Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    Ja nigdy nie polecałbym bym eko 5W-30, lecz full saps 0W-30 będzie dużo lepszym rozwiązaniem niż jakikolwiek .W-50 lub .W-60. Kanały olejowe, dysze natrysku na denka tłoka, kanał olejowy turbiny, zawór bypass, jest skonstruowany na .W-30. Jak najbardziej 0W-40 można używać, ale wyżej to przesada. U mnie zawsze 2-3 mm ponad max, na bagnecie.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz

    • mirek_p11
      RS
      • 2010
      • 6630
      • Volkswagen
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez Sebastian_M26
      jest skonstruowany na .W-30
      ale konstrukcja sama w sobie jest do

      obecnie zalałem Neste 5W50 i jak na razie spalanie oleju spadło. Zrobiłem już 1000 km ( silnika nie oszczędzałem) i spalanie wynosi 0.2l/1000 km. Zobaczę jak będzie po 2000 km i dam znać.

      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz

      • mmor
        Ambiente
        • 2014
        • 166
        • Fabia (6Y2)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

        Te nowe normy VAG to glownie dla Ameryki Poludniowej dla samochodow jezdzacych na alkoholu.

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          mirek_p11, obserwuj regularnie, bo jestem ciekawy czy ze wzrostem przebiegu nie będzie rosła ilość przepalanego oleju. U mnie tak jest i jestem prawie pewny, że powodem tego jest rozrzedzenie oleju przez paliwo. Kilkaset km po wymianie, olej na bagnecie pachnie... olejem :lol: a po 2-3 tyś km czuć już wyraźnie nutkę benzynki w oleju.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            kowal 2002, też się nad tym zastanawiałem, bo zawsze pierwsze 2000 km silnik ma małe pragnienie. Mam jednak nadzieję, że spalanie utrzyma się na tym poziomie.

            Może na początek dobra wiadomość: posiadacze samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie muszą się niczego obawiać. W takich jednostkach niemal nigdy nie dochodzi do rozrzedzenia oleju.

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • sw29l
              Ambiente
              • 2011
              • 209

              Zamieszczone przez mirek_p11
              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              jest skonstruowany na .W-30
              ale konstrukcja sama w sobie jest do

              obecnie zalałem Neste 5W50 i jak na razie spalanie oleju spadło. Zrobiłem już 1000 km ( silnika nie oszczędzałem) i spalanie wynosi 0.2l/1000 km. Zobaczę jak będzie po 2000 km i dam znać.
              Prawidłowy olej dla "ciężkiej nogi" - oby nie klepał gdy temp. spadnie

              Komentarz

              • greg505
                L&K
                • 2013
                • 1239

                Ktos ma aktualna liste olejow akceptowanych przez vw?

                Millers XF longlife 5w30 (504) obecnie widnieje na tej liscie czy nie? Pytam bo co jakis czas znika z tej listy
                Black magic

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zamieszczone przez greg505
                  Ktos ma aktualna liste olejow akceptowanych przez vw?

                  Millers XF longlife 5w30 (504) obecnie widnieje na tej liscie czy nie? Pytam bo co jakis czas znika z tej listy
                  Aso VW w wlkp akceptuje w autach na gwarancji.

                  [ Dodano: Sob 18 Paź, 14 12:16 ]
                  Zamieszczone przez mirek_p11
                  kowal 2002, też się nad tym zastanawiałem, bo zawsze pierwsze 2000 km silnik ma małe pragnienie. Mam jednak nadzieję, że spalanie utrzyma się na tym poziomie.

