Zamieszczone przez Tippo
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
jednak nie... Ja bym wybrał LazerWay LL 5W30 (przechodzi 650h test VW) ewentualnie kupiłbym Neste Oil 0W40 http://allegro.pl/neste-city-pro-0w2...805336045.html lub Motul 0W40 .. może ew coś "innego" - w każdym przypadku zmiana oleju w przedziale 12-15 tys km lub raz w roku, w zależności co nastąpi wcześniej. Oczywiście olej zgodny ze specyfikacją VW 502.00 lub VW 504.00.Zamieszczone przez primanusLazerWay V 0W-30 też polecacie przy moim 1,8 TSI CDAA i raczej nie-wyścigowej jeździe, czy jednak nie?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
A gdzie cynk i fosfor w tym oleju i TBN na krótkie odcinki? Co ma w nim chronić? Nie wspominając o braku wapna i/lub magnezu.Zamieszczone przez PAOLO ESCOjednak nie... Ja bym wybrał LazerWay LL 5W30Zamieszczone przez primanusLazerWay V 0W-30 też polecacie przy moim 1,8 TSI CDAA i raczej nie-wyścigowej jeździe, czy jednak nie?
Bierz Fuchsa Supersyn 0W-30 (żeby nie tak ciągle, tylko ten Motul...)Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
No to już całkiem zbaraniałem :| Do czego potrzebne mi te pierwiastki? I czy na pewno potrzebne?Zamieszczone przez Sebastian_M26A gdzie cynk i fosfor w tym oleju i TBN na krótkie odcinki? Co ma w nim chronić? Nie wspominając o braku wapna i/lub magnezu.Zamieszczone przez PAOLO ESCOjednak nie... Ja bym wybrał LazerWay LL 5W30Zamieszczone przez primanusLazerWay V 0W-30 też polecacie przy moim 1,8 TSI CDAA i raczej nie-wyścigowej jeździe, czy jednak nie?
Bierz Fuchsa Supersyn 0W-30 (żeby nie tak ciągle, tylko ten Motul...)
A to: 0w40 Motul X-max ale ten nowy-full saps
Wczoraj mi to kolega polecał...1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Olej ze specyfikacją VW 504.00/507.00 ma całkiem inną specyfikację/formułę niż olej z VW 502.00 -sprawa oczywista. Więc sens zrównania tych olejów w dwóch różnych specyfikacjach jest "średni". Gdyby to ode mnie zależało to zalałbym może do tego silnika (na własną odpowiedzialność) Silkolene 5W30 ale proponować komuś taki olej bez specyfikacji do auta na gwarancji nie będę.
Sebastian_M26 - rozumiem Twój cel pytania dotyczący dodatków do oleju...jednak sprawa wyboru oleju do jakby nie było coraz to nowocześniejszych jednostek silnikowych w samochodach jest niekiedy sporym wyzwaniem - zresztą to widać w "ostatnich" postach :wink:
Już kiedyś pisałem/cytowałem ...więc powtórzę to jeszcze raz zbiorczo. Prawie wszystkie oleje zawierają związki organiczne cynku , które są wysokociśnieniowymi i eliminującymi tarcie dodatkami, przeznaczonymi zwłaszcza dla silników wyczynowych. Te komponenty rozpoczynają swą działalność dopiero w ekstremalnych warunkach kontaktu metalu z metalem i wysokim obciążeniu. Takie warunki praktycznie nie występują w zwykłych silnikach. Podczas ekstremalnych warunków dochodzi do reakcji związków cynku z metalem np. między pierścieniami i ścianami cylindrów. Jednak większa koncentracja tego komponentu działa odwrotnie i powoduje powstawanie osadów na wałach, świecach zapłonowych i wtryskach a to przyczynia się do uszkodzenia silników.. W nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu, siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie. W konsekwencji wymusiło to wprowadzenie do stosowania benzyn bezołowiowych, niskosiarkowych olejów napędowych i olejów smarowych Mid - Low