Zamieszczone przez crom.de
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
REXAX, prawdę mówiąc powrót który zjadł mniej oleum był na "pusto", bo połowa bagażnika została wyładowana w tym np. mały agregat prądotwórczy :lol: duży proszek, skrzynka piwa. Różnica w zasadzie była tylko w ilości postojów na trasie, jak to wygląda od strony pochyłości trasy ciężko stwierdzić, bo to jest +700km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez beras2A co do wyboru oleju, pierwsza wymiana i używanie do 15kkm coś z tej czwórki:
Statoil LazerWay LL 5w30
Motul 8100 X-clean+ 5W30 (motul specific będzie gorszy z tego co wywnioskowałem więc go odrzuciłem)
NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30
FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30
Zamieszczone przez beras2przy normie 502:
Motul 8100 X-max 0w40
STATOIL LAZERWAY 5W/40
Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40 lub FUCHS TITAN GT1 5W40 XTL
NESTE CITY PRO 0W-40
Neste Oil 0W40
Viscosity 40 C - 80
Viscosityc100 C - 14
Viscosity Index - 181
Pour Point -54
Flash Point 220
CCS -35 C - 5500
TBN – 7,5
Graniczna temperatura pompowania -45
Valvoline 0W-40
Viscosity40 ºC. 73
Viscosity100 ºC. 13.3
Viscosity Index 183
Pour Point, ºC -54 !
Flash Point 226C
CCS –35°C. <6200
TBN, mg KOH/g 10.5
Millers Oils XFS 0W-40
API SM, CF ACEA A3/B4,
BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51
VW 502.00, 505.00
Porsche
Lepkość kinematyczna przy 40C 84,6
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
Indeks lepkości 162
Temperatura krzepnięcia -51C
Temperatura zapłonu >200
Lepkość na zimno przy -30C CCS = 6200
TBN +- 10
Fuchs 0W40
ACEA A3/B4
API SN
MB APPROVAL 229.5
PORSCHE A40
AMG
ASTON MARTIN
BMW LONGLIFE 01
Lepkość kinematyczna w 40 C - 74,4 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 C - 13,2 mm2/s
Wskaźnik lepkości - 181
Temperatura zapłonu, - 234 oC
CCS w -35 C - 5180 mPas
TBN +- 10
Motul 0W40 - Seed ma ten olej w 1,4 TSI i sobie chwali.
STANDARDS ACEA A3 / B4
API SERVICES SN
APPROVALS BMW LL-01
MB-Approval 229.5
Porsche A40
VW 502 00 – 505 00
Viscosity at 40C - 76.2
Viscosity at 100C 13.5
Viscosity Index 184
Flash point 228 C
Pour point - 45
Sulfated ash 1,1%
HTHS 3,6
TBN 10.1
Liqui Moly Synthoil 0W40
Viscosity at -40 C : 80
Viscosity at -100 C : 14
Viscosity index : 181
Flash point : 216 C
Pour point : -48 C
Sulfated ash 1,2
HTHS 3,5
PLATINUM MaxPower 0W-40
API: SM/CF
ACEA: A3/B4
Spełnia wymagania:
Mercedes-Benz 229.3
VW 502 00 / 505 00
Porsche A40
BMW Longlife-98
Opel GM LL-B-025
lepkość kinematyczna w temp. 100 - 14,0
wskaźnik lepkości 180
temperatura zapłonu 220
temperatura płynięcia -39
popiół siarczanowy 1,12
Odparowalność wg Noack'a 8,5
lepkość HTHS 3,6
liczba zasadowa TBN 10,4
Ravenol 0W40
ACEA A3/B4, API SL/SM
MB 229.3, VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01, MB 229.3
Viscosity at 40 C - 83,7
Viscosity at 100 C - 14,0
Viscosity index - 173
Flash point >200
CCS w -35C - 6000
Pourpoint - 46
TBN 8,0 – 10,5
Mobil 1 New Life 0W40
API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
VW 502 00/ 505 00
MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
Nissan GT-R
Lepkość kinematyczna przy 40C 75
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
Indeks lepkości 185
Temperatura krzepnięcia -45C
Temperatura zapłonu 230
TBN 11,8 !
