Zamieszczone przez KubaMpakiet
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez endryuZamieszczone przez KubaMpakietsprowadza mi ten olej
http://lubritec.pl/index.php?option=...127&Itemid=106Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakietZamieszczone przez endryuZamieszczone przez KubaMpakietsprowadza mi ten olej
http://lubritec.pl/index.php?option=...127&Itemid=106
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnzobzczysz efekt po drugiej wymianie oleju i drugiej płukance z rzęduMało nie jest, bo 12€ to jednak parę groszy jest. Choć jak zobaczyłem obok TopTeca4200 za 96€/5L to już w ogóle szczęka opadała...
Dziś zresztą przy okazji wymiany oleju w Matizie poruszyłem temat 0W40 to byłoże to za dużo kosztuje itd. No i stwierdzi, że 10W40 przypasuje do Matiza
potem gadaliśmy w biurze to im pokazałem to, ale ciężko mieli uwierzyć. Jednak zamrażarkę mamy w firmie to zrobi się test własny ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnLuknij do tych sklepów co dałem linka z przesyłka za 10litr Cię wyjdzie taniej.Ale już filtry pokupowane na zapas także nic tylko wymieniać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degeneratZamieszczone przez KubaMpakietZamieszczone przez endryuZamieszczone przez KubaMpakietsprowadza mi ten olej
http://lubritec.pl/index.php?option=...127&Itemid=106Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
cos mi się wydaje że amsoil tez leci w marketing i ilość
stara wersja AMSOIL Synthetic 5W-40 European Engine Oil
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 14.5
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) 83.6
Viscosity Index (ASTM D-2270) 182
Viscosity CCS, cP @ °C (ASTM D-5293) 5241 (-30)
Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 232 (449)
Fire Point °C (°F) (ASTM D-92) 246 (474)
Pour Point °C (°F) (ASTM D-97) -51 (-59)
Noack Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D-5800) 5.5
Four Ball Wear Test (ASTM D-4172B @ 40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1 hr), Scar, mm 0.35
Total Base Number 12.2
HTHS (cP) (ASTM D-4683) 4.2
API SL, CI-4, CF
ACEA A3, B3, B4
BMW LL-01/98
Daimler Chrysler 229.3, 229.4, 229.5
Opel Long Life Service Fill GM-LL-A-025
Opel Diesel Service ill GM-LL-B-025
Porsche
Volvo
Saab
Volkswagen 502.00, 505.00, 503.01
nowy Amsoil 5W40 Synthetic Full Saps European Car Formula
Lepkość kinematyczna przy 100° C, cSt (ASTM D-445) 13,6
Lepkość kinematyczna w temp. 40° C, cSt (ASTM D-445) 83,3
Wskaźnik lepkości (ASTM D-2270) 168
CCS Lepkość, cP @ ° C (ASTM D-5293) -30 st.C 5433
Temperatura zapłonu ° C (° F) (ASTM D-92) 220
Punkt palenia ° C (ASTM D-92) 238
Płynięcia ° C (ASTM D-97) -39
Odparowanie Noack, utrata masy% (g/100 g) (ASTM D-5800) 8,7
Test czterokulowy (ASTM D-4172B @ 40 kg, 75 ° C, 1200 rpm, 1 godzina), Scar, mm
0,47
Całkowita liczba zasadowa 10,1
HTHS (cP) (ASTM D-4683) 3.7
API SN/CF
ACEA A3/B3
ACEA A3/B4
BMW LL-01
Mercedes Benz 229.3, 229.5
Porsche A40
Volkswagen 502.00, 505.00
niższa liczba zasadowa,niższa temp płynięcia prawie jak lotos 5w40 (czyżby coraz mniej PAO?), niższa temp zapłonu, niższy HTHS, niższy wskaźnik lepkości. Ogólnie wszystko w dół. Miałem już zamawiać ale teraz już sam nie wiem. stary miał nawet więcej aprobat producentów. Idzie tak jak stary M1 0w40 i nowy new life 0w40 wszystko zamiast iść do góry wszystkie parametry w dół i ciekawe gdzie ta nowa klasa jakości się znajduje i jak sie ma do ochrony silnika
tu LOTOS SYNTHETIC PLUS z Formułą Thermal Control 5W/40
Klasa jakości API SN/CF
Klasa lepkości SAE 5W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC (mm2/s, cSt) 13,7
Wskaźnik lepkości, min 165
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Lepkość HTHS w 150 °C 3,6
Liczba zasadowa (mgKOH) 10
Odparowalność, test NOACK, max 11,5
Czy mi sie wydaje czy parametry prawie identyczne i jak by go zmieniał 2 razy częściej bo cena na to pozwala to silnik pewnie i by dłużej słuzył
Komentarz
-
-
myślałem przejść z mobila new life i valvoline synpower 0w40 i castrola edge TD bo takie leję do moich aut na rzecz amsoil (już go prawie chciałem zamówić) ale porównując cene dwukrotnie wyższą chyba zostanę przy nich bo jako takich problemów nie mam z tymi olejami. Nie biorą ich silniki a i cena jest ok. Poza tym zagwarantuje mi ktoś że np na amsoilu czy millers turbo albo silnik wytrzyma przykładowo drugie tyle?