                  http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...-silnika/ybhr5
                  Powtórzę jeszcze ra: ViscoStabil :szeroki_usmiech
                  .... nie ma za co :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • liveact
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 147
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                    ja mam taki mały dylemacik, w zeszłym roku miałem przegląd przy przebiegu 28950km, kilka osób radziło mi, aby zmienić olej po 15kkm, mimo wszystko... zmieniłem przy 49kkm, czyli 20kkm zrobiłem na oleju z ASO (Castrol), zlewając go, widziałem, że był czyściutki, aż mi w sumie szkoda się zrobiło, że dałem się podpuścić... Zostało mi do przeglądu wg wskazań 6500km, to opłaca się go zalewać czymś droższym, czy wystarczy ten Castrol lub Platynka? Auto i tak będę chciał sprzedać po leasingu, którego zostało bodajże 16 miesięcy...
                    jest de facto kilka szkół, pomimo ASO, robić przegląd co 15kkm, albo robić wg wskazań licznika... w moim poprzednim aucie (Opel Astra H 1.7 cdti), robiłem wg wskazań licznika i nic złego sie nie działo, a zawsze wychodziło niecałe 30kkm.
                    Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
                    Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez liveact
                      dałem się podpuścić...
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3773
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez liveact
                        20kkm zrobiłem na oleju z ASO (Castrol), zlewając go, widziałem, że był czyściutki
                        Oszukali Cię :!: :!: :!: I zapewne pokazali inny olej :idea: :idea: :idea: Spójrz na Castrola po 7tkm. (zmieniałem osobiście) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=2475
                        Zamieszczone przez liveact
                        opłaca się go zalewać czymś droższym, czy wystarczy ten Castrol lub Platynka
                        Jaki drogi olej masz na myśli :?: A tu "platynka" może okazać się lepsza od oleju serwisowego Ca...ola :?:
                        Zamieszczone przez liveact
                        Auto i tak będę chciał sprzedać po leasingu, którego zostało bodajże 16 miesięcy...
                        liveact, Zauważ (na wielu postach) w tym temacie, że przeważająca liczba użytkowników TSI wymienia olej w trybie stałym QG2 i to z normą 502.00 jak i 504.00 :!: A dlaczego :?: :?: :?: O tym jest mowa w tym temacie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                        Twoje auto Twój wybór
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          Zamieszczone przez greg505
                          Millers XF longlife 5w30 (504) obecnie widnieje na tej liscie czy nie? Pytam bo co jakis czas znika z tej listy
                          Jak bedą takie jaja jak obecnie że raz olej z A3/B4 może być z C3 a innym razem nie albo z 502.00 to z nowu z czymś iinym nie to większość producentów będzie mieć to w du...pie.
                          Jak ktoś pisze spełnia spokojnie można lać

                          Zamieszczone przez mmor
                          Te nowe normy VAG to glownie dla Ameryki Poludniowej dla samochodow jezdzacych na alkoholu.
                          Lepiej na alkoholu niż na kilkunastu % bio nie wiadomo czego :idea:
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Kiedyś obiecałem fotki Mobil1 0W40 po przebiegu 3 tys km i trasie PL-Włochy-PL ... ale "mi się kabelek od telefona zgubiło" ... ops: więc umieszczam je teraz.
                            Ubytków po tym przebiegu nie widać, kolor złoto- żółty nadal. Po tygodniu stania odpaliłem wczoraj silnik, "poklepotał lekko zaworkami" przez 10 sekund i ucichł. Dziś odpalił cichutko.
                            Załączone pliki
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • sw29l
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 209

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Kiedyś obiecałem fotki Mobil1 0W40 po przebiegu 3 tys km i trasie PL-Włochy-PL ... ale "mi się kabelek od telefona zgubiło" ... ops: więc umieszczam je teraz.
                              Ubytków po tym przebiegu nie widać, kolor złoto- żółty nadal. Po tygodniu stania odpaliłem wczoraj silnik, "poklepotał lekko zaworkami" przez 10 sekund i ucichł. Dziś odpalił cichutko.
                              Kolor na 3k OK, Mobil 1 w porównaniu do innych oliw zawsze był bardziej gęsty i faktycznie lubi " przyklepać " na zimnym lub bo długim postoju. Nawet na ESP 5W30 tak mobil ma.
                              Ja u siebie w tygodniu zalałem puchę 300ml LM MoS2 na zimę i nie patrzę na bagnet póki kontrola oleju się nie zaświeci

