biorąc te 0W40 i "żarcie" oleju to "papierowo" powinno być najlepiej na Penrite i Ams-ie Signature z przewagą Penrite ...
Zamieszczone przez cytrynowiec
Dlaczego?
bo (?) :
- zmniejszone zużycie oleju dzięki wykorzystaniu wysoce wyspecjalizowanych, ultra czystych syntetycznych olejów bazowych o niskiej lotności,
- lepkość kinematyczna cSt w 100°C 14,9,
- indeks lepkości 185,
- lepkość HTHS cP >3,7,
- Noack <5,5,
- technologia EXTRA TEN
pozwolę sobie przypomnieć treść wcześniejszego posta bo bardzo jestem ciekaw waszej opinii :
wyczytałem gdzieś na jakimś forum (podobno oparte na oficjalnych zaleceniach Penrite), że estry źle wpływają na stan uszczelnień gumowych w silnikach z większym przebiegiem(rozmiękczają gumę i prowadzą do wycieków). W zw z tym do takich jednostek zalecają PAO bez udziału estrów. Czy może być w tym choć ziarno prawdy ?
Tak, papier wszystko przyjmie. W 0w40 ,ktora to lepkość obfituje w bardzo dobre oleje ,często z bazami na Pao/Estrach osiągnięciem jest Noack <9,0. Sportowe oleje typu Redline, Motul z serii 300V też nie mają takowych osiągnięć.Ciężko będzie mi uwierzyć w taki parametr w tym akurat oleju Penrite. Z Amsem sprawa jest łatwiejsza, Voa tych olejów ogolnie potwierdzają ich parametry w kartach, choć akurat 0w40 ma Noacka ok. 10, i mimo że wydaje się to stosunkowo wysoko to w tej lepkości nie najgorszy parametr.
Czy do TSI lepiej jak olej ma wyższe wartości lepkości kinematycznej w 40 i 100 st.C (np. ok. 75-80 i 14-16), czy niższe (ok. 70 i 12) ?
Z jednej strony turbina, napęd łańcuchowy silnika, zmienne fazy rozrządu, osiągi, lekkobieżność a z drugiej strony ochrona silnika, częste rozruchy, jazda na krótkich odcinkach miejskich, możliwość zanieczyszczenia oleju paliwem.
Jak do tego podchodzić przy wyborze oleju ?
Czy dla zmiennych faz rozrządu lepiej olej z normą C 2,3 czy nie ma to znaczenia ?
Wiem, że pytanie banalne i było tym wielokrotnie ale technologia olejowa idzie do przodu, a ja niestety nie mam możliwości i czasu za nią nadążać. Także sorry za nie ale muszę je zadać.
Auto to O1 BFQ z LPG z 2007r. 119 tys. km. przebiegu, przebieg roczny ok. 22 tys. km., jazda dzienna mniej więcej 50 km drogą szybkiego ruchu i mniej więcej 30 km. po mieście. Poprzednio zalany był MOTUL 8100 Xmax 0W40. Wymiany dokonywane co 15 tys. km.
Czy jest obecnie olej, który ma lepsze parametry do LPG i lepiej niż ww. sprawdzałby się w silniku z LPG?
Czy jest obecnie olej, który ma lepsze parametry do LPG i lepiej niż ww. sprawdzałby się w silniku z LPG?
Uważam, że olej 5W40 jest najbardziej optymalny do LPG i jeżeli spełnia wymagania silnika stosowłbym Lotos synthetic PLUS 5W40.
[/quote]
Zamieszczone przez Sony
Czy do TSI lepiej jak olej ma wyższe wartości lepkości kinematycznej w 40 i 100 st.C (np. ok. 75-80 i 14-16), czy niższe (ok. 70 i 12) ?
Z jednej strony turbina, napęd łańcuchowy silnika, zmienne fazy rozrządu, osiągi, lekkobieżność a z drugiej strony ochrona silnika, częste rozruchy, jazda na krótkich odcinkach miejskich, możliwość zanieczyszczenia oleju paliwem.
Jak do tego podchodzić przy wyborze oleju ?
Czy dla zmiennych faz rozrządu lepiej olej z normą C 2,3 czy nie ma to znaczenia ?
Zamieszczone przez Marek__82
Dołączam się do pytania powyżej ...
