Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    abes99, unikaj wszystkiego co ma "eko", "long life" w nazwie, no chyba że zależy Ci na szybkiej degradacji i recyklingu silnika, również większość 5W-30 i 5W-40 to gnioty. Jeszcze można spotkać dobre 0W-30 i 0W-40, więc tego szukaj, oczywiście max. full saps.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz

    • spawalniczy
      Classic
      • 2014
      • 24

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Zamieszczone przez abes99
      Wymagają: "API SL lub SM, ACEA A5 lub powyżej"...
      "powyżej" :chytry .... czy ACEA A3 jest powyżej czy API SM, SN jest "powyżej" wg Hyundaia ?

      ...a tak wogóle to podjedź do ASO Hyundai i poproś o listę olejów zatwierdzonych przez Hyundai Motor Company (ew na @ niech Ci prześlą) i będziesz miał jasną sprawę...
      Witam,

      przestudiowałem wątek pod kątem oleju do 1.8 tsi i tu mam już jasność
      Aktualnie, tak jak kolega abes99 zastanawiam się, jakim olejem zalać koreańczyka, czyli w moim przypadku Kia Ceed 1.6 GDI. Instrukcja mówi o dokładnie takich samych wymaganiach, co do oleju, jak ta od Hyundaia.

      Samochód będzie używany w dość specyficzny sposób - raz, dwa razy w tygodniu, ale tylko na trasach, raczej dynamicznie, często na autostadzie. W związku z tym myślałem o oleju 0W-40 lub 5W-40, ale nie znalazłem takiego z ACEA A5. Czy ta norma wyklucza taką klasę lepkości? Albo inaczej, czy olej musi spełniać jednocześnie dwie normy podane w instrukcji, czyli API SL i ACEA 5, czy tylko jedną z nich?
      Pytam, bo w ASO KIA, Pan doradca serwisowy zapytany, jakie dokładne normy ma olej, który leją do silników benzynowych, poszedł na warsztat i przeczytał mi prosto z beczki: Lotos Quazar K 5-W30 SM/CF , A3/B4. Zapytany, dlaczego nie A5, nie umiał merytorycznie uzasadnić.
      Jakie wady / zalety mają A5 w stosunku do A3?

      Czy może mi ktoś poradzić, jaki olej wlać, biorąc pod uwagę to, co w instrukcji i sposób eksploatacji. Z góry dziękuję.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez spawalniczy
        nie umiał merytorycznie uzasadnić
        :lol: no tutaj akurat tym stwierdzeniem chyba nikogo nie zaskoczyłeś ...

        Zamieszczone przez spawalniczy
        A3/B4
        :chytry no to może niech się zdecydują .... Masz Silkolene 5W30 które "wciąga" te A3 Lotosa Quazar i wszelkie oleje eco a jak nie to Motul X-Max 0W40 no i Neste 0W40 oraz Neste 0W30 z A5B5...

        Proponuję podjechać do ASO, porozmawiać i ustalić co chcesz zalać...
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • abes99
          Classic
          • 2014
          • 13

          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          abes99, unikaj wszystkiego co ma "eko", "long life" w nazwie, no chyba że zależy Ci na szybkiej degradacji i recyklingu silnika, również większość 5W-30 i 5W-40 to gnioty. Jeszcze można spotkać dobre 0W-30 i 0W-40, więc tego szukaj, oczywiście max. full saps.
          Czy ten Neste City Pro A5/B5 0W-30 się do nich zalicza? Bo prawie jestem na niego zdecydowany, tym bardziej że robię bardzo dużo krótkich odcinków (kilka km) na zimnym silniku...
          Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
          Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
          Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)

          Komentarz

          • REXAX
            Rider
            • 2013
            • 453

            Takie cuś wynalazłem - http://www.kolegaberlin.pl/product-p...-0W-40-5L.html :wink:
            Zamieszczone przez abes99
            Bo prawie jestem na niego zdecydowany, tym bardziej że robię bardzo dużo krótkich odcinków (kilka km) na zimnym silniku...
            - będziesz zadowolony to Full Saps ze świetnymi parametrami

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              Zamieszczone przez REXAX
              Takie cuś wynalazłem - http://www.kolegaberlin.p...Y-0W-40-5L.html :wink:
              od http://www.kolegaberlin.pl kupowałem oleje kilka razy. Zawsze było szybko, sprawnie i raczej nie miałem wątpliwości. Wszystko wyglądało legalnie i zdrowo.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • REXAX
                Rider
                • 2013
                • 453

                Zamieszczone przez ruwado
                Zawsze było szybko, sprawnie i raczej nie miałem wątpliwości. Wszystko wyglądało legalnie i zdrowo
                - bardziej chodziło mi o "białego kruka" w postaci LM 0w40 ale warto wiedzieć że to uczciwy sprzedawca

                Komentarz

                • abes99
                  Classic
                  • 2014
                  • 13

                  A jak się ma Neste City Pro A5/B5 0W-30 do Statoil LazerWay V 0W-30, którego też w tym wątku gdzieś wygrzebałem? Tylko coś go chyba ciężko w sklepach upolować. Lepszy / gorszy od Neste?
                  Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
                  Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
                  Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)

                  Komentarz

                  • spawalniczy
                    Classic
                    • 2014
                    • 24

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez spawalniczy
                    nie umiał merytorycznie uzasadnić
                    :lol: no tutaj akurat tym stwierdzeniem chyba nikogo nie zaskoczyłeś ...

