Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Zamieszczone przez cordoba12
    Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne
    bo zalałeś świeży olej :wink: pojeżdzisz trochę i potem zdaj relacja V 0W/30 vs X-Lite 0W30. Dwa bardzo fajne oleje. :P
    świeżość świeżością, ale mimo wszystko na świeżym Motulu silnik głośniej pracował.

    Nawet żona zauważyła różnicę dzisiaj stojąc na światłach zapytała czy mamy włączony silnik bo jakoś nic nie słychac....

    Zobaczymy jak dalej bedzie sprawował się ten olej. Motul w niedługim czasie po zalaniu zrobił się czarny (może to dlatego że zbierał jeszcze syf po Castrolu, mimo że zmiana poprzedzona była płukanką)
    Mój Szkodnik :-)
    Pozdrawiam
    Rafał

    Komentarz


    • Zamieszczone przez cordoba12
      Nawet żona zauważyła różnicę dzisiaj stojąc na światłach zapytała czy mamy włączony silnik bo jakoś nic nie słychac....
      :lol: znajomy (jak jechał z nami do Włoch to też zmieniał olej w Citroenie Picasso 1,6 HDI...po uprzedniej "konsultacji przy piwie" :wink: (oczywiście olej inny) ... jego żona dokładnie powiedziała mu to samo i też zwróciła uwagę na pracę silnika ) wypada tylko się cieszyć ale daj znać za jakiś czas jak się olej będzie sprawował. (Myślę, że o wiele większą różnicę byś zobaczył w zimie).
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez logan_x
        pedros, Co lejesz do swojego 1.6 BFQ ?
        od nowosci bylo tak

        serwis skody na fv 0w40 mobil z beczki. co bylo naprawdę lane nie wiem

        byl tez x lite 0w30 oceniam wysoko. ( niezniszczalne bydle. smialo do 15 kkm dociagnie w skodzie)
        byl tez fuchs pro gas 5w30 tez b. ok. z rezerwa wymieniłem po 12 kkm w sumie niepotrzebnie bo parametry miał jeszcze wysokie z duza rezerwa.

        kusi mnie teraz fuchs 0w30 ....

        wogole moje subiektywne wrazenie jest takie ze ten silnik nie ma sensu katowac w40

        płukanka co zmiane oleju obowiązkowo robie jak gwarancja minela alexmam takiexnatrectwo ostatnio by zajrzec pod czerep silnikowi i do michy by udowodnic sobie slusznosc stosowania dobrych oliw i plukanek

        Komentarz


        • Zamieszczone przez pedros
          ten silnik nie ma sensu katowac w40
          dobry 0W40 i " będziesz Pan zadowolony" - X-Lite zawsze też się sprawdzi :wink:
          Z tym LPG nie schodził bym poniżej 0W40 opcjonalnie 5W/30 (może być LL - przechodzi 650h test "Black Box VW więc jest też odporny na zużycie - ale zmiany co 15 tys km) ew. 5W/40.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez pedros
            ten silnik nie ma sensu katowac w40
            dobry 0W40 i " będziesz Pan zadowolony" - X-Lite zawsze też się sprawdzi :wink:
            Z tym LPG nie schodził bym poniżej 0W40 opcjonalnie 5W/30 (może być LL - przechodzi 650h test "Black Box VW więc jest też odporny na zużycie - ale zmiany co 15 tys km) ew. 5W/40.
            no właśnie dlaczego w40 jest zalecane przy lpg?
            na pewno jeśli to ma znaczenie to nie może to byc czterdziestka z tandetnymi wiskozatorami ktore i tak po 2kkm bedzie 30


            w moim odczuciu choc moge się mylić lepsza pompowalnosc zapewnia optymalne warunki pracy. w30 ktore wybieram są odporne na podwyższoną temperaturę pracy jakie zapewne występują przy zasilaniu lpg.

            Komentarz


            • Panowie a słyszeliście o środkach czyszczących do silników firmy Forte ?

              Ostatnio kolega namówiony w ASO Plichta zastosował preparaty Forte i spalanie oleju w 1.8 tsi z 4l/15000 km spadło mu do 0.5 l. Ponoć silnik był tak zasyfiony po Castrolu.

              Forté Polska - płukanki, dodatki do paliw i preparaty czyszczące Premium

              W Plichcie doradzili mi przejście na Motul, więc chyba coś musi być z jakością Castrola :?

