Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez iFi
    czy nie ma to mocno negatywnego wpływu na oleje typu 0W30?
    jeżeli faktycznie nadmiar benzyny nie jest spalany i istnieje możliwość przenikania do oleju to w przypadku nie tylko oleju 0W30 ale i w przypadku każdego SAE ma to mocno negatywny wpływ na trwałość i parametry środka smarnego.

    "Olej powinien znosić niewielkie domieszki wody i paliwa. Im lepszy, bardziej stabilny olej, tym lepiej znosi takie dodatki. Szkodliwy wzrost poziomu oleju szczególnie w chłodnych porach roku można wytłumaczyć wysokim udziałem benzyny (do 10%), ponieważ w ruchu na krótkich odcinkach z dużym udziałem biegu jałowego albo przy słabym nagrzewaniu silnika nie spalona benzyna kondensuje się w zimnym silniku i dostaje się do oleju silnikowego. Przy dużym udziale benzyny w oleju może dojść do uszkodzenia silnika przez nietrwały film olejowy, gdy nagle wzrośnie obciążenie (jazda po autostradzie). Zaleca się koniecznie wymianę oleju w przypadku rozrzedzenia oleju."
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Pidziek, jak ja lubię te twoje posty " wiem, ale nie mogę powiedzieć, reszty musicie się domyśleć". Bardzo nam to rozjaśniło pogląd o niektórych producentach oleju

      To wogóle po co, zamieszczesz najpierw marketingowe/kompletnie nie wiarygodne analizy amsoila, a potem wykresy jakiegoś oleju nieznanej marki?

      Tak się tylko zastanawiam
      Dlaczego nie wiarygodne analizy co masz na myśli ?
      Chodzi Ci o ten test oleju 5W30 ASL czy o jakieś analizy Blackstone ?

      Czemu nie zrobi tego (test podobny do Amsoil-a) inny popularny producent w Europie , nie da do porównania kilka znanych produktów z ich pełnymi nazwami i poda testy jakie robił wedle norm ASTM ?


      Wykres nieznanego oleju zamieściłem aby zobrazować pewne zachowania oleju to z czym mamy do czynienia i jak to wygląda.
      Powiedz mi jedno olej jest lany np. do silnika wartego tyle co np. 3 nowe octavie i teraz będą pisał że np. olej X jest lepszy od tego za 500 zł/1L od pewnego koncernu ?
      Widzisz w tym sens bo ja nie , to wywoła tutaj tylko niepotrzebną burzę i krytykę a mi naprawdę nie chodzi o to.
      Chciałem zwrócić uwagę na pewne zachowania oleju w tej samej klasie lepkosci SAE 50 przy podobnej bazie na pewno nie HC czy mineralnej co oczywiście świadczyć może o klasie produktu.

      Zamieszczone przez iFi
      Co teraz? Zostać przy Fuchs? Iść w inny 0W30 a może np Mobil New Life 0W40?
      Nie znam silnika TSI który nie ma wady wrodzonej aby wykazywał jakiekolwiek zużycie na Supersyn 0W30 znam kilka które mają ponad 150 000km -200 000km i nic kompletnie niepokojącego się nie dzieje.

      Natomiast częsciej słyszę historię o problemach z łancuchami , prowadnicami w TSI.
      Ostatnio o pękających tłokachi wtryskiwaczach które zmywają pod nieodpowiednim kątem film olejowy..
      No i uciekający płyn chłodniczy i pękające głowice...
      I chyba tutaj bym skupił swoją uwagę i czujność :-)

      Ciekawe czy ktoś z czytających przerabiał w tych silnikach tego typu przygody :lol:
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Pidziek
        Nie znam silnika TSI który nie ma wady wrodzonej aby wykazywał jakiekolwiek zużycie na Supersyn 0W30 znam kilka które mają ponad 150 000km -200 000km i nic kompletnie niepokojącego się nie dzieje.
        Mój parser nie do końca ogarnia gramatykę tej wypowiedzi, ale jak rozumiem każdy TSI jest spieprzony ale wszystko chodzą rewelacyjnie na tym oleju? Ja do niego nie mam zastrzeżeń. Jedyne co nie daje mi do końca spokoju to brak Maxi-Dot i możliwości sprawdzenia jaka jest temp oleju... Poza tym nie wiem jak z tym zlewaniem benzyny do miski i czy ten olej wytrzymuje to równie dobrze jak jakaś potencjalna alternatywa...

