Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zak14
    Rider
    • 2011
    • 605
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Baumusterprüfung
    Zwłaszcza to, bo to tajne przez poufne przez długi czas było.
    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

    Komentarz

    • Ayu
      RS
      • 2009
      • 4154

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Do Subaru możesz śmiało zalewać Motula 8100 X-max 0W-40
      Dokładnie taki olej jeździ tymczasem w bagażniku i będzie zalany w Imprezie po serwisie 12go listopada

      Jako, że musiałem zmienić oliwę w Octavii na już bo szykuje mi się dużo jeżdżenia a mam ostatnio kłopot z czasem i udało mi się dosłownie wcisnąć na wymianę, chwilowo zdecydowałem się na Mobil New Life 0W40

      konkon soryy, że tym razem nie od Ciebie :?

      Komentarz

      • dimpas
        Drive
        • 2013
        • 56
        • Octavia III combi (5E5)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        Panowie,

        Jakie są zalecane lepkości oleju do silnika 1.4 CGGA z 2012 roku? Czy jest potrzeba stosowania w nim olejów typu ACEA C3, czy nie ma takich ograniczeń?

        Pozdrawaim

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez hotrain
          taki olej jeździ tymczasem w bagażniku i będzie zalany w Imprezie po serwisie
          :P to daj potem info na forum jak się silnik na nim sprawuje.

          Zamieszczone przez hotrain
          zdecydowałem się na Mobil New Life 0W40
          ale do Subaru czy do Octavki? I jak się się sprawuje w silniku w porównaniu z innym olejami, które miałeś?

          Zamieszczone przez dimpas
          Jakie są zalecane lepkości oleju do silnika 1.4 CGGA z 2012 roku? Czy jest potrzeba stosowania w nim olejów typu ACEA C3, czy nie ma takich ograniczeń
          a co na to instrukcja ? Zaglądałeś do niej? Ma byś odpowiednia specyfikacja VW. Dopuszczalna jest specyfikacja VW 502.00 oraz 504.00 (dwie najłatwiej dostępne). SAE od 0W30, 0W40, 5W30, 5W40 po 5W50...o 10W/x nie wspomnę. Wg zaleceń powinieneś mieć 5W30 ze specyfikacją VW 504.00. Ale do CGGA (przecież mam taki sam silnik) śmiało wlewaj 0W30, 0W40 - optymalny, max SAE 5W30 w wyższe "lepkości" się nie pchaj.
          Załączone pliki
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Ayu
            RS
            • 2009
            • 4154

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            ale do Subaru czy do Octavki?
            do Octavii. Wczoraj jedynie naście kilometrów, ciężko coś napisać. Jak wrócę 8-go z kilku tras napiszę co słychać :wink:

            Komentarz

            • dimpas
              Drive
              • 2013
              • 56
              • Octavia III combi (5E5)
              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

              Dzięki PAOLO.
              Który 0w-30 byś polecił, bo wiem że już kilka z nich przetestowałeś.
              Ja nie miałem dotychczas z nimi żadnego doświadczenia.

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez hotrain
                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Do Subaru możesz śmiało zalewać Motula 8100 X-max 0W-40
                Dokładnie taki olej jeździ tymczasem w bagażniku i będzie zalany w Imprezie po serwisie 12go listopada

                Jako, że musiałem zmienić oliwę w Octavii na już bo szykuje mi się dużo jeżdżenia a mam ostatnio kłopot z czasem i udało mi się dosłownie wcisnąć na wymianę, chwilowo zdecydowałem się na Mobil New Life 0W40

                konkon soryy, że tym razem nie od Ciebie :?
                Hotrain a w bagazniku masz X-max-a Mid Saps czy Full?
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • Ayu
                  RS
                  • 2009
                  • 4154

                  rOBERTO795, na szczęście tego w starej formule :wink:

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez dimpas
                    Który 0w-30 byś polecił
                    zajrzyj na stronę 193 tego wątku, masz tam zestawienie olejów o SAE 0W40 - wybierz odpowiedni, każdy z nich znajdziesz na allegro i u naszych forumowych sprzedawców.
                    Co do 0W30 to:
                    - LazerWay V 0W30
                    - Fuchs Supersyn 0W30
                    - Motul X-Lite 0W30
                    - ELF EXCELLIUM FULL TECH 0W30 = TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 0W-30
                    - Ravenol SSO 0W30
                    - Valvoline SynPower 0W-30
                    - LIQUI MOLY SYNTHOIL LONGTIME 0W30 (jest już dostępny w PL)
                    - NESTE CITY PRO A5/B5 0W30 (dobry olej ale nie posiada specyfikacji VW).

