Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6624
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez pedros
    dlaczego LL jest gorszy
    chyba ciut nie zrozumieliśmy się, tu nie idzie o sam olej ze specyfikacją VW 504.00 czyli LL ale o tryb wymiany/jazdy na oleju Long Life. Nie wieszam psów na oleju LL i jego nie skreślam - jedynie mam zastrzeżenia do wydłużonego trybu jazdy LL.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • zak14
      Rider
      • 2011
      • 605
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Podaję za laboratorium VW - badania przeprawadzono i zebrano dane - 17.04.2012
      A skąd dane na tym wykresie ? Badali olej z pewnej puli jeżdżących aut, czy symulowali jakość starzenie / przebieg w warunkach laboratoryjnych ? I w jakim przypadku olej klasyfikowano jako zdegradowany ?
      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6624
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez zak14
        A skąd dane na tym wykresie ?
        opracowanie Dr. - Ing. Sven- Oliver Kossmehl, VOLKSWAGE AG dotyczące 4. cylindrowych silników diesla VW
        Zamieszczone przez zak14
        Badali olej z pewnej puli jeżdżących aut
        - "all samples from Germany"... czyli wszystkie próbki przebadanego oleju pochodziły z Niemiec.
        zak14 - takie dane o które pytasz nie są ujęte w tym opracowaniu :niewiem

        Patrzyłeś na wątek olej do TDI - dodałem info, co obejmuje VW - RNT TEST 250h dla oleju o specyfikacji VW 505.01.
        Mam też takie dane dla oleju 504.00/507.00 jak znajdę chwilę to dodam.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • zak14
          Rider
          • 2011
          • 605
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          opracowanie Dr. - Ing. Sven- Oliver Kossmehl, VOLKSWAGE AG dotyczące 4. cylindrowych silników diesla VW
          Ale masz tylko prezentację, czy jakiś dodatkowy tekst ?
          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6624
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            ppt i doc ale dotyczy innych zagdnień, niż te o które pytałeś

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            co obejmuje VW - TEST 250h dla oleju o specyfikacji VW 505.01.
            co o tym sądzisz? Test VW - 650h jest bardziej ciekawy, ładnie tam olej dostaje po

            VW - TEST 650h dla oleju o specyfikacji VW 504.00/507.00
            Cykl badania obejmuje:
            50h – w tym 10h praca na wolnych obrotach + 40h praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
            50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
            40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
            20h - symulacja jazdy autostradowej
            28h – praca silnika ze zmianą obciążeń
            10h – symulacja „normalnej” jazdy
            14h – symulacja START/STOP ( gaszenie i odpalanie silnika non stop)
            28h – symulacja pracy silnika na max zimnym i max rozgrzanym oleju
            + 40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
            10h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
            + 40h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
            40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
            50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
            40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
            50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
            40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
            50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
            50h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)

            Podkreślone są dwa testy oznaczone jako + ... musiałem trochę posiedzieć, bo wyliczenia z lab. się po prosu nie zgadzały :x dla 650h testu ... brakowało 80h - ktoś zrobił błąd w obliczeniach (zestawiając dwie tabele dla testu 250h i 650h) i taki zapis umieszczony jest na necie...a sumując widać, że brakuje 80h które powinne być rozpisane na PZD - test wytrzymałości pierścieni i pracę silnika ze zmiennym obciążeniem.

            VW - RNT TEST 250h dla oleju o specyfikacji VW 505.01 obejmuje:
            10h - praca na wolnych obrotach
            40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
            50h - PZD czyli „krótki” test wytrzymałości pierścieni
            40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
            20h - symulacja jazdy autostradowej
            28h – praca silnika ze zmianą obciążeń
            10h – symulacja „normalnej” jazdy
            14h – symulacja START/STOP ( gaszenie i odpalanie silnika non stop)
            28h – symulacja pracy silnika na max zimnym i max rozgrzanym oleju
            10h - PZD - test wytrzymałości pierścieni
            250h
            A teraz ciekawostka… w/w zestawienie to tak naprawdę II cykl badania /pracy oleju …. który jest poprzedzony pierwszy cyklem badania obejmującego:
            10h - praca na wolnych obrotach
            2h - praca silnika pod pełnym obciążeniem
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zamieszczone przez pedros
              dlaczego LL jest gorszy
              chyba ciut nie zrozumieliśmy się, tu nie idzie o sam olej ze specyfikacją VW 504.00 czyli LL ale o tryb wymiany/jazdy na oleju Long Life. Nie wieszam psów na oleju LL i jego nie skreślam - jedynie mam zastrzeżenia do wydłużonego trybu jazdy LL.
              za duży skrót myślowy zrobiłem - pisałem o komplecie trybu LL plus oleje które, w które ludzie bezkompromisowo wierzą....

