Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paba
    Rider
    • 2012
    • 284

    Zamieszczone przez Pidziek
    Poza tym dla mnie te testy i ruskie porównania są tak wiarygodne jak badanie oleju na aparacie flex i podniecanie się jaki on to nie jest super
    nie mniej wiarygodne niż Twój Archoil z testami w Excelu i Amsoil z siedzibą jak telezakupy Mango
    bez urazy, ale nie mogłem się powstrzymać

    Komentarz

    • czernobyl
      L&K
      • 2008
      • 1276
      • Octavia III (5E3)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      a ja tymczasem wskoczę z testem na własnej skórze:
      pacjent: shell helix 0w40 wlany do 1.6 BSE + LPG
      zalany powyżej połowy 4 tysiące temu.
      wczoraj po postoju pod marketem - kontrolka oleju, musiałem wlać 0,5L
      czyli test na żarcie oleju - b. słabo, chyba jak dotąd żadnego nie musiałem dolać po tak małym przebiegu od wymiany. jazda do 140kmh / 4,5k rpm

      za to zdecydowanie mniej spala paliwa od zmiany - po raz pierwszy mam 0w40 (wcześniej wszelakie 5w40) i po 4k mogę zdecydowanie stwierdzić, że spalanie jest o 0,5-1L mniejsze niż na 5w40 :shock: też na początku nie wierzyłem po pierwszych dwóch tankowaniach, ale jest cały czas pozytywnie pod tym względem

      niemniej następny będzie pewnie zachwalany Mobil1 0w40. I dobrze, że kupiłem 6L tego shella - może zrobię na nim 9-10k

      Komentarz


      • Zamieszczone przez paba
        Zamieszczone przez Kris86
        Zamieszczone przez leonn
        Wiemy wiemy.. o takich praktykach i ja osobiście to ignoruje takich „producentów” :wink:
        Jakieś przykłady takich producentów? Lotos, Orlen, Shell, Mobil 1?
        przykład Mobil1 ESP Formula
        Shell ECT

        chodzi o stwierdzenie: "spełnia test silnika dla normy ACEA C3" w przypadku Shella


        "API (spełnia wymogi testu silników) SM / SN"
        http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe...cyfikacje#tabs
        Czyli wg Ciebie oleje Shell czy Mobil 1 nie koniecznie spełniają normy VW? I VW nic nie robi z tym, że wskazują jego normy na opakowaniach bez przekazania ich do badań w laboratoriach VW?

        Komentarz

        • crom.de
          RS
          • 2012
          • 1545
          • Superb II (3T4)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Zamieszczone przez czernobyl
          chyba jak dotąd żadnego nie musiałem dolać po tak małym przebiegu od wymiany
          Pójdź chyba lepiej w Neste. Wtedy spalanie powinno zostać niskie, ale powinien znikomo znikać wiem po moim starym BFQ.
          - Superb
          - Panda 1.2

          Komentarz

          • REXAX
            Rider
            • 2013
            • 453

            Zamieszczone przez czernobyl
            wczoraj po postoju pod marketem - kontrolka oleju, musiałem wlać 0,5L
            widać wszystko zależy od silnika - w moim po 8kkm nie ma różnicy w poborze na bagnecie pomiędzy Neste a Shelle'm :wink:

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez REXAX
              nie ma różnicy w poborze na bagnecie pomiędzy Neste a Shelle'm
              a na którym wg. Ciebie silnik lepiej pracuje? Jeździsz na ULTRA 0W30 A5/B5 ?
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • REXAX
                Rider
                • 2013
                • 453

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Zamieszczone przez REXAX
                nie ma różnicy w poborze na bagnecie pomiędzy Neste a Shelle'm
                a na którym wg. Ciebie silnik lepiej pracuje? Jeździsz na ULTRA 0W30 A5/B5 ?
                jeżdżę na Ultra 0w40 a wcześniej na Neste 0w40 - lekkość odpalania na zimno identyczna jedyna różnica to cichsza praca na Shell'u w temperaturze roboczej :wink:

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez REXAX
                  to cichsza praca na Shell'u w temperaturze roboczej
                  jeszcze ciszej niż na Neste, ciekawe, ciekawe ... :roll:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • REXAX
                    Rider
                    • 2013
                    • 453