                    Wybór nalezy do Ciebie - wg. uznania.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Zamieszczone przez hotrain
                      na szczęście tego w starej formule
                      Chyba na nieszczęście :P. Masz Mid-Sapsa . Ja tam wole Full.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • parasite
                        L&K
                        • 2011
                        • 1368

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        możesz śmiało zalewać Motula 8100 X-max 0W-40
                        A co powiesz o zalaniu go do starego AGRa na zimę? Jeździ już w bagażniku i czeka na zmianę, ale mam tą starą wersję jeszcze bez normy 505 00.

                        BTW. Wczoraj byłem z kuzynem na oględzinach autka i zakupił Subaru Imprezę 2.0 150KM 107 tyś. km przebiegu, do tej pory jeździła na Castrolu 5w30, a teraz co mu doradzić? Lepiej 5W30, czy na zimę wlać 0W40, a może 0W30 jakieś?
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez parasite
                          co powiesz o zalaniu go do starego AGRa na zimę?
                          ten X-Max 0W40 w "poprzedniej wersji" http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/31152/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1303768781 ma WSS M2C 937 A- czyli jest to olej zalecany do wysilonych silników turbodoładowanych, wymagających oleju o wysokiej lepkości HTHS (> 3.5 mPa.s). Wyprodukowany w technologii "Mid SAPS" ( nie mylimy z innymi specyfikacjami Forda, które mają obniżoną lepkoścć wysokotemperaturową HTHS). Do AGR wystaczy tobie specyfikacja VW 505.00 więc ten Motul zapewne ją spełnia, zresztą widać, że nowy X-Max http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1378731879 ma już VW 505.00 i niczego więcej do szczęścia dla silnika AGR nie trzeba.

                          Zamieszczone przez parasite
                          zakupił Subaru Imprezę 2.0 150KM 107 tyś. km przebiegu, do tej pory jeździła na Castrolu 5w30, a teraz co mu doradzić?
                          pogratulować :P
                          Czytaliście wątek http://www.forum.subaru.pl/index.php...age__st__10725 z tego co wiem to u kolegi AdaSch z forum Subaru ten Motul się sprawdza. Jak kuzyn kupi "nowego" Motula z ACEA A3/B3; API SN i wysokim TBN oraz HTHS - nie powinno być problemów, dodatkowo Motul powinien mu domyć pozostałości po poprzednim oleju , jeżeli takowe będą. Ja bym zapewne też do tago silnika zalał coś z 0W40, czy Motula? - możliwe, ew może coś innego :roll:

                          ps. o oleju do diesla ...piszemy w wątku "olej do TDI" ;
                          - zapytanie o olej do subaru najlepiej skierować na w/w wątek Subaru, gdzie możecie liczyć na konkretne odpowiedzi kolegów ... PW.
                          --------------------------------------------
                          konkon - dzięki za sprostowanie :wink:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Hołowczyc20
                            Drive
                            • 2013
                            • 67

                            Pany mam takie pytanko czysto hipotetyczne czy jest na rynku jakaś oliwa 0W30 ACEA C3 :?: Jeśli jest to jaka :P

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez Hołowczyc20
                              Pany mam takie pytanko czysto hipotetyczne czy jest na rynku jakaś oliwa 0W30 ACEA C3 :?: Jeśli jest to jaka :P
                              kij w mrowisko...


                              :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez pedros
                                kij w mrowisko...
                                nie kij tylko "kit" ... :box

                                podbijam - Mobil 1™ ESP 0W-30 http://www.mobil.com/UK-English/Lube...ESP_0W-30.aspx Eneos Premium Ultra 0W30 http://www.eneosoil.pl/PDF/PDS_ENEOS...ra_0W30_PL.pdf
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Hołowczyc20
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 67

                                  No i gitara :mikolaj oto mi chodziło i swoją drogą ten castrol wygląda całkiem dobrze pod względem parametrów. castrol

                                  Komentarz

                                  • leonn
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2726
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez Hołowczyc20
                                    No i gitara :mikolaj oto mi chodziło i swoją drogą ten castrol wygląda całkiem dobrze pod względem parametrów.
                                    A po podgrzaniu do 400°C przez 1godz też Ci sie podoba :?: Jedna z najlepszych fotek z ruskiego testu »
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz

                                    • Hołowczyc20
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 67

                                      Po podgrzaniu do tych 400°C wygląda mało ciekawie :P

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez leonn
                                        Zamieszczone przez Hołowczyc20
                                        No i gitara :mikolaj oto mi chodziło i swoją drogą ten castrol wygląda całkiem dobrze pod względem parametrów.
                                        A po podgrzaniu do 400°C przez 1godz też Ci sie podoba :?: Jedna z najlepszych fotek z ruskiego testu »
                                        olej ma chronić w zakresie roboczej temperatury. tutaj jest dowód jak sie zachowuja dodatki i SAPS a w przypadku castrola wychodzi droga na skróty.
                                        ps. nie lubie castrola.