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz


              • Dla niezdecydowanych odnośnie zalania silnika Fuchsem podsyłam moja analizę - może pomoże
                Załączone pliki
                Moja OII FL Combi

                Komentarz


                • Zamieszczone przez pedros
                  w moim odczuciu choc moge się mylić lepsza pompowalnosc zapewnia optymalne warunki pracy. w30 ktore wybieram są odporne na podwyższoną temperaturę pracy jakie zapewne występują przy zasilaniu lpg.
                  masz rację. 0W/30 będzie lepiej pompowalny niż 0W/40 ale tylko nieznacznie. W sezonie wiosna-jesień różnica będzie praktycznie niezauważalna. W zimie ewentualnie możnaby zobaczyć "małą" różnicę. Tak jak pisałem - używałeś X-Lite i uważam że to bardzo dobry wybór, właśnie na odporność termiczną i pozostałe parametry tego oleju. Dlaczego 0W/40? - bo "teoretycznie" chroni silnik w szerszym zakresie temeratur a do tego jest lepiej pompowalne niż 5W/40 (i tutaj widać tą różnicę pomiędzy SAE). No i sprawa oczywista ...jest 0W40 i 0W/40
                  Zamieszczone przez pedros
                  to nie może to byc czterdziestka z tandetnymi wiskozatorami
                  dokładnie.
                  Zamieszczone przez mirek_p11
                  W Plichcie doradzili mi przejście na Motul
                  forum czytają :wink:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez t_omko
                    Dla niezdecydowanych odnośnie zalania silnika Fuchsem podsyłam moja analizę - może pomoże

                    jedyne co mnie irytuje w tym oleju to butla 4 litry i brak jednolitrowych butelek aktualnie dostepnych.
                    chyba czas zeby całą flotę ogernac tym olejem 3x4 l

                    [ Dodano: Wto 23 Lip, 13 16:05 ]
                    Zamieszczone przez mirek_p11
                    Panowie a słyszeliście o środkach czyszczących do silników firmy Forte ?

                    Ostatnio kolega namówiony w ASO Plichta zastosował preparaty Forte i spalanie oleju w 1.8 tsi z 4l/15000 km spadło mu do 0.5 l. Ponoć silnik był tak zasyfiony po Castrolu.

                    Forté Polska - płukanki, dodatki do paliw i preparaty czyszczące Premium

                    W Plichcie doradzili mi przejście na Motul, więc chyba coś musi być z jakością Castrola :?
                    haha tak samo mial kolega fanatyk bp i ich olejów. lał cos z ich asortymentu. na liczniku miał ok 173kkm i jak jechaliśmy razem na 2 auta kolega uszkodzil miskę i pojechalismy do aso. aso z uśmiechem nas przywitalo mówiąc ze kolejny dzisiaj .....
                    ale do rzeczy. pokazali nam uszkodzoną miche i pierwsze co zwrocilo nasza uwage to tawotowo opilkowy "piaszczysty" osad brazowo czarny.
                    fakt ze przy identycznych silnikach on mial tak zmulona maszyne od poczatku ale nie zwracał na to uwagi.
                    ja osobiscie nic bp nie wleje

                    Komentarz


                    • dziś zalałem LazerWay LL 5W-30,spalanie na jałowym wzrosło o 0.1 ltr,silnik pracuje ciszej

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez słoń
                        spalanie na jałowym wzrosło o 0.1
                        w stosunku do jakiego oleju? - jaki miałeś poprzednio? Ta różnica 0,1L to średnio miarodajny wynik. Ja zalany mam teraz 5W/30 a uprzednio 0W/30 i spalanie na jałowym biegu praktycznie też się nie różni - często skacze na wyświetlaczu właśnie o te 0,1L i wskazuje w jedną lub drugą stronę (od 0,6L - niekiedy mignie nawet 0,5 po 0,7L) ale średnie spalanie na 100km praktycznie pozostało bez zmian ( może lekko wzrosło o 0,1L-0,2L ale jest to tak mała różnica w spalaniu że jej się prawie nie dostrzega). Mój "rekord" jak można to tak nazwać :lol: to przy silniku 1,4 16V ( tak wiem silnik od kosiarki :wink: ) przy prędkości +- 80/90 km/h na odcinku 2x47km jadac sam bez pasażerów ( trasa Zielona Góra - Żagań-Zielona Góra) średnie spalanie 4,2L i 4,3L jazda bez napinki prawie na "emeryta" przy sprzyjających warunkach atmosferycznych ...czyli "można" i mam wrażenie że te 4,2-4,3 to jeszcze nie jest "szczyt możliwości" :lol: Co dziwne to wynik na oleju z SAE 5W/30- obecnie Silkolene... Zreszta uważam, ze to bardzo, bardzo dobry olej - jak narazie zrobiłem na nim prawie 6 tys km i nie mam do niego większych uwag ale za 3 tygodnie przed wyjazdem do Włoch zmieniam go na Ravenola 0W/30 - ciekawa jaka będzie różnica :roll: Przy "normalnej" jezdzie w trasie średnie spalanie to +- 5,3L.

