Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tylko, że te oleje z USA to zupełnie inne formuły niż w Europie. Mimo że ten Castrol nazywa się podobnie do europejskiego i ma w składzie tytan (w EU Castrol FST chyba nie może się nazywać titanium z powodu patentów) to jednak coś innego niż jest u nas, spójrzcie np. na wysokie TBN pod zasiarczone paliwa z USA. Poza tym takie testy producentów można traktować wg mnie jak każdy kit z reklamy, ja tego nie kupuję.

    Prawie wszystkie oleje 5w30 dostępne w Europie to niestety ACEA C1-C4...
    Wg mnie zamiast kombinować ze sprowadzanym 5w30 full SAPS z USA, lepiej wlać 0w40 albo dobry 5w40.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez xof
      Wg mnie zamiast kombinować ze sprowadzanym 5w30 full SAPS z USA, lepiej wlać 0w40 albo dobry 5w40.
      - sprawa się trochę komplikuje w przypadku zmiennych faz rozrządu gdzie jednak sae30 trochę lepiej się sprawdza :roll: ale oleje z usa w znakomitej większości spełniają normę GF5 a to w przełożeniu na ACEA jakby staje się jednoznaczne (prawie) z C2 (mid saps) tylko przy GF5 często tbn jest bardzo wysoki pomimo niskiej zawartości popiołów i to mnie zastanawia dlaczego w naszych C2,C3 tbn automatycznie jest odzwierciedleniem zawartości SAPS :?: osobiście wolałbym (mid saps) z tbn na poziomie 12 jak w "signature series" :wink:

      Komentarz


      • Zamieszczone przez xof
        ylko, że te oleje z USA to zupełnie inne formuły niż w Europie. Mimo że ten Castrol nazywa się podobnie do europejskiego i ma w składzie tytan (w EU Castrol FST chyba nie może się nazywać titanium z powodu patentów) to jednak coś innego niż jest u nas, spójrzcie np. na wysokie TBN pod zasiarczone paliwa z USA. Poza tym takie testy producentów można traktować wg mnie jak każdy kit z reklamy, ja tego nie kupuję.
        Kup Castrola czy Synteca w USA i porównaj z naszym .

        A myślisz czemu w Europie nikt takich testów i porównan nie robi zwłaszcza jak podaje oficjalne nazwy produktów konkurencji ?
        Jakby te testy były nie miarodajne to pewnie trafiła by sprawa na ...wokandę :-)
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Pidziek
          Kup Castrola czy Synteca w USA i porównaj z naszym .
          ale nie ma co porównywać bo...jest inny , "ma inny skład" tak samo jest z Mobilem i nie tylko z tymi markami.
          Tymi olejami z USA nie ma wcale co się podniecać...jak wejdziecie na olejowe fora "hamerykańskie" to można przeczytać, że goście szukają olejów z Europy i często też je sprowadzają... bo wg. nich te oleje są lepsze i mają lepszą bazę ...paranoja :diabelski_usmiech
          Załączone pliki
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Ja widziałem silniki po cyntecu czy Mobilu z USA i powiem że są idealnie czyste jak dawniej silniki po starym M1 0W40 który już ma niestety inną kompozycję
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek
              Ja widziałem silniki po cyntecu czy Mobilu z USA i powiem że są idealnie czyste jak dawniej silniki po starym M1 0W40 który już ma niestety inną kompozycję
              - zerknij proszę na nową kartę NEW LIFE 0w40 - czy aby nie zmieniła się na + bo ja tam widzę ponad 60% PAO - Safety Data Sheets - ten skład w pierwszej tabeli to raczej nie jest HC+ :wink:

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Pidziek
                A myślisz czemu w Europie nikt takich testów i porównan nie robi zwłaszcza jak podaje oficjalne nazwy produktów konkurencji ?
                Jakby te testy były nie miarodajne to pewnie trafiła by sprawa na ...wokandę :-)
                Pierwsza rzecz:
                1 The 95 percent confidence level only applies when comparing AMSOIL Signature Series 5W-30 Synthetic Motor
                Oil to the other oils. The 95 percent confidence level does not apply when comparing the other oils to one another.
                Czyli porównania słupków między olajami, wśród których nie będzie AMSOILA nie jest bardzo wiarygodne.

