Zamieszczone przez Sebastian_M26
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
Przejechane 2000 km na Mobilu 0w40. Niby wszystko super - silnik pracuje cichutko, miękko, jest tylko jedno ale...olej znika w oczach. Zużycie oleju wynosi około 0.4 litra/1000 km.
Motula 0w40 też wciągał sporo, ale nie tyle (około 0.25 litra/1000 km), a praca była mniej komfortowa, niż na Mobilu.
Jak sięgam pamięcią, to najmniej zużywał Mobila LL 5w30 (504.00) o dziwo.
Nie wiem, co o tym myśleć, albo silnik się kończy, chociaż pracuje na oko prawidłowo, osiągi na pewno nie pogorszyły się albo akurat mój egzemplarz nie lubi olejów 0w40.
Chciałbym wykluczyć wpływ oleju na tak wysokie zużycie, może spróbować 5w40, myślałem o Lotosie 5w40 - dokładnie tym: http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/...412,show,11972.
Poradźcie coś, czy 5w40 to odpowiednia lepkość dla 1.8 TSI?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekna Mobilu 0w40. Niby wszystko super - silnik pracuje cichutko, miękko, jest tylko jedno ale...olej znika w oczach.
Ubytków Mobila 1 0W40 do chwili obecnej BRAK :P
[ Dodano: Nie 05 Paź, 14 22:00 ]
Zamieszczone przez voytekczy 5w40 to odpowiednia lepkość dla 1.8 TSI?
[ Dodano: Nie 05 Paź, 14 22:03 ]
Zamieszczone przez voyteknajmniej zużywał Mobila LL 5w30 (504.00) o dziwo.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOvoytek napisał/a:
najmniej zużywał Mobila LL 5w30 (504.00) o dziwo.
prosta sprawa - zalej Mobila ESP 5W30 :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekZamieszczone przez PAOLO ESCOvoytek napisał/a:
najmniej zużywał Mobila LL 5w30 (504.00) o dziwo.
prosta sprawa - zalej Mobila ESP 5W30 :wink:
Komentarz
-
-
Podobny mam dylemat co kolega voytek. Taki sam silnik i spożycie oleju. Ciągle myślę o zalaniu 0w40 i mam obawy, że spożycie wzrośnie w stosunku do zalewanego 5w30 lub 5w40.
Czy w temacie jest ktoś i mógłby się wypowiedzieć, komu silnik pił olej w takich ilościach i po przejściu na 0w40 spożycie nie wzrosło?
Komentarz
-
-
klarus, u mnie na gwarancji był Castrol EDGE 5W30, potem ( w przypadkowej kolejności, bo specjalnie nie pamiętam, który był kiedy ) Mobil 1 ESP 5W30, Orlen Platinium 5W30, Amsoil 5W40, Lotos 5W40, obecnie Mobil 1 New Life 0W40. W zasadzie na wszystkich olejach pobór był podobny, przy czym rósł od jakiś 0,3-0,4l/1000km na początku do ok. 0,7-0,9l/1000km przy ok. 75 kkm ( wszystko na Castrolu ), po zmianach olejów ustabilizowało się na tych 0,8-0,9 l/1000km i na wszystkich bierze bardzo podobnie.
Może na tym Lotosie 5W40 brał delikatnie mniej, ale to były niewielkie różnice.
Tak czy siak warto zmienić np. na 0W40, choćby po to, żeby sprawdzić - jak wlejesz markowy olej to na pewno nie zaszkodzi.
A i żeby nie było. U mnie zmiany co 15 kkm ( chociaz w ciagu 5kkm i tak dolewam całą nową bańkę :diabelski_usmiech ) i ostra jazda na "S" do czerwonego. Przebieg ok. 133 000 km.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
U mnie po przejściu z 5W30 na 5W40 spalanie oleju spadło o ok. 0.1 l/1000 km. Ja też już zalewałem Castrola, Mobila, Lotosa, Motula, Ravenola, Aveno 5W40 i spalanie oleju nie spadło . Obecnie wciąga mi podobnie jak koledze kowal 2002 a na budziku mam 110000 km. Prawdopodobnie w tym tygodniu wymianiam olej na Neste 5W50 i zobaczymy jak będzie. Od pewnego czasu zauważyłem, że silnik trochę kopci na czarno, ale w VCDS błędów brak.
Jakiś czas temu zdecydowałem się na środki Forte-nwe, bo ponoć miały ograniczyć nadmierne zużycie oleju i przeprowadziłem czyszczenie silnika. Poprawa była, ale tylko przez 2000 km ( silnik nie spalił oleju ani kropelki ). Podejrzewam że środki się wypaliły przez te 2000 km i zaczął wciągać tak jak przed zabiegiem Może olej 5W50 będzie miał takie cudowne właściwości zagęszczające jak środki Forte-nwe przez te 2000 km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11U mnie po przejściu z 5W30 na 5W40 spalanie oleju spadło o ok. 0.1 l/1000 km. Ja też już zalewałem Castrola, Mobila, Lotosa, Motula, Ravenola, Aveno 5W40 i spalanie oleju nie spadło . Obecnie wciąga mi podobnie jak koledze kowal 2002 a na budziku mam 110000 km. Prawdopodobnie w tym tygodniu wymianiam olej na Neste 5W50 i zobaczymy jak będzie. Od pewnego czasu zauważyłem, że silnik trochę kopci na czarno, ale w VCDS błędów brak.