HTHS 3,8 !
popiół siarczanowy - 1,3 wysoki a to źle
Catrol Edge 0W-40 (Fluid Strength TechnologyTM )
ACEA A3/B4 ; API CF/SN
BMW Longlife-01; MB-Approval 229.3/ 229.5
Porsche A40
VW 502 00 / 505 00
Lepkość kinematyczna w 40C - 79.3
Lepkość kinematyczna w 100 C - 13.5
Indeks lepkości 169
Temperatura płynięcia -60
Temeratura palenia >200
CCS przy -35C od 5800 do 6200
TBN +- 10
HTHS 3,5/ 3,6
Popioły siarczanowe 1,12
Zamieszczone przez pabaamerykanie na forach piszczą, gdy w paczce olej z Europy, a my na odwrót
Zamieszczone przez REXAX73zł za 4l z bazą GTL jest zdecydowany faworytem klasy "budżet" z sae 5w40
Zamieszczone przez pedroszalany Lotos Quazar 0w30 poprzedzony płukanką. Jest bardzo dobrze tzn jest cisza i jest moc. na razie tyle bo co można powiedzieć po 500 km.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosno nie oni
pardon nie mogłem się powstrzymać.....
moim zdaniem jak już powiedziało się A to trzeba i B żeby pozostać wiarygodnym
poza tym Pidziek, wiesz może coś konkretnego o rozlewni w Trzebini, o której tak często piszesz na forach? pytam, bo nie mogę znaleźć info tak jak np. o tej w Nowym Dworze Totala
ciekawi mnie też gdzie idą takie oleje z tych polskich rozlewni , rozmawiałem przez PW z Konkonem i zapewniał mnie, że Totala/Elf/Mobila, itd. importuje żeby zapewnić klientom jakość
idąc wczoraj do Biedy zauważyłem w koszu w promocji Castrola GTX, ELF Competition i Totala 7000 Quartz, byłem pewny, że takie markety biorą z tych rozlewni, a tu niespodzianka ELF/Total oba Francja, a Castrol w sumie nie wiem, bo jakiś kapelusznik wyrwał mi prawie z ręki, bo była ostatnia sztuka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOjak dla mnie to LazerWay LL lub Neste Longlife III ewentualnie Valvoline XL III 5W30, LM Top Tec 4200 - kwestia wyboru użytkownika.
Neste 0W40 - OK ale reszta ??? Bez sensu 5W40 pakować do nowego silnika! Ja bym zalewał albo 0W30 albo 0W40 najdłużej jak się da. Wybierz sobie coś z listy poniżej.
Neste Oil 0W40
Valvoline 0W-40
Millers Oils XFS 0W-40
Fuchs 0W40
Motul 0W40 - Seed ma ten olej w 1,4 TSI i sobie chwali.
Liqui Moly Synthoil 0W40
PLATINUM MaxPower 0W-40
Ravenol 0W40
Mobil 1 New Life 0W40
Catrol Edge 0W-40 (Fluid Strength TechnologyTM )
Swoją drogą - widzieliście te teorie na temat magicznych właściwości oleju, który jest w silniku w momencie wyjazdu auta z fabryki - ludzie piszą o tym na forum tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25 (chodzi mi o użytkowników Walter i Alf)?
Ktoś sprawdzał czy taki olej silnikowy w aucie prosto z fabryki różni się od standardowego Castrola 5w30? Jakby ktoś był chętny to mogę oddać trochę do zbadania ode mnie z silnika po 1,5kkm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez beras2tutaj pierwsze pytanie: przy jakim przebiegu? 3kkm - 5kkm?
Jak będziesz zmieniał olej w ASO to warto zaglądnąć tu i tu żeby potem zdziwenia :shock: nie było, że olej który do ASO przywiozłeś nie ma oficjalnej aprobaty 8)
Zamieszczone przez beras2Ktoś sprawdzał czy taki olej silnikowy w aucie prosto z fabryki różni się od standardowego Castrola 5w30?
Zamieszczone przez beras2Jakby ktoś był chętny to mogę oddać trochę do zbadania ode mnie z silnika po 1,5kkm
Komentarz
-
-
Dobra panowie już nastał czas na wymianę , wcześniej zbierałem informację ale teraz trzeba działać więc tak :
1)do mojej Skody O1 2000r - 1.8T AGU (lpg) ~200kkm (nie mam pojęcia na czym jeździła wcześniej, ale pewnie na jakimś castrolu no chyba że Niemcy w warsztacie Boscha coś innego wymyślili) myślę nad VALVOLINE SYNPOWER 5W40
2) Seat Toledo3 z 2004r -1.6 BGU (lpg) ~ 70kkm -ostatnie 3 zmiany jeździł na CASTROL MAGNATEC 5W40 ale jakoś mam wrażenie że jak na swoją cenę ten olej nie jest za dobry(często masło pod korkiem wedle opinii mechaników kiepski olej ) więc na co zmienić? też na tego Valvoline co myślę do Skody wlać?Czy coś innego polecacie?