                Druga:
                To better differentiate between lubricants, the severity of
                the test was increased with higher rpm and temperature (the test standard allows for running the test under
                modified parameters).
                Nie twierdzę, że jest to zły olej, ale Amerykanie są ekspertami we wciskaniu kitu, mają w tym ponad 50 lat doświadczenia, jednocześnie zabezpieczają się prawnie na wiele sposobów, wszystko żeby tylko coś sprzedać. Zmodyfikowane parametry tego testu dają pole do nadużyć, mogli np. dobrać je w ten sposób aby AMSOIL wygrał.
                Drugą, bardziej ryzykowną opcją, jest publikacja wyników z kosmosu. Konkurencyjne firmy nie znają dokładnych parametrów (i raczej nie dostaną ich za ładny uśmiech), więc ryzykowne jest wniesienie pozwu sądowego w celu uzyskania parametrów testu i jego weryfikacji - mogłoby się okazać, że wszystko jest ok.

                Kolejna asekuracja:
                No attempt has been
                made to correlate this test with balls in rolling contact. The user of this test method should determine to his
                own satisfaction whether results of this test procedure correlate with field performance or other bench test
                machines.
                Przetłumaczę: nie gwarantujemy, że nasz olej sprawdzi się lepiej w silniku, niż oleje który wypadły w tym teście gorzej.

                Powtórzę, że dla mnie takie testy to 80% marketingu.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez xof
                  Amerykanie są ekspertami we wciskaniu kitu
                  Zamieszczone przez xof
                  nie gwarantujemy, że nasz olej sprawdzi się lepiej w silniku, niż oleje który wypadły w tym teście gorzej.
                  :haha:
                  Zamieszczone przez xof
                  takie testy to 80% marketingu
                  to właśnie biznes...klient wszystko kupi, tylko trzeba go do tego przekonać.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • xof
                    PAOLO - co sądzisz o składzie w karcie (msds) tego Mobila :?:

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez REXAX
                      co sądzisz o składzie w karcie (msds) tego Mobila
                      PW

                      Przecież o Mobilu i PAO już było...
                      Polialfaolefiny to specyficzny rodzaj poliolefin. Określenie poliolefina w kartach oznacza PAO. Polialfaolefiny oligomerów (PAO) to jedno a poliaminoimidu kwasu bursztynowego to drugie ... W Polsce poliaminoimid kwasu bursztynowego jest substancją niebezpieczną, a pozostałe PAO nie itd...

                      Przetłumaczcie sobie sami.
                      Polyalphaolefins (PAOs) are a category of products. PAOs are hydrogenated olefin
                      oligomers manufactured by catalytic polymerization of normal alpha olefins. They are
                      colorless liquids with well-defined, wax-free isoparaffinic structures. The even
                      numbered PAO’s are manufactured from 1-decene, the odd-numbered PAOs are
                      manufactured from 1-dodecene.
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Panie i Panowie mam takie poboczne pytanie. Czy na podstawie numeru CAS w karcie MSDS można stwierdzić jaki olej bazowy jest w danym oleju zastosowany ?
                      ...CAS nie identyfikuje oleju bazowego zastosowanego do formulacji oleju to nigdy i nigdzie się nie dowiemy jak jest naprawdę
                      napewno? poniżej jest odpowiedź :wink:
                      This category contains 7 viscosity grades of PAO, with
                      PAO 4cSt -CAS nr 68037-01-4
                      PAO 5cSt -CAS nr 151006-62-1, 151006-63-2
                      PAO 6cSt -CAS nr 68037-01-4
                      PAO 7cSt -CAS nr 151006-63-2
                      PAO 8cSt -CAS nr 68037-01-4
                      PAO 9cSt -CAS nr 51006-62-1, 151006-63-2
                      PAO 10cSt -CAS nr 68037-01-4
                      Prócz CAS jest jeszcze pewien, lepszy sposób na identyfikację PAO w oleju bazowym.

                      Żeby było ciekawiej to przy niektórych z w/w oznaczeń producenci piszą SYNTHETIC HYDROCARBON inni Polialfaolefiny inni np. Homopolimer uwodorniony a inni Synthetic Baseoil 100% :P

                      Zesztą ... kilka fajnych linków dla "maniaków i dewiantów olejowych" :lol:
                      - 403 Forbidden
                      - 404 Error | Chevron Phillips Chemical
                      - 404 Error | Chevron Phillips Chemical
                      Załączone pliki
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Fajnie to brzmi abye się nie zagłębiać w szczegóły ale ważniejsze jest kilka spraw:

                        - neutralne podejście do układu smarowania a od tego zależy skład finalny a na podstawie MSDS nikt nie dojdzie co jest w skłądzie to tajemnica.

