Po 2500 km na meguin 0w40 plus AR 9100 praca silnika na jałowym aksamitna czy to na zimnym po starcie czy na rozgrzanym. Silnik pracuje bardziej kulturalnie niż wtedy jak wyjechał z salonu. Wrażenie jak by miał lżej wkręcać się na obroty. Silnik dłużej się rozgrzewa do temperatury roboczej.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dzięki za to zdanie, w takim razie ten odpada u mnie. Czy 0W30 nie będzie tak przeciągał nagrzewania się auta zimą jak 0W40? Czy to raczej leży po stronie niskiej lepkości "zerówki"? Muszę w końcu coś wybrać, bo wymiana tuż tuż i ciężko mi się zdecydować. Z Neste jestem generalnie zadowolony, choć lubi na nim zaklekotać napinacz szczególnie w upał jak wszystko spłynie do miski. Przez 11tkm nie ubyło nic, jedynie na autostradzie notuje teraz nieco wyższą temperaturę.Zamieszczone przez filip_autoSilnik dłużej się rozgrzewa do temperatury roboczej.
Komentarz
-
-
crom.de, Dziwna sugestia z roznica w nagrzewaniu. Ja jezdzilem na 0W40m 5W40, 5W50 i roznic nie zauwazylem.
Dodatkowo dolewalem MoS2, Ceratec
Jesli faktycznie na jakms oleju sie dluzej nagrzewa, to chyba dobrze - mniejsze tarcie.Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Mobil 0W40 sprawował się bardzo dobrze, jedyna kwestia z jakiego powodu wyleciał to zawartość popiołów, ale ten temat PAOLO wyjaśnił. Jedyne co miałem zastrzeżenia (właściwie wrażenia) to silnik ciężej wkręcał się na obroty niż na oleju 5W30. Odpalanie tak od 8kkm po wymianie zaczynał odzywać się łańcuch, poza tym jak na ciepłym tak i na zimnym silnik pracował miej metalicznie niż teraz.Zamieszczone przez Sonymożesz coś bliżej podać jak u Ciebie w TSI sprawował się Mobil NL 0W40 (praca przy uruchomieniach silnika na zimno i na ciepło, lekkość pracy silnika przy wkręcaniu się na obroty ?
Czy używałeś Mobila 1 ESP 5W30, jeżeli tak to jakie masz wrażenia ?
Czy używałeś Mobila 1 ESP 5W30?- Nie, nie miałem tego oleju, zastanawiałem się bardziej nad ESP ale 0W40 :wink:
W jednym szkodniku mam nadal zalany M1 0W40, ale żona słyszy tylko radio, nie wnikam w pracę 'jej"silnika :lol:
No i co w związku z tym, warte uwagi? napisz coś nieco o tych olejachZamieszczone przez micrusecJa kojarzę markę Midland
Komentarz
-
-
micrusec,
tak, tylko bezpośrednio po uruchomieniu silnika jest to podniesione spalanie do ponad 5l/h. Najpierw komputer wskazuje rosnąco od ok. 1,3 l/h do ok. 5,6 l/h, a następnie spada. Dokładnie nie wiem ile to czasu trwa, bo ruszam autem.
Czytałem o rozgrzewaniu katalizatora, ale i tak to wydaje mi się dziwne, bo prawie regularnie występuje przy co drugim uruchomieniu silnika.
[ Dodano: Czw 08 Paź, 15 17:59 ]
micrusec,
tak, tylko bezpośrednio po uruchomieniu silnika jest to podniesione spalanie do ponad 5l/h. Najpierw komputer wskazuje rosnąco od ok. 1,3 l/h do ok. 5,6 l/h, a następnie spada. Dokładnie nie wiem ile to czasu trwa, bo ruszam autem.