        Zamieszczone przez Pidziek
        Natomiast częsciej słyszę historię o problemach z łancuchami , prowadnicami w TSI.
        No tak temat znany, również na tym forum... Aczkolwiek są głosy, że jednostki od któregoś tam tygodnia 2011 roku pozbawione są wad - albo wady są lepiej ukryte

        Zamieszczone przez Pidziek
        Ostatnio o pękających tłokachi wtryskiwaczach które zmywają pod nieodpowiednim kątem film olejowy..
        No i uciekający płyn chłodniczy i pękające głowice...
        I chyba tutaj bym skupił swoją uwagę i czujność
        Nie no proszę... ile takich przypadków znasz?

        Zamieszczone przez Pidziek
        Ciekawe czy ktoś z czytających przerabiał w tych silnikach tego typu przygody
        Jedna osoba na forum miała taki przypadek z 1.8TSI. Nie pamiętam dokładnie jej nicka więc nie będę zmyślał.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez iFi
          nie wiem jak z tym zlewaniem benzyny do miski i czy ten olej wytrzymuje to równie dobrze jak jakaś potencjalna alternatywa...
          chcesz mieć pewność to zrób badanie przepracowanego oleju (ja po prostu zamiast się bawić w lab. zmienił bym szybciej olej), ewentualnie "organoleptycznie" możesz sprawdzić czy olej jeszcze "smaruje" czy też jest juz zmieszany z benzyną i stracił swoje właściwości. Inaczej to możemy sobie pogdybać.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez iFi
            Ostatnio o pękających tłokachi wtryskiwaczach które zmywają pod nieodpowiednim kątem film olejowy..

            No i uciekający płyn chłodniczy i pękające głowice...

            I chyba tutaj bym skupił swoją uwagę i czujność



            Nie no proszę... ile takich przypadków znasz?
            Osotatnio przyszedł szacowny klient do sklepu opowiadał taką historę.
            ASO zrobiło ukłon w jego kierunku i pokryło cześć kosztów.
            Klientowi zostało pokrycie TYLKO 9000zł.
            Skonczyło się na tym że kupił praktycznie nowy silnik gdzieś za zachodzie chyba w Niemczech za połowę tej ceny..
            Nie pamiętam tylko czy było autko na gwarancji czy tyle co po .....

            Cieknące głowice średnio raz na tydzien ktoś dzowni po uszczelniacz BG do auta z grupy VW czy to Skoda czy Passat z dieslem czy TSI różnie to bywa ...

            Zamieszczone przez iFi
            Poza tym nie wiem jak z tym zlewaniem benzyny do miski i czy ten olej wytrzymuje to równie dobrze jak jakaś potencjalna alternatywa...
            Jeśli ma aprobatę Porsche heavy duty do pomp wysokowydajnych wysokiego ciśnienia więc daję sobie przysłowiową rękę obciąc że w Skodzie tym bardziej da rady.
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek
              Osotatnio przyszedł szacowny klient do sklepu opowiadał taką historę.
              ASO zrobiło ukłon w jego kierunku i pokryło cześć kosztów.
              Klientowi zostało pokrycie TYLKO 9000zł.
              Skonczyło się na tym że kupił praktycznie nowy silnik gdzieś za zachodzie chyba w Niemczech za połowę tej ceny..
              Nie pamiętam tylko czy było autko na gwarancji czy tyle co po .....
              Więc mam wrażenie, że opisujesz sytuację osoby, która swoimi przeżyciami podzieliła się na tym forum.

              Forum - Octavia Club Polska

              Jak na razie jednostkowy przypadek w takim wymiarze...

              Co do samego oleju. Przy wymianie podeślę buteleczkę do analiz...

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                chcesz mieć pewność to zrób badanie przepracowanego oleju (ja po prostu zamiast się bawić w lab. zmienił bym szybciej olej), ewentualnie "organoleptycznie" możesz sprawdzić czy olej jeszcze "smaruje" czy też jest juz zmieszany z benzyną i stracił swoje właściwości. Inaczej to możemy sobie pogdybać.
                Oj tam są łatwiejze metody np. taka:



                Ja mam takie gotowce do analizy tak to wygląda na szybko :

                Jest tam gotowa specjalan bibułka na środku z tyłu papierek taki "lakmusowy" do analizy stanu reszty fluidów :-)

                Porównujesz sobie to z tym co na bibułce wyjdzie i masz wszystko jasne ...no mniej Link więcej patentów nie zdradzam heheh

                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz


                • Można to od Ciebie dostać?

