Aha, Tojka od zawsze lany ma do silnika Castrol Edge/Magnatec/SLX (bez żadnych śladów zniszczeń), więc idąc "za ciosem" planuję wlać do skrzyni Syntrax Universal Plus 75W90 - dobrze?
A jak wyglada wlew oleju jest czysto czy jakiś osad który schodzi pod paznokciem ?
Olej możesz zalać daj znać jak będzie chodził lewarek na mrozach.
Pidziek, na wlewie oleju jest jakiś osad (lub raczej nalot), który schodzi po lekkim przetarciu palcem (na zdjeciu jest jeszcze przed przetarciem).
Już wiesz po co pytałem o ten syf jaki masz pod korkiem i ten nalot ....
Pisałeś :
(bez żadnych śladów zniszczeń)
Więc jak widzisz masz konkretny nagar w silniku a to co rysujesz paznokciem nie winno mieć miejsca.
Pytam z praktyki bo wiem co oleje tej marki robią z silnikami.
Tego nagaru już nie domyjesz ale warto zmienić olej na jakiś lepszej klasy bo silnik powinien być metalicznie czysty.
Tak że ktoś może mnie przekonywać do tej marki ale za dużo widziałem już silników stąd tak proste pytanie z mojej strony.
Pidziek, ale ja ten nalot jestem w stanie zetrzeć lekkim pociągnięciem opuszkiem palca... To nie jest twardy zaschnięty brud czy też gęsta maź.
Tak to wygląda po użyciu opuszka małego palca i jednym lekkim pociągnięciu...
Nazwę kojarzę z ciężarówkami ale może się nada nie umiem odpowiedzieć.
Po ostatniej wtopie z olejami 2T tej firmy wolę uniknąć odpowiedzi na to pytanie.
ten nalot jestem w stanie zetrzeć lekkim pociągnięciem opuszkiem palca... To nie jest twardy zaschnięty brud czy też gęsta maź
jak ściągnąłem dla żony Picanto z DE to pod korkiem na wewnętrznych elementach metalowych silnika był widoczny "złoty" nalot coś w stylu pokostu (jak polakierowane)...nie schodził lekko a dopiero po zarysowaniu np. paznokciem. Trochę czasu minęło nim pozbyłem się tego. Żadnego syfu w stylu brudu, mazi itp. nie było. Oczywiście Picanto jeździło od samego początku w DE na oleju firmy "C" co potwierdzają wpisy w książce serwisowej...
Dokładnie był taki "lakier z rysami" jak na fotce Agamek12 ...ale stwardniały i ciężko go było usunąć.
Będzie to jeden z najlepszych olejów pełnosyntetycznych dost,epnych na rynku.
Z informacji jakie posiadam temp. utraty płynięcia orbituje na poziomie ok. 63st.C jak nie lepiej ( jeszcze lepsza lepkość przy -35st.C ! :-)
Z tego co widzę na Bitogu oleje tej firmy zbierają pozytywne opinie. U nas chyba nie jest to zbyt popularna marka. Trochę dziwne, szczególnie że Amsoil jest już dostępny w wielu sklepach internetowych.
cześć ja odnośnie olejów mam CAXA 1.4 122km i słyszałem że olej firmy STATOIL LAZERWAY 5W-30 co sądzicie ?!