Jakiś czas temu zdecydowałem się na środki Forte-nwe, bo ponoć miały ograniczyć nadmierne zużycie oleju i przeprowadziłem czyszczenie silnika. Poprawa była, ale tylko przez 2000 km ( silnik nie spalił oleju ani kropelki ). Podejrzewam że środki się wypaliły przez te 2000 km i zaczął wciągać tak jak przed zabiegiem Może olej 5W50 będzie miał takie cudowne właściwości zagęszczające jak środki Forte-nwe przez te 2000 km.
Rzekomo dołu nie psuje a poprawia lepkość wysoko temperaturową.
Komentarz
-
-
Przebrnąłem przez wątek od strony 200 8) i już głowa paruje, ale chciałbym się jeszcze upewnić, czy dobrze przyswoiłem treść i słusznie kombinuję
Octavia III z 1.4 TSI (CHPA), przebieg 5000 km na "fabrycznym" oleju. Więc to chyba dobry moment na zmianę, szczególnie, że coraz chłodniej się robi
Autko służy głównie do dojazdów do pracy: ok. 15 km w jedną stronę, z czego 1/3 trasy to przelot 70-100 km/h, pozostałe 2/3 to jazda miejska.
Od czasu do czasu przegnane nieco żwawiej obwodnicą.
Kilka razy w roku dłuższy przelot z większymi prędkościami :diabelski_usmiech
Oczywiście przy okazji wymiany oleju (w ASO) chcę zmienić rewizje przeglądowe na krótkookresowej. Planuję wymieniać olej co ok. 10 000 km (październik/listopad i kwiecień/maj).
Oto moje propozycje (spełniają VW 502.00):
1. Neste City Pro 0W-40
2. Statoil LazerWay V 0W-30
i ewentualnie:
3. Motul X-max 0W-40
4. Mobil 1 NewLife 0W-40
Które z powyższych (inny) będzie najlepszy do CHPA przy moim profilu użytkowania?
Jeszcze mam pytanie odnośnie płukanki - czy przy moim przebiegu jest ona potrzebna? Jeśli tak, to jaką zakupić?
Filtr oleju chcę kupić już w ASO - chyba zły nie będzie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekA tak z drugiej strony pytanie do znających się na rzeczy - czy to, że silnik bierze dużo oleju jest w stanie mu zaszkodzić? Poza ewentualnie katalizatorem?
Egr jak jest.
Katalizator
To dostaje najbardziej na krótkich trasach. Jak się przepala nie jest źle.
Tez się czaje taki silnik i to jest coś co mnie przeraża.... chociaż paradoksalnie kolega najmniejsze spalanie oleju miał na 0w30 Xlite* - razem kupowalismy on niestety nie dortwal końca interwału bo skasował auto ale do 5 kkm miał szczatkowe zużycie versus serwisowy castrol/mobil, którego też wlewal bankami.
*Oczywiscie poprzedzone płukanka
Komentarz
-
-
Panowie przykleje sie do tematu, krótko i na temat:
Mam OI z 1998 r 1.6 75 kw przebieg 395 tys autentyk bo od salonu u mnie, gaz od 170 tys i oczywiscie bierze olej ale coraz wiecej w granicach 2-2.5 l/1000km miałem mobil 10w 40 zmieniłem na 15w 40 i niewiele dało. Ostatnio wpadł mi w rece uszczelniacz do silników i nie wiem co o tym myslec warto sie w to bawic, stosował ktoś?? a moze zmienic jeszcze olej na http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/MoS2-...uper-10W-40-/1
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gringo_onPanowie przykleje sie do tematu, krótko i na temat:
Mam OI z 1998 r 1.6 75 kw przebieg 395 tys autentyk bo od salonu u mnie, gaz od 170 tys i oczywiscie bierze olej ale coraz wiecej w granicach 2-2.5 l/1000km miałem mobil 10w 40 zmieniłem na 15w 40 i niewiele dało. Ostatnio wpadł mi w rece uszczelniacz do silników i nie wiem co o tym myslec warto sie w to bawic, stosował ktoś?? a moze zmienic jeszcze olej na http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/MoS2-...uper-10W-40-/1
Tutaj bezwglednie trzeba usunac przyczyne,
Jesli nie ma wyciekow , pewnie kopci na bialo lub niebiesko?
Miska
Wał
Pokrywa zaworow
Odma, egr
To pierscienie albo zuzyte albo zapieczone. Plukane stosowales? Czasami pierscienie odpuszczają i redukuje sie zuzycie oleju.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gringo_onOstatnio wpadł mi w rece uszczelniacz do silników i nie wiem co o tym myslec warto sie w to bawic,
LM 10W40 z MOS2 to dobry olej ale na "cuda" nie licz.
Zamieszczone przez pedrosVisco stabil. Rzekomo dołu nie psuje a poprawia lepkość wysoko temperaturową.
Dla Valvoline jest odpowiedni http://galonoleje.pl/sklep/568-valvo...ent-500ml.htmlPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz