Zamieszczone przez Seed
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
PAOLO ESCO, tak tak można powiedzieć, że jesteśmy "sąsiadami" i mieszkam w ZG
Przebieg mojej Lalki to ponad 144 000, ogólnie po rozrządzie i głównym przeglądzie w Anabo powiedzieli, że autko na pięć
Przebieg również autentyczny 
Teraz pytanie, czy Silkolene 5W30 czy 40? Nie będzie za rzadki 5W30 do turbiny? Czy różnicować np. 5W30 na zimę, a 5W40 latem? I jak to jest z właściwościami czyszczącymi olejów typu Racing?
Na drugą wymianę oleju chcę jeszcze do oleju dodać jakiś dodatek, teraz pytanie co polecacie? Coś pomiędzy np. Archoil, Xado, Ceratec od Liqui Moly? Głównie interesują mnie produkty Archoil'a
)
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Olej już jest....
Dopatrzyłem się dwóch nieprawidłowości, otóż w karcie charakterystyki jest wyraźnie napisane, że olej jest typu FULL SAPS a na baniaku jest napisane MID SAPS...
Druga sprawa jest taka, że na baniaku wyszczególniona jest tylko jedna norma, mianowicie
Ford WSS M2C 937A.
Nie miałem jeszcze Motula, dlatego pytam czy zawsze ma takie skąpe informacje na etykiecie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kalelolej jest typu FULL SAPS a na baniaku jest napisane MID SAPS...no i sprawa prosta... bo dostałeś http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/8100%20X-max%200W-40%20(GB).pdf?1323961491 w starszej formule zamiast http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1381853212 specyfikacja z października 2013r. ....Zamieszczone przez kalelDruga sprawa jest taka, że na baniaku wyszczególniona jest tylko jedna norma, mianowicie
Ford WSS M2C 937A.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
kalel,
kupiłes X-maxa o starej formulacji - ktos mial zapasy i takiego Ci sprzedal. Formulacja X-maxa zmieniła sie w memencie gdy X-lite wyszedl z produkcji.. Teraz X-max to olej Full SAPS spelniajacy normy
ACEA Standardy: ACEA A3/B4
API Standardy: API SN/CF
Dopuszczenia producentów : BMW LL-01 ; MB-Approval 229.5 ; PORSCHE A40 ; VW 502 00 / 505 00
ja kupowalem jakis m-c temu i mam juz nowego - moge przeslac zdjecia banki. a kupowalem u elemenateura z klubu http://pro-choice.pl/8100-xmax-0w40-5l-p-23.html
zwrocilbym na Twoim miejscu ten olej i zadal nowgo X-maxa - oleju spelniajacego Twoje normy.
PS
akurat Motul jako jedyny ma wytluszczone normy na pierwszym miejscu - nie nazwal bym takiej informacji skapą. etykieta jest bardzo przejrzysta.Zamieszczone przez kalelNie miałem jeszcze Motula, dlatego pytam czy zawsze ma takie skąpe informacje na etykiecie.
Komentarz
-
-
więc ten 0W40 krzywdy silnikowi napewno nie zrobi.Zamieszczone przez Krisss_28144 000, ogólnie po rozrządzie i głównym przeglądzie w Anabo powiedzieli, że autko na pięć
Zamieszczone przez Krisss_28głównie krótkie odcinki po mieście, częste odpalanie i gaszenie i często maks do 20 km na dzieńuwzględniając Twój styl jazdy nie będzie za rzadki. Turbina i silnik będą odrobinę szybciej smarowane. Silkolene 5W40 to już naprawdę bardzooo mocny olej ze świetnymi parametrami NOACK 6,6! ; HTHS 4,07 , temeratura płynięcia - 51 C. Sam zdecyduj uwzględniając stan silnika po obserwacji jego pracy na 0W40 czy lepszy będzie Silkolene 5W30 czy 5W40. Ja bym obstawał jednak za użyciem w Twoim przypadku Silkolene 5W40.Zamieszczone przez Krisss_28Nie będzie za rzadki 5W30 do turbiny?
Teoretycznie można. Zawsze ulżysz silnikowi (chyba że zostaniesz przy 0W40 jako oleju na cały rok). Obstawiam, że jak już zalejesz ten 5W30 to przy nim zostaniesz, no chyba, że pierwszy będzie Silkolene 5W40 :lol:Zamieszczone przez Krisss_28Czy różnicować np. 5W30 na zimę, a 5W40 latem?
nooo nawet nie próbuj NICZEGO dolewać zalewając silnik Silkolene ! Przecież to po prostu grzechZamieszczone przez Krisss_28Na drugą wymianę oleju chcę jeszcze do oleju dodać jakiś dodatek, teraz pytanie co polecacie?
Stawiam 0,7 :lol: jak będziesz niezadowolony z kultury pracy silnika na tym oleju (bez jakich kolwiek dodatków). Najpierw wypróbuj po prostu ten olej. Zamiast tego polecam zrobić normalną płukankę. Taka http://allegro.pl/listing/listing.ph...lvoline+engine wystarczy.
[ Dodano: Sro 15 Sty, 14 21:37 ]
a można było po prostu kupić u "naszych" forumowych sprzedawców. Miałbyś świeży olej z odpowiednią specyfikacją.Zamieszczone przez kalelKupiłem w Galonie.
"Polak mądry po szkodzie" :niewiem
Bez paniki - powinni wymienić olej. Ew. po prostu możesz go oddać.
"W przypadku dokonywania zakupów przez Internet, konsumentowi przysługuje
tzw. prawo do namysłu. Oznacza to, że kupujący ma 10 dni kalendarzowych, w trakcie
których może odstąpić od umowy i zwrócić niechciany towar. Co więcej, nie musi
uzasadniać takiej decyzji."
"Towar kupiony przez Internet można zwrócić bez podania przyczyny, składając
pisemne oświadczenie w terminie 10 dni kalendarzowych. Liczy się go od dnia wydania
towaru."PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Przy tym sposobie absolutnie nie olej estrowy, paliwo i woda, szybko zniszczy go. Oleje estrowe są stworzone do stylu wlewam-katuję-wylewam. To tak z doświadczenia z 300V. Olej 0W-xx z dobrą bazą GTL i wysoką zawartością cynku, fosforu, wapna/magnezu TBN>11, lepiej ochroni silnik w tych warunkach.Zamieszczone przez Krisss_28Moja specyfika jazdy to głównie krótkie odcinki po mieście, częste odpalanie i gaszenie i często maks do 20 km na dzień. Wymiana oleju będzie robiona co 6 miesięcy(okres lato-zima) wraz z płukanką...Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Oki to na następną wymianę pójdzie Silkolene 5W-30 i zobaczymy czy latem go nie łyknie
Latem będą wyjazdy wakacyjne i różne inne podróże to zobaczymy
Acha, ogólnie Renault zaleca niby 5W-40, to nic nie koliduje z wlaniem 5W-40?
Płukanki robię za każdym razem, zazwyczaj jest to Liqui Moly z serii Pro lub BG jak ma ją mój mechanior
Płukanki robię nawet w mojej byłej i aktualnie ojca Nissanie Micra K11 1.3 99r. i wszystko śmiga aż miło
Obecnie Micra zalana jest Ravenolem 0W-40, wcześniej był Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 - na Ravenolu chyba chodzi jeszcze lepiej heh 
Czyli mogę zalać jakiś porządny olej 0W-40 + np. dodatek Archoila AR9200 Nano WS2
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
ale sie uparłeś na tego Silkolene...może wystarczy po prostu dobry 0W40. Taki, jaki masz teraz. Przy skróconych wymianach napewno krzywdy silnikowi na takim oleju nie zrobisz.Zamieszczone przez PAOLO ESCOSilkolene 5W40 to już naprawdę bardzooo mocny olej ze świetnymi parametrami NOACK 6,6! ; HTHS 4,07 , temeratura płynięcia - 51 C. Sam zdecyduj uwzględniając stan silnika po obserwacji jego pracy na 0W40 czy lepszy będzie Silkolene 5W30 czy 5W40. Ja bym obstawał jednak za użyciem w Twoim przypadku Silkolene 5W40.
Jeżeli już to Silkolene to bardziej 5W40 na lato.
baz olejowych estrowych jest bardzooo dużo. Właściwości, które można zmieniać w zakresie projektowania estrów to lepkość, wskaźnik lepkości, wysokie skłonności koksowania za sprawą biodegradacji, smarowanie, hydrolizę, rozpuszczalność dodatków i kompatybilność z uszczelnieniami itp…Te najnowsze oleje estrowe nie mają już takich tendencji do degradacji. Bardziej przy tym stylu jazdy kolegi obawiałbym się rozcieńczania oleju oparami paliwa.Zamieszczone przez Sebastian_M26Przy tym sposobie absolutnie nie olej estrowy, paliwo i woda, szybko zniszczy go
[ Dodano: Sro 15 Sty, 14 21:58 ]
ale uparty z tymi dodatkami...jak już tak bardzo chcesz...Zamieszczone przez Krisss_28Czyli mogę zalać jakiś porządny olej 0W-40 + np. dodatek Archoila AR9200 Nano WS2PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
- ale w ich sklepie jest ewidentnie ten który zakupiłeś - http://galonoleje.pl/sklep/610-motul...x-0w40-5l.html - łącznie z opisem i kartą więc trudno mieć pretensje :wink:Zamieszczone przez kalelO w morde.