jakoś nie "po polskiemu piszesz" ... ale jeżeli chodzi Tobie o olej do 1,4 CAXA to LazerWay LL 5W/30 będzie jak najbardziej odpowiedni. Nie jakiś LazerWay 5W/30 ale konkretnie LazerWay LL 5W/30 ze specyfikacją VW 504.00/507.00.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ok. to w takim razie poszukam czegoś 75W90, nurtuje mnie jeszcze klasa jakości API, czy to ma być GL-4 czy GL-5 bo widzę że niektóre oleje 75W90 są w "dwóch wersjach" którą lepiej wybrać? np tu ten lotos http://www.tanie-oleje.pl/produkt/se...-gl-4-75w90-1l różnica tylko w lepkości w 100st. ale zapewne coś więcej, kiedyś gdzieś czytałem że do skrzyń do O1 np moja 02J ma być GL-4 bo zawiera dodatki chroniące brązowe synchronizatory, ale z koleji GL-5 jest chyba jeszcze lepszą klasą jakości i by tych dodatków nie zawierała? Chyba że nowsza klasa GL-5 jest dla nowych skrzyń, a w nowych skrzyniach synchro są z innych materiałów i tych dodatków już nie potrzeba,? będę wdzięczny jak ktoś rozwieje moje wątpliwości, na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Ok. to w takim razie poszukam czegoś 75W90, nurtuje mnie jeszcze klasa jakości API, czy to ma być GL-4 czy GL-5 bo widzę że niektóre oleje 75W90 są w "dwóch wersjach" którą lepiej wybrać? np tu ten lotos http://www.tanie-oleje.pl/produkt/se...-gl-4-75w90-1l różnica tylko w lepkości w 100st. ale zapewne coś więcej, kiedyś gdzieś czytałem że do skrzyń do O1 np moja 02J ma być GL-4 bo zawiera dodatki chroniące brązowe synchronizatory, ale z koleji GL-5 jest chyba jeszcze lepszą klasą jakości i by tych dodatków nie zawierała? Chyba że nowsza klasa GL-5 jest dla nowych skrzyń, a w nowych skrzyniach synchro są z innych materiałów i tych dodatków już nie potrzeba,? będę wdzięczny jak ktoś rozwieje moje wątpliwości, na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Za dużo tłumaczenia o GL i zasadach pracy synchronizatorów. Ma być G50, a ten Fuchs to wszystko spełnia.
Ok. to w takim razie poszukam czegoś 75W90, nurtuje mnie jeszcze klasa jakości API, czy to ma być GL-4 czy GL-5 bo widzę że niektóre oleje 75W90 są w "dwóch wersjach" którą lepiej wybrać? np tu ten lotos http://www.tanie-oleje.pl...y-gl-4-75w90-1l różnica tylko w lepkości w 100st. ale zapewne coś więcej, kiedyś gdzieś czytałem że do skrzyń do O1 np moja 02J ma być GL-4 bo zawiera dodatki chroniące brązowe synchronizatory, ale z koleji GL-5 jest chyba jeszcze lepszą klasą jakości i by tych dodatków nie zawierała? Chyba że nowsza klasa GL-5 jest dla nowych skrzyń, a w nowych skrzyniach synchro są z innych materiałów i tych dodatków już nie potrzeba,? będę wdzięczny jak ktoś rozwieje moje wątpliwości, na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Teoretycznie GL4 to olej o mniejszej zawartości dodatków wysokociśnieniowych i takich jak EP a GL o wiekszej ilości.
Więc teoretycznie GL4 przekładnie wysokoobrotowe mniej obciążone a GL5 bardziej obciązone nisoobrotowe ale w praktyce to wyglda inaczej bo są oleje GL4 które spisują się w takich autach np. fenomenalnie proszę zobaczyć :
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Ale Kowalski wybierze olej za 20zł bo uważa że do auta za 100 000zł nie ma sansu lać drogiego oleju i wywali się w skrzyni to co na drogim oleju by chodziło bezusterkowo przez lata.
Są oleje GL5 które można stosować w skrzyniach wymagających GL4 ale tego nie pisze w instrukcjach ani kartach PI.
Tak że temat jest szeroki.
Olej w przekładni średnio wymienia się co 5 lat więc nie widzę potrzeby oszczędzania na nim jak można coś kupić markowego dużo wyższej klasy.
Witam.
Mam dylemat jaki olej mam wlać do silnika benzyna 1,6 / 75 KM / kod silnika AEE / przebieg 190 kkm. Papierów żadnych nie mam żeby sprawdzić jaki olej powinien być albo jaki jest wlany.
Na dodatek silnik jest z LPG
Możecie mnie nakierować jakie normy czy specyfikacje olej powinien mieć. Albo macie jakiś typy olejów które mogę lać do tego silnika?
