Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tasek
    Ambiente
    • 2012
    • 114

    Shell Helix Ultra 0W-40 Wskaźnik lepkości 132 ??? to już lotos mineralny ma Wskaźnik lepkości, min 130, temperatura zapłonu °C 215 natomiast lotosa 230 coś słabiutko nawet na papierze wychodzi ten shell

    Komentarz

    • Ayu
      RS
      • 2009
      • 4154

      Zamieszczone przez REXAX
      Zamieszczone przez rajver
      Panowie mam pytanie, mianowicie czy do 1.8 TSI można zalać olej elf 5W40?
      - można również pójść w kierunku 0w40 przez wzgląd na zimę :wink: bardzo dobrze się spisał w tym silniku Shell Ultra - http://www.oil-club.ru/forum/topic/9...posle-7350-km/ natomiast Elf jeżeli masz na myśli "LDX/NF" to niestety ale nie ma jakiś szczególnie dobrych właściwości niskotemperaturowych :|
      ps.Shell z pewnego źródła - http://hand-all.pl/sklep/shell-helix...filter_name=0w
      Mnie się tak praca M1 0W40 w CDAA podoba, że zostawiam sobie na wymianę za dwa miesiące Mobila X-maxa 0W40.

      Komentarz

      • rajver
        Drive
        • 2013
        • 64

        Dzięki za odpowiedź Mam jakieś 0,5l tego Elf-a za bardzo nie mam co z nim zrobić więc pozostanie na dolewki w cieplejsze dni.

        Komentarz

        • lukaszw1
          Ambiente
          • 2011
          • 223

          Koledzy co mozecie polecic zamiennie do Castrola Magnatec 5W40 w podobnej cenie do auta jak w profilu. Zbliza sie wymiana i nie wiem czy brac to co mialem czy zmienic na cos nowszego, lepszego.
          Pozdrawiam Łukasz

          Moja srebrzynka
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=55848

          Komentarz

          • KubaMpakiet
            Rider
            • 2011
            • 279

            jak z 5w40 to Ravenol VMO lub Neste City Pro
            Audi 1.8T AVJ

            Silnik smaruje
            Ravenol SSL

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3777
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Szeroko polecany i niewiele droższy od Magnateca jest Motul 8100 X-Cess 5W-40
              Lub STATOIL LAZERWAY 5W/40
              Lub LOTOS Synthetic Plus 5W-40
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • REXAX
                Rider
                • 2013
                • 453

                Zamieszczone przez tasek
                Shell Helix Ultra 0W-40 Wskaźnik lepkości 132 ??? to już lotos mineralny ma Wskaźnik lepkości, min 130, temperatura zapłonu °C 215 natomiast lotosa 230 coś słabiutko nawet na papierze wychodzi ten shell
                - tam jest błąd na stronie dystrybutora - zerknij tutaj - http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC...8en%29_TDS.pdf :wink: w ruskim badaniu po przebiegu 7kkm wyszło nawet 188 :wink:
                hotrain - to jest ciekawe :wink: a patrząc kilkadziesiąt stron wstecz tego wątku można by odnieść wrażenie że to nie ma prawa działać

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez hotrain
                  Mnie się tak praca M1 0W40 w CDAA podoba, że zostawiam sobie na wymianę za dwa miesiące Mobila X-maxa 0W40.
                  ????
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • zak14
                    Rider
                    • 2011
                    • 605
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez tasek
                    Shell Helix Ultra 0W-40 Wskaźnik lepkości 132
                    Błąd w opisie. Typowe. Na szczęście można zweryfikować samodzielnie: http://www.bobistheoilguy.com/viscosity-calculator/
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz

                    • Ayu
                      RS
                      • 2009
                      • 4154

                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                      Zamieszczone przez hotrain
                      Mnie się tak praca M1 0W40 w CDAA podoba, że zostawiam sobie na wymianę za dwa miesiące Mobila X-maxa 0W40.
                      ????
                      Silnik odpala cichutko, pracuje bardzo równo, olej szybko łapie temperaturę, szybko reaguje na pedał przyśpieszenia. Po prostu dobrze auto działa na tym oleju.

                      Komentarz

                      • Wojtas_Poznań
                        RS
                        • 2010
                        • 2822

                        Zamieszczone przez hotrain
                        Po prostu dobrze auto działa na tym oleju.
                        chyba zgłupiałem albo jeszcze śpię i trzeba mnie oświecić ? :idea:
                        na którym oleju ? bo w poprzednim poście jest mowa o M1 0w40 oraz Mobil X-max 0w40 - jest taki wogóle ? bo Motula to coś kojarzę .....
                        ludzie, kawy mi trzeba !! :szeroki_usmiech
                        SPOT Poznań:
                        .....
                        ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                        Error 503 Wojtas Unavailable :P

                        Komentarz

                        • Ayu
                          RS
                          • 2009
                          • 4154

                          Czepiacie się, chodzi mi o to, że na 0W40 jest dobrze. Teraz mam Mobil 1New Life.
                          Następny będzie Motul X-Max też 0W40. Dla porównania. Kapiszi?

