Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kalel
    Ambiente
    • 2012
    • 124

    Zamieszczone przez Seed
    Raczej X-max.
    A tak, X-max.

    Komentarz

    • Krisss_28
      Ambiente
      • 2014
      • 123

      PAOLO ESCO, tak tak można powiedzieć, że jesteśmy "sąsiadami" i mieszkam w ZG Przebieg mojej Lalki to ponad 144 000, ogólnie po rozrządzie i głównym przeglądzie w Anabo powiedzieli, że autko na pięć Przebieg również autentyczny
      Teraz pytanie, czy Silkolene 5W30 czy 40? Nie będzie za rzadki 5W30 do turbiny? Czy różnicować np. 5W30 na zimę, a 5W40 latem? I jak to jest z właściwościami czyszczącymi olejów typu Racing?
      Na drugą wymianę oleju chcę jeszcze do oleju dodać jakiś dodatek, teraz pytanie co polecacie? Coś pomiędzy np. Archoil, Xado, Ceratec od Liqui Moly? Głównie interesują mnie produkty Archoil'a )
      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

      Komentarz

      • kalel
        Ambiente
        • 2012
        • 124

        Olej już jest....
        Dopatrzyłem się dwóch nieprawidłowości, otóż w karcie charakterystyki jest wyraźnie napisane, że olej jest typu FULL SAPS a na baniaku jest napisane MID SAPS...
        Druga sprawa jest taka, że na baniaku wyszczególniona jest tylko jedna norma, mianowicie
        Ford WSS M2C 937A.
        Nie miałem jeszcze Motula, dlatego pytam czy zawsze ma takie skąpe informacje na etykiecie.

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez kalel
          olej jest typu FULL SAPS a na baniaku jest napisane MID SAPS...
          Zamieszczone przez kalel
          Druga sprawa jest taka, że na baniaku wyszczególniona jest tylko jedna norma, mianowicie
          Ford WSS M2C 937A.
          no i sprawa prosta... bo dostałeś http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/8100%20X-max%200W-40%20(GB).pdf?1323961491 w starszej formule zamiast http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1381853212 specyfikacja z października 2013r. ....
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Seed
            Elegance
            • 2010
            • 875
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            kalel,

            kupiłes X-maxa o starej formulacji - ktos mial zapasy i takiego Ci sprzedal. Formulacja X-maxa zmieniła sie w memencie gdy X-lite wyszedl z produkcji.. Teraz X-max to olej Full SAPS spelniajacy normy
            ACEA Standardy: ACEA A3/B4
            API Standardy: API SN/CF
            Dopuszczenia producentów : BMW LL-01 ; MB-Approval 229.5 ; PORSCHE A40 ; VW 502 00 / 505 00

            ja kupowalem jakis m-c temu i mam juz nowego - moge przeslac zdjecia banki. a kupowalem u elemenateura z klubu http://pro-choice.pl/8100-xmax-0w40-5l-p-23.html

            zwrocilbym na Twoim miejscu ten olej i zadal nowgo X-maxa - oleju spelniajacego Twoje normy.

            PS
            Zamieszczone przez kalel
            Nie miałem jeszcze Motula, dlatego pytam czy zawsze ma takie skąpe informacje na etykiecie.
            akurat Motul jako jedyny ma wytluszczone normy na pierwszym miejscu - nie nazwal bym takiej informacji skapą. etykieta jest bardzo przejrzysta.
            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

            Komentarz

            • kalel
              Ambiente
              • 2012
              • 124

              O w morde.
              Nie dobrze, mam nadzieję, że w sklepie nie będą mi robili problemu....
              Kupiłem w Galonie.

              Komentarz

              • Seed
                Elegance
                • 2010
                • 875
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                kalel,
                powiedz, że oczekujesz oleju, ktory jest na oficjalnej stronie producenta, a nie leżak magazynowy. powolaj sie na normy w Twoim aucie i tyle.

