Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dokładnie taki olej jeździ tymczasem w bagażniku i będzie zalany w Imprezie po serwisie 12go listopadaZamieszczone przez PAOLO ESCODo Subaru możesz śmiało zalewać Motula 8100 X-max 0W-40
Jako, że musiałem zmienić oliwę w Octavii na już bo szykuje mi się dużo jeżdżenia a mam ostatnio kłopot z czasem i udało mi się dosłownie wcisnąć na wymianę, chwilowo zdecydowałem się na Mobil New Life 0W40
konkon soryy, że tym razem nie od Ciebie :?
Komentarz
-
-
:P to daj potem info na forum jak się silnik na nim sprawuje.Zamieszczone przez hotraintaki olej jeździ tymczasem w bagażniku i będzie zalany w Imprezie po serwisie
ale do Subaru czy do Octavki? I jak się się sprawuje w silniku w porównaniu z innym olejami, które miałeś?Zamieszczone przez hotrainzdecydowałem się na Mobil New Life 0W40
a co na to instrukcja ? Zaglądałeś do niej? Ma byś odpowiednia specyfikacja VW. Dopuszczalna jest specyfikacja VW 502.00 oraz 504.00 (dwie najłatwiej dostępne). SAE od 0W30, 0W40, 5W30, 5W40 po 5W50...o 10W/x nie wspomnę. Wg zaleceń powinieneś mieć 5W30 ze specyfikacją VW 504.00. Ale do CGGA (przecież mam taki sam silnik) śmiało wlewaj 0W30, 0W40 - optymalny, max SAE 5W30 w wyższe "lepkości" się nie pchaj.Zamieszczone przez dimpasJakie są zalecane lepkości oleju do silnika 1.4 CGGA z 2012 roku? Czy jest potrzeba stosowania w nim olejów typu ACEA C3, czy nie ma takich ograniczeńZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Hotrain a w bagazniku masz X-max-a Mid Saps czy Full?Zamieszczone przez hotrainDokładnie taki olej jeździ tymczasem w bagażniku i będzie zalany w Imprezie po serwisie 12go listopadaZamieszczone przez PAOLO ESCODo Subaru możesz śmiało zalewać Motula 8100 X-max 0W-40
Jako, że musiałem zmienić oliwę w Octavii na już bo szykuje mi się dużo jeżdżenia a mam ostatnio kłopot z czasem i udało mi się dosłownie wcisnąć na wymianę, chwilowo zdecydowałem się na Mobil New Life 0W40
konkon soryy, że tym razem nie od Ciebie :?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
zajrzyj na stronę 193 tego wątku, masz tam zestawienie olejów o SAE 0W40 - wybierz odpowiedni, każdy z nich znajdziesz na allegro i u naszych forumowych sprzedawców.Zamieszczone przez dimpasKtóry 0w-30 byś polecił
Co do 0W30 to:
- LazerWay V 0W30
- Fuchs Supersyn 0W30
- Motul X-Lite 0W30
- ELF EXCELLIUM FULL TECH 0W30 = TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 0W-30
- Ravenol SSO 0W30
- Valvoline SynPower 0W-30
- LIQUI MOLY SYNTHOIL LONGTIME 0W30 (jest już dostępny w PL)
- NESTE CITY PRO A5/B5 0W30 (dobry olej ale nie posiada specyfikacji VW).
Wybór nalezy do Ciebie - wg. uznania.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Chyba na nieszczęście :P. Masz Mid-SapsaZamieszczone przez hotrainna szczęście tego w starej formule
. Ja tam wole Full.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
A co powiesz o zalaniu go do starego AGRa na zimę? Jeździ już w bagażniku i czeka na zmianę, ale mam tą starą wersję jeszcze bez normy 505 00.Zamieszczone przez PAOLO ESCOmożesz śmiało zalewać Motula 8100 X-max 0W-40
BTW. Wczoraj byłem z kuzynem na oględzinach autka i zakupił Subaru Imprezę 2.0 150KM
107 tyś. km przebiegu, do tej pory jeździła na Castrolu 5w30, a teraz co mu doradzić? Lepiej 5W30, czy na zimę wlać 0W40, a może 0W30 jakieś?
Komentarz
-
-
ten X-Max 0W40 w "poprzedniej wersji" http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/31152/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1303768781 ma WSS M2C 937 A- czyli jest to olej zalecany do wysilonych silników turbodoładowanych, wymagających oleju o wysokiej lepkości HTHS (> 3.5 mPa.s). Wyprodukowany w technologii "Mid SAPS" ( nie mylimy z innymi specyfikacjami Forda, które mają obniżoną lepkoścć wysokotemperaturową HTHS). Do AGR wystaczy tobie specyfikacja VW 505.00 więc ten Motul zapewne ją spełnia, zresztą widać, że nowy X-Max http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1378731879 ma już VW 505.00 i niczego więcej do szczęścia dla silnika AGR nie trzeba.Zamieszczone przez parasiteco powiesz o zalaniu go do starego AGRa na zimę?
pogratulować :PZamieszczone przez parasitezakupił Subaru Imprezę 2.0 150KM 107 tyś. km przebiegu, do tej pory jeździła na Castrolu 5w30, a teraz co mu doradzić?
