Ja nigdy nie polecałbym bym eko 5W-30, lecz full saps 0W-30 będzie dużo lepszym rozwiązaniem niż jakikolwiek .W-50 lub .W-60. Kanały olejowe, dysze natrysku na denka tłoka, kanał olejowy turbiny, zawór bypass, jest skonstruowany na .W-30. Jak najbardziej 0W-40 można używać, ale wyżej to przesada. U mnie zawsze 2-3 mm ponad max, na bagnecie.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
mirek_p11, obserwuj regularnie, bo jestem ciekawy czy ze wzrostem przebiegu nie będzie rosła ilość przepalanego oleju. U mnie tak jest i jestem prawie pewny, że powodem tego jest rozrzedzenie oleju przez paliwo. Kilkaset km po wymianie, olej na bagnecie pachnie... olejem :lol: a po 2-3 tyś km czuć już wyraźnie nutkę benzynki w oleju.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, też się nad tym zastanawiałem, bo zawsze pierwsze 2000 km silnik ma małe pragnienie. Mam jednak nadzieję, że spalanie utrzyma się na tym poziomie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11Zamieszczone przez Sebastian_M26jest skonstruowany na .W-30
obecnie zalałem Neste 5W50 i jak na razie spalanie oleju spadło. Zrobiłem już 1000 km ( silnika nie oszczędzałem) i spalanie wynosi 0.2l/1000 km. Zobaczę jak będzie po 2000 km i dam znać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505Ktos ma aktualna liste olejow akceptowanych przez vw?
Millers XF longlife 5w30 (504) obecnie widnieje na tej liscie czy nie? Pytam bo co jakis czas znika z tej listy
[ Dodano: Sob 18 Paź, 14 12:16 ]
Zamieszczone przez mirek_p11kowal 2002, też się nad tym zastanawiałem, bo zawsze pierwsze 2000 km silnik ma małe pragnienie. Mam jednak nadzieję, że spalanie utrzyma się na tym poziomie.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...-silnika/ybhr5
.... nie ma za co :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
ja mam taki mały dylemacik, w zeszłym roku miałem przegląd przy przebiegu 28950km, kilka osób radziło mi, aby zmienić olej po 15kkm, mimo wszystko... zmieniłem przy 49kkm, czyli 20kkm zrobiłem na oleju z ASO (Castrol), zlewając go, widziałem, że był czyściutki, aż mi w sumie szkoda się zrobiło, że dałem się podpuścić... Zostało mi do przeglądu wg wskazań 6500km, to opłaca się go zalewać czymś droższym, czy wystarczy ten Castrol lub Platynka? Auto i tak będę chciał sprzedać po leasingu, którego zostało bodajże 16 miesięcy...
jest de facto kilka szkół, pomimo ASO, robić przegląd co 15kkm, albo robić wg wskazań licznika... w moim poprzednim aucie (Opel Astra H 1.7 cdti), robiłem wg wskazań licznika i nic złego sie nie działo, a zawsze wychodziło niecałe 30kkm.Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez liveact20kkm zrobiłem na oleju z ASO (Castrol), zlewając go, widziałem, że był czyściutkiZamieszczone przez liveactopłaca się go zalewać czymś droższym, czy wystarczy ten Castrol lub Platynka
Zamieszczone przez liveactAuto i tak będę chciał sprzedać po leasingu, którego zostało bodajże 16 miesięcy...
Twoje auto Twój wybórO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505Millers XF longlife 5w30 (504) obecnie widnieje na tej liscie czy nie? Pytam bo co jakis czas znika z tej listy
Jak ktoś pisze spełnia spokojnie można lać
Zamieszczone przez mmorTe nowe normy VAG to glownie dla Ameryki Poludniowej dla samochodow jezdzacych na alkoholu.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Kiedyś obiecałem fotki Mobil1 0W40 po przebiegu 3 tys km i trasie PL-Włochy-PL ... ale "mi się kabelek od telefona zgubiło" ... ops: więc umieszczam je teraz.
Ubytków po tym przebiegu nie widać, kolor złoto- żółty nadal. Po tygodniu stania odpaliłem wczoraj silnik, "poklepotał lekko zaworkami" przez 10 sekund i ucichł. Dziś odpalił cichutko.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOKiedyś obiecałem fotki Mobil1 0W40 po przebiegu 3 tys km i trasie PL-Włochy-PL ... ale "mi się kabelek od telefona zgubiło" ... ops: więc umieszczam je teraz.
Ubytków po tym przebiegu nie widać, kolor złoto- żółty nadal. Po tygodniu stania odpaliłem wczoraj silnik, "poklepotał lekko zaworkami" przez 10 sekund i ucichł. Dziś odpalił cichutko.
Ja u siebie w tygodniu zalałem puchę 300ml LM MoS2 na zimę i nie patrzę na bagnet póki kontrola oleju się nie zaświeci
Komentarz
-
-
Ja jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.czarna perła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawciolJa jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lzalałem puchę 300ml LM MoS2
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPORÓWNANIE MoS2 i WS2
Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.
Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.
Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.
WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lZamieszczone przez slawciolJa jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.czarna perła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez sw29lzalałem puchę 300ml LM MoS2
Zamieszczone przez PAOLO ESCOORÓWNANIE MoS2 i WS2
Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.
Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.
Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.
WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.
Jak tylko będę miał okazje to przetestuję WS2 + 5W40 - chyba,że cena będzie zaporowa za WS2
[ Dodano: Sob 18 Paź, 14 18:15 ]
Zamieszczone przez slawciolZamieszczone przez sw29lZamieszczone przez slawciolJa jednak skusze się na Motula X-Max 0W-40. Nie wiem czy to dobry wybór, ale jak czytam watki to chyba tak. Dzisiaj dolałem 300ml oleju po 1kkm. Castrol 5w30. przejechane na nim 6kkm po wymianie i do tej pory nie brał mi oleju w takiej ilości, do tej pory 100ml na 5kkm ostatnie 1kkm 300ml. Nalatane 95kkm.
Na dzień dzisiejszy między, Mobil 1 , Motul , Castrol, Shell i Valvoline - Valvoline nr1.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lchyba,że cena będzie zaporowa za WS2
Co do stosowania tego typu dodatków to ja zalałem MoS2 na trasę do Włoch z ciekawości ale normalnie wolę mieć dobrej jakości świeży olej w silniku.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez sw29lzalałem puchę 300ml LM MoS2
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPORÓWNANIE MoS2 i WS2
Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.
Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.
Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.
WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.
Jak miałem Quazara 0w30 w Octavii wlałem również AR9100 czyli nanoborany.
Nic nie potrafię o nim powiedzieć.
Większość butelki poszła do jednak do skrzyni i jest rewelacyjnie, ale nie wiem czego to bardziej zasługa Fuchsa 75W czy AR9100.
Następny "nanoboran" poleci do wspomagania i do oleju.
ps. Dobry olej. . Nawet latem :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosnie wiem czego to bardziej zasługa Fuchsa 75W czy AR9100.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez sw29lchyba,że cena będzie zaporowa za WS2
Co do stosowania tego typu dodatków to ja zalałem MoS2 na trasę do Włoch z ciekawości ale normalnie wolę mieć dobrej jakości świeży olej w silniku.
Komentarz
-
Komentarz