                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez Krisss_28
                  144 000, ogólnie po rozrządzie i głównym przeglądzie w Anabo powiedzieli, że autko na pięć
                  więc ten 0W40 krzywdy silnikowi napewno nie zrobi.
                  Zamieszczone przez Krisss_28
                  głównie krótkie odcinki po mieście, częste odpalanie i gaszenie i często maks do 20 km na dzień
                  Zamieszczone przez Krisss_28
                  Nie będzie za rzadki 5W30 do turbiny?
                  uwzględniając Twój styl jazdy nie będzie za rzadki. Turbina i silnik będą odrobinę szybciej smarowane. Silkolene 5W40 to już naprawdę bardzooo mocny olej ze świetnymi parametrami NOACK 6,6! ; HTHS 4,07 , temeratura płynięcia - 51 C. Sam zdecyduj uwzględniając stan silnika po obserwacji jego pracy na 0W40 czy lepszy będzie Silkolene 5W30 czy 5W40. Ja bym obstawał jednak za użyciem w Twoim przypadku Silkolene 5W40.
                  Zamieszczone przez Krisss_28
                  Czy różnicować np. 5W30 na zimę, a 5W40 latem?
                  Teoretycznie można. Zawsze ulżysz silnikowi (chyba że zostaniesz przy 0W40 jako oleju na cały rok). Obstawiam, że jak już zalejesz ten 5W30 to przy nim zostaniesz, no chyba, że pierwszy będzie Silkolene 5W40 :lol:
                  Zamieszczone przez Krisss_28
                  Na drugą wymianę oleju chcę jeszcze do oleju dodać jakiś dodatek, teraz pytanie co polecacie?
                  nooo nawet nie próbuj NICZEGO dolewać zalewając silnik Silkolene ! Przecież to po prostu grzech
                  Stawiam 0,7 :lol: jak będziesz niezadowolony z kultury pracy silnika na tym oleju (bez jakich kolwiek dodatków). Najpierw wypróbuj po prostu ten olej. Zamiast tego polecam zrobić normalną płukankę. Taka http://allegro.pl/listing/listing.ph...lvoline+engine wystarczy.

                  [ Dodano: Sro 15 Sty, 14 21:37 ]
                  Zamieszczone przez kalel
                  Kupiłem w Galonie.
                  a można było po prostu kupić u "naszych" forumowych sprzedawców. Miałbyś świeży olej z odpowiednią specyfikacją.
                  "Polak mądry po szkodzie" :niewiem
                  Bez paniki - powinni wymienić olej. Ew. po prostu możesz go oddać.
                  "W przypadku dokonywania zakupów przez Internet, konsumentowi przysługuje
                  tzw. prawo do namysłu. Oznacza to, że kupujący ma 10 dni kalendarzowych, w trakcie
                  których może odstąpić od umowy i zwrócić niechciany towar
                  . Co więcej, nie musi
                  uzasadniać takiej decyzji."
                  "Towar kupiony przez Internet można zwrócić bez podania przyczyny, składając
                  pisemne oświadczenie w terminie 10 dni kalendarzowych. Liczy się go od dnia wydania
                  towaru."
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Zamieszczone przez Krisss_28
                    Moja specyfika jazdy to głównie krótkie odcinki po mieście, częste odpalanie i gaszenie i często maks do 20 km na dzień. Wymiana oleju będzie robiona co 6 miesięcy(okres lato-zima) wraz z płukanką...
                    Przy tym sposobie absolutnie nie olej estrowy, paliwo i woda, szybko zniszczy go. Oleje estrowe są stworzone do stylu wlewam-katuję-wylewam. To tak z doświadczenia z 300V. Olej 0W-xx z dobrą bazą GTL i wysoką zawartością cynku, fosforu, wapna/magnezu TBN>11, lepiej ochroni silnik w tych warunkach.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • Krisss_28
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 123

                      Oki to na następną wymianę pójdzie Silkolene 5W-30 i zobaczymy czy latem go nie łyknie Latem będą wyjazdy wakacyjne i różne inne podróże to zobaczymy Acha, ogólnie Renault zaleca niby 5W-40, to nic nie koliduje z wlaniem 5W-40?
                      Płukanki robię za każdym razem, zazwyczaj jest to Liqui Moly z serii Pro lub BG jak ma ją mój mechanior
                      Płukanki robię nawet w mojej byłej i aktualnie ojca Nissanie Micra K11 1.3 99r. i wszystko śmiga aż miło Obecnie Micra zalana jest Ravenolem 0W-40, wcześniej był Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 - na Ravenolu chyba chodzi jeszcze lepiej heh

                      Czyli mogę zalać jakiś porządny olej 0W-40 + np. dodatek Archoila AR9200 Nano WS2
                      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Silkolene 5W40 to już naprawdę bardzooo mocny olej ze świetnymi parametrami NOACK 6,6! ; HTHS 4,07 , temeratura płynięcia - 51 C. Sam zdecyduj uwzględniając stan silnika po obserwacji jego pracy na 0W40 czy lepszy będzie Silkolene 5W30 czy 5W40. Ja bym obstawał jednak za użyciem w Twoim przypadku Silkolene 5W40.
                        ale sie uparłeś na tego Silkolene...może wystarczy po prostu dobry 0W40. Taki, jaki masz teraz. Przy skróconych wymianach napewno krzywdy silnikowi na takim oleju nie zrobisz.
                        Jeżeli już to Silkolene to bardziej 5W40 na lato.