Fajnie jak by ktoś w końcu zrobił test popularnych olejów jak np M1 0w40, valvoline 5w40 i 0w40, statoil bo na forum też sie przewijają, amsoila, millers i tak naprawdę odpowiedział na pytanie o ile lepsze właściwości przeciwzużyciowe mają i za co sie płaci prawie dwa razy wiecej bo jak wiadomo reklama dźwignią handlu. A takie testy jak wlewanie olejów do buteleczek i przelewanie na -20 stopniach jak na youtube to masakra jakaś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekmyślałem przejść z mobila new life i valvoline synpower 0w40 i castrola edge TD bo takie leję do moich aut na rzecz amsoil
Zamieszczone przez tasekPoza tym zagwarantuje mi ktoś że np na amsoilu czy millers turbo albo silnik wytrzyma przykładowo drugie tyle?Zamieszczone przez tasekFajnie jak by ktoś w końcu zrobił test popularnych olejów jak np M1 0w40, valvoline 5w40 i 0w40
Komentarz
-
-
gdzie kupujesz kolego neste? Zastanawiałem sie również nad neste i aral tylko że dostepne tylko na allegro pewnie. Obecnie z tych które użytkuje synpower i M1 oba 0w40 różnic zauważalnych nie widzę. Może na M1 jakoś miękko silnik chodzi. valvoline pewnie bardziej wiarygodny bo nie rozlewany w Polsce. Za Valvo 0w40 4l płaciłem 130zł a za M1 0w40 4l 132zł więc identycznie.
Mobila używałem od zawsze, valvoline kupiłem na "próbę" od razu 3x4l bo cena była dobra, a Castrola edge TD leję bo tak poprzedni właściciel lał do 2,2 DTI
Chcę przejść na jedną markę tylko nie wiem którą. Na pewno busi to być super 5w40 lub 0w40 bo takie oleje preferuje. zawsze tak robiłem że lałem 0w40 lub 5w40 prawie do wszystkiego i z dobrym skutkiem a że od zawsze mam jakąś manie "olejową" lubię czytać o olejach i parametrach i kupować chyba niezdrowe zapasy to tak mam w garazu jeszcze 2x4l Synpower, 4l M1 i i dzieki opatrzności tylko 1l castrola edge na ewentualna dolewkę w bagazniku
Komentarz
-
-
tutaj:
- http://galonoleje.pl/sklep/search?or..._search=Szukaj
- http://allegro.pl/oleje-plyny-eksplo...p&string=neste
[ Dodano: Nie 01 Gru, 13 22:22 ]
Zamieszczone przez tasekZa Valvo 0w40 4l płaciłem 130zł a za M1 0w40 4l 132zł więc identycznie.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekgdzie kupujesz kolego neste?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rajverPanowie mam pytanie, mianowicie czy do 1.8 TSI można zalać olej elf 5W40?
ps.Shell z pewnego źródła - http://hand-all.pl/sklep/shell-helix...filter_name=0w
Komentarz
-
Komentarz