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            teraz to tak
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • tasek
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 114

                              koledzy mam pytanie może nie odnosnie samochodu, ale również sprawa olejowa. Szwagier z racji przecen posezonowych kupił nową kosiarkę do trawy. Producent jak każdy inny zaleca oliwę sae 30 zamiennie 10w30 klasy SG ale na moje oko to marnej klasy oliwy.
                              Dlaczego wszyscy zalecają sae 30 do kosiarki? Ja leję do swojej ten sam co do aut i przeważnie 0w40 i moja ma się dobrze. Ale w serwisie mówią że to za rzadki olej kosiarka jest chłodzona powietrzem i zatrę kosiarke na co ja sie śmieję, ale tak w każdym serwisie mówią. Ktoś znowu mówił że olej syntetyczny cos tam uszkadza. Kto ma rację?

                              [ Dodano: Czw 05 Gru, 13 17:50 ]
                              dlaczego sae 30 uważają za olej letni natomiast 10w30 już nie jest polecany powyżej 27 stopni? Czyż oba nie maja takiej samej lepkości wysokotemperaturowej i nie ma znaczenia jaki byle o lepkości 30 wysokotemperaturowej? Czyli 5w30 ze Statoila jest OK i lepsze od sae 30 klasy SG firmy brigs specjalnie dedykowanego do kosiarek?
                              Nikt nigdy w fachowy sposób mi nie wytlumaczył tych oliw do kosiarek zawsze mówili sae 30 broń boże 0w40 bo jest za rzadki a ja głupiałem
                              Załączone pliki

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                Zamieszczone przez tasek
                                Dlaczego wszyscy zalecają sae 30 do kosiarki?.... w serwisie mówią że to za rzadki olej kosiarka jest chłodzona powietrzem i zatrę kosiarke na co ja sie śmieję, ale tak w każdym serwisie mówią. Ktoś znowu mówił że olej syntetyczny cos tam uszkadza. Kto ma rację?
                                zawsze mówili sae 30 broń boże 0w40 bo jest za rzadki a ja głupiałem
                                Nie słuchaj idiotów z serwisu, bo nawet nie wiedzą co gadają i o czym. Też leję 0W-40, 5W-40 w agregat co pracuje przy 110-120% obciążenia, jakbym lał 10W-30 SG, to dawno silnik już by zakończył żywot, latem można się pokusić nawet o 5W-50.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • tasek
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 114

                                  czyli dalej moge lać 0w40 i jest to najlepsza opcja dla kosiarki i nie mam nad czym sie więcej zastanawiać?

                                  Komentarz

                                  • REXAX
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 453

                                    Zamieszczone przez tasek
                                    czyli dalej moge lać 0w40 i jest to najlepsza opcja dla kosiarki i nie mam nad czym sie więcej zastanawiać?
                                    - sam zalewam do swojej 0w40 ponieważ do silnika w samochodzie wchodzi 3,2l i zostaje 0,8 w sam raz do kosiarki - pierwsza zauważalna różnica pomiędzy oryginalnym sae30 zresztą mineralnym to zdecydowanie mniej grzeje się silnik a olej po całym sezonie jest bursztynowy a nie czarny

                                    Komentarz

                                    • zak14
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 605
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      tasek, druknij panom z serwisu str. 2 stąd: http://www.aftonchemical.com/Lists/B...n_Handbook.pdf
                                      Niech znajdą różnicę w lepkości pomiędzy olejami w30. W40 to chociaż HTHS-em minmalnym mogą się różnić.
                                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                      Komentarz

                                      • turbospec
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 22

                                        Ciekawostka odnośnie oleju: http://www.youtube.com/watch?v=pK1Y3...ature=youtu.be
                                        www.turbospec.pl

                                        Komentarz

                                        • zak14
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 605
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez turbospec
                                          iekawostka odnośnie oleju
                                          Fajne - obrazowe
                                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2728
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez zak14
                                            Zamieszczone przez turbospec
                                            iekawostka odnośnie oleju
                                            Fajne - obrazowe
                                            Ciekawe jakie wyniki pomiarów by były, jak by olej w teście nr1 miał temperaturę np. -10°C

                                            Komentarz

                                            • tasek
                                              Ambiente
                                              • 2012
                                              • 114

                                              fajny test
                                              Dobrze jak by panowie porównali 5w40 i 0w40 5w30 i 0w30 i dla tych co lubią towot i nagminnie leją do wszystkiego 10w60