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        Przy tym sposobie absolutnie nie olej estrowy, paliwo i woda, szybko zniszczy go
                        baz olejowych estrowych jest bardzooo dużo. Właściwości, które można zmieniać w zakresie projektowania estrów to lepkość, wskaźnik lepkości, wysokie skłonności koksowania za sprawą biodegradacji, smarowanie, hydrolizę, rozpuszczalność dodatków i kompatybilność z uszczelnieniami itp…Te najnowsze oleje estrowe nie mają już takich tendencji do degradacji. Bardziej przy tym stylu jazdy kolegi obawiałbym się rozcieńczania oleju oparami paliwa.

                        [ Dodano: Sro 15 Sty, 14 21:58 ]
                        Zamieszczone przez Krisss_28
                        Czyli mogę zalać jakiś porządny olej 0W-40 + np. dodatek Archoila AR9200 Nano WS2
                        ale uparty z tymi dodatkami...jak już tak bardzo chcesz...
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • REXAX
                          Rider
                          • 2013
                          • 453

                          Zamieszczone przez kalel
                          O w morde.
                          Nie dobrze, mam nadzieję, że w sklepie nie będą mi robili problemu....
                          Kupiłem w Galonie.
                          - ale w ich sklepie jest ewidentnie ten który zakupiłeś - http://galonoleje.pl/sklep/610-motul...x-0w40-5l.html - łącznie z opisem i kartą więc trudno mieć pretensje :wink:
                          co innego tutaj - http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-8100-X-MAX-0W-40/211 :wink:
                          myślę że jak będą mieli nowszą wersję to wymienią :roll: ostatecznie wymień na ten http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html

                          Komentarz

                          • Krisss_28
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 123

                            PAOLO ESCO, hehe no fakt, czasami się upieram i eksperymentuję Jeszcze niedawno miałem czerwone niepowtarzalne MG ZT 190, które na lato miałem zalane Millersem 5W-50 + Ceratec, a pod koniec października dostał też Ravenola 0W-40
                            Teraz to mnie kolega z tymi estrami nastraszył, więc może faktycznie następna zmiana to 0W-40 + coś ekstra heh
                            Jakie temp. płynięcia i reszte danych ma ten Fuchs? Może go zaleję następnym razem zamiast Valvo/Neste?
                            Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                            Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                            Komentarz

                            • REXAX
                              Rider
                              • 2013
                              • 453

                              Zamieszczone przez Krisss_28
                              Czyli mogę zalać jakiś porządny olej 0W-40 + np. dodatek Archoila AR9200 Nano WS2
                              - zalałem do Neste 0w40 ten AR9200 i nie odczułem najmniejszej różnicy po jego zastosowaniu oprócz kosztu oczywiście :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                Krisss_28, uparłeś się na estry jak łysy na grzebień, on tobie nie jest potrzebny, a wręcz szkodliwy. Bierz tego co Seed podał, lub 0W-30 z palety Fuchs/Statoil/Motul, oczywiście tylko fullsaps-y.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Krisss_28
                                  Jakie temp. płynięcia i reszte danych ma ten Fuchs?
                                  jaki "Fuchs" to Silkolene ... tylko przez pomyłkę ma logo Fuchsa...

                                  http://olejefuchs.pl/titan-race-pro-s-5w40.html - zakładka dane
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    A tak w ogóle to czy Fuchs Supersyn 0W-30 jest jeszcze produkowany, bo ten "nowy" Supersyn 0W-30 LL ma tragiczne parametry tj. -39C co sugeruje zastosowanie niskiej jakości bazę HC.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • Krisss_28
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 123

                                      PAOLO ESCO, nie nie chodziło mi o parametry Fuchsa Supersyna 0W-40
                                      Dobra to zostaję przy "cywilnym" oleju Pozostanę juz przy lepkości 0W-40, teraz pytanie jakiej marki jest najlepszy...? Motul/Fuchs/Neste/Valvoline ewentualnie Mobil 1?
                                      Wiem, że teraz Neste odświeżyło swoje specyfikacje i podobno ma wysoki TBN, jak jest z resztą...?
                                      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                      Komentarz