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    jeszcze ciszej niż na Neste
                    takie mam subiektywne odczucia :wink: najgłośniej ten silnik pracował na Lazerway V 0w30 ale nie przesadnie natomiast zimny start i łatwość wchodzenia na obroty są nie osiągalne dla Shell i Neste

                    Komentarz

                    • paba
                      Rider
                      • 2012
                      • 284

                      Zamieszczone przez Kris86
                      Zamieszczone przez paba
                      Zamieszczone przez Kris86
                      Zamieszczone przez leonn
                      Wiemy wiemy.. o takich praktykach i ja osobiście to ignoruje takich „producentów” :wink:
                      Jakieś przykłady takich producentów? Lotos, Orlen, Shell, Mobil 1?
                      przykład Mobil1 ESP Formula
                      Shell ECT

                      chodzi o stwierdzenie: "spełnia test silnika dla normy ACEA C3" w przypadku Shella


                      "API (spełnia wymogi testu silników) SM / SN"
                      http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe...cyfikacje#tabs
                      Czyli wg Ciebie oleje Shell czy Mobil 1 nie koniecznie spełniają normy VW? I VW nic nie robi z tym, że wskazują jego normy na opakowaniach bez przekazania ich do badań w laboratoriach VW?
                      napisałem chyba dokładnie o co mi chodzi nie o VW
                      chodzi mi o stwierdzenie "spełnia test silników", co nie oznacza, że spełnia normę

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        502 vs 504

                        Jak to w końcu jest bo sam uważam ze 502.00>504.00 i jest generalnie lepszy.
                        juz poruszałem temat wcześniej i co sie okazuje:

                        Chart Lubrizola
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • crom.de
                          RS
                          • 2012
                          • 1545
                          • Superb II (3T4)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez REXAX
                          widać wszystko zależy od silnika
                          A coś Ty to miał za motór? Chyba Fiatem jeździsz albo potrzebuję już jakieś suple na pamięć? :szeroki_usmiech
                          - Superb
                          - Panda 1.2

                          Komentarz

                          • REXAX
                            Rider
                            • 2013
                            • 453

                            Zamieszczone przez crom.de
                            A coś Ty to miał za motór? Chyba Fiatem jeździsz albo potrzebuję już jakieś suple na pamięć?
                            jaki tam motór :lol: motórek chyba :wink: 1.2 fire umiejscowiony w kropku

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Pytanie Oleje SORT wie ktoś coś o nich?

                              Z góry dzięki
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • kiniu_tar
                                Classic
                                • 2011
                                • 35

                                Odnośnie Neste i lazerway tyle tylko że w Cruze 1.6
                                Lezerway G w temperaturze roboczej silnik pracował DUŻO ciszej.
                                Na Neste 0W40 lepszy rozruch na zimno, ale głośniejszy w temp. roboczej.
                                Wchodzenie na obroty podobne na obu olejach.

                                EDIT:
                                Nadchodzi wiosenna zmina oleju w moim Cruze 1,6 /silnik 16XER/
                                Czy pozostać przy Neste 0w40 czy zmienić na coś innego. Może bardziej doświadczeni koledzy coś podpowiedzą.

                                Z góry dzieki

                                Komentarz

                                • micrusec
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 559

                                  Zamieszczone przez kiniu_tar
                                  Cruze 1,6 /silnik 16XER/
                                  To ten sam silnik co A-H Z16XER albo A16XER, Ja w danym silniku stosuję Motul 5W40 X-Clean

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Pytanie Oleje SORT wie ktoś coś o nich?
                                    Chyba Hiszpańska marka.

                                    W Polsce tego nie widzę , l
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • rOBERTO795
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 3465
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      Pytanie Oleje SORT wie ktoś coś o nich?
                                      Chyba Hiszpańska marka.

                                      W Polsce tego nie widzę , l
                                      Tak ale znajomy miał na testy i nie był w stanie przytrzec wałka na maszynie a na valvo, 300v sie udało .
                                      Pozatym kolor zielony i nie jest robiony z ropy.