SAPS, o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych. Skład olejów przeznaczonych do samochodów z DPF/nowymi układami katalicznymi uwzględnia możliwość ich rozcieńczenia paliwem Przy rozcieńczaniu oleju smarowego paliwem może dojść do szkodliwych reakcji pomiędzy dodatkami głównie pochodnymi estrów i olejem silnikowym, a w szczególności jednym z jego podstawowych składników, tj. modyfikatorem lepkości. Poza tym, cząstki dodatków stosowanych do olejów są zwykle dwubiegunowe. Jedna strona cząstki jest polarna, a druga niepolarna. Im bardziej polarne są dodatki w niepolarnym zazwyczaj w dużym stopniu oleju bazowym, tym intensywniej reagują one z polarnymi pochodnych estrów. W konsekwencji poza interakcjami z modyfikatorami lepkości ma to wpływ także na dodatek przeciwzużyciowy typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate), zmniejszając skuteczność jego działania. I tutaj uwaga. Fosfor stanowi jeden z podstawowych składników dodatków przeciwdziałających utlenianiu oleju i zużyciu silnika, obniżanie jego zawartości niesie za sobą niebezpieczeństwo formowania w olejach coraz większej ilości różnego rodzaju nierozpuszczalnych wytrąceń i osadów oraz większego zużycia elementów silników. Sytuacja taka doprowadziła do opracowania bezpopiołowych dodatków nowych generacji, zastępujących lub uzupełniających zmniejszoną ilość dodatków zawierających fosfor. Jednak przeprowadzone dotychczas testy silnikowe wykazały, że dodatki zastępcze nie zawsze są w pełni efektywne, a dalsze obniżanie zawartości fosforu poniżej 0,1% wymaga znacznie wyższego poziomu dozowania rozpatrywanych dodatków lub opracowania innych.Zamieszczone przez Sebastian_M26gdzie cynk i fosfor w tym oleju i TBN na krótkie odcinki
Podsumowując, dążenie do obniżania zawartości w olejach silnikowych dodatków zawierających fosfor i zastępowanie ich innymi, bezpopiołowymi dodatkami, może mieć wpływ na zwiększenie tendencji do formowania się w olejach silnikowych substancji o konsystencji żeli, szlamów, a nawet żywic i twardych laków. (jaki olej Wam przychodzi na myśl?) Obecnie, przy opracowywaniu nowych olejów silnikowych obowiązują dwie podstawowe tendencje, tj. obniżanie szybkości odparowywania oleju (lotności) i wydłużanie okresów pomiędzy jego wymianami. Przeprowadzone badania silnikowe i drogowe pozwoliły poczynić następujące obserwacje…. Wydłużona eksploatacja olejów o dużej lotności (dużej szybkości odparowania) prowadzi do zwiększania wraz z upływem czasu eksploatacji stężenia metalicznych dodatków w oleju. W przypadku wydłużonej eksploatacji olejów o małej lotności (małej szybkości odparowania – NOACK) występuje odwrotna tendencja, tzn. niewielkie obniżanie stężenia dodatków metalicznych w oleju. Obniżanie stężenia dodatków jest spowodowane ich stopniową degradacją na skutek różnych czynników oddziałujących na eksploatowany olej. W konsekwencji olej o małej lotności wykazuje w miarę eksploatacji coraz mniejszą odporność na utlenianie, zwiększoną tendencję do tworzenia osadów i coraz mniej chroni elementy silnika przed zużyciem. Olej o dużej lotności szybko odparowuje podczas wydłużonej eksploatacji, co powoduje konieczność jego okresowego uzupełniania (odświeżania). Prowadzi to – z jednej strony – do uzupełniania degradowanych w czasie eksploatacji dodatków, a – z drugiej strony –odparowanie lekkich frakcji oleju bazowego powoduje stopniowe zwiększanie jego gęstości. a tego już nie lubimy...