                                              Komentarz

                                              • bobolino
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 392

                                                Zamieszczone przez tasek
                                                fajny test
                                                Dobrze jak by panowie porównali 5w40 i 0w40 5w30 i 0w30 i dla tych co lubią towot i nagminnie leją do wszystkiego 10w60
                                                Dobrze to by było wtedy, jakby panowie wzięli tę sprężarkę na mróz -20*C i wtedy wyszłoby, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy tymi olejami. Zanim pompa przy rozruchu zassie olej i poda go wyżej, to i tak upłynie parę sekund. Sekunda w tę, czy we tę, nie robi różnicy.
                                                Pomijam już kwestię, że podczas rozruchu sprężarka praktycznie nie pracuje.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez bobolino
                                                  wzięli tę sprężarkę na mróz -20*C i wtedy wyszłoby, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy tymi olejami
                                                  jest coś takiego jak lepkość strukturalna oleju czyli CCS i temeratura pompowalności...
                                                  Zamieszczone przez bobolino
                                                  Sekunda w tę, czy we tę, nie robi różnicy.
                                                  może nie ta przysłowiowa 1 sekunda... ale silnik najbardziej zużywa się podczas uruchomienia, o zimnym rozruchu nie wspominając.
                                                  cytuję: "Zużywanie zespołu tłok-pierścienie tłokowe-gładź cylindrowa (TPC), występujące podczas rozruchu silnika spalinowego, nazywane jest zużywaniem rozruchowym. Dominują przy tym zużywania, takie jak: adhezyjne, ścierne oraz korozyjne. Charakteryzuje się ono większą intensywnością zużywania niż zużywanie występujące podczas normalnej, ciągłej pracy silnika."

                                                  "Rozruch samochodowego silnika spalinowego jest procesem przejściowym, w którym obserwuje się występowanie wielu niekorzystnych procesów tribologicznych.
                                                  W początkowym okresie rozruchu, ze względu na brak dostatecznej ilości oleju smarnego (bezwładność układu olejenia silnika) oraz zbyt małą prędkość względną przemieszczających się powierzchni par tribologicznych, obserwuje się występowanie tarcia granicznego.
                                                  W miarę wzrostu ilości oleju dopływającego do węzłów tribologicznych silnika, tarcie graniczne przechodzi w tarcie mieszane.
                                                  W zasadzie dopiero po zakończeniu rozruchu silnika, gdy osiągnięta została odpowiednia prędkość względna współpracujących elementów, pojawiają się dogodne warunki do wystąpienia tarcia płynnego.
                                                  Opisane przejście z tarcia granicznego (w skrajnych przypadkach nawet z tarcia technicznie suchego) do tarcia mieszanego o małym udziale procentowym tarcia płynnego powoduje, że podczas rozruchu w węzłach tribologicznych silnika spalinowego można zaobserwować zużycie adhezyjne i ścierne, a w zespole TPC — dodatkowo także zużycie korozyjne.
                                                  Powoduje to, że zużywanie rozruchowe charakteryzuje się większą intensywnością niż zużywanie występujące podczas normalnej, ciągłej pracy silnika spalinowego."

                                                  "Zużycie rozruchowe gładzi tulei cylindrowej podczas jednego rozruchu
                                                  silnika stanowi od 8% do 75% jego ogólnego zużycia eksploatacyjnego"


                                                  Zużycie rozruchowe gładzi tulei cylindrowej, zależy w istotny sposób od wartości temperatury uruchamiania silnika, przy czym obserwuje się wzrost zużycia w miarę spadku temperatury rozruchu.
                                                  "w silniku X zastosowano olej o klasie lepkości SAE 15W/40, dla silnika X w temperaturze rozruchu 75°C (silnik ciepły) wartość średnia tego zużycia wynosi 0,514 μm, zaś dla temperatury 18°C (silnik "zimny") — 3,448 μm. Jest to prawie siedmiokrotny przyrost wartości zużycia rozruchowego.
                                                  przykład II dla silnika Y (olej 15W40) w temperaturze rozruchu 60°C wartość średnia tego zużycia wynosi 6,419 μm, zaś w temperaturze 10°C — 7,645 μm. Przyrost zużycia jest znacznie mniejszy ale nadal wynosi około 20%." ...
                                                  podczas rozruchu sprężarka praktycznie nie pracuje
                                                  "prawie" robi różnicę.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • leonn
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2728
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez bobolino
                                                    Dobrze to by było wtedy, jakby panowie wzięli tę sprężarkę na mróz -20*C i wtedy wyszłoby, że nie ma żadnej różnicy pomiędzy tymi olejami.
                                                    Zamieszczone przez bobolino
                                                    Zanim pompa przy rozruchu zassie olej i poda go wyżej, to i tak upłynie parę sekund. Sekunda w tę, czy we tę, nie robi różnicy.
                                                    Zamieszczone przez bobolino
                                                    Pomijam już kwestię, że podczas rozruchu sprężarka praktycznie nie pracuje.
                                                    Wątpię czy ktokolwiek myśli podobnie jak Ty, że nie ma różnic w tych olejach :roll: i że np. 1s nie ma znaczenia dla zużycia silnika przy częstych zimnych rozruchach. Ale masz prawo tak myśleć

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...