Oczyiście auta eksploatowane normlanie, Seat praktycznie do 10kkm rocznie więcej miasta, Skoda hmm ciężko powiedzieć ale więcej jeździ i troche więcej odcinków po 20-50km.Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QstachuDobra panowie już nastał czas na wymianę , wcześniej zbierałem informację ale teraz trzeba działać więc tak :
1)do mojej Skody O1 2000r - 1.8T AGU (lpg) ~200kkm (nie mam pojęcia na czym jeździła wcześniej, ale pewnie na jakimś castrolu no chyba że Niemcy w warsztacie Boscha coś innego wymyślili) myślę nad VALVOLINE SYNPOWER 5W40
2) Seat Toledo3 z 2004r -1.6 BGU (lpg) ~ 70kkm -ostatnie 3 zmiany jeździł na CASTROL MAGNATEC 5W40 ale jakoś mam wrażenie że jak na swoją cenę ten olej nie jest za dobry(często masło pod korkiem wedle opinii mechaników kiepski olej ) więc na co zmienić? też na tego Valvoline co myślę do Skody wlać?Czy coś innego polecacie?
Oczyiście auta eksploatowane normlanie, Seat praktycznie do 10kkm rocznie więcej miasta, Skoda hmm ciężko powiedzieć ale więcej jeździ i troche więcej odcinków po 20-50km.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
To jak to jest z tymi olejami 5W50. W naszym klimacie jest sens cos takiego lac do LPG ktore ma jednak ciut wyzsza temperature spalania niz Pb
1) LAZERWAY 5W-50 API SM/CF
2) ELF 5W50 EXCELLIUM API SG/CD
3) ELF Evolution 900 5W50 API SG/CD
4) VALVOLINE VR1 RACING 5W50 API SM
5) GULF Racing 5W-50/ API SM/CF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QstachuDobra panowie już nastał czas na wymianę , wcześniej zbierałem informację ale teraz trzeba działać więc tak :
1)do mojej Skody O1 2000r - 1.8T AGU (lpg) ~200kkm (nie mam pojęcia na czym jeździła wcześniej, ale pewnie na jakimś castrolu no chyba że Niemcy w warsztacie Boscha coś innego wymyślili) myślę nad VALVOLINE SYNPOWER 5W40
2) Seat Toledo3 z 2004r -1.6 BGU (lpg) ~ 70kkm -ostatnie 3 zmiany jeździł na CASTROL MAGNATEC 5W40 ale jakoś mam wrażenie że jak na swoją cenę ten olej nie jest za dobry(często masło pod korkiem wedle opinii mechaników kiepski olej ) więc na co zmienić? też na tego Valvoline co myślę do Skody wlać?Czy coś innego polecacie?
Oczyiście auta eksploatowane normlanie, Seat praktycznie do 10kkm rocznie więcej miasta, Skoda hmm ciężko powiedzieć ale więcej jeździ i troche więcej odcinków po 20-50km.
A na pewnym blogu wyczytałem cytat:
"Zdarza się, że producenci aut w fabryce zalewają silnik olejem mineralnym który powinien być wymieniony po np. 2 tys. km przebiegu przeznaczonego na dotarcie. Nie zalewają syntetykiem bo szkoda go marnować skoro za chwile zostanie wymieniony. Kto nie wymieni oleju po tych 2 tys. km ten będzie zarzynał silnik olejem mineralnym"
wynikający z luźnej rozmowy z pracownikiem castrolu
Komentarz
-
-
każdy może sobie napisać bez konkretów co chce
moje zdanie w tym temacie jest takie, że ceny olejów takich jak np. Castrol Edge z ogromnych zbiorników są tak niskie, że nikt nie będzie sobie zaprzątał głowy lać na factory fill jakiegoś gównianego minerała, bo zmieni po kilku tysiącach 10% ludzi, a prawdopodobieństwo reklamacji wzrasta
de facto na tani olej HC też można powiedzieć minerał, może o to chodziło
Komentarz
-
-
"Zdarza się, że producenci aut w fabryce zalewają silnik olejem mineralnym który powinien być wymieniony po np. 2 tys. km przebiegu przeznaczonego na dotarcie. Nie zalewają syntetykiem bo szkoda go marnować skoro za chwile zostanie wymieniony. Kto nie wymieni oleju po tych 2 tys. km ten będzie zarzynał silnik olejem mineralnym"
wynikający z luźnej rozmowy z pracownikiem castroluProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
7 k km na Motul X-Max 0W40 (formuła mid saps jeszcze) - w głównej mierze trasy, jakieś 70% z tego przebiegu. Szybko osiąga temperaturę 90, przy szybkiej jeździe (130-160 km/h) na długich odcinkach temperatura do 101 stopni. Szybko też ta temperatura spada. Uzupełniłem w sobotę do poziomu prawie max, wlałem około 500 ml.