Czytaliście wątek http://www.forum.subaru.pl/index.php...age__st__10725 z tego co wiem to u kolegi AdaSch z forum Subaru ten Motul się sprawdza. Jak kuzyn kupi "nowego" Motula z ACEA A3/B3; API SN i wysokim TBN oraz HTHS - nie powinno być problemów, dodatkowo Motul powinien mu domyć pozostałości po poprzednim oleju , jeżeli takowe będą. Ja bym zapewne też do tago silnika zalał coś z 0W40, czy Motula? - możliwe, ew może coś innego :roll:
ps. o oleju do diesla ...piszemy w wątku "olej do TDI" ;
- zapytanie o olej do subaru najlepiej skierować na w/w wątek Subaru, gdzie możecie liczyć na konkretne odpowiedzi kolegów ... PW.
--------------------------------------------
konkon - dzięki za sprostowanie :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
kij w mrowisko...Zamieszczone przez Hołowczyc20Pany mam takie pytanko czysto hipotetyczne czy jest na rynku jakaś oliwa 0W30 ACEA C3 :?: Jeśli jest to jaka :P
Castrol EDGE ist unser leistungsfähigstes Motorenöl. Dieses fortschrittliche vollsynthetische Öl bildet einen Schutzfilm zwischen den Motorteilen.
:diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
nie kij tylko "kit" ... :boxZamieszczone przez pedroskij w mrowisko...
podbijam - Mobil 1™ ESP 0W-30 http://www.mobil.com/UK-English/Lube...ESP_0W-30.aspx Eneos Premium Ultra 0W30 http://www.eneosoil.pl/PDF/PDS_ENEOS...ra_0W30_PL.pdfPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
olej ma chronić w zakresie roboczej temperatury. tutaj jest dowód jak sie zachowuja dodatki i SAPS a w przypadku castrola wychodzi droga na skróty.Zamieszczone przez leonnA po podgrzaniu do 400°C przez 1godz też Ci sie podoba :?: Jedna z najlepszych fotek z ruskiego testuZamieszczone przez Hołowczyc20No i gitara :mikolaj oto mi chodziło i swoją drogą ten castrol wygląda całkiem dobrze pod względem parametrów.
»
ps. nie lubie castrola.
Komentarz
-
-
Podaję za laboratorium VW - badania przeprawadzono i zebrano dane - 17.04.2012r.
System homologacji dla oleju silnikowy VW:
- jest otwarty na dla każdych standardów oleju silnikowego i wszystkie procedury testowe są publiczne;
- dopuszczenia są możliwe dla wszystkich olejów bez zróżnicowania na odmienne procesy produkcji
- ważność homologacji oleju silnikowego jest ograniczona do max 3 lat (liczona od momentu zatwierdzenia)
- ważność danych z badań jest ograniczona do 5 lat
- testy są przyjmowane tylko od niezależnego laboratorium
- pismo urzędowe dotyczące zatwierdzenia zostanie wydane dopiero po procesie zatwierdzania.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
dlaczego LL jest gorszyZamieszczone przez PAOLO ESCOjak widać. To już tyle razy było pisane w tym wątku, ze chyba każdy powinien wiedzieć.Zamieszczone przez TippoCzyli przez rok /15 tysi nie dzieje sie wiele
Jak ktoś ma ochotę na zmiany LL to proszę bardzo...
primo musi miec baze odporna na degradacje czasowa. zostaje na polu bitwy HC ew Cos syntetycznego ale nie estry.
secundo oleje powstały z mysla o ochronie i smarowaniu hydrokinetycznym. biada jesli wystapi tarcie metal metal.
i trzecia teoria musi miec mid lub low saps i przede wszystkim zero polimerow modulujacych lepkosc przy wysokich temperaturach. musi to byc woda by bylo to kompatybilne z filtrami oleju bo 30 kkm to mega szmat czasu . jak filtr sie zasyfi spalonymi dodatkami sludgeowymi to mamy bypassa na filtrze a potem kanaly olejowe nie wiadomo czemu nie transportuja oleju.
moral. oleje wymyślili menagerowie flot i marketingowcy ubrali to w tfu ekologie i eoonomie. bo lepiej zrobic 5 przegladow po 700 niz 10 po 650.
wyjatkiem sa moim zdaniem oleje do pompowtryskow LL. tutaj sa dopakowane bezwzglednie ale kto normalny popmowtryski katuje ll i placi podwojnie za öl?
[ Dodano: Sob 02 Lis, 13 21:56 ]
dodam ze mozna przymknac oko na na 16500 km na x lite i interwal zrobiony w 7 miesiecy niz napawac ignoracnja motoryzacyjna i chodowac maslo pod korkiem robiac po 3 km od znego startu bo tutaj zabijemy kazdy olej i 7000 km juz slabo widze zwlaszcza od zimy do zimy.
[ Dodano: Sob 02 Lis, 13 21:56 ]
dodam ze mozna przymknac oko na na 16500 km na x lite i interwal zrobiony w 7 miesiecy niz napawac ignoracnja motoryzacyjna i chodowac maslo pod korkiem robiac po 3 km od znego startu bo tutaj zabijemy kazdy olej i 7000 km juz slabo widze zwlaszcza od zimy do zimy.
Komentarz
-
Komentarz