Czytałem o rozgrzewaniu katalizatora, ale i tak to wydaje mi się dziwne, bo prawie regularnie występuje przy co drugim uruchomieniu silnika.
prezes73,
na M1 ESP 5W30 wreszcie mogę powiedzieć, że latem miałem normalne uruchomienia silnika, bez dodatkowych wrażeń akustycznych (zaterkotania trwające kilka sekund).
Też myślałem, że czeka mnie wymiana rozrządu, ale o dziwo nie mam się teraz do czego przyczepić.
Komentarz
-
-
Rozgrzewanie kata występuje jeżeli temp. zewn. jest powyżej 17stopni.Masz to co drugie uruchomienie jak silnik jest zimny?Zamieszczone przez Sonymicrusec,
tak, tylko bezpośrednio po uruchomieniu silnika jest to podniesione spalanie do ponad 5l/h. Najpierw komputer wskazuje rosnąco od ok. 1,3 l/h do ok. 5,6 l/h, a następnie spada. Dokładnie nie wiem ile to czasu trwa, bo ruszam autem.
Czytałem o rozgrzewaniu katalizatora, ale i tak to wydaje mi się dziwne, bo prawie regularnie występuje przy co drugim uruchomieniu silnika.
[ Dodano: Czw 08 Paź, 15 18:08 ]
Ktoś tu kiedyś narzekał na ten olej w TSI, osobiście grubo jeszcze zastanawiam się nad M1 ESP 0W40.Zamieszczone przez Sonyna M1 ESP 5W30 wreszcie mogę powiedzieć, że latem miałem normalne uruchomienia silnika
Komentarz
-
-
prezes73,
tak, po nocy i w ciągu dnia jak auto stoi dłuższy czas. Nie ma tego gdy auto uruchamia się raz za razem lub w krótkim czasie od wyłączenia silnika.
Ten M1 ESP 5W30 jest z Francji lub z Belgii (dokładnie nie pamiętam, na naklejce jest taki zapis), a kupowałem go w sklepie FOTA. Jeśli miejsce produkcji będzie ważne to mogę dokładnie później sprawdzić na bańce.
Komentarz
-
-
Rico40, auto garażujesz czy pod chmurką ?
Czytając co napisałeś o Valvoline 0W40 to Ja po 3 km mam 90 st. C cieczy, po 4,5 km od startu z garażu mam 50 st. C oleju, po przejechaniu 15 km mam temp. oleju na 85 st. C Obecnie zastosowałem u siebie Statoil LazerWay V 0W30. Mam krótka osłonę dolną silnika, jeszcze nie zamontowałem pełnej - zakładam TYLKO i wyłącznie na zimę.
Komentarz
-
-
Zimą bywa, że nic się nie pojawi nim dojadę do pracy a woda stanie na 70*. Teraz przy >10* wskakuje 60* po moich 8 km. Garażu niestety nie mam, bo ciężko o taki luksus.Zamieszczone przez leonncrom.de, po jakim czasie masz teraz na maxidocie 50°C temp oleju?
Nie koniecznie dobrze, bo jeździć całą zimę z niedogrzewanym motorem mnie nie bawi.Zamieszczone przez zsolpywesli faktycznie na jakms oleju sie dluzej nagrzewa, to chyba dobrze - mniejsze tarcie.
Komentarz
-
-
Auto garażuje a temp cieczy mam tak jak ty po około 3km 90 st. rano zaklepią z 30 s popychacze w garażu , za m-c wymieniam olej na zimę i tak samo na synpowera. do tego silnika lepszego moim zdaniem oleju nie trzeba.Zamieszczone przez micrusecRico40, auto garażujesz czy pod chmurką ?
Czytając co napisałeś o Valvoline 0W40 to Ja po 3 km mam 90 st. C cieczy, po 4,5 km od startu z garażu mam 50 st. C oleju, po przejechaniu 15 km mam temp. oleju na 85 st. C Obecnie zastosowałem u siebie Statoil LazerWay V 0W30. Mam krótka osłonę dolną silnika, jeszcze nie zamontowałem pełnej - zakładam TYLKO i wyłącznie na zimę.