                        ps. znaczących ubytków oleju na każdej z dotychczas zalanej marek (a było ich trochę) praktycznie nie odnotowano...
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          w stosunku do jakiego oleju? - jaki miałeś poprzednio?
                          castroll edge 5w 30

                          Komentarz


                          • ...a robiłeś płukankę przed zmianą?
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • nie ops:
                              ale był wymieniany co 15kkm,przelot obecny to 60kkm

                              Komentarz


                              • ehhh szkoda...jeżeli chcesz (to zależy od Ciebie) poprzedź kolejną zmianę oleju płukanką u mnie każdy samochód już od kilku lat ma za każdym razem robioną płukankę i "silniki w nich nie wybuchły" a wręcz przeciwnie pracują bez najmniejszych uwag :P
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Poczytałem i mam młyn we łbie :? Od nowości jeździłem na mobilu 1 0W40. Mobil 1 miałem i w Nexi i w Lanosie (97.000 km). jak najbardziej sie sprawdził. W pewnym momencie do Octavki ASO zaczęło lać Castrola LL 5W30. Jeździłem bez problemu do mniej więcej 170.000 - 173.000 km. Po tym etapie zaczęło ubywać oleju. Na ostatnim przegladzie zalano Castrola 5W40, żeby zobaczyć czy zmniejszy się zuzycie oleju (ostatni pomiar 0,5 - 0,6/940 km). Jeśli dobiłem na Mobilu i Castrolu do takiego przebiegu, to są takie złe? Czy na np. Motulu byłby spokój dzisiaj? Sam juz nie wiem co myśleć. Za 5 dni ruszam do Cro- zobaczę, czy Castrol 5W40 pomoże, czy będzie robótka. Na początek obstawiono uszczelniacze zaworów.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    u mnie każdy samochód już od kilku lat ma za każdym razem robioną płukankę i "silniki w nich nie wybuchły" a wręcz przeciwnie pracują bez najmniejszych uwag
                                    A u mnie od 25 lat żaden nie ma płukanki i "silniki w nich nie wybuchły", a wręcz przeciwnie pracują bez najmniejszych uwag . A poważniej to płukankę robiłem raz w TDI przy zmianie fabrycznego na Motula. Oleje leję i zmieniam zgodnie z instrukcją.

                                    Komentarz


                                    • Witam
                                      Sprawa dotyczy Octavii 1 Tour 2009r, 1.6 102 KM, przebieg to 40 tys.
                                      Od początku zalana olejem Mobil 1 ESP Formula 5W30, dwa lata od wymiany mijają we wrześniu (przebieg na oleju ok. 20 tys). Samochód od roku ma instalację LPG. Czytając Wasze nie najlepsze opinie o Mobil 1 mocno zastanawiam się nad zmianą oleju.
                                      Tak wiem, wiem wszystko jest napisane, ale wątek o oleju ma 175 stron, z czego przejrzałem kilkadziesiąt najnowszych, moja kartka z notatkami zapełniła się ale w sumie mam większy mętlik w głowie niż przed lekturą. Stąd moje pytania:
                                      1. Czy przejść na olej innego producenta dla dobra silnika
                                      2. czy zmienić specyfikację z 5W30 na inną ze względu na LPG
                                      3. czy dalej używać oleju ze zmianą co 2 lata czy zakupić ze zmianą co rok
                                      4. czy przy zmianie na inny olej przed wymianą dodać ten dodatek do płukania
                                      Jeśli znajdziecie chwilkę to proszę o podpowiedzi i kilka przykładów oleju, które byłyby właściwe do mojego silnika z LPG.
                                      Pozdrawiam Marek
                                      k-pax

                                      Komentarz


                                      • Panowie szlachta, proszę o poradę.
                                        Pacjent Clio 1.2 16V 2001 rok oryginalny przebieg 120 kkm, w tej chwili jeżdżony (omyłkowo) na Magnatecu 10W40 (mniej wiecej od 10 kkm).