                        - zdolność do wytworzenia cały czas do zasadowego środowiska w układzie smarowania.
                        - najlepszy i najbardziej efektywny film smarny który pokrywa newralgiczne węzły tarcia podczas pracy silnika w wysokich temp.
                        - najlepszy współczynnik tarcia i tutaj jest szerokie pole do popisu

                        Na poniższym wykresie pokazuję jak pewien olej (nazwy wymienię ale nie jest to ani Millers ,ani Amsoil ani Fuchs ) zachowuje się i jak wypada jego współczynnik tarcia i jaka efektywność filmu olejowego.

                        Baza olejowa to ważny składnik ale to TYLKO "nośnik" który ma zapewnić poprzez swoją budowę szereg działań ale nie należy go rozpatrywać jako kluczowy ważny ale nie najważniejszy.
                        Należy patrzeć przez pryzmat całego produktu.

                        Tutaj mały test pewnego oleju dobrej marki , zachęcam do analizy można zobaczyć jak to wygląda:



                        Jest to olej oparty na bazie syntetycznej

                        Tutaj macie olej oparty na bazie syntetycznej
                        Jak się zachował można zaobserwować.

                        [/quote]

                        Współczynnik tarcia załamał się film olejowy jest praktycznie zerowy i co nam z cP, CSS, TBN i innych marketingowych danych z kart jak mamy przysłowiową "wodę" a nie olej...

                        Tak stan rzeczy to nie tylko baza olejowa ale dodatki które jedni daja przysłowiowo łopatę na wiadro inni łyżeczkę inni ładują wysublimowane dodatki i dawkują odpowiednie technologie nie koniecznie klasy MODTC, ZDDP, MOS2, WS2 czy inne ale liczy się finalny efekt.

                        Podobne testy się robi na hamowniach, specjalistycznych maszynach, stanowiskach pomiarowych itp.

                        Oczywiście testowane powyżej oleje nie są marki Millers, Amsoil czy FUCHS aby nie było jakiś insunuacji.
                        Starałem się rzucić pewien pryzmat na temat aby nie patrzeć tylko na olej pod kątem wyłącznie PAO czy temp. płynięcia ale jako coś co jest finalnym produktem.

                        Testowane oleje to klasa SAE 50 na bazach potocznie nazywanych syntetycznymi czyli bazach min. IV grupy i estrów.
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Pidziek
                          Oczywiście testowane powyżej oleje nie są marki Millers, Amsoil czy FUCHS aby nie było jakiś insunuacji.
                          Oczywiście że nie :wink: A jaka to marka oleju :?:

                          Komentarz


                          • Są to oleje klasy SAE 50 stosowane w autach budowanych do sportu, przepraszam nie mogę tutaj publikować pewnych informacji , chciałem zwrócić na tego typu porównanie i zachowanie olejów o jakiejś podobnej formulacji.

                            Jako ciekawostkę podam może taką informację:

                            Przychodzi klient, silnik 1.8 TSI tłoki się rozsypały po ok. 2 rocznej eksploatacji , koszt naprawy fifty fifty czyli klientowi zostało do zapłacenia 9000zł (pozdrawiam jeśli to czyta) , kupił silnik używany.
                            Diagnoza mechanika (już nie pamiętam czy rzeczoznawcy) wtrysk jakiś czy jakieś ropylały paliwo pod nieodpowiednim kątem co powodowało zmywanie filmu olejowego z gładzi itp. itd...

                            Spotkaliście się z takimi przypadkami ?
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • Panowie fachowcy, w aucie żony W Yarisie 1.33 (100KM) wlewany od nowości jest olej
                              Castrol Magnatec Professional GF 0W-20. Teraz go zmieniałem i trochę nie mogę się przekonać do oleju o takich parametrach i byłem mocno zdziwiony, że tak rzadki olej wlewa się do samochodów. Macie jakieś doświadczenia z tego typu olejami? :roll:
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz


                              • Ja do Jazza 1.4 wlewam Amsoila 0w-20. ciasno spasowane silniki japonskie lubia takie oleje.
                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                Komentarz


                                • AdamB: prawidłowo dobrana lepkość.
                                  0W20 leje się do Hond od 2001r przynajmniej tak zaleca i twierdzi że te silnikisą do tego oleju przystsowane główny Chemik Hondy Jeff :-)

                                  W JAzzie spisuje się tylko najlepiej ECO LITE 0W20 i Amsoil 0W20 i CFS 0W20 reszta jest daleko w tyle
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Pidziek
                                    przepraszam nie mogę tutaj publikować pewnych informacji
                                    Pidziek, jak ja lubię te twoje posty :lol: " wiem, ale nie mogę powiedzieć, reszty musicie się domyśleć". Bardzo nam to rozjaśniło pogląd o niektórych producentach oleju :diabelski_usmiech