Czy ktoś podejmie temat :?: - w TSI to zagadka, w wolnossących nigdy nie było problemu z doborem oleju :wink:
Sony, jak wiadomo CAXA i pochodne czyli poprzednia generacja różnią się z obecną w konstrukcji silnika, z doborem oleju też jest podobnie. Dość ciekawie jest opisany ten temat na jednym z forów golfa. Użytkownik Haka21, który widać że temat jest mu dość dobrze znany pisze o tym tak, odpowiadając na podobne pytanie innego usera, cytuję:
"Jeżeli decydujesz się na SAE inne niż "konstrukcyjne" to należy wiedzieć jak to działa. 0W40 to "łatwiejszy" rozruch zimą a SAE 40 to maximum w caxa (kanały olejowe) . Wyższe SAE np 50 to droga w jedną stronę po czasie kłopoty z pierścieniem zbierającym,zużyciem oleju , epozytami węglowymi itd) Twoje krótkie odcinki (do 16 km ) na zimę mogą uzasadnić SAE 40. Jednak w lecie 5W30 to "lżejszy bieg" i słabsze opróżnienie napinacza hydraulicznego rozrządu co niestety 0W30 czy 0W40 zrobią bez problemu i pojawiają się "zaterkotania". Prawda 504/507 są uboższe w pakietach, ale stabilniejsze i mają uzasadnienie np. dla kogoś co nie wyrabia 15tys. w jeden rok ale ale wyrabia do dwóch lat i z jakiś względów nie chce wymieniać. (Twoja eksploatacja nie wchodzi w grę) . 0W30 z 504/507 to tylko Shell na dyskusyjnej bazie GLT . Dobre HC np. Exxona potrafi być lepsze od byle jakiego PAO. Jeżeli ktoś poleca 0W40 to może dlatego , że trudno nie polecić wzorcowego wręcz Mobil1 NL . Innym odpowiada cichsza praca silnika na zimnym rozruchu ale to akurat jest "fix" bo dobry dźwięk silnika jest "sugestywnie metaliczny" . Mobil 5W30 ESP z najnowszą kartą ma VOA lepsze niż NL i fenomenalny NOACK (w TSI priorytet). Oleje do benzyny to dexos1 - u nas ???. Łańcuch wnerwia też USA . Pracują nad testami które w 2017 staną się podstawą rekomendacji."
Mam nadzięję że nie będzie miał mi tego za złe cytujac jego tutaj.
Całość w tym wątku:
ciekawie jest opisany ten temat na jednym z forów golfa
no nie wiem, nie wiem ... nie chcę nikogo krytykować ale ja oprócz oczywistych "oczywistości" :P w przytoczonym poście widzę sporo "błędnych sformułowań", których nie powinno się powielać na forum.
Za nie całą godzinę jadę w trasę do Koszalina, jak wrócę we wtorek wieczorem to odniosę się do tego postu... chyba że ktoś już zrobi z nim porządek do czasu jak wrócę :wink:
Tylko przypominam - Instrukcja Obsługi wskazuje jasno jaki olej można zalać do TSI (i do niej też odsyłam) - zarówno ten z VW 502.00 jak im VW 504.00 wszystko zależy od tego jaki mamy okres obsługowy.
Dzięki leonn.
Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 ma takie samo dopuszczenie VW, jak MOTUL, ale MB ma 229.3, a MOTUL ma 229.5. Możesz uszczegółowić swoją radę, dlaczego Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 jest lepszy do LPG od MOTUL Xmax 8100 0W40?
PAOLO ESCO, zauważ że nie ma w tym poście negacji norm VW, a raczej zastosowania odpowiedniej lepkości w granicach tych norm dla silników z łańcuchem w poprzedeiej generacji w różnych porach roku. Nie zamieściłem też tego jako jedyną słuszność, ale ciekawe spojrzenie (co nie znaczy że negatywne) na tą sprawe. Zatem do wtorku :wink:
Czy do TSI lepiej jak olej ma wyższe wartości lepkości kinematycznej w 40 i 100 st.C (np. ok. 75-80 i 14-16), czy niższe (ok. 70 i 12) ?
Własnie to jest dobre pytanie. Ogolnie ludzie polecaja oleje 0W40 i np neste a on przeciez ma przy 100C lepkosc aż 14. Mozna znalezc oleje 5w40 co maja ponizej 13 lub 5w30 ponizej 12. Oleje 0w40 ogolnie maja lepsza pompowalnosc w ujemnych temperaturach. Co jest lepsze w lecie na krotkich odcinkach gdzie olej rzadko osiaga 90-110C; olej z niska wartoscia przy 40C, czy taki neste z wysoka wartoscia ale lepsza pompowalnoscia? Drugie pytanie czy w ochronie silnika np na autostradzie lepsza wartosci to wieksza lepkosc przy 100C czy wyzszy HTHS?
