Zamieszczone przez hotrain
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
Jeszcze pozwolę zamieścić kilka, być może banalnych, wątpliwości, za które przepraszam. Po zagłębieniu w zdecydowaną większość Waszych tutaj wypowiedzi uświadomiłem sobie, że istnieje coś takiego jak QG0, QG1, QG2! Od razu zerknąłem do mojej instrukcji i się okazało, że mam wyznaczony zmienny okres obsługi, a dalej czytam, że można go zmienić na stały. W ubiegłym roku, podczas pierwszego przeglądu i wymiany oleju, zostałem poinformowany, że następna wizyta w ASO po roku lub po 15000 km, ale czy mam to rozumieć, jako "przeprogramowanie" na stałą długość okresu międzyobsługowego? Pytam, ponieważ przeczytałem również, że należy koniecznie zastosować olej o specyfikacji zgodnej z danym okresem międzyobsługowym. Jako, że założyłem zmianę co roku, ponieważ w tym czasie nie osiągam 15000 km, to zastanawiam się, jaką teraz kierować się specyfikacją oleju: VW 503 00, VW 504 00, czy VW 501 01, VW 502 00? Dodam, że od ostatniego przeglądy zrobiłem 12000 km. Przepraszam za przydługie powątpiewania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marpolJako, że założyłem zmianę co rokuO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cordoba12Mądre głowy, co polecilibyście do Felicji 1.3 z gazem...?? Na liczniku 190 tys. ?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Mam nieoczekiwane, ale bardzo pilne pytanie, pilne ze względu na moje zaniedbanie niestety.
Otóż właśnie wróciłem z garażu, gdzie sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że jest katastrofalnie niski, ledwo zachodzi na tę płaską część bagnetu. Szczerze się przestraszyłem, bo ostatnio sprawdzałem jakieś 1000 km temu i było więcej niż 3/4 na miarce. Wymiana czeka mnie po 20 maja, więc szybko muszę zrobić dolewkę, ale czy jeśli nie dostanę na którejś stacji mojego oleju:
Mobil Super 3000 X1 5W-40
to czym mogę go zastąpić i czy w ogóle użycie innego wchodzi w grę? Ile od razu wlać, żeby nie przesadzić z poziomem? już najchętniej bym pobiegł na Orlen lub Schela, bo spać nie będę mógł.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marpolczym mogę go zastąpić i czy w ogóle użycie innego wchodzi w grę?
Najlepiej gdyby to był olej z ACEA A3 o SAE 5W30 lub 5W40 o specyfikacji VW 502.00 lub VW 504.00 (tylko czemu zalewasz "aż" 5W40 do TSI - nie lepiej zalać 0W40?).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marpolTaki Mobil mi zalali w ASO,
Zamieszczone przez marpolpójdę za Waszą radą i zaleję 0w30 lub 0w40
Spokojnie kupisz olej w odpowiedniej specyfikacji od sprzedawców na forum - zapewne wyjdzie taniej i możesz być spokojny o pochodzenie/jakość.
Zamieszczone przez marpolNo właśnie jeszcze nie, ale stan dużo mniejszy, niż minimum.
Zamieszczone przez leonnZgłoś, że kontrolka nie sygnalizuję braku oleju poniżej minimum.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez hotrainChciałbym zameldować, że po wymianie Motula X-max 0W40 na Lotosa 5W40 w 1.8 TSI ustały wszystkie objawy klepania i stukania na zimnym tuz po rozruchu.
[ Dodano: Pon 05 Maj, 14 21:29 ]
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez hotrainChciałbym zameldować, że po wymianie Motula X-max 0W40 na Lotosa 5W40 w 1.8 TSI ustały wszystkie objawy klepania i stukania na zimnym tuz po rozruchu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marpolZobaczymy, cóż fachowcy na tę usterkę powiedzą.
powyżej 140 silnik zlopie olej. jeden bardziej inny mniej.
dolej sobie tylko do połowy miarki u i zachęcam Cię do plukanki silnika jednym z preparatow poruszanych na tym forum stąd ważne miejsce w misce korkowej na 300ml preparaty.
płukanka stała się synonimem panaceum na wszelkie zło które poprzez źle dobrany olej albo przynajmniej przez błędy konstrukcyjne silnika może uprzykrzyć kiedyś życie.
płukanka jeśli nie będzie działała na zapieczone pierscienie (tsi) to w najlzejszej formie pomocy pomoże się Tobie pozbyć starego oleju.
jeśli zdecydunesz się na oleje o konwencjonalnym poziomie SAPS to warto przeplukac układ olejowy chociaż te z reguły powinny posiadać dobrą bazę detergentow.
Ostatnio w Aso byłem z innym autem i eureka! panowie znają i polecają plukanke wręcz. mówili tylko że mało osób się decyduje bo nie widzątakiej potrzeby (ja w sumie też nie za 60pln jak można za 20 i poczekać uczciwie te 20 minut a nie 10)
płukanka brzmi trochę jak zabobon związany z pijawkami w medycynie ale działa ( nie chciałem tego porównywać z lewatywa )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosśmierdzi jak żaden który miałem - zapach mocno organiczny w tle można wyczuć ON w wielkim uproszczeniu.
Zamieszczone przez pedrosw Aso byłem z innym autem i eureka! panowie znają i polecają plukanke wręcz. mówili tylko że mało osób się decyduje bo nie widzątakiej potrzebyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez pedrosśmierdzi jak żaden który miałem - zapach mocno organiczny w tle można wyczuć ON w wielkim uproszczeniu.
nie mam kompletnie pojęcia jaki to skład.... ale złote opakowanie jest...
niestety przetestuje dopiero min za rok.
przy kolejnym sztachnieciu olej nabrał technicznego maszynowego zapachu ale nadal nie mam punktu odniesienia...... aby zdiagnozować bazę tego oleju.
[ Dodano: Pon 05 Maj, 14 22:35 ]
hotrain, +1 za odwagę i wiarę w PL myśl tryboloogiczną. pomimo że niektórzy do poloneza by nie zalali.....
ja już 100 kkm. zrobiłem na lotosie i daleki jestem od krytyki......
aktualnie 0W30 Quazar z ceratec napedza mi Skode
( miałem intuicje na te przymrozki ostatnie ::
Komentarz
-
Komentarz