Ja nigdy nie polecałbym bym eko 5W-30, lecz full saps 0W-30 będzie dużo lepszym rozwiązaniem niż jakikolwiek .W-50 lub .W-60. Kanały olejowe, dysze natrysku na denka tłoka, kanał olejowy turbiny, zawór bypass, jest skonstruowany na .W-30. Jak najbardziej 0W-40 można używać, ale wyżej to przesada. U mnie zawsze 2-3 mm ponad max, na bagnecie.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
mirek_p11, obserwuj regularnie, bo jestem ciekawy czy ze wzrostem przebiegu nie będzie rosła ilość przepalanego oleju. U mnie tak jest i jestem prawie pewny, że powodem tego jest rozrzedzenie oleju przez paliwo. Kilkaset km po wymianie, olej na bagnecie pachnie... olejem :lol: a po 2-3 tyś km czuć już wyraźnie nutkę benzynki w oleju.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, też się nad tym zastanawiałem, bo zawsze pierwsze 2000 km silnik ma małe pragnienie. Mam jednak nadzieję, że spalanie utrzyma się na tym poziomie.
Komentarz
-
-
Prawidłowy olej dla "ciężkiej nogi" - oby nie klepał gdy temp. spadnieZamieszczone przez mirek_p11ale konstrukcja sama w sobie jest doZamieszczone przez Sebastian_M26jest skonstruowany na .W-30
obecnie zalałem Neste 5W50 i jak na razie spalanie oleju spadło. Zrobiłem już 1000 km ( silnika nie oszczędzałem) i spalanie wynosi 0.2l/1000 km. Zobaczę jak będzie po 2000 km i dam znać.
Komentarz
-
-
Aso VW w wlkp akceptuje w autach na gwarancji.Zamieszczone przez greg505Ktos ma aktualna liste olejow akceptowanych przez vw?
Millers XF longlife 5w30 (504) obecnie widnieje na tej liscie czy nie? Pytam bo co jakis czas znika z tej listy
[ Dodano: Sob 18 Paź, 14 12:16 ]
Powtórzę jeszcze ra: ViscoStabil :szeroki_usmiechZamieszczone przez mirek_p11kowal 2002, też się nad tym zastanawiałem, bo zawsze pierwsze 2000 km silnik ma małe pragnienie. Mam jednak nadzieję, że spalanie utrzyma się na tym poziomie.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...-silnika/ybhr5
.... nie ma za co :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
ja mam taki mały dylemacik, w zeszłym roku miałem przegląd przy przebiegu 28950km, kilka osób radziło mi, aby zmienić olej po 15kkm, mimo wszystko... zmieniłem przy 49kkm, czyli 20kkm zrobiłem na oleju z ASO (Castrol), zlewając go, widziałem, że był czyściutki, aż mi w sumie szkoda się zrobiło, że dałem się podpuścić... Zostało mi do przeglądu wg wskazań 6500km, to opłaca się go zalewać czymś droższym, czy wystarczy ten Castrol lub Platynka? Auto i tak będę chciał sprzedać po leasingu, którego zostało bodajże 16 miesięcy...
jest de facto kilka szkół, pomimo ASO, robić przegląd co 15kkm, albo robić wg wskazań licznika... w moim poprzednim aucie (Opel Astra H 1.7 cdti), robiłem wg wskazań licznika i nic złego sie nie działo, a zawsze wychodziło niecałe 30kkm.Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Komentarz
-
-
Oszukali Cię :!: :!: :!: I zapewne pokazali inny olej :idea: :idea: :idea: Spójrz na Castrola po 7tkm. (zmieniałem osobiście) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=2475Zamieszczone przez liveact20kkm zrobiłem na oleju z ASO (Castrol), zlewając go, widziałem, że był czyściutkiJaki drogi olej masz na myśli :?: A tu "platynka" może okazać się lepsza od oleju serwisowego Ca...ola :?:Zamieszczone przez liveactopłaca się go zalewać czymś droższym, czy wystarczy ten Castrol lub Platynka
liveact, Zauważ (na wielu postach) w tym temacie, że przeważająca liczba użytkowników TSI wymienia olej w trybie stałym QG2 i to z normą 502.00 jak i 504.00 :!: A dlaczego :?: :?: :?: O tym jest mowa w tym temacie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0Zamieszczone przez liveactAuto i tak będę chciał sprzedać po leasingu, którego zostało bodajże 16 miesięcy...