Jeżeli ktoś doczytał do końca i zrozumiał co mam na myśli to "szacun" ...Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Tą tabelę co dałeś (podobnie jak ktoś dawał te słynne wielokąty) to czysta marketingówka, bo wg. niej Silkolene chroni silnik wielokrotnie mniej od Castrola 504.00. A w TSI nie ma DPF, a TWC mają się całkiem dobrze przy 100 kilkudziesięciu tyś km na full sapsach, prędzej rozleci się przez korozję i gów.ianą blachę z jakiej puszka jest wykonana, nie mówiąc ile szkody czyni zużyta sonada czy oszukane paliwo z rozpuszczalnikami.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Widzisz w moim przypadku za wyborami przemawia praktyka a nie dane z kart-i nie handluje olejami żeby nie było- kilkanaście olejów już miałem w swoich autach,kilkadziesiąt w autach klientów i tak naprawde sprawdził się jeden producet na którym jeszcze się nie zawiodłem zarówno w seryjnych jak i mocnych autach (600KM+). I nie jest to wyżej wspomniany przeze mnie Motul tylko firma Millers. Ale staram sie być otwarty,obiektywny i polecać dobre produkty a na dzień dzisiejszy X-max 0w40 z normą 502.00 za taki jest uważany. Nie wiem czy Lazerway 0w30 to dobry pomysł bo 1,8tsi słyną z konsumpcji oleju. Myśle ze do stosunkowo mocnej seryjnej jednostki warto poszukać czegoś w lepkości zalecanej przez producenta tu 5w30 lub iść np w 0w40.Zamieszczone przez primanusA ten Statoil LazerWay V 0W-30 też polecacie przy moim 1,8 TSI CDAA i raczej nie-wyścigowej :P jeździe, czy jednak nie?Zamieszczone przez TippoTo dobry pomysl, bo valvo 0w40 juz nie polcece, zmienili sklad. Jak dorwiesz jeszcze 0w30 x-lite, tez bedzie ok.Zamieszczone przez rOBERTO795Spróbowalbym 0w40 Motula X-maxa ale tego nowego-full saps.
ps. Jak trafisz motorexa 0w40 mysle, ze tez sie nie zawiedziesz. A z opcji budzetowych mobila 0w40.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
inaczej zaśpiewasz jak będziesz miał problem z napinaczem i ASO się wypnie bo olej nie spełniał normy. Jest tyle olejów spełniających normy, więc po co kombinować?Zamieszczone przez primanusDlaczego odważny? Że niby ryzyko utraty gwarancji?
Jak widzę poziom obsługi gwarancyjnej w ASO - czyli w 95% odpowiedzi "tak ma być" to mam gdzieś taką gwarancję.
[ Dodano: Wto 17 Gru, 13 23:19 ]
jak się trafi. U mnie to pierwszy od lat silnik, który NIE BIERZE oleju niezależnie od prędkości. Zarówno MPI, jak i zwłaszcza TDI to miały pragnienie przy v>120Zamieszczone przez rOBERTO795bo 1,8tsi słyną z konsumpcji oleju
BTW też śmigam na Millersie XF5W30.
Komentarz
-
-
No przy nieszczęsnym łancuchu CAXA interwiał przy normie 502.00, 505.01 raczej nie zaleca się nic więcej.
W CAXA dużo lepszym wyborem jest olej z aprobatą MB 229.5 wtedy spokojnie 15-20 000km w tym silniku benzynowym.
Ale niestety większość olejów na rynku ma max. 229.3.
Z moich obserwacji najlepszym olejem do CAXA 1.4 jest 0W30 z Fuchs-a z aprobata MB 229.5 ( nie ma już 502.00 który ma byl półsyntetyk a od oleju 229.5 oczekuje się nieco lepszych parametrówużytkowych).
Przedstawiany Motul 0W40 X-MAX nie ma żadnej specyfikacji VW czy Mercedesa więc zastosowanie jego z tego punktu widzenia moze być kłopotliwe.
http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/31152/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1303768781
Juz lepiej zastosować Motula X-Lite 0W30 który odpowiada poziomowi jakościowemu LM 0W30 który ma również 229.3
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/A900EFE5A516827AC12573B400507844/$file/1171%20Synthoil%20Longtime%20SAE%200W-30_EN.pdf
ale poziom wyżej stoi olej z aprobatą 229.5 Mercedesa więc porównanie nawet motula czy LM z Fuchsem w tym segmencie premium w mojej skromnej ocenie nie ma sensu bo Fuchs stoi po prostu wyżej jeśli chodzi o jakość.
