                  Temperatura płynięcia - 39
                                                  T.B.N 11,4

                                                  NESTE 1 5W-50 SJ/CF
                                                  Syntetyczny olej bazowy w Neste 5W-50 nie powoduje uszkodzenia uszczelek silnika i może być zmieszany z zwykłych olejów mineralnych.
                                                  Lepkość kinematyczna w 40 C - 104
                                                  Lepkość kinematyczna w 100 C - 18,1
                                                  Indeks lepkości 194
                                                  Temperatura zapłonu 230
                                                  Temperatura płynięcia - 45
                                                  CCS przy -30C - 6400
                                                  Temeratura pompowalności – 38

                                                  Mobil 1 Peak Life 5W-50 API SN
                                                  Lepkość kin w temp. 40 C - 108
                                                  Lepkość w temp. 100 C - 17,5
                                                  Wskaźnik lepkości - 180
                                                  Popiół siarczanowy - 1,3
                                                  Temp. Zapłonu - 231
                                                  TBN - 11,8
                                                  HTHS - 4.4

                                                  Chcesz 5W50 wlać do V6 Audi zamiast 10W40 - tak to rozumiem, wtedy to może mieć sens ale żeby to miało usunąć "przyczynę" poboru oleju to watpię.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • dzul, A możęsz rozwinąć w czym będzie lepszy ten Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 ? Bo cena minimalnie większa a może faktycznie warto dorzucić
                                                    Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
                                                    Peugeot 306 1.9 D
                                                    Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
                                                    VW Polo 1.4 PB
                                                    Daewoo Nexia 1.5 LPG

                                                    Jest: Fiat Panda 1.1 PB
                                                    Skoda Octavia I 1.8T LPG

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X