                                        Pytanie co zalać? Mile widziane oleje paliwo-oszczędne z normą Renault RN 0700. A może zostawić tego Magnateca?
                                        Pytanie nr 2. Czy zmieniać co 30 kkm tak jak nakazuje producent, czy zmniejszyć powiedzmy do 20 kkm? W sumie mały silnik a oleju w nim tyle co w Octavii TDI (4 litry). . ..

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Dzida
                                          Panowie szlachta, proszę o poradę.
                                          Pacjent Clio 1.2 16V 2001 rok oryginalny przebieg 120 kkm, w tej chwili jeżdżony (omyłkowo) na Magnatecu 10W40 (mniej wiecej od 10 kkm).

                                          Pytanie co zalać? Mile widziane oleje paliwo-oszczędne z normą Renault RN 0700. A może zostawić tego Magnateca?
                                          Pytanie nr 2. Czy zmieniać co 30 kkm tak jak nakazuje producent, czy zmniejszyć powiedzmy do 20 kkm? W sumie mały silnik a oleju w nim tyle co w Octavii TDI (4 litry). . ..
                                          - wyszukiwarka zaleca 5w30 A5/B5
                                          - Not Found - RN 700 to zbieżna norma z fordowską WSS-M2C912-A/B/C tylko dodatkowo dopuszcza jeszcze oleje "mid saps" - ja wybrałbym ten - Galonoleje lub ten Oleje ochronne, grzewcze, łańcuchowe, sprężarkowe, obiegowe, inne - tego magnateca to do konserwacji podwozia można wypróbować :wink: przebieg myślę że max.15kkm.

                                          Komentarz


                                          • REXAX, a co sądzisz o olejach Elf? Evloution SXR 5W30 lub Excellium Full Tech 0W30?

                                            Dzieki za info.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Dzida
                                              REXAX, a co sądzisz o olejach Elf? Evloution SXR 5W30 lub Excellium Full Tech 0W30?

                                              Dzieki za info.
                                              - z tych dwóch jedynie full tech 0w30 można wziąć pod uwagę jeszcze 2 lata wstecz był nawet Pao ale jego też zdążyli wykończyć :wink: znajomy ma "kangurka" z Twoim silnikiem i na full tech-u nalatał już 280kkm a wsześniej był Elf sxr 5w40 i silnik dalej go nie pobiera a samochód jest dość mocno eksploatowany - ogólnie nie najgorszy olej i cenowo również dość ciekawy - zalej go na próbę - ostatecznie zawsze przy kolejnej wymianie można rozważyć coś innego :wink: ale jak bierzesz pod uwagę 0w30 to może coś o dużo lepszych parametrach - Błąd 404 - tak to wygląda na papierze - Sivua ei löydy | Neste

                                              ps. silnik D4F to jeszcze stare dobre żeliwo sprzed ery "eco" - nawet na mizernym ELF-ie STI 10W40 bez najmniejszego problemu robił 400kkm :szeroki_usmiech

                                              Komentarz


                                              • Ok, czyli wszystko przede mną. Dzięki za info.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez k-pax
                                                  Czytając Wasze nie najlepsze opinie o Mobil 1 mocno zastanawiam się nad zmianą oleju.
                                                  a masz jakieś wskazania aby go zmienić czy tylko niektóre opinie na forum? Ja tam nie narzekam na M1 5W30 ESP - lałem go 55kkm do TDI, 1,6benzyna też ma już 32kkm na nim. LPG nie ma nic do oleju. Nie narzekasz, to nie zmieniaj. M1 ESP to dobry olej. Lepsze jest wrogiem dobrego - nie zawsze to co miało być lepsze takim się okazuje. A BFQ, AKL, czy BSE to nawet olejem z Biedronki można zalać To odporny i niewymagający silnik i jeszcze łącznie na mobilu 1 - tylko nie ESP, ponieważ go jeszcze nie było - na w/w silnikach zrobiłem ponad 230kkm (w tym na LPG ok. 170-180kkm) i za wyjątkiem żłopania 0,7l przy prędkościach >120 nie miałem żadnych problemów.

                                                  Komentarz


                                                  • Witam.
                                                    Rano po odpaleniu silnika (nawet teraz przy tych upałach) słychać przez około 15 sekund chyba "klepanie zaworów" (nie wiem czy to normalne) a po części kierowałem się opiniami na forum.
                                                    Pozdrawiam
                                                    k-pax

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X