              Komentarz

              • aronus
                Rider
                • 2008
                • 643
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Czyli z tego wykresu wynika, że spokojnie można wymieniać olej co 2 lata, byle by nie przekraczać przebiegu 15 tys.
                A jak to się ma do aut z gazem. Ja rocznie na gazie robię jakieś 10 tys. i zastanawiam się czy przy zastosowaniu dobrego oleju np Liqui Moly nie wymienić oleju co 1,5 roku?

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2726
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez aronus
                  A jak to się ma do aut z gazem. Ja rocznie na gazie robię jakieś 10 tys. i zastanawiam się czy przy zastosowaniu dobrego oleju np Liqui Moly nie wymienić oleju co 1,5 roku?
                  Oczywiście że możesz tak zrobić.
                  Tylko powstaje pytanie ile jest warte twoje auto?
                  I czy warto dla 50zł raz na rok robić takie oszczędności :roll:
                  Producent oleju nawet zaleca wymiane co 15tys/km lub raz w roku 8)

                  Ale Twoje zabawki, Twoja kasa, Ty decydujesz






                  Ps. Ja w drugim aucie z Lpg wymieniam Synthoila raz w roku :wink:
                  (szwedzi to zmieniaja nawet dwa razy do roku, bez znaczenia na przebieg, przed zima i po zimie)

                  Komentarz

                  • zak14
                    Rider
                    • 2011
                    • 605
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    co o tym sądzisz? Test VW - 650h jest bardziej ciekawy, ładnie tam olej dostaje po
                    I owszem - niby w warunkach symulowanych ostre baty wytrzymuje, a potem w realu (co widać na przykładzie mojego lubiącego od nowości łyknąć silnika), gdzieś między 6 a 9 kkm coś w testowanym w ten sposób oleju z VW 507 się "przełamuje" (pęka część polimerów ?, degraduje się baza ?) i niby trzyma lepkość, tbn, etc., ale zaczyna szybciej ginąć
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz

                    • fajny52
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 202

                      Co powiecie na olej Lotos Synthetic Plus 5W40 czy może lepiej Castrol Magnatec Professional 5w-40 do Śkody Octavii 2 Tour combi 1.6 z lpg?

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2726
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez fajny52
                        Co powiecie na olej Lotos Synthetic Plus 5W40
                        Miałem go raz zalanego, bardzo fajny olej no i jaka cena, nie ma co przepłać za castrola :wink:

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6624
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez leonn
                          fajny olej no i jaka cena, nie ma co przepłać za castrola
                          a w dodatku to sklep RobertaM z OCP więc masz pewny towar od sprawdzonego dostawcy. Oczywiście nie ma co przepłacać za Castrola, śmiało kupuj Lotosa.

                          ps. Ja na zimę chyba wybrałbym SAE 5W30 np. http://sklep-oleje.pl/pl/p/LOTOS-TRA...-5W-30-4L/1362 (10 zł różnicy ale jak dobrze ponegocjujesz to ... :wink: )
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Kenu
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 222
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            No i zalałem do mego bolidu Orlen MaxPower 0W40. Ale woda!

                            Narazie mam wrażenie, że jest ciszej i więcej mocy. Poprzedni olej to Castrol 5W30.