                  Komentarz


                  • To jest dla moich klientów więc...można :-)
                    Ale na razie mi brakuje czekam na spokojnie na kolejną partię tych teścików fajne to i można obskoczyć całe auto i dowiedzieć sie przynajmniej cokolwiek o stanie smarowideł, płynów chłodniczych itp..
                    Fajny buzer nie ??
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez iFi
                      Można to od Ciebie dostać?
                      Nawet zakupić (przesyłka też kosztuje)
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez endryu
                        Nawet zakupić (przesyłka też kosztuje)
                        Nikt nie pisał, że będę to sępił za firko... Panowie, bądźmy poważni

                        Z resztą, z oferty kolegi Pidziek, korzystałem już nie raz więc mam nadzieję, że jakoś się dogadamy w sprawie

                        Komentarz


                        • Dobra jak dostane te testy to zaraz dam znać :-)

                          Ten test zawiera nie tylko specjalną bibułę ale i specjalny papierek w chermetycznej folii.
                          Wszystko opatentowane :-)

                          gadzet na pewno ciekawy i przydatny :-)
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez iFi
                            Nikt nie pisał, że będę to sępił za firko... Panowie, bądźmy poważni
                            Ja nawet tak nie pomyślałem przez chwilę :!: Twoją wypowiedz zacytowałem tylko wobec kontynuacji wątku do mojej wypowiedzi
                            A kto i z kim ma kontakty handlowe to jest to indywidualna i prywatna sprawa :!:
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz


                            • Spoko, nie załapałam

                              Komentarz


                              • mała aktualizacja tego co napisałem wcześniej:
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Sprawdzam Amsola ASL 5W30 Just a moment... narazie przejechane 1 500 km, uczucia mieszane. ASL posiada: API SN , ILSAC GF-5, GF-4…; ACEA A5/B5, A1/B1 - teoretycznie silnik powinien lekko pracować ale... Przy uruchomieniu silnika na zimno, w odniesieniu do LazerWay V 0W30 (różne SAE 5W30 vs 0W30) lepiej wg. mnie wypada jednak LazerWay. Na statoil silnik odpalał "ciszej i płynniej" i nie zauważalny był odgłos zaworów pracujących na zimno, przy Amsoil wprawdzie silnik odpala też dosyć lekko ale da się ten odgłos pracy silnika na zimno usłyszeć, ciekawe co by było przy niższej temeraturze np -20C Tak, że tutaj jednak Statoil bardziej mi przypasował.
                                Po podróży 500 km zapakowanym samochodem - bagażnik na full, pełen bak paliwa i 3 osoby na pokładzie jestem nawet zadowolony z Amsoila. Silnik pracował równiutko choć przy dodawaniu gazy praca zaworów była głośniejsza niż na LazerWay. Za to spalanie nawet przyjemnie wyszło bo na koniec podróży, bez "napinki" przy jeździe 110-90 km/h (nie znałem trasy bo leciałem przez A-2 i Płock) miałem średnie spalanie 5,2-5,3 więc bardzo porównywalne do 0W30. Choć uważam, że przy Statoil 0W30 pewnie przy tych samych warunkach miał bym +-5L. Różnica jakieś +- 0,2L całkiem wporządku.
                                Amsoil jak narazie sprawuje się dobrze, choć właśnie brakuje mi przy nim tej lekkości i płynności pracy silnika. Trochę szkoda, ze nie zalałem Amsoila AZO 0W30 Just a moment... , było by bezpośrednie porównanie do V 0W30.
                                Jak narazie, prócz wymienionych "mankamentów" większych uwag do Amsoila nie mam, zobaczymy jak będzie się zachowywał przy przebiegu 8-10 tys km, myślę, że jednak lepiej niż jego poprzednik 5W20, który zaliczył "zgon" bardzo szybko
                                na Amsoil ASL 5W30 przejechane prawie 7 tys km tak jak pisałem silnik odpala dosyć lekko ale bez rewelacyji, na ciepło pracuje "normalnie". Ogólnie zdecydowanie lepiej wypadł ASL 5W30 niż Amsoil 5W/20. Spalanie które miałem ostatnio przy normalnej jezdzie S-3 nad morze tj. 300 km w jedną i 300 km spowrotem z prędkością 100-110 km (ogranicznik prędkości siedział na fotelu pasażera :wink: ) to 2 x 4,9L na 100km więc bardzo dobrze. Samochód zapakowany 2+3dzieci+ bagaże...
                                Co do ubytków to dolałem przed samą podróżą na max jakieś 200ml ale chyba dlatego, że wcześniej miałem olej lekko poniżej poziomu max. Olej się sprawdził ale ... ponownie zalany będzie inny docelowo. Narazie na dniach - pewnie w piątek/sobotę do silnika wleję Silkolene TITAN RACE PRO S 5W30 FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 - OLEJ SILNIKOWY FULLY SYNTHETIC 5 litrów to olej na trasę do Włoch - ciekawe jak się sprawdzi :roll: do tego pójdzie do układu paliwowego dodatek Archoil AR6200 Strona nie została znaleziona | Archoil Polska Silkolene powinno mi wystarczyć na 6-7 tys km (dwa wyjazdy do Włoch) potem będzie ostateczna zmiana na coś innego. Albo ponownie LazerWay V 0W30 albo Neste Oil 0W40... albo coś innego :diabelski_usmiech
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Mam wrażenie, że przesadzasz z częstością wymiany, zwłaszcza przy takim silniku, wydatki na olej są niewspółmierne do wartości samochodu Chyba że robisz trasy po kilka km i ta Skoda ma u Ciebie wyrok dożywocia.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez xof
                                    Mam wrażenie, że przesadzasz z częstością wymiany, zwłaszcza przy takim silniku,
                                    Ale jak ktoś odkupi od PAOLO ESCO octe to będzie miał silnik jak nowy