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
zgadzam się z tym...aleZamieszczone przez Sebastian_M26TWC mają się całkiem dobrze przy 100 kilkudziesięciu tyś km na full sapsach, prędzej rozleci się przez korozję i gównianą blachę z jakiej puszka jest wykonana, nie mówiąc ile szkody czyni zużyta sonada czy oszukane paliwo z rozpuszczalnikami.Zamieszczone przez PAOLO ESCOGdyby to ode mnie zależało to zalałbym do tego silnika (na własną odpowiedzialność) Silkolene 5W30 ale proponować komuś taki olej bez specyfikacji do auta na gwarancji nie będę.:chytry nieeee no proszę Cię...Zamieszczone przez PidziekPrzedstawiany Motul 0W40 X-MAX nie ma żadnej specyfikacji VW czy Mercedesaprzeciez inaczej X-maxa bym nie wymienił... :wink:Zamieszczone przez PAOLO ESCOproponować komuś taki olej bez specyfikacji do auta na gwarancji nie będę.
Motul X-max 0W-40
STANDARDS ACEA A3 / B4
API SERVICES SN
APPROVALS BMW LL-01
MB-Approval 229.5
Porsche A40
VW 502 00 – 505 00
karta z paździenika 2013 http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1381853212
ale się rozpędziłeś... http://www.liqui-moly.de/liquimoly/w...szi8jz9uh.html + http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.htmlZamieszczone przez Pidziekpoziom wyżej stoi olej z aprobatą 229.5 Mercedesa więc porównanie nawet motula czy LM z Fuchsem w tym segmencie premium w mojej skromnej ocenie nie ma sensu bo Fuchs stoi po prostu wyżej jeśli chodzi o jakość.
LM Top Tec 4200 i TT 4600 mają nawet MB 229.51PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dzieki Paolo bo juz miałem to wklejać.Zamieszczone przez PAOLO ESCO:chytry nieeee no proszę Cię...Zamieszczone przez PidziekPrzedstawiany Motul 0W40 X-MAX nie ma żadnej specyfikacji VW czy Mercedesaprzeciez inaczej X-maxa bym nie wymienił... :wink:Zamieszczone przez PAOLO ESCOproponować komuś taki olej bez specyfikacji do auta na gwarancji nie będę.
Motul X-max 0W-40
STANDARDS ACEA A3 / B4
API SERVICES SN
APPROVALS BMW LL-01
MB-Approval 229.5
Porsche A40
VW 502 00 – 505 00
karta z paździenika 2013 http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1381853212
ale się rozpędziłeś...Zamieszczone przez Pidziekpoziom wyżej stoi olej z aprobatą 229.5 Mercedesa więc porównanie nawet motula czy LM z Fuchsem w tym segmencie premium w mojej skromnej ocenie nie ma sensu bo Fuchs stoi po prostu wyżej jeśli chodzi o jakość.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Bedziesz zadowolony.Zamieszczone przez iFiDobra, zajęliśmy się łapaniem się za słówka
a co z tym Millersem? Wart coś ten olej czy nie? 
P.S.
Rzecz tyczy się 1.4 TSI CAXA...OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
A wg. mojej te silnii są bardzo dziwne jeden chodzi na tym samym Castrolu dobrze a drugi klekocze przebieg flotowy ok. 90 000km jazda podobna wymiany takie same.Zamieszczone przez hotrainWg mojej praktyki z prawie 70 kkm przebiegu i 8 wymian olejów najlepiej w seryjnym CDAA spisują się oleje 0W40 i 5W40 z odpowiednią aprobatą.
To jeden z wielu przykładów nie wspominając o wadach materiałowych jakie się gdzieś przewijały..
SAE 40 w CDAA wydaje się być optymalny do CAXY raczej SAE 30 0W30 :-)
PAOLO: mi chodziło o 0W30 nie SAE 40.
