Shell Helix Ultra 0W-40 Wskaźnik lepkości 132 ??? to już lotos mineralny ma Wskaźnik lepkości, min 130, temperatura zapłonu °C 215 natomiast lotosa 230 coś słabiutko nawet na papierze wychodzi ten shell
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez rajverPanowie mam pytanie, mianowicie czy do 1.8 TSI można zalać olej elf 5W40?
ps.Shell z pewnego źródła - http://hand-all.pl/sklep/shell-helix...filter_name=0w
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekShell Helix Ultra 0W-40 Wskaźnik lepkości 132 ??? to już lotos mineralny ma Wskaźnik lepkości, min 130, temperatura zapłonu °C 215 natomiast lotosa 230 coś słabiutko nawet na papierze wychodzi ten shell
hotrain - to jest ciekawe :wink: a patrząc kilkadziesiąt stron wstecz tego wątku można by odnieść wrażenie że to nie ma prawa działać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainMnie się tak praca M1 0W40 w CDAA podoba, że zostawiam sobie na wymianę za dwa miesiące Mobila X-maxa 0W40.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekShell Helix Ultra 0W-40 Wskaźnik lepkości 132Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez hotrainMnie się tak praca M1 0W40 w CDAA podoba, że zostawiam sobie na wymianę za dwa miesiące Mobila X-maxa 0W40.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainPo prostu dobrze auto działa na tym oleju.
na którym oleju ? bo w poprzednim poście jest mowa o M1 0w40 oraz Mobil X-max 0w40 - jest taki wogóle ? bo Motula to coś kojarzę .....
ludzie, kawy mi trzeba !! :szeroki_usmiechSPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
teraz to takOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
koledzy mam pytanie może nie odnosnie samochodu, ale również sprawa olejowa. Szwagier z racji przecen posezonowych kupił nową kosiarkę do trawy. Producent jak każdy inny zaleca oliwę sae 30 zamiennie 10w30 klasy SG ale na moje oko to marnej klasy oliwy.
Dlaczego wszyscy zalecają sae 30 do kosiarki? Ja leję do swojej ten sam co do aut i przeważnie 0w40 i moja ma się dobrze. Ale w serwisie mówią że to za rzadki olej kosiarka jest chłodzona powietrzem i zatrę kosiarke na co ja sie śmieję, ale tak w każdym serwisie mówią. Ktoś znowu mówił że olej syntetyczny cos tam uszkadza. Kto ma rację?
[ Dodano: Czw 05 Gru, 13 17:50 ]
dlaczego sae 30 uważają za olej letni natomiast 10w30 już nie jest polecany powyżej 27 stopni? Czyż oba nie maja takiej samej lepkości wysokotemperaturowej i nie ma znaczenia jaki byle o lepkości 30 wysokotemperaturowej? Czyli 5w30 ze Statoila jest OK i lepsze od sae 30 klasy SG firmy brigs specjalnie dedykowanego do kosiarek?
Nikt nigdy w fachowy sposób mi nie wytlumaczył tych oliw do kosiarek zawsze mówili sae 30 broń boże 0w40 bo jest za rzadki a ja głupiałemZałączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekDlaczego wszyscy zalecają sae 30 do kosiarki?.... w serwisie mówią że to za rzadki olej kosiarka jest chłodzona powietrzem i zatrę kosiarke na co ja sie śmieję, ale tak w każdym serwisie mówią. Ktoś znowu mówił że olej syntetyczny cos tam uszkadza. Kto ma rację?
zawsze mówili sae 30 broń boże 0w40 bo jest za rzadki a ja głupiałemSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekczyli dalej moge lać 0w40 i jest to najlepsza opcja dla kosiarki i nie mam nad czym sie więcej zastanawiać?