                                      Podobno całe rajdowe Kielce na tym smigaja.
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz

                                      • Tippo
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1349
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                                        Pozatym kolor zielony i nie jest robiony z ropy.
                                        Jak zielony to moze to do dwusuwa jest

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          Motul 300V 10W-40 też jest zielony, do tego pachnie jak benzyna ekstrakcyjna.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            Motul 300V 10W-40 też jest zielony, do tego pachnie jak benzyna ekstrakcyjna.
                                            Tego nie wiedziałem. Dzięki
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • DB
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 39
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              PAOLO ESCO po przeczytaniu całego wątku (i trzech długich wieczorach) mam do Ciebie pytanie. Mimo że nie jesteś zwolennikiem stosowania olejów 5W30 z normą 504/507 w benzyniakach w których można zastosować olej z normą 502/505 kilkdziesiąt stron wcześniej wyraziłeś się pozytywnie na temat oleju Shell Helix Ultra 5W30 ECT z normą 504/507 i nawet przez chwilę zastanawiałeś się nad jego zalaniem do swojej Skody. Czy mógłbyś napisać jakimi parametrami ten olej Cię przekonał. W najnowszej karcie produktu Shell Helix Ultra 5W30 ECT podana jest norma Mercedesa MB 229.51 czy może wiesz czym się ona charakteryzuje? Z góry dzięki za odpowiedź.

                                              Komentarz

                                              • KubaMpakiet
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 279

                                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                Pytanie Oleje SORT wie ktoś coś o nich?

                                                Z góry dzięki
                                                Super Oil Racing Technology
                                                Ahorra hasta un 20% de combustible y reduce un 80% el desgaste interno del motor. Con las mejores bases sintéticas y paquetes de aditivos.
                                                Audi 1.8T AVJ

                                                Silnik smaruje
                                                Ravenol SSL

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez DB
                                                  Mimo że nie jesteś zwolennikiem stosowania olejów 5W30 z normą 504/507 w benzyniakach w których można zastosować olej z normą 502/505
                                                  Z Chart'a Lubrizola pokazanego przez kolegę pedros wynika chyba, że jednak 504/507 jest lepszy w większości aspektów niż 502/505.

                                                  Ja mam zalanego Shell'a Helix Ultra ECT 5W30 i jak narazie po przejechaniu 1500 km nie mogę powiedzieć złego słowa Co prawda na mrozie gdy silnik jest zimny ciutkę głośniejszy niż na poprzednim Castrol Edge LL 5W30, ale jak się rozgrzeje to ciężko ze środka usłyszeć silnik. Żeby go usłyszeć musi być całkowita cisza tak w środku (w tym całkowicie wyłączony nawiew) jak i nie może być innych samochodów dookoła (przede wszystkim dieseli :P) Ostatnio żona się nawet śmiała, że chyba Start - Stop nam przy wymianie oleju zamontowali :P

                                                  Komentarz

                                                  • lockin
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 691
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    Panowie czy ktoś spotkał się z produktem XADO 1 STAGE ENGINE REVITALIZANT takim jak np >>> TUTAJ <<< ??
                                                    Czy to faktycznie działa jak podają w opisie czy to tylko dobry PR ?
                                                    Na forum SAABa znalazłem coś takiego:

                                                    "Uważam, że zarówno xado jak i ceramizer jest świetny. I do stosowania prewencyjnego i pomagającym w razie czego, np ubytku kompresji na którymś z cylindrów.
                                                    Nie ma to nic wspólnego z motodoktorem ani zagęszczaniem oleju. Oba środki działają na zasadzie wytworzenia na flakach silnika dodatkowej warstwy, która drastycznie zmniejsza tarcie. Znacząco ułatwia silnikowi pracę, rozruch, i sprawia, że silnik działa bardziej "miękko".
                                                    Jakby stosować któryś z tych środków od nowości w aucie, to silnik działał by bezawaryjnie dużo, dużo dłużej. Oczywiście producenci nie polecają, bo jest to strzał w kolano z punktu widzenia marketingowego.

                                                    Środki te stosowałem zamiennie w kilku samochodach i we wszystkich miałem wymierne, sprawdzone efekty zarówno w silniku jak i np w skrzyni biegów czy jak już kolega wspomniał, pompie wspomagania. Tylno lub czteronapędowi znajomi stosują te środki z powodzeniem w mostach. Np ceramizer potrafi wyciszyć most prawie całkowicie. Każdemu polecam "
                                                    JEST >>> O2FL by Lockin

                                                    BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                                    BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                                    BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                                    BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...