Z Motulem faktycznie zwracam honor karta apgrejdowana :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Moglbys rozwinac, czemu ten V 0w30 sie nie nadaje do CDAA?? Bo sam myslalem go zalac, jak wycofali x-lite.Zamieszczone przez PAOLO ESCOjednak nie... Ja bym wybrał LazerWay LL 5W30 (przechodzi 650h test VW) ewentualnie kupiłbym Neste Oil 0W40 http://allegro.pl/neste-c...3805336045.html lub Motul 0W40 .. może ew coś "innego" - w każdym przypadku zmiana oleju w przedziale 12-15 tys km lub raz w roku, w zależności co nastąpi wcześniej. Oczywiście olej zgodny ze specyfikacją VW 502.00 lub VW 504.00.
ps. Ktos ma dostep do kart motorexa 0w30 i 0w40 na polske??
Rowniez prosilbym o rozwiniecie, gdyz mialem zamiar powrcic do sae 30...Zamieszczone przez PidziekPAOLO: mi chodziło o 0W30 nie SAE 40.
Mnie znow x-lite schodzil jak valvo 0w40, czyli nie jakos specjalnie go ubywa.Zamieszczone przez hotrainktórego moje CDAA żarło jak cygan gruz...
Wg mojej praktyki z prawie 70 kkm przebiegu i 8 wymian olejów najlepiej w seryjnym CDAA spisują się oleje 0W40 i 5W40 z odpowiednią aprobatą.
Komentarz
-
-
ale przecież nie napisałem, że się nie nadaje :lol: ... przeczytaj uważnie - napisałem, że jednak poleciłbym do 1,8 TSI na gwarancji LazerWay LL 5W30 ( dlatego LazerWay LL - bo ma dobry stosunek ceny do jakości - 30% PAO) ze specyfikacją VW 504.00 ...ale osobiście gdybym miał auto z takim silnikiem i szukał "najlepszego" oleju to zalałbym Silkolene TITAN RACE PRO S 5W30 -oczywiście kupiony w rosądnej cenie (i to byłby mój indywidualny wybór i rezygnacja z gwarancji) . Oleju bez specyfikacji VW zalewać do auta na gwarancji nie polecam! - Jeżeli ktoś się decyduje to robi to na własną odpowiedzialność! Ewentualnie pod uwagę brałbym Neste 0W40 , Motula 0W40 może Millersa 0W40 - oleje ze specyfikacją VW 502.00 ewentualnie X-Lite ze specyfikacją VW 503.01 i w zasadzie to tyle.Zamieszczone przez Tippoczemu ten V 0w30 sie nie nadaje do CDAA??PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
pokrywa się (prócz Silkolene - chyba że auto jest po gwarancji).Zamieszczone przez iFipokrywa się z powyższą...
Do wyboru masz oleje o SAE 5W30 ze specyfikacją VW 504.00 i olej ze specyfikacją VW 502.00 (stałe zmiany max co 15 tys km) i SAE od 0W30 - 0W40 - 5W30 itd... Sam decydujesz.
Można uzupełnić tą listę o :
- Liqui Moly Top Tec 4200
- Valvoline XL III 5W30
- Neste CITY PRO W LONGLIFE III 5W30
- Motol Specific 504 00 507 00
Przy 1,4 TSI brałbym pod uwagę ewentualnie:
-Fuchsa 0W30
-LazerWay V 0W30
-Fuchs 0W40
-Valvoline 0W40
-Liqui Moly Synthoil 0W40 może jeszcze z kilka produktów i to w zasadzie tyle...
Wszystko zależy jak chcesz eksploatować samochód i w jakim trybie chcesz zmieniać olej.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ja może napiszę o pewnej różnicy w olejach klasy premium o normie VW 502.00 i MB 229.5 o której jest mowa i tego dlaczego 229.5 nie można stosować tam gdzie zaleca się VW 502.00 a raczej dlaczego się nie stosuje choć istnieją ku temu pewne przesłanki.