                              Komentarz

                              • slawciol
                                Rider
                                • 2014
                                • 263

                                Ja jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.
                                czarna perła

                                Komentarz

                                • sw29l
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 209

                                  Zamieszczone przez slawciol
                                  Ja jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.
                                  Ja to mam obecnie zalane M X-Max 0W40 i spokojnie polecam, dobry olej ale bez szału, tez mi ubywa 100ml/1kkm, następna wymiana - LM 0W40 lub 5W40

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez sw29l
                                    zalałem puchę 300ml LM MoS2
                                    hehe zapomniałem dodać, że ja też dolałem dwusiarczek molibdenu - MoS2 ale tylko 1/2 opakowania - ta mieszanka nawet daje radę i co ciekawe przy normalnej jeździe na odcinku 1200 km do Włoch miałem spalanie o +-0,2L niższe niż na innym oleju bez tego dodatku. MOS2 dodałem głównie z myślą o ochronie silnika przy jego obciążeniu. No i cena MOS2 jest "atrakcyjna" w porównaniu z innymi dodatkami, zapewne to też wynik tego że MOS2 jest od dawna znanym dodatkiem a nawet już lekko "przestarzałym" w porównaniu z dwusiarczkiem wolframu -WS2 ale rzadko który użytkownik tak pierwszy raz da radę powiedzieć, który dodatek miałby ewentualnie zalany...

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    PORÓWNANIE MoS2 i WS2

                                    Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.

                                    Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.

                                    Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.

                                    WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.
                                    Załączone pliki
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • slawciol
                                      Rider
                                      • 2014
                                      • 263

                                      Zamieszczone przez sw29l
                                      Zamieszczone przez slawciol
                                      Ja jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.
                                      Ja to mam obecnie zalane M X-Max 0W40 i spokojnie polecam, dobry olej ale bez szału, tez mi ubywa 100ml/1kkm, następna wymiana - LM 0W40 lub 5W40
                                      skoro dobry to dlaczego zmienisz na LM?
                                      czarna perła

                                      Komentarz

                                      • sw29l
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 209

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zamieszczone przez sw29l
                                        zalałem puchę 300ml LM MoS2
                                        hehe zapomniałem dodać, że ja też dolałem dwusiarczek molibdenu - MoS2 ale tylko 1/2 opakowania - ta mieszanka nawet daje radę i co ciekawe przy normalnej jeździe na odcinku 1200 km do Włoch miałem spalanie o +-0,2L niższe niż na innym oleju bez tego dodatku. MOS2 dodałem głównie z myślą o ochronie silnika przy jego obciążeniu. No i cena MOS2 jest "atrakcyjna" w porównaniu z innymi dodatkami, zapewne to też wynik tego że MOS2 jest od dawna znanym dodatkiem a nawet już lekko "przestarzałym" w porównaniu z dwusiarczkiem wolframu -WS2 ale rzadko który użytkownik tak pierwszy raz da radę powiedzieć, który dodatek miałby ewentualnie zalany...

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        ORÓWNANIE MoS2 i WS2

                                        Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.

                                        Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.

                                        Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.

                                        WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.
                                        hmmm, czyli MoS2 dla normalnego/ lekko wytężonego użytkowania a WS2 dla "ciężkiej nogi i upalania " - ciekawa alternatywa do zalania oliwy PAO na lato/zima 5w40 + WS2.
                                        Jak tylko będę miał okazje to przetestuję WS2 + 5W40 - chyba,że cena będzie zaporowa za WS2