PAOLO jaka bedzie ocena koncowa SSO :szeroki_usmiech , napisali z RAVENOL ze maja dla mnie ten olej :szeroki_usmiech , mial byc 9.09. troszke sie opoznilo zapewne "szedl na pieszo" :lol: :lol: moze wiesz z jakich baz jest? wczesniej napisales ze ma 10% estra, czy to koniec juz baz syntet. w tym oleju?
chyba wezme na probe, moze sprawdzi sie w 1.8T
cześć ja odnośnie olejów mam CAXA 1.4 122km i słyszałem że olej firmy STATOIL LAZERWAY 5W-30 co sądzicie ?!
jakoś nie "po polskiemu piszesz" ... ale jeżeli chodzi Tobie o olej do 1,4 CAXA to LazerWay LL 5W/30 będzie jak najbardziej odpowiedni. Nie jakiś LazerWay 5W/30 ale konkretnie LazerWay LL 5W/30 ze specyfikacją VW 504.00/507.00.
sorki że się źle wypisałem heheh czytam o tej specyfikacji myślałem że do TSI to 502.00/505.00 ?
poprawcie mnie jeśli się mylę ?
Tych olejów nie polecam bo ich nie znam i nie wiem jak olej tej firmy z GL5 zachowa się w skrzyni wymagającej GL4 choć co do samej firmy nie mam uwag i do Roberta którego pozdrawiam
Zamieszczone przez mistasz
Mam dylemat jaki olej mam wlać do silnika benzyna 1,6 / 75 KM / kod silnika AEE / przebieg 190 kkm. Papierów żadnych nie mam żeby sprawdzić jaki olej powinien być albo jaki jest wlany.
Na dodatek silnik jest z LPG
Możecie mnie nakierować jakie normy czy specyfikacje olej powinien mieć. Albo macie jakiś typy olejów które mogę lać do tego silnika?
5W40 min. 502.00 lub coś lepszego np. 300V, CFS 5W40 unikać SAE 50.
W zależnosci od portfela znajdziesz lepszy lub gorszy.
Mam dylemat jaki olej mam wlać do silnika benzyna 1,6 / 75 KM / kod silnika AEE / przebieg 190 kkm. Papierów żadnych nie mam żeby sprawdzić jaki olej powinien być albo jaki jest wlany.
Na dodatek silnik jest z LPG
Możecie mnie nakierować jakie normy czy specyfikacje olej powinien mieć. Albo macie jakiś typy olejów które mogę lać do tego silnika?
5W40 min. 502.00 lub coś lepszego np. 300V, CFS 5W40 unikać SAE 50.
W zależnosci od portfela znajdziesz lepszy lub gorszy.
Dostałem teraz informację od poprzedniego właściciela że był lany półsyntetyk "Castrol Magnatec 10W-40"
Czy bardzo to komplikuje że poprzednio był lany półsyntetyk? Zostać na 10W40 też nic dobrego bo gęsty na zimę [fade:2fa628167c] Wyszukałem sobie 5W40 Statoila albo Valwoline.[/fade:2fa628167c]
Teraz tylko pytanie lać 5W40 czy nie?
P.S Silnik jak na taki przebieg nawet w dobrej kondycji, oleju nie bierze nic. Jedynie rano jak zimno to po zapaleniu klepie trochę.
spokojna 4. Wcześniejsza ocena była ciut zaniżona ops: Silnik na zimno ładnie na nim odpala. Ciuchotko i równo. Za "taką" kasę jestem z niego zadowolony! Ciut gorzej wypada w wyższym zakresie obrotów ( ale to dotyczyć może silnika, może na 1,8 będzie lepiej :roll: ) ... no i ja przeszedłem z Silkolene na Ravenola - można powiedzieć że się "silnikowi" w dxxpie poprzewracało z dobrobytu :lol:
[ Dodano: Sob 28 Wrz, 13 18:07 ]
Zamieszczone przez mariuszdlu
myślałem że do TSI to 502.00/505.00 ?
też się nadaje - patrz załącznik.
[ Dodano: Sob 28 Wrz, 13 18:09 ]
Zamieszczone przez mistasz
Wyszukałem sobie 5W40 Statoila albo Valwoline.
Teraz tylko pytanie lać 5W40 czy nie?
Lać! I tak będzie lepiej niż na 10W40. Producent wg uznania.
Komentarz