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez leonn
                                      jak ktoś odkupi od PAOLO ESCO octe to będzie miał silnik jak nowy
                                      już to słyszałem od brata... wstępnie mam zamiar sprzedać Octavię na jesień :P

                                      Zamieszczone przez xof
                                      przesadzasz z częstością wymiany, zwłaszcza przy takim silniku
                                      normalnie zmieniam co 12-15 tys km więc tak jak ma to mieć miejsce w przypadku tego silnika ale teraz chcę olej zmienić specjalnie przed wyjazdem do Włoch.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Wstępnie Octavię będę sprzedawał na jesień
                                        To Pw wyczyść :wink: bo lista chetnych może być dość długa

                                        Komentarz


                                        • PAOLO ESCO, niesamowicie zonglujesz tymi olejami. Zadecyduj sie na jeden, to nie driny, zeby co wieczor probowac innego :lol:
                                          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                          Jeżdżę w blasku
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                          Komentarz


                                          • PAOLO ESCO,też ten Archoil nie dawał mi spokoju :wink: w zeszłym tygodniu przez wzgląd że do wymiany oleju zostało 3kkm zalałem taki "flush" - Strona nie została znaleziona | Archoil Polska a docelowo po wymianie oleju pójdzie ten - Strona nie została znaleziona | Archoil Polska :wink: - doszedłem do wniosku że pozostanę przy NESTE 0W-40 a zajmę się jedynie przyprawami :szeroki_usmiech

                                            Komentarz


                                            • Co do Archoil AR9100 to zmniejsza zakwaszenie własne oleju o połowę i zwiększa TBN o ok. 2 pkt. :wink:
                                              AR2300 bardzo uniwersalny można wlać 1000 km przed samą wymianą a można i po wlaniu nowego oleju
                                              do kompletu jest jeszcze AR6200, modyfikator paliwa, nadrabia to co tracone jest przy transporcie z rafinerii, poprawia smarność, czystość układu, duży plus to uniwersalność 2t, 4t, benz, diesel..
                                              Konrad
                                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                              90 konny AGRessor
                                              PerfectServiceBy DGW
                                              WhitePride :smokedevil

                                              Komentarz


                                              • Amsoil AFL 5W40 po ponad tysiącu kilometrów w Subaru uzupełniłem do maksimum 200 ml. (jedynie)

                                                Komentarz


                                                • Amsoil ASL 5W/30 zmieniony. Olej sprawdził się na ocenę 4.
                                                  Dziś zalałem Silkolene TITAN RACE PRO S 5W30 do tego pójdzie na autostradę dodatek do układu paliwowego Archoil AR6200... jeszcze tylko jutro zmienię filtr powietrza, umyję i wywoskuję samochód i będę gotowy na 1 200km podróż :diabelski_usmiech
                                                  ...jutro zrobię małą trasę 130 km więc zobaczymy, jak bardzo te Silkolene jest przechwalone ....

                                                  Jestem spokojny, bo na półce mam juz kupiony LazerWay V 0W/30 - na wszelki wypadek :wink:
                                                  Kolejnym olejem do sprawdzenia będzie pewnie Neste Oil 0W40 lub Ravenol 0W30.

                                                  Zamieszczone przez konkon
                                                  Archoil AR9100 to zmniejsza zakwaszenie własne oleju o połowę i zwiększa TBN o ok. 2 pkt.
                                                  skąd te informacje?

                                                  [ Dodano: Sob 08 Cze, 13 11:48 ]
                                                  dzisiejsze odpalanie silnika na zimno i jazda po mieście ...bardzo bardzo pozytywne wrażenia - zobaczymy jak będzie w trasie, bo zaraz jadę :P
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    skąd te informacje?
                                                    badanie w Blackstone
                                                    Konrad
                                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                    90 konny AGRessor
                                                    PerfectServiceBy DGW
                                                    WhitePride :smokedevil

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X