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Tak dla porównania jak znosi taki test, tekie temperatury Full syntetyk 0W30 8)

                                          Można spokojnie przypuszczać, że LazerWay V 0W30 też będzie wyglądał tak samo jak LM po takim teście :wink:
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • Ayu
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 4154

                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            Zamieszczone przez hotrain
                                            na szczęście tego w starej formule
                                            Chyba na nieszczęście :P. Masz Mid-Sapsa . Ja tam wole Full.
                                            Starsza specyfikacja sprawdzona w 2.5 T Subaru. Nie zaszkodzi :wink:

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Podaję za laboratorium VW - badania przeprawadzono i zebrano dane - 17.04.2012r.


                                              System homologacji dla oleju silnikowy VW:
                                              - jest otwarty na dla każdych standardów oleju silnikowego i wszystkie procedury testowe są publiczne;
                                              - dopuszczenia są możliwe dla wszystkich olejów bez zróżnicowania na odmienne procesy produkcji
                                              - ważność homologacji oleju silnikowego jest ograniczona do max 3 lat (liczona od momentu zatwierdzenia)
                                              - ważność danych z badań jest ograniczona do 5 lat
                                              - testy są przyjmowane tylko od niezależnego laboratorium
                                              - pismo urzędowe dotyczące zatwierdzenia zostanie wydane dopiero po procesie zatwierdzania.
                                              Załączone pliki
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                daję za laboratorium VW - badania przeprawadzono i zebrano dane - 17.04.2012r.
                                                Czyli przez rok /15 tysi nie dzieje sie wiele

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Tippo
                                                  Czyli przez rok /15 tysi nie dzieje sie wiele
                                                  jak widać. To już tyle razy było pisane w tym wątku, ze chyba każdy powinien wiedzieć.
                                                  Jak ktoś ma ochotę na zmiany LL to proszę bardzo...
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez Tippo
                                                    Czyli przez rok /15 tysi nie dzieje sie wiele
                                                    jak widać. To już tyle razy było pisane w tym wątku, ze chyba każdy powinien wiedzieć.
                                                    Jak ktoś ma ochotę na zmiany LL to proszę bardzo...
                                                    dlaczego LL jest gorszy

                                                    primo musi miec baze odporna na degradacje czasowa. zostaje na polu bitwy HC ew Cos syntetycznego ale nie estry.
                                                    secundo oleje powstały z mysla o ochronie i smarowaniu hydrokinetycznym. biada jesli wystapi tarcie metal metal.

                                                    i trzecia teoria musi miec mid lub low saps i przede wszystkim zero polimerow modulujacych lepkosc przy wysokich temperaturach. musi to byc woda by bylo to kompatybilne z filtrami oleju bo 30 kkm to mega szmat czasu . jak filtr sie zasyfi spalonymi dodatkami sludgeowymi to mamy bypassa na filtrze a potem kanaly olejowe nie wiadomo czemu nie transportuja oleju.

                                                    moral. oleje wymyślili menagerowie flot i marketingowcy ubrali to w tfu ekologie i eoonomie. bo lepiej zrobic 5 przegladow po 700 niz 10 po 650.

                                                    wyjatkiem sa moim zdaniem oleje do pompowtryskow LL. tutaj sa dopakowane bezwzglednie ale kto normalny popmowtryski katuje ll i placi podwojnie za öl?

                                                    [ Dodano: Sob 02 Lis, 13 21:56 ]
                                                    dodam ze mozna przymknac oko na na 16500 km na x lite i interwal zrobiony w 7 miesiecy niz napawac ignoracnja motoryzacyjna i chodowac maslo pod korkiem robiac po 3 km od znego startu bo tutaj zabijemy kazdy olej i 7000 km juz slabo widze zwlaszcza od zimy do zimy.

                                                    [ Dodano: Sob 02 Lis, 13 21:56 ]
                                                    dodam ze mozna przymknac oko na na 16500 km na x lite i interwal zrobiony w 7 miesiecy niz napawac ignoracnja motoryzacyjna i chodowac maslo pod korkiem robiac po 3 km od znego startu bo tutaj zabijemy kazdy olej i 7000 km juz slabo widze zwlaszcza od zimy do zimy.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...