Zamieszczone przez pedros
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
A skąd dane na tym wykresie ? Badali olej z pewnej puli jeżdżących aut, czy symulowali jakość starzenie / przebieg w warunkach laboratoryjnych ? I w jakim przypadku olej klasyfikowano jako zdegradowany ?Zamieszczone przez PAOLO ESCOPodaję za laboratorium VW - badania przeprawadzono i zebrano dane - 17.04.2012Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
opracowanie Dr. - Ing. Sven- Oliver Kossmehl, VOLKSWAGE AG dotyczące 4. cylindrowych silników diesla VWZamieszczone przez zak14A skąd dane na tym wykresie ?
- "all samples from Germany"... czyli wszystkie próbki przebadanego oleju pochodziły z Niemiec.Zamieszczone przez zak14Badali olej z pewnej puli jeżdżących aut
zak14 - takie dane o które pytasz nie są ujęte w tym opracowaniu :niewiem
Patrzyłeś na wątek olej do TDI - dodałem info, co obejmuje VW - RNT TEST 250h dla oleju o specyfikacji VW 505.01.
Mam też takie dane dla oleju 504.00/507.00 jak znajdę chwilę to dodam.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ppt i doc ale dotyczy innych zagdnień, niż te o które pytałeś
co o tym sądzisz? Test VW - 650h jest bardziej ciekawy, ładnie tam olej dostaje poZamieszczone przez PAOLO ESCOco obejmuje VW - TEST 250h dla oleju o specyfikacji VW 505.01.
VW - TEST 650h dla oleju o specyfikacji VW 504.00/507.00
Cykl badania obejmuje:
50h – w tym 10h praca na wolnych obrotach + 40h praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
20h - symulacja jazdy autostradowej
28h – praca silnika ze zmianą obciążeń
10h – symulacja „normalnej” jazdy
14h – symulacja START/STOP ( gaszenie i odpalanie silnika non stop)
28h – symulacja pracy silnika na max zimnym i max rozgrzanym oleju
+ 40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
10h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
+ 40h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
50h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
Podkreślone są dwa testy oznaczone jako + ... musiałem trochę posiedzieć, bo wyliczenia z lab. się po prosu nie zgadzały :x dla 650h testu ... brakowało 80h - ktoś zrobił błąd w obliczeniach (zestawiając dwie tabele dla testu 250h i 650h) i taki zapis umieszczony jest na necie...a sumując widać, że brakuje 80h które powinne być rozpisane na PZD - test wytrzymałości pierścieni i pracę silnika ze zmiennym obciążeniem.
VW - RNT TEST 250h dla oleju o specyfikacji VW 505.01 obejmuje:
10h - praca na wolnych obrotach
40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
50h - PZD czyli „krótki” test wytrzymałości pierścieni
40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
20h - symulacja jazdy autostradowej
28h – praca silnika ze zmianą obciążeń
10h – symulacja „normalnej” jazdy
14h – symulacja START/STOP ( gaszenie i odpalanie silnika non stop)
28h – symulacja pracy silnika na max zimnym i max rozgrzanym oleju
10h - PZD - test wytrzymałości pierścieni
250h
A teraz ciekawostka… w/w zestawienie to tak naprawdę II cykl badania /pracy oleju …. który jest poprzedzony pierwszy cyklem badania obejmującego:
10h - praca na wolnych obrotach
2h - praca silnika pod pełnym obciążeniemPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
za duży skrót myślowy zrobiłem - pisałem o komplecie trybu LL plus oleje które, w które ludzie bezkompromisowo wierzą....Zamieszczone przez PAOLO ESCOchyba ciut nie zrozumieliśmy się, tu nie idzie o sam olej ze specyfikacją VW 504.00 czyli LL ale o tryb wymiany/jazdy na oleju Long Life. Nie wieszam psów na oleju LL i jego nie skreślam - jedynie mam zastrzeżenia do wydłużonego trybu jazdy LL.Zamieszczone przez pedrosdlaczego LL jest gorszy
Komentarz
-
-
Oczywiście że możesz tak zrobić.Zamieszczone przez aronusA jak to się ma do aut z gazem. Ja rocznie na gazie robię jakieś 10 tys. i zastanawiam się czy przy zastosowaniu dobrego oleju np Liqui Moly nie wymienić oleju co 1,5 roku?
Tylko powstaje pytanie ile jest warte twoje auto?