Komentarz
-
-
W takim przypadku olejem nic nie zmienisz, a jeżeli już coś to tylko o kilka stopni.Albo garaż, albo podgrzewanie silnika :wink:Zamieszczone przez crom.deZimą bywa, że nic się nie pojawi nim dojadę do pracy a woda stanie na 70*. Teraz przy >10* wskakuje 60* po moich 8 km. Garażu niestety nie mam, bo ciężko o taki luksus.
W temacie tdi jest film jak plynie shell 0W30, producent deklaruje -51. A może Castrol 0W40, producent deklaruje -60
Ps.nie myślałeś o kupnie skutera na dojazdy do pracy?
Komentarz
-
-
prezes73,
oczywiście, że nie ma to nic wspólnego z olejem. Sprawdziłem i ten M1 ESP 5W30 jest z Belgii. Zobaczę jakie będą na nim starty silnika w okresie zimowym. Jak będzie dobrze -tak jak teraz- to chyba przy tym oleju pozostanę, bo można przekombinować (pogorszyć)
. Na biegu jałowym, gdy silnik jest rozgrzany panuje cisza. Szwagier mnie pytał czy wyłączyłem silnik :lol:
Komentarz
-
-
Lepiej o kilka stopni niż zostawić tak jak jestZamieszczone przez leonnW takim przypadku olejem nic nie zmienisz, a jeżeli już coś to tylko o kilka stopni.Albo garaż, albo podgrzewanie silnika
Grzałka elektryczna to jest jakaś idea, bo Webasto zje mi aku.
Shella nie chce, jak już to Meguina 0W30.Zamieszczone przez leonnW temacie tdi jest film jak plynie shell 0W30
Zapomniałeś, że ja mieszkam w Alpach? :PZamieszczone przez leonnPs.nie myślałeś o kupnie skutera na dojazdy do pracy?
Komentarz
-
-
Mam DEFA i polecam! W 2godziny blok silnila nagrzany, mniej pali... dodatkowo wnętrze mozna podgrzac ceramiczną nagrzewnica :diabelski_usmiechZamieszczone przez micrusecCalix lub DEFA, to jest naprawdę rozwiązanie. Ja u siebie planuję coś takiego w TSI, ale chwilowo do mojego silnika towar nie dostępny a dwa cena obecnie jest o 100,- zł wyższa a czas oczekiwania 6 tygodni.Zamieszczone przez crom.deGrzałka elektryczna
Gdybym nie posiadalbym CTEKA (dla niewtajemniczonych to ladowarka do akumulatora ) rozwazylbym ladowarke zespolona z grzałka
Komentarz
-
-
Nie wiem dlaczego napisałeś, że Penrite 0W50 nie ma. U Tomka w sklepie http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/ to autoryzowany dystrybutor jest w dobrej cenie 220,- zł. Dlaczego by nie kupić raz jeszcze go ? 1 litr Ci został z poprzedniej wymianyZamieszczone przez vesatisJa mam Penrite 0W50, wcześniej miałem Millersa 0W40, oba oleje w topie cenowym, choć obecnie na tym samym poziomie w tym zakresie. Penrite wydaje mi się lepszy, bo mniej słychać rozrząd. Nastęony tez będzie Penrite tylko 0W40, bo 0W50 już praktycznie nie ma.Zamieszczone przez kokaw moim przypadku jeśli już 0W40 to tylko te "górne" :P i tu Penrite 0W40 się kłania (tylko ta cena) :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, No nie załamuj mnie, może nie jest to prawdą? Mniejsza ilość oleju w silniku, który jest też nośnikiem ciepła oraz jego odprowadzeniem powoduje szybsze nagrzanie silnika, może nie? Mniejsza ilość oleju szybciej się zagrzeje bo jest go mniej. Zagotuj 1 litr wody a zagotuj 2 litry wody, co szybciej się nagrzeje?
Komentarz
-
Komentarz