                                      • leonn
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2726
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez Krisss_28
                                        Pozostanę juz przy lepkości 0W-40, teraz pytanie jakiej marki jest najlepszy...? Motul/Fuchs/Neste/Valvoline ewentualnie Mobil 1?
                                        Nie noo.. król jest jeden, ale go nie wymieniłeś :wink:

                                        Komentarz

                                        • Krisss_28
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 123

                                          leonn, wiem wiem pewnie masz na myśli Liqui Moly Ale w PL go nie ma, a parametry ma chyba słabsze od nowego Neste
                                          Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                          Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                          Komentarz

                                          • bishop
                                            L&K
                                            • 2012
                                            • 1430

                                            Zamieszczone przez leonn
                                            Pewnie do motocykla lejesz Motula
                                            Jeszcze nie , ale właśnie będzie 8)


                                            Zamieszczone przez Seed
                                            X-cess 5W-40 - sprawdzi się w LPG. Najlepszy stosunek cena/jakość.
                                            Właśnie ,bo lepszy 0Wx bym marnował :lol: , rocznie ok10kkm i często wożę powietrze.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Motul/Neste/Valvoline/Liqui Moly/Fuchs/Statoil i inne ...wybór wg uznania i zasobności portfela...ważne, by olej był odpowiednio dobrany do silnika oraz do warunków użytkowania i stylu jazdy kierowcy.
                                              Zamieszczone przez Krisss_28
                                              Samochód po sprowadzeniu miał robioną wymianę oleju i póki co został zalany Valvoline Synpower 0W-40. Z tego co wyczytałem wiem, że jest on bliźniakiem Neste Pro City 0W-40...
                                              Zamieszczone przez Krisss_28
                                              Neste odświeżyło swoje specyfikacje i podobno ma wysoki TBN
                                              no właśnie ...i wracajac do początku ... jaki jest narazie sens kombinowania skoro masz porządny i odpowiedni olej w silniku :wink:
                                              Zdaj relację za jakiś czas jak ten olej bedzie się sprawował.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Krisss_28
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 123

                                                Oki to jak będzie dostępny np. u Galona Neste z nową specyfikacją, to go zaleję następnym razemi chyba... Ceratec Liqui Moly hehe Acha no i na wiosnę mam do wymienienia tylni uszczelniacz silnika, więc minimalnie teraz będę gubił olej, ale oczywiście dam znać jak autko na nim się sprawowało Póki co jest gitara

                                                Acha info dostałem i odczytałem, wielkie dzięki
                                                Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                                Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                                Komentarz

                                                • leonn
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2726
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez bishop
                                                  Zamieszczone przez leonn
                                                  Pewnie do motocykla lejesz Motula
                                                  Jeszcze nie , ale właśnie będzie 8)


                                                  Zamieszczone przez Seed
                                                  X-cess 5W-40 - sprawdzi się w LPG. Najlepszy stosunek cena/jakość.
                                                  Właśnie ,bo lepszy 0Wx bym marnował :lol: , rocznie ok10kkm i często wożę powietrze.
                                                  bishop, jeśli 5W to tylko LM Synthoil 5W40, a jak 0W to najpierw Neste, a potem Motul 0W. Zrobisz oczywiście jak uważasz


                                                  Zamieszczone przez Krisss_28
                                                  Ale w PL go nie ma,
                                                  Krisss_28, oj..nie masz aż tak daleko za Odre żeby dobry olej kupić :wink:



                                                  Acha.. bym zapomniał dodać, że ostatnio miałem okazje słyszeć jak chodzi 1.4T w oplu na Silkolene 5W30 naszego formowego kolegi RobertaM i z przykrością stwierdzam, że jego silnik chodził ciszej niż mój :shock: Ale powiem jeszcze, że i poprzednio na Fuchsie 0W40 też ten jego opel chodził ciszej, więc to chyba ta konstrukcja tak ma :twisted:

                                                  Komentarz

                                                  • Krisss_28
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 123

                                                    leonn, ale ogólnie wartości z karty Neste ma lepsze od Liqui Ale znam jakość Synthoila 5W-40, więc wiem, że to nie są bezpodstawne argumenty Teraz to muszę się z tym przespać... w zasadzie mam czas do wiosny heh Ale zobaczymy, ciekaw jestem czy ten silnik tolerowałby np. 0W-30 lub 5W-30...
                                                    Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                                    Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...