                                        [ Dodano: Sob 18 Paź, 14 18:15 ]
                                        Zamieszczone przez slawciol
                                        Zamieszczone przez sw29l
                                        Zamieszczone przez slawciol
                                        Ja jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.
                                        Ja to mam obecnie zalane M X-Max 0W40 i spokojnie polecam, dobry olej ale bez szału, tez mi ubywa 100ml/1kkm, następna wymiana - LM 0W40 lub 5W40
                                        skoro dobry to dlaczego zmienisz na LM?
                                        Tylko z ciekawości i experymentowania, aby mieć porównanie do jakości innych olejów.
                                        Na dzień dzisiejszy między, Mobil 1 , Motul , Castrol, Shell i Valvoline - Valvoline nr1.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez sw29l
                                          chyba,że cena będzie zaporowa za WS2
                                          62 zł czyli 2 x tyle co MoS2 http://allegro.pl/archoil-ar9200-125...638934247.html
                                          Co do stosowania tego typu dodatków to ja zalałem MoS2 na trasę do Włoch z ciekawości ale normalnie wolę mieć dobrej jakości świeży olej w silniku.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez sw29l
                                            zalałem puchę 300ml LM MoS2
                                            hehe zapomniałem dodać, że ja też dolałem dwusiarczek molibdenu - MoS2 ale tylko 1/2 opakowania - ta mieszanka nawet daje radę i co ciekawe przy normalnej jeździe na odcinku 1200 km do Włoch miałem spalanie o +-0,2L niższe niż na innym oleju bez tego dodatku. MOS2 dodałem głównie z myślą o ochronie silnika przy jego obciążeniu. No i cena MOS2 jest "atrakcyjna" w porównaniu z innymi dodatkami, zapewne to też wynik tego że MOS2 jest od dawna znanym dodatkiem a nawet już lekko "przestarzałym" w porównaniu z dwusiarczkiem wolframu -WS2 ale rzadko który użytkownik tak pierwszy raz da radę powiedzieć, który dodatek miałby ewentualnie zalany...

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            PORÓWNANIE MoS2 i WS2

                                            Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.

                                            Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.

                                            Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.

                                            WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.

                                            Jak miałem Quazara 0w30 w Octavii wlałem również AR9100 czyli nanoborany.

                                            Nic nie potrafię o nim powiedzieć.
                                            Większość butelki poszła do jednak do skrzyni i jest rewelacyjnie, ale nie wiem czego to bardziej zasługa Fuchsa 75W czy AR9100.
                                            Następny "nanoboran" poleci do wspomagania i do oleju.
                                            ps. Dobry olej. . Nawet latem :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez pedros
                                              nie wiem czego to bardziej zasługa Fuchsa 75W czy AR9100.
                                              Fuchs w skrzyniach biegu daje radę, ja mam 75W80 http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html i jest OK.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez pedros
                                                nie wiem czego to bardziej zasługa Fuchsa 75W czy AR9100.
                                                Fuchs w skrzyniach biegu daje radę ja mam 75W80 i jest OK.
                                                Dokładnie! ! Każdy kierownik podobnej Octy jak wsiada do mnie zmienia potem olej w skrzyni

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez pedros
                                                  ps. Dobry olej. . Nawet latem
                                                  no własnie bo się już miałem podpytać czy jesteś z niego zadowolony :lol:
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • sw29l
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 209

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez sw29l
                                                    chyba,że cena będzie zaporowa za WS2
                                                    62 zł czyli 2 x tyle co MoS2 http://allegro.pl/archoil-ar9200-125...638934247.html
                                                    Co do stosowania tego typu dodatków to ja zalałem MoS2 na trasę do Włoch z ciekawości ale normalnie wolę mieć dobrej jakości świeży olej w silniku.
                                                    Cena nie jest straszna za WS2 - ja też z ciekawosci " na zimę" , muszę się sam przekonać co to jest warte i czy faktycznie te wszytkie " achy i ochy " są prawdziwe na jego temat. Prosta sprawa,że żaden dodatek nie ma cudownego działania gdy nie ma dobrego oleju.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...