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez Kenu
                              No i zalałem do mego bolidu Orlen MaxPower 0W40.
                              Zamieszczone przez Kenu
                              Narazie mam wrażenie, że jest ciszej i więcej mocy
                              To dobra linia produktów , jak to się mówi tanio i dobrze :-))))
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Zamieszczone przez Kenu
                                No i zalałem do mego bolidu Orlen MaxPower 0W40.
                                Zamieszczone przez Kenu
                                Narazie mam wrażenie, że jest ciszej i więcej mocy
                                To dobra linia produktów , jak to się mówi tanio i dobrze :-))))
                                Piotrze takie rzeczy to tylko w Erze. Albo tanio albo dobrze.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • REXAX
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 453

                                  Orlen Platinum 0w40 - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=13874
                                  Mobil 1 0w40 - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=10976

                                  w Mobilu więcej suply :szeroki_usmiech

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    Czyli nie taki Orlen tani, a chytry producent zaoszczędził na najważniejszych i najdroższych składnikach. Dobrym olejem mineralnym HC jest Lotos Quazar, lecz okazuje się, że ceną wchodzimy w GTL-owego Motula. Więc opłacalność produktów "Polskich" stoi znacznie niżej niż pl-de Fuchsa.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                                      Piotrze takie rzeczy to tylko w Erze. Albo tanio albo dobrze.
                                      Niestety 90% odbiorców chce tanio a gadać "se można" ...

                                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                      Czyli nie taki Orlen tani, a chytry producent zaoszczędził na najważniejszych i najdroższych składnikach
                                      Czyli na jakich ?
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • Kenu
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 222
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Właśnie, na jakich? Bo ja ruskiego ni w ząb ;-)

                                        Komentarz

                                        • REXAX
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 453

                                          Zamieszczone przez Kenu
                                          Właśnie, na jakich? Bo ja ruskiego ni w ząb ;-)
                                          - ale skróty nazw pierwiastków przecież nie przekabacili na cyrlicę :szeroki_usmiech

                                          Komentarz

                                          • Kenu
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 222
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Fakt.

                                            No tak, są róznice w składzie na korzyść M1. Ale jak to mówią... mądry Polak po Skodzie ;-)

                                            Komentarz

                                            • crom.de
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1545
                                              • Superb II (3T4)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              ps. Ja na zimę chyba wybrałbym SAE 5W30
                                              Kurczak, a ja chce przejść (generalnie) na 5W40 ops: czy to fatalny pomysł?
                                              - Superb
                                              - Panda 1.2

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6624
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez crom.de
                                                chce przejść (generalnie) na 5W40 czy to fatalny pomysł?
                                                nie ma co demonizować. Kwestia tego z jakiego SAE chcesz przejść na 5W40 - jak z 5W50 czy 10W40 to taki ruch jest wskazany, jak z 5W30 na 5W40 to bym raczej nic nie zmieniał (bynajmniej w okresie zimy). Jak widzę mieszkasz BGL, NIemcy - tam, są "zimy" cieplejsze więc olej o takim SAE możesz spokojnie zalać. Tym bardziej, że BFQ nie jest wymagające pod względem oleju. Jak kupisz dobry jakościowo produkt na dobrej bazie to 5W40 nie będzie złą decyzją.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • crom.de
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1545
                                                  • Superb II (3T4)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  No leży mi już 10 litrów Helixa Ultra 5W40, a wymiana za niecały tysiąc. Myślę, że to nie jest złe oleum. Teraz był Ultra 5W30, ale auto już swój jakiś przebieg ma.

                                                  ps. w Alpach jednak raczej nie ma co mówić o cieplejszych zimach :-)
                                                  - Superb
                                                  - Panda 1.2

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6624
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez crom.de
                                                    auto już swój jakiś przebieg ma
                                                    ale przebieg auta nie jest wyznacznikiem. Jeżeli masz silnik w dobrym stanie to spokojnie mogłeś jeździć dalej na 5W30 ale
                                                    Zamieszczone przez crom.de
                                                    leży mi już 10 litrów Helixa Ultra 5W40
                                                    no jak już masz 5W40 to "trudno" i chyba nie ma o czym mówić. Wg. mnie to pomysł z tą zmianą SAE na zimę i to w Alpach był "średni".

                                                    Nie ma co "panikować" bo miałeś średnio dobrany olej do silnika 1,6 czyli olej do DPF-a z niskim TBN - C3 http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC...1203151136.pdf a zmieniłeś na olej A3/B3 http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_5W-40_(SN_CF_A3_B4)_(en)_TDS.pdf - olej bardziej odpowiedni pod względem ACEA.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...