Komentarz
-
-
tasek, druknij panom z serwisu str. 2 stąd: http://www.aftonchemical.com/Lists/B...n_Handbook.pdf
Niech znajdą różnicę w lepkości pomiędzy olejami w30. W40 to chociaż HTHS-em minmalnym mogą się różnić.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
-
Zamieszczone przez tasekfajny test
Dobrze jak by panowie porównali 5w40 i 0w40 5w30 i 0w30 i dla tych co lubią towot i nagminnie leją do wszystkiego 10w60
Pomijam już kwestię, że podczas rozruchu sprężarka praktycznie nie pracuje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinowzięli tę sprężarkę na mróz -20*C i wtedy wyszłoby, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy tymi olejami
Zamieszczone przez bobolinoSekunda w tę, czy we tę, nie robi różnicy.
cytuję: "Zużywanie zespołu tłok-pierścienie tłokowe-gładź cylindrowa (TPC), występujące podczas rozruchu silnika spalinowego, nazywane jest zużywaniem rozruchowym. Dominują przy tym zużywania, takie jak: adhezyjne, ścierne oraz korozyjne. Charakteryzuje się ono większą intensywnością zużywania niż zużywanie występujące podczas normalnej, ciągłej pracy silnika."
"Rozruch samochodowego silnika spalinowego jest procesem przejściowym, w którym obserwuje się występowanie wielu niekorzystnych procesów tribologicznych.
W początkowym okresie rozruchu, ze względu na brak dostatecznej ilości oleju smarnego (bezwładność układu olejenia silnika) oraz zbyt małą prędkość względną przemieszczających się powierzchni par tribologicznych, obserwuje się występowanie tarcia granicznego.
W miarę wzrostu ilości oleju dopływającego do węzłów tribologicznych silnika, tarcie graniczne przechodzi w tarcie mieszane.
W zasadzie dopiero po zakończeniu rozruchu silnika, gdy osiągnięta została odpowiednia prędkość względna współpracujących elementów, pojawiają się dogodne warunki do wystąpienia tarcia płynnego.
Opisane przejście z tarcia granicznego (w skrajnych przypadkach nawet z tarcia technicznie suchego) do tarcia mieszanego o małym udziale procentowym tarcia płynnego powoduje, że podczas rozruchu w węzłach tribologicznych silnika spalinowego można zaobserwować zużycie adhezyjne i ścierne, a w zespole TPC — dodatkowo także zużycie korozyjne.
Powoduje to, że zużywanie rozruchowe charakteryzuje się większą intensywnością niż zużywanie występujące podczas normalnej, ciągłej pracy silnika spalinowego."
"Zużycie rozruchowe gładzi tulei cylindrowej podczas jednego rozruchu
silnika stanowi od 8% do 75% jego ogólnego zużycia eksploatacyjnego"
Zużycie rozruchowe gładzi tulei cylindrowej, zależy w istotny sposób od wartości temperatury uruchamiania silnika, przy czym obserwuje się wzrost zużycia w miarę spadku temperatury rozruchu.
"w silniku X zastosowano olej o klasie lepkości SAE 15W/40, dla silnika X w temperaturze rozruchu 75°C (silnik ciepły) wartość średnia tego zużycia wynosi 0,514 μm, zaś dla temperatury 18°C (silnik "zimny") — 3,448 μm. Jest to prawie siedmiokrotny przyrost wartości zużycia rozruchowego.
przykład II dla silnika Y (olej 15W40) w temperaturze rozruchu 60°C wartość średnia tego zużycia wynosi 6,419 μm, zaś w temperaturze 10°C — 7,645 μm. Przyrost zużycia jest znacznie mniejszy ale nadal wynosi około 20%." ...
podczas rozruchu sprężarka praktycznie nie pracujePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinoDobrze to by było wtedy, jakby panowie wzięli tę sprężarkę na mróz -20*C i wtedy wyszłoby, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy tymi olejami.Zamieszczone przez bobolinoZanim pompa przy rozruchu zassie olej i poda go wyżej, to i tak upłynie parę sekund. Sekunda w tę, czy we tę, nie robi różnicy.Zamieszczone przez bobolinoPomijam już kwestię, że podczas rozruchu sprężarka praktycznie nie pracuje.
Komentarz
-
Komentarz