Twoje auto Twój wybór
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Jak bedą takie jaja jak obecnie że raz olej z A3/B4 może być z C3 a innym razem nie albo z 502.00 to z nowu z czymś iinym nie to większość producentów będzie mieć to w du...pie.Zamieszczone przez greg505Millers XF longlife 5w30 (504) obecnie widnieje na tej liscie czy nie? Pytam bo co jakis czas znika z tej listy
Jak ktoś pisze spełnia spokojnie można lać
Lepiej na alkoholu niż na kilkunastu % bio nie wiadomo czego :idea:Zamieszczone przez mmorTe nowe normy VAG to glownie dla Ameryki Poludniowej dla samochodow jezdzacych na alkoholu.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Kiedyś obiecałem fotki Mobil1 0W40 po przebiegu 3 tys km i trasie PL-Włochy-PL ... ale "mi się kabelek od telefona zgubiło" ...
ops: więc umieszczam je teraz.
Ubytków po tym przebiegu nie widać, kolor złoto- żółty nadal. Po tygodniu stania odpaliłem wczoraj silnik, "poklepotał lekko zaworkami" przez 10 sekund i ucichł. Dziś odpalił cichutko.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Kolor na 3k OK, Mobil 1 w porównaniu do innych oliw zawsze był bardziej gęsty i faktycznie lubi " przyklepać " na zimnym lub bo długim postoju. Nawet na ESP 5W30 tak mobil ma.Zamieszczone przez PAOLO ESCOKiedyś obiecałem fotki Mobil1 0W40 po przebiegu 3 tys km i trasie PL-Włochy-PL ... ale "mi się kabelek od telefona zgubiło" ...
ops: więc umieszczam je teraz.
Ubytków po tym przebiegu nie widać, kolor złoto- żółty nadal. Po tygodniu stania odpaliłem wczoraj silnik, "poklepotał lekko zaworkami" przez 10 sekund i ucichł. Dziś odpalił cichutko.
Ja u siebie w tygodniu zalałem puchę 300ml LM MoS2 na zimę i nie patrzę na bagnet póki kontrola oleju się nie zaświeci
Komentarz
-
-
Ja jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.czarna perła
Komentarz
-
-
Ja to mam obecnie zalane M X-Max 0W40 i spokojnie polecam, dobry olej ale bez szału, tez mi ubywa 100ml/1kkm, następna wymiana - LM 0W40 lub 5W40Zamieszczone przez slawciolJa jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.
Komentarz
-
-
hehe zapomniałem dodać, że ja też dolałem dwusiarczek molibdenu - MoS2 ale tylko 1/2 opakowania - ta mieszanka nawet daje radę i co ciekawe przy normalnej jeździe na odcinku 1200 km do Włoch miałem spalanie o +-0,2L niższe niż na innym oleju bez tego dodatku. MOS2 dodałem głównie z myślą o ochronie silnika przy jego obciążeniu. No i cena MOS2 jest "atrakcyjna" w porównaniu z innymi dodatkami, zapewne to też wynik tego że MOS2 jest od dawna znanym dodatkiem a nawet już lekko "przestarzałym" w porównaniu z dwusiarczkiem wolframu -WS2 ale rzadko który użytkownik tak pierwszy raz da radę powiedzieć, który dodatek miałby ewentualnie zalany...Zamieszczone przez sw29lzalałem puchę 300ml LM MoS2
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPORÓWNANIE MoS2 i WS2
Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.
Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.
Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.
WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
skoro dobry to dlaczego zmienisz na LM?Zamieszczone przez sw29lJa to mam obecnie zalane M X-Max 0W40 i spokojnie polecam, dobry olej ale bez szału, tez mi ubywa 100ml/1kkm, następna wymiana - LM 0W40 lub 5W40Zamieszczone przez slawciolJa jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.czarna perła
Komentarz
-
-
hmmm, czyli MoS2 dla normalnego/ lekko wytężonego użytkowania a WS2 dla "ciężkiej nogi i upalania " - ciekawa alternatywa do zalania oliwy PAO na lato/zima 5w40 + WS2.Zamieszczone przez PAOLO ESCOhehe zapomniałem dodać, że ja też dolałem dwusiarczek molibdenu - MoS2 ale tylko 1/2 opakowania - ta mieszanka nawet daje radę i co ciekawe przy normalnej jeździe na odcinku 1200 km do Włoch miałem spalanie o +-0,2L niższe niż na innym oleju bez tego dodatku. MOS2 dodałem głównie z myślą o ochronie silnika przy jego obciążeniu. No i cena MOS2 jest "atrakcyjna" w porównaniu z innymi dodatkami, zapewne to też wynik tego że MOS2 jest od dawna znanym dodatkiem a nawet już lekko "przestarzałym" w porównaniu z dwusiarczkiem wolframu -WS2 ale rzadko który użytkownik tak pierwszy raz da radę powiedzieć, który dodatek miałby ewentualnie zalany...Zamieszczone przez sw29lzalałem puchę 300ml LM MoS2
Zamieszczone przez PAOLO ESCOORÓWNANIE MoS2 i WS2
Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.
Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.
Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.
WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.
Jak tylko będę miał okazje to przetestuję WS2 + 5W40 - chyba,że cena będzie zaporowa za WS2
[ Dodano: Sob 18 Paź, 14 18:15 ]
Tylko z ciekawości i experymentowania, aby mieć porównanie do jakości innych olejów.Zamieszczone przez slawciolskoro dobry to dlaczego zmienisz na LM?Zamieszczone przez sw29lJa to mam obecnie zalane M X-Max 0W40 i spokojnie polecam, dobry olej ale bez szału, tez mi ubywa 100ml/1kkm, następna wymiana - LM 0W40 lub 5W40Zamieszczone przez slawciolJa jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.
Na dzień dzisiejszy między, Mobil 1 , Motul , Castrol, Shell i Valvoline - Valvoline nr1.
Komentarz
-
-
62 zł czyli 2 x tyle co MoS2 http://allegro.pl/archoil-ar9200-125...638934247.htmlZamieszczone przez sw29lchyba,że cena będzie zaporowa za WS2
Co do stosowania tego typu dodatków to ja zalałem MoS2 na trasę do Włoch z ciekawości ale normalnie wolę mieć dobrej jakości świeży olej w silniku.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOhehe zapomniałem dodać, że ja też dolałem dwusiarczek molibdenu - MoS2 ale tylko 1/2 opakowania - ta mieszanka nawet daje radę i co ciekawe przy normalnej jeździe na odcinku 1200 km do Włoch miałem spalanie o +-0,2L niższe niż na innym oleju bez tego dodatku. MOS2 dodałem głównie z myślą o ochronie silnika przy jego obciążeniu. No i cena MOS2 jest "atrakcyjna" w porównaniu z innymi dodatkami, zapewne to też wynik tego że MOS2 jest od dawna znanym dodatkiem a nawet już lekko "przestarzałym" w porównaniu z dwusiarczkiem wolframu -WS2 ale rzadko który użytkownik tak pierwszy raz da radę powiedzieć, który dodatek miałby ewentualnie zalany...Zamieszczone przez sw29lzalałem puchę 300ml LM MoS2
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPORÓWNANIE MoS2 i WS2
Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.
Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.
Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.
WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.
Jak miałem Quazara 0w30 w Octavii wlałem również AR9100 czyli nanoborany.
Nic nie potrafię o nim powiedzieć.
Większość butelki poszła do jednak do skrzyni i jest rewelacyjnie, ale nie wiem czego to bardziej zasługa Fuchsa 75W czy AR9100.
Następny "nanoboran" poleci do wspomagania i do oleju.
ps. Dobry olej. . Nawet latem :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Fuchs w skrzyniach biegu daje radę, ja mam 75W80 http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html i jest OK.Zamieszczone przez pedrosnie wiem czego to bardziej zasługa Fuchsa 75W czy AR9100.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Cena nie jest straszna za WS2 - ja też z ciekawosci " na zimę" , muszę się sam przekonać co to jest warte i czy faktycznie te wszytkie " achy i ochy " są prawdziwe na jego temat. Prosta sprawa,że żaden dodatek nie ma cudownego działania gdy nie ma dobrego oleju.Zamieszczone przez PAOLO ESCO62 zł czyli 2 x tyle co MoS2 http://allegro.pl/archoil-ar9200-125...638934247.htmlZamieszczone przez sw29lchyba,że cena będzie zaporowa za WS2
Co do stosowania tego typu dodatków to ja zalałem MoS2 na trasę do Włoch z ciekawości ale normalnie wolę mieć dobrej jakości świeży olej w silniku.
Komentarz
-

Komentarz