Tak więc tam gdzie mają Państwo olej aprobowany MB 229.5 tam można go stosować gdzie jest zalecana specyfikacja VW 502.00.
Brak akceptacji zastosowania określonej normy wynika z braku elementarnej wiedzy serwisów i tyle.
Lista wymaganych testów Mercedesa wyraźnie pisze:
Jak widać pisze testowany olej z aprobatą MB 229.5 zawiera wszystkie testy dla oleju o specyfikacji VW 502.00 !
Dodatkowo cenna uwaga oleje z aprobatą MB 229.5 odpowiadają specyfikacji ACEA A3/B4 - 2010r. !
Więc każdy olej z MB 229.5 to bardzo bardzo wysokiej klasy olej !
Info zaznaczone na czerwno.
Co do różnic to jest wiele ale jedna z takich to większa odporność na zużycie oraz większy TBN w 229.5 to jest min. 10 a w 229.3 to jest na poziomie 7 czyli oleju mid saps C3 nie wspominając o 229.51 który ma ok. 6 TBN.
Oto różnica wystarczy porównać kolumnę 4 i 2 od prawej strony , wear czyli zużycie krzywek, odporność na utlenianie (oxydation) itp.
Tak więc 229.5 jest po prostu olejem dużo wyższej klasy .
Tipp: cóż lepkość grubość filmu olejowego i jak się chyba okazuje nieodpowiedni kąt natrysku paliwa w CDAA utwierdza mnie w przekonaniu że olej SAE 40 z 229.5 jest po prostu najlepszym wyjściem a czy to będzie X-max czy Fuchs 0W40 Supersyn Longlife ...
Do 10 000km każdy 502.00 na dobrej bazie daje rady w klasie 5W40, 0W40.
Ale silnik silnikowi nie równy więc nie można czegoś przyjąć jako aksiomat że ten i ten i tylko taka lepkość.
NIekiedy wystarczy 0W30 i będzie git a niekiedy trzeba podnieść lepkość i pogrubić olej na SAE 40 bo go po prostu ucieka a dolewki w CDAA jakie miewają klienci na poziomie po 0.5-1L./1000km są dla mnie nie do przyjęcia a dla kazdego Kowalskiego mega uciążliwe ..
Przepraszam za literówki ale sądzę że rzuciłem pewne światło na tematykę doboru oleju do silnika nie koniecznie beznynowego a to że serwisy uprawiają taką a nie inną politykę to raczej nie wynik wiedzy czy raczej jej braku a cżesto chęcią odsprzedania oleju bo na robociźnie nikt nie zarabia tego co na częsciach i elementach eksploatacyjnyc.
Zyczę miłego wieczoruProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Ale lazer way ma 502.00 wiec sie nadaje do tsi na gwarancji.Zamieszczone przez PAOLO ESCOale przecież nie napisałem, że się nie nadaje ... przeczytaj uważnie - napisałem, że jednak poleciłbym do 1,8 TSI na gwarancji LazerWay LL 5W30 ( dlatego LazerWay LL - bo ma dobry stosunek ceny do jakości - 30% PAO)
"LazerWay V 0W-30
ACEA A5/B5, API SL/CF. Opracowany
specjalnie dla Volvo. MB 229.3,
VW 502.00, VW 505.00."
Tego LL zaleje chyba do t5 TDI CR jak taki super i ma 507.00.
Mnie sie konczy gwarancja na cdaa, wiec chyba zaleje tego silkolene na probe, jak nie to ten olejZamieszczone przez PAOLO ESCOale osobiście gdybym miał auto z takim silnikiem i szukał "najlepszego" oleju to zalałbym Silkolene TITAN RACE PRO S 5W30 -oczywiście kupiony w rosądnej cenie (i to byłby mój indywidualny wybór i rezygnacja z gwarancji)
wiedze miazdzy wszystkie 0w40
http://www.se.motorex.com/File/se/XPERIENCE%20FSX%200W40%20_svenska(1).pdf
Cena?? 250pln za 4 litry
Komentarz
-
Komentarz