                                    To wogóle po co, zamieszczesz najpierw marketingowe/kompletnie nie wiarygodne analizy amsoila, a potem wykresy jakiegoś oleju nieznanej marki? :roll:

                                    Tak się tylko zastanawiam :szeroki_usmiech

                                    Komentarz


                                    • Pacjent: Renault Laguna I 2001 2946 ccm ,ale nie wiadomo czy to jest 3,0 V6 czy 2,9 V6.
                                      Nie wiadomo do końca co było zalane - jest jakaś kartka w komorze silnika, że był jakiś półsyntetyk 10W40.
                                      Z katalogu wychodzi, że potrzebuje 7,5L oleju.
                                      Doradźcie koledzy co zalać? Historia auta nieznana.
                                      Syntetyk czy półsyntetyk? Prosiłbym o propozycje z GULF oraz LM.
                                      Druga sprawa to jest olej w automatycznej skrzyni biegów. Czy przy tym silniku się go wymienia? Znalazłem jeszcze jakiś mechanizm różnicowy skrzyni biegów i tam tez jest jakiś olej.
                                      Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                      Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                      Komentarz


                                      • Ponieważ powoli, bardzo powoli, zbliża się moment, w którym znów będę wymieniał olej pojawia się odwieczny dylemat - co wlać tym razem?

                                        Do tej pory miałem
                                        1. Castrol z fabryki raz wymieniony na Castrola z serwisu - generalnie nic negatywnego nie zauważyłem ale wiadomo, silnik nowy przebieg mały itp itd...
                                        2. Zmieniłem na Millers 5W30 - niby Ok ale trochę go brał i po jakimś czasie silnik wyraźnie głośniej uruchamiał się
                                        3. Wleciał Fuchs Supersyn 0W30 - żadnych negatywów nie widzę, silnik uruchamia się w 95% cicho, czasem nieco głośiej

                                        Co teraz? Zostać przy Fuchs? Iść w inny 0W30 a może np Mobil New Life 0W40?

                                        Komentarz


                                        • Ja bym zaproponował coś z 0W40

                                          LM 0W40 dobra oliwa ale ciężko dostępna na naszym rynku

                                          Millers 0W40

                                          Valwoline 0w40

                                          Neste 0w40

                                          No i z naszego rynku uważam że nie doceniony Platinum max power 0w40

                                          U mnie druga wymiana i jest ok.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez filip_auto
                                            Millers 0W40
                                            Valwoline 0w40
                                            Neste 0w40
                                            ....Platinum max power 0w40
                                            jak najbardziej odpowiednie.
                                            LM Synthoil ciężko dostępny w PL, szkoda sobie czasu marnować na szukanie skoro masz w/w porządne oleje u forumowych sprzedawców. Ja bym jeszcze dodał Motul X-max 0W-40 i Motul X-Lite 0W30 oraz LazerWay LL 5W30 - zmiany co 15 tys km.
                                            Wybór wg uznania.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Dzięki za radę

                                              Będę miał teraz o czym myśleć

                                              Co do tematu dostępności oleju - musi być łatwo dostępny. Raz kiedyś kupiłem olej, po który musiałem później w ramach dolewki jeździć gdzieś tam do jednego sprzedawcy i nie polecam takiego rozwiązania...

                                              A tak z ciekawości co sądzicie o tym Mobilu New Life 0W40?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez iFi
                                                co sądzicie o tym Mobilu New Life 0W40?
                                                może być ...ale Mobil zmienił bazę oleju, już kilka osób zwracało na to uwagę - co nie znaczy że jest zły. Jak masz pewne źródło i dobrą cenę to zalewaj i zmieniaj systematycznie, nie ma co sobie czterech liter zawracać i przepłacać za "wynalazki".
                                                Napisz do forumowych sprzedawców- będziesz miał pewny olej w dobrej cenie (elemenateur, pidziek, konkon, RobertM) - porównaj oferty i kup ten bardziej atrakcyjny cenowo :wink:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • olej

                                                  iFi a nie myślałeś o Motulu ?Mam u siebie zalany taki olej Motul 8100x-clean 5w40 zrobiłem co prawda dopiero 2kkm ,ale po Mobilu1 5w50 jest póki co ok.
                                                  1.6 BFQ never gas....only Pb

                                                  Komentarz


                                                  • Jeszcze jedna rzecz mnie interesuje, może macie jakieś doświadczenie.

                                                    Mówi się, że podczas dogrzewania katalizatora w 1.4tsi sporo benzyny trafia do miski. Będę co prawda robił badania aktualnego oleju ale jak myślicie, czy nie ma to mocno negatywnego wpływu na oleje typu 0W30?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X