Nie dobrze, mam nadzieję, że w sklepie nie będą mi robili problemu....
Kupiłem w Galonie.
co innego tutaj - http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-8100-X-MAX-0W-40/211 :wink:
myślę że jak będą mieli nowszą wersję to wymienią :roll: ostatecznie wymień na ten http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, hehe no fakt, czasami się upieram i eksperymentuję
Jeszcze niedawno miałem czerwone niepowtarzalne MG ZT 190, które na lato miałem zalane Millersem 5W-50 + Ceratec, a pod koniec października dostał też Ravenola 0W-40 
Teraz to mnie kolega z tymi estrami nastraszył, więc może faktycznie następna zmiana to 0W-40 + coś ekstra heh
Jakie temp. płynięcia i reszte danych ma ten Fuchs? Może go zaleję następnym razem zamiast Valvo/Neste?
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
jaki "Fuchs" to Silkolene ... tylko przez pomyłkę ma logo Fuchsa...Zamieszczone przez Krisss_28Jakie temp. płynięcia i reszte danych ma ten Fuchs?
http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w40.html - zakładka danePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, nie nie chodziło mi o parametry Fuchsa Supersyna 0W-40
Dobra to zostaję przy "cywilnym" oleju
Pozostanę juz przy lepkości 0W-40, teraz pytanie jakiej marki jest najlepszy...? Motul/Fuchs/Neste/Valvoline ewentualnie Mobil 1?
Wiem, że teraz Neste odświeżyło swoje specyfikacje i podobno ma wysoki TBN, jak jest z resztą...?Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Motul/Neste/Valvoline/Liqui Moly/Fuchs/Statoil i inne ...wybór wg uznania i zasobności portfela...ważne, by olej był odpowiednio dobrany do silnika oraz do warunków użytkowania i stylu jazdy kierowcy.
Zamieszczone przez Krisss_28Samochód po sprowadzeniu miał robioną wymianę oleju i póki co został zalany Valvoline Synpower 0W-40. Z tego co wyczytałem wiem, że jest on bliźniakiem Neste Pro City 0W-40...no właśnie ...i wracajac do początku ... jaki jest narazie sens kombinowania skoro masz porządny i odpowiedni olej w silniku :wink:Zamieszczone przez Krisss_28Neste odświeżyło swoje specyfikacje i podobno ma wysoki TBN
Zdaj relację za jakiś czas jak ten olej bedzie się sprawował.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Oki to jak będzie dostępny np. u Galona Neste z nową specyfikacją, to go zaleję następnym razemi chyba... Ceratec Liqui Moly hehe
Acha no i na wiosnę mam do wymienienia tylni uszczelniacz silnika, więc minimalnie teraz będę gubił olej, ale oczywiście dam znać jak autko na nim się sprawowało
Póki co jest gitara 
Acha info dostałem i odczytałem, wielkie dzięki
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
bishop, jeśli 5W to tylko LM Synthoil 5W40, a jak 0W to najpierw Neste, a potem Motul 0W. Zrobisz oczywiście jak uważaszZamieszczone przez bishopJeszcze nie , ale właśnie będzie 8)Zamieszczone przez leonnPewnie do motocykla lejesz Motula
Właśnie ,bo lepszy 0Wx bym marnował :lol: , rocznie ok10kkm i często wożę powietrze.Zamieszczone przez SeedX-cess 5W-40 - sprawdzi się w LPG. Najlepszy stosunek cena/jakość.
Krisss_28, oj..nie masz aż tak daleko za Odre żeby dobry olej kupić :wink:Zamieszczone przez Krisss_28Ale w PL go nie ma,
Acha.. bym zapomniał dodać, że ostatnio miałem okazje słyszeć jak chodzi 1.4T w oplu na Silkolene 5W30 naszego formowego kolegi RobertaM i z przykrością stwierdzam, że jego silnik chodził ciszej niż mój :shock: Ale powiem jeszcze, że i poprzednio na Fuchsie 0W40 też ten jego opel chodził ciszej, więc to chyba ta konstrukcja tak ma :twisted:
Komentarz
-
-
leonn, ale ogólnie wartości z karty Neste ma lepsze od Liqui
Ale znam jakość Synthoila 5W-40, więc wiem, że to nie są bezpodstawne argumenty
Teraz to muszę się z tym przespać... w zasadzie mam czas do wiosny heh
Ale zobaczymy, ciekaw jestem czy ten silnik tolerowałby np. 0W-30 lub 5W-30...
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-

Komentarz