Wniosek taki, że wracam do 5W40 bo tego nie dolewałem w ogóle
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrain7 k km na Motul X-Max 0W40 (formuła mid saps jeszcze) - w głównej mierze trasy, jakieś 70% z tego przebiegu. Szybko osiąga temperaturę 90, przy szybkiej jeździe (130-160 km/h) na długich odcinkach temperatura do 101 stopni. Szybko też ta temperatura spada. Uzupełniłem w sobotę do poziomu prawie max, wlałem około 500 ml.
Wniosek taki, że wracam do 5W40 bo tego nie dolewałem w ogóle
[ Dodano: Pon 31 Mar, 14 10:02 ]
Zamieszczone przez Pidziek"Zdarza się, że producenci aut w fabryce zalewają silnik olejem mineralnym który powinien być wymieniony po np. 2 tys. km przebiegu przeznaczonego na dotarcie. Nie zalewają syntetykiem bo szkoda go marnować skoro za chwile zostanie wymieniony. Kto nie wymieni oleju po tych 2 tys. km ten będzie zarzynał silnik olejem mineralnym"
wynikający z luźnej rozmowy z pracownikiem castroluOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Którzy ?
śmiem wątpić, wszystkie firmy twierdzą, że silnik dotarty w fabryce, wymiana oleju podczas planowego pierwszego przeglądu wg. książki
olej można wymienić wcześniej, ale na własne życzenie, nie jest to zaleceniem
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez pabadziwie się , że np. w macierzystym dla Lotosa Gdańsku tego oleju nie idzie łatwo dostać
Komentarz
-
-
właśnie, ile?
ja od wymiany oleju (równo rok temu) przejechałem ponad 14000 km na Castrol Magnatec 10w40 i przez ten czas dolałem równe 2 l. teraz poziom oleju jest w połowie znacznika na bagnecie więc można przyjąć że litr idzie na jakieś 7,5 kkm.
też się zastanawiałem nad przejściem na 5w40 po tym, jak mi silnik zimą rzęził przy odpalaniu.
samochód już mi pokazuje komunikat o wymianie oleju więc pasowałoby o tym pomału myśleć. z tym, że mam wątpliwości czy zmieniać już teraz przy takim zużyciu oleju czy poczekać jeszcze trochę? za 3 kkm jadę na przegląd i myślałem żeby przy tej okazji to zrobić. czy bezpieczniej już teraz?Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft1) LAZERWAY 5W-50 API SM/CF
2) ELF 5W50 EXCELLIUM API SG/CD
3) ELF Evolution 900 5W50 API SG/CD
4) VALVOLINE VR1 RACING 5W50 API SM
5) GULF Racing 5W-50/ API SM/CF
Lepkość przy 40 °C 112
Lepkość przy 100 °C 17,0
CCS at -30 °C 5 900
Indeks lepkości - 165
Temperatura płynięcia -48
Temeratura palenia 220
ELF 5W50 EXCELLIUM API SG/CD to “starsza wersja” obecnie Elf ma w ofercie - ELF Evolution 900 5W50 API SG/CD (fotka)
Evolution 900 5W50
Lepkość kinematyczna w 40 C - 115
Lepkość kinematyczna w 100 C - 18,2
Indeks lepkości 177
Temperatura zapłonu 220
Temperatura płynięcia - 40
T.B.N 8,5
VALVOLINE VR1 RACING 5W50 API SM
Lepkość kinematyczna w 40 C - 109
Lepkość kinematyczna w 100 C - 18
Indeks lepkości 183
Temperatura zapłonu 220
Temperatura płynięcia - 39
T.B.N 11,4
NESTE 1 5W-50 SJ/CF
Syntetyczny olej bazowy w Neste 5W-50 nie powoduje uszkodzenia uszczelek silnika i może być zmieszany z zwykłych olejów mineralnych.
Lepkość kinematyczna w 40 C - 104
Lepkość kinematyczna w 100 C - 18,1
Indeks lepkości 194
Temperatura zapłonu 230
Temperatura płynięcia - 45
CCS przy -30C - 6400
Temeratura pompowalności – 38
Mobil 1 Peak Life 5W-50 API SN
Lepkość kin w temp. 40 C - 108
Lepkość w temp. 100 C - 17,5
Wskaźnik lepkości - 180
Popiół siarczanowy - 1,3
Temp. Zapłonu - 231
TBN - 11,8
HTHS - 4.4
Chcesz 5W50 wlać do V6 Audi zamiast 10W40 - tak to rozumiem, wtedy to może mieć sens ale żeby to miało usunąć "przyczynę" poboru oleju to watpię.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
dzul, A możęsz rozwinąć w czym będzie lepszy ten Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 ? Bo cena minimalnie większa a może faktycznie warto dorzucićByło : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
Komentarz