Ochrona silnika to pełen pakiet dodatków. Niski css w - 35C to szybkie nabicie napinacza i pełny obieg oleju, a xW-30 to duży przepływ i chłodzenie elementów w czasie katowania w wysokiej temperaturze, w magistrali zaprojektowanej do 30, żeby ktoś nie myślał o nalaniu 30-tki do silnika konstrukcji początka lat 90-tych jakim jest 1.6
Czy fuchs zmienil moze cos w bazie Titan Supersyn 0W30 Longlife??
Wychodzi na to ze to jeden z najlepszych min na krotkie odcinki. Lepkosc przy 40C:67 przy 100C: 12, lepkosc niskotemp -35C:5100, temp plyniecia -60C.
Jak Meganka padnie :wink: , ale na razie się dzielnie trzyma, więc nie prędko :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez msemafor
Możesz uszczegółowić swoją radę, dlaczego Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 jest lepszy do LPG od MOTUL Xmax 8100 0W40?
Posłałem ten olej pare razy do badania i wypadł rewelacyjnie w moim BSE, analizy znajdziesz w tym temacie :wink: , a nie widziałem żadnego UOA Motula, więc wnioskuję, że mój jest lepszy No i Synthoil jest na PAO :wink:
Wszystkie oleje 0W.. są b.dobre tylko trzeba olej dopasować do silnika i warunków eksploatowania auta.
Czy fuchs zmienil moze cos w bazie Titan Supersyn 0W30 Longlife??
Wychodzi na to ze to jeden z najlepszych min na krotkie odcinki. Lepkosc przy 40C:67 przy 100C: 12, lepkosc niskotemp -35C:5100, temp plyniecia -60C.
Do tego indeks lepkości 178, ale temp. krzepnięcia nie ma w aktualnej karcie. Na szczęście na ma żadnej normy vw tylko 229.5
Drugie pytanie czy w ochronie silnika np na autostradzie lepsza wartosci to wieksza lepkosc przy 100C czy wyzszy HTHS?
Ważne, żeby nie pienił się.
Na autostradzie temperatura jest wyższa jeśli jeździ się szybciej niż przepisowo. Na polskich autostradach wystarczy w30 nierozciemczony paliwem :diabelski_usmiech
Pisałem kiedyś o bardzo fajnym oleju Fuchs Titan GT1 C3 Pro 5w30, oparty był na dużej części PAO, no właśnie już tego PAO zostało 10 może 20% a reszta hydrokrak. NOACK z niecałych 7 na 10, gorsza temp. zapłonu na 236, a no i temp. płynięcia na raptem -42 z -50 CCS też już bez szału.Z plusów skoczył TBN na 171 W cenie jaka była poprzednia formulacja było warto, teraz zwykły szarak......a taki był z niego dobry herbatnik Coraz mniej w 504/507 fajnych produktów, no ale jest jeszcze GTL :twisted:
Fuchs Titan GT1 C3 Pro 5w30, oparty był na dużej części PAO
nigdy nie był :wink: Jak już to mam dwie karty z 2008 i 2010r. i w obu napisano jasno - PAO 1-2.5% a reszta to Syntheseölen mit Additiven, jak już to Fuchs stosuje technologię XTL - takie GTL. http://www.fuchs-schmierstoffe.com/u...es_04-2012.pdf pisałem kiedyś o tym i nie wracam do tematu.
Zamieszczone przez cytrynowiec
Z plusów skoczył TBN na 171
no to ładnie TBN 171 to już coś :diabelski_usmiech
Tak na marginesie - W 2014 roku FUCHS został odznaczony "Nagrodą Volkswagen Group". VW wyróżnia swoich najlepszych dostawców każdego roku ...
Widzę, że nikt nie odniósł się do wspomnianego powyżej postu :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Możesz uszczegółowić swoją radę, dlaczego Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 jest lepszy do LPG od MOTUL Xmax 8100 0W40?
Posłałem ten olej pare razy do badania i wypadł rewelacyjnie w moim BSE, analizy znajdziesz w tym temacie :wink: , a nie widziałem żadnego UOA Motula, więc wnioskuję, że mój jest lepszy No i Synthoil jest na PAO :wink:
Wszystkie oleje 0W.. są b.dobre tylko trzeba olej dopasować do silnika i warunków eksploatowania auta.[/quote]
Dzięki leonn. MOTUL X-max 0W40 chyba jest HC nie PAO. Na polskiej stronie LM nie ma takiego oleju w ofercie, są tylko różne 5W40. W internecie znalazłem kilka ofert sprzedaży LM SE 0W40 ale w niektórych z nich była podana data produkcji tego oleju 2014/2015r. Masz jakieś pewne źródło, gdzie kupujesz? Zapewne podróbek na rynku pełno
Komentarz