I czy warto dla 50zł raz na rok robić takie oszczędności :roll:
Producent oleju nawet zaleca wymiane co 15tys/km lub raz w roku 8)
Ale Twoje zabawki, Twoja kasa, Ty decydujesz
Ps. Ja w drugim aucie z Lpg wymieniam Synthoila raz w roku :wink:
(szwedzi to zmieniaja nawet dwa razy do roku, bez znaczenia na przebieg, przed zima i po zimie)
Komentarz
-
-
I owszem - niby w warunkach symulowanych ostre baty wytrzymuje, a potem w realu (co widać na przykładzie mojego lubiącego od nowości łyknąć silnika), gdzieś między 6 a 9 kkm coś w testowanym w ten sposób oleju z VW 507 się "przełamuje" (pęka część polimerów ?, degraduje się baza ?) i niby trzyma lepkość, tbn, etc., ale zaczyna szybciej ginąćZamieszczone przez PAOLO ESCOco o tym sądzisz? Test VW - 650h jest bardziej ciekawy, ładnie tam olej dostaje po
Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
a w dodatku to sklep RobertaM z OCP więc masz pewny towar od sprawdzonego dostawcy. Oczywiście nie ma co przepłacać za Castrola, śmiało kupuj Lotosa.Zamieszczone przez leonnfajny olej no i jaka cena, nie ma co przepłać za castrola
ps. Ja na zimę chyba wybrałbym SAE 5W30 np. http://sklep-oleje.pl/pl/p/LOTOS-TRA...-5W-30-4L/1362 (10 zł różnicy ale jak dobrze ponegocjujesz to ... :wink: )PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KenuNo i zalałem do mego bolidu Orlen MaxPower 0W40.To dobra linia produktów , jak to się mówi tanio i dobrze :-))))Zamieszczone przez KenuNarazie mam wrażenie, że jest ciszej i więcej mocyProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Piotrze takie rzeczy to tylko w Erze. Albo tanio albo dobrze.Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez KenuNo i zalałem do mego bolidu Orlen MaxPower 0W40.To dobra linia produktów , jak to się mówi tanio i dobrze :-))))Zamieszczone przez KenuNarazie mam wrażenie, że jest ciszej i więcej mocyOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Orlen Platinum 0w40 - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=13874
Mobil 1 0w40 - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=10976
w Mobilu więcej suply :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Czyli nie taki Orlen tani, a chytry producent zaoszczędził na najważniejszych i najdroższych składnikach. Dobrym olejem mineralnym HC jest Lotos Quazar, lecz okazuje się, że ceną wchodzimy w GTL-owego Motula. Więc opłacalność produktów "Polskich" stoi znacznie niżej niż pl-de Fuchsa.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Niestety 90% odbiorców chce tanio a gadać "se można" ...Zamieszczone przez rOBERTO795Piotrze takie rzeczy to tylko w Erze. Albo tanio albo dobrze.
Czyli na jakich ?Zamieszczone przez Sebastian_M26Czyli nie taki Orlen tani, a chytry producent zaoszczędził na najważniejszych i najdroższych składnikachProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
nie ma co demonizować. Kwestia tego z jakiego SAE chcesz przejść na 5W40 - jak z 5W50 czy 10W40 to taki ruch jest wskazany, jak z 5W30 na 5W40 to bym raczej nic nie zmieniał (bynajmniej w okresie zimy). Jak widzę mieszkasz BGL, NIemcy - tam, są "zimy" cieplejsze więc olej o takim SAE możesz spokojnie zalać. Tym bardziej, że BFQ nie jest wymagające pod względem oleju. Jak kupisz dobry jakościowo produkt na dobrej bazie to 5W40 nie będzie złą decyzją.Zamieszczone przez crom.dechce przejść (generalnie) na 5W40 czy to fatalny pomysł?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ale przebieg auta nie jest wyznacznikiem. Jeżeli masz silnik w dobrym stanie to spokojnie mogłeś jeździć dalej na 5W30 aleZamieszczone przez crom.deauto już swój jakiś przebieg mano jak już masz 5W40 to "trudno" i chyba nie ma o czym mówić. Wg. mnie to pomysł z tą zmianą SAE na zimę i to w Alpach był "średni".Zamieszczone przez crom.deleży mi już 10 litrów Helixa Ultra 5W40
Nie ma co "panikować" bo miałeś średnio dobrany olej do silnika 1,6 czyli olej do DPF-a z niskim TBN - C3 http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC...1203151136.pdf a zmieniłeś na olej A3/B3 http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_5W-40_(SN_CF_A3_B4)_(en)_TDS.pdf - olej bardziej odpowiedni pod względem ACEA.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
ops: czy to fatalny pomysł?
Komentarz