a ja tymczasem wskoczę z testem na własnej skórze:
pacjent: shell helix 0w40 wlany do 1.6 BSE + LPG
zalany powyżej połowy 4 tysiące temu.
wczoraj po postoju pod marketem - kontrolka oleju, musiałem wlać 0,5L
czyli test na żarcie oleju - b. słabo, chyba jak dotąd żadnego nie musiałem dolać po tak małym przebiegu od wymiany. jazda do 140kmh / 4,5k rpm
za to zdecydowanie mniej spala paliwa od zmiany - po raz pierwszy mam 0w40 (wcześniej wszelakie 5w40) i po 4k mogę zdecydowanie stwierdzić, że spalanie jest o 0,5-1L mniejsze niż na 5w40 :shock: też na początku nie wierzyłem po pierwszych dwóch tankowaniach, ale jest cały czas pozytywnie pod tym względem
niemniej następny będzie pewnie zachwalany Mobil1 0w40. I dobrze, że kupiłem 6L tego shella - może zrobię na nim 9-10k
Czyli wg Ciebie oleje Shell czy Mobil 1 nie koniecznie spełniają normy VW? I VW nic nie robi z tym, że wskazują jego normy na opakowaniach bez przekazania ich do badań w laboratoriach VW?
nie ma różnicy w poborze na bagnecie pomiędzy Neste a Shelle'm
a na którym wg. Ciebie silnik lepiej pracuje? Jeździsz na ULTRA 0W30 A5/B5 ?
jeżdżę na Ultra 0w40 a wcześniej na Neste 0w40 - lekkość odpalania na zimno identyczna jedyna różnica to cichsza praca na Shell'u w temperaturze roboczej :wink:
takie mam subiektywne odczucia :wink: najgłośniej ten silnik pracował na Lazerway V 0w30 ale nie przesadnie natomiast zimny start i łatwość wchodzenia na obroty są nie osiągalne dla Shell i Neste
Czyli wg Ciebie oleje Shell czy Mobil 1 nie koniecznie spełniają normy VW? I VW nic nie robi z tym, że wskazują jego normy na opakowaniach bez przekazania ich do badań w laboratoriach VW?
napisałem chyba dokładnie o co mi chodzi nie o VW
chodzi mi o stwierdzenie "spełnia test silników", co nie oznacza, że spełnia normę
Odnośnie Neste i lazerway tyle tylko że w Cruze 1.6
Lezerway G w temperaturze roboczej silnik pracował DUŻO ciszej.
Na Neste 0W40 lepszy rozruch na zimno, ale głośniejszy w temp. roboczej.
Wchodzenie na obroty podobne na obu olejach.
EDIT:
Nadchodzi wiosenna zmina oleju w moim Cruze 1,6 /silnik 16XER/
Czy pozostać przy Neste 0w40 czy zmienić na coś innego. Może bardziej doświadczeni koledzy coś podpowiedzą.
Tak ale znajomy miał na testy i nie był w stanie przytrzec wałka na maszynie a na valvo, 300v sie udało .
Pozatym kolor zielony i nie jest robiony z ropy.
Podobno całe rajdowe Kielce na tym smigaja.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
PAOLO ESCO po przeczytaniu całego wątku (i trzech długich wieczorach) mam do Ciebie pytanie. Mimo że nie jesteś zwolennikiem stosowania olejów 5W30 z normą 504/507 w benzyniakach w których można zastosować olej z normą 502/505 kilkdziesiąt stron wcześniej wyraziłeś się pozytywnie na temat oleju Shell Helix Ultra 5W30 ECT z normą 504/507 i nawet przez chwilę zastanawiałeś się nad jego zalaniem do swojej Skody. Czy mógłbyś napisać jakimi parametrami ten olej Cię przekonał. W najnowszej karcie produktu Shell Helix Ultra 5W30 ECT podana jest norma Mercedesa MB 229.51 czy może wiesz czym się ona charakteryzuje? Z góry dzięki za odpowiedź.
Mimo że nie jesteś zwolennikiem stosowania olejów 5W30 z normą 504/507 w benzyniakach w których można zastosować olej z normą 502/505
Z Chart'a Lubrizola pokazanego przez kolegę pedros wynika chyba, że jednak 504/507 jest lepszy w większości aspektów niż 502/505.
Ja mam zalanego Shell'a Helix Ultra ECT 5W30 i jak narazie po przejechaniu 1500 km nie mogę powiedzieć złego słowa Co prawda na mrozie gdy silnik jest zimny ciutkę głośniejszy niż na poprzednim Castrol Edge LL 5W30, ale jak się rozgrzeje to ciężko ze środka usłyszeć silnik. Żeby go usłyszeć musi być całkowita cisza tak w środku (w tym całkowicie wyłączony nawiew) jak i nie może być innych samochodów dookoła (przede wszystkim dieseli :P) Ostatnio żona się nawet śmiała, że chyba Start - Stop nam przy wymianie oleju zamontowali :P
Panowie czy ktoś spotkał się z produktem XADO 1 STAGE ENGINE REVITALIZANT takim jak np >>> TUTAJ <<< ??
Czy to faktycznie działa jak podają w opisie czy to tylko dobry PR ?
Na forum SAABa znalazłem coś takiego:
"Uważam, że zarówno xado jak i ceramizer jest świetny. I do stosowania prewencyjnego i pomagającym w razie czego, np ubytku kompresji na którymś z cylindrów.
Nie ma to nic wspólnego z motodoktorem ani zagęszczaniem oleju. Oba środki działają na zasadzie wytworzenia na flakach silnika dodatkowej warstwy, która drastycznie zmniejsza tarcie. Znacząco ułatwia silnikowi pracę, rozruch, i sprawia, że silnik działa bardziej "miękko".
Jakby stosować któryś z tych środków od nowości w aucie, to silnik działał by bezawaryjnie dużo, dużo dłużej. Oczywiście producenci nie polecają, bo jest to strzał w kolano z punktu widzenia marketingowego.
Środki te stosowałem zamiennie w kilku samochodach i we wszystkich miałem wymierne, sprawdzone efekty zarówno w silniku jak i np w skrzyni biegów czy jak już kolega wspomniał, pompie wspomagania. Tylno lub czteronapędowi znajomi stosują te środki z powodzeniem w mostach. Np ceramizer potrafi wyciszyć most prawie całkowicie. Każdemu polecam "
Komentarz