                    Zamieszczone przez spawalniczy
                    A3/B4
                    :chytry no to może niech się zdecydują .... Masz Silkolene 5W30 które "wciąga" te A3 Lotosa Quazar i wszelkie oleje eco a jak nie to Motul X-Max 0W40 no i Neste 0W40 oraz Neste 0W30 z A5B5...

                    Proponuję podjechać do ASO, porozmawiać i ustalić co chcesz zalać...
                    Dziękuję za informacje. Odpowiedz mi proszę jeszcze na pytanie, czy olej musi spełniać jednocześnie dwie normy podane w instrukcji, czyli API SL i ACEA 5, czy tylko jedną z nich?
                    Te normy są zamienne?

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez spawalniczy
                      API SL i ACEA 5, czy tylko jedną z nich?
                      Te normy są zamienne?
                      - SAE OKREŚLA NAM TYLKO I WYŁĄCZNIE JAKA JEST LEPKOŚĆ OLEJU W OKREŚLONYCH TEMPERATURACH.
                      - SAE NIE OKREŚLA JAKOŚCI OLEJU. SAE NIE OKREŚLA, CZY OLEJ JEST MINERALNY, PÓŁSYNTETYCZNY CZY SYNTETYCZNY.
                      - SAE NIE MOŻE BYĆ JEDYNYM PARAMETREM/ARGUMENTEM PRZY DOBORZE OLEJU.

                      API - Amerykański Instytut Naftowy (American Petroleum Institute) - oznacza normy kombinacjami liter. W oleju SL/CF "S" oznacza, że nadaje się on do silników benzynowych, a druga litera to klasa jakości - im dalsza litera alfabetu, tym wyższa jakość (najwyższa obecnie wartość to N). Oznaczenie "C" świadczy o przydatności oleju do silników Diesla. Najwyższa klasa to CI.

                      ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) w tłumaczeniu na Polski oznacza Asocjacja Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Klasyfikacja ACEA zastąpiła wcześniejsze i nieważne już normy CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku). Normy ACEA określają specyfikacje, oparte na testach wykonywanych na silnikach europejskich konstruktorów samochodów.

                      Zamieszczone przez spawalniczy
                      Te normy są zamienne?
                      nie - bardziej precyzyjne jest ACEA, radziłbym tym się kierować przy wyborze oleju. Oczywiście API jest tez pomocne. Podstawowe info masz tutaj ( w zakładkach) - http://www.gulf.pl/wszystko_o_oleju/...opis_grup.html

                      [ Dodano: Wto 21 Sty, 14 16:21 ]
                      Zamieszczone przez abes99
                      jak się ma Neste City Pro A5/B5 0W-30 do Statoil LazerWay V 0W-30,
                      "lubisz utrudniać sobie życie" :wink: ... nie ma co kombinować. Wymieniaj olej systematycznie a najlepiej rób wymianę oleju wymieniając też dodatkowo filtr powietrza - to będzie o wiele "zdrowsze" dla silnika, niż dywagacje o wyższości jednej bazy nad drugą. Masz Neste "od ręki" a za Statoilem V 0W30 musisz "biegać". Do tego Neste 0W30 jest w 4L opakowaniu a V 0W30 tylko w 1L...
                      Ja bym brał bez szukania Neste - dopowiednie ACEA.
                      Tutaj jest aktualna karta V 0W30 https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_V_0W_30_PDS_EN.pdf
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • dzul
                        Classic
                        • 2014
                        • 23

                        Witam, od dłuższego czasu czytam ten temat i przyszedł czas na wymianę oleju w moim aucie, co prawda nie w skodzie, a w alfie giulietta silnik 1.4 turbo benzyna, ale mimo wszystko mam nadzieje, że troszkę pomożecie
                        Mam już jakieś swoje typy co do oleju i prosiłbym innych użytkowników o polecenie czegoś.
                        Auto najczęściej głównie jeździ po mieście na krótkich dystansach do 5kilometrów, jakaś trasa w tygodniu 60km, okazyjnie jazda 400km autostradą ze stałymi prędkościami 150-190 (może dwa postoje), ogólnie styl jazdy dynamiczny, olej zmieniany co 8000tyś.km, obecny przebieg ~27000tyś, oleju praktycznie nie ubywa.
                        Olej fabryczny selenia 5w40 z tego co pamiętam tbn 7, lepkość w 100stopniach 14, w 40 brak danych, płynność -33, a dlaczego chce zmienić olej? bo można w tej cenie dostać coś lepszego jak i mam taki kaprys :lol:
                        Moje typy to:

                        1) http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=AFLQT-EA

                        2) http://www.millersoils.pl/produkty/p...longlife-5w40/

                        3) http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid(7875)/synpower_xtreme_mst_c3_5w-40

                        Zastanawiałem się jeszcze nad olejem 0w40 na przykład millers xf 0w40 czy mobil1 esp 0w40, ale mam trochę obawy nad 0w choć możliwe, że bezpodstawne

                        Który olej (choć zdaję sobie sprawę, że różnice nie są duże) da lepszą ochronę/szybsze smarowanie przy zimnych rozruchach jak i przy jeździe autostradowej.

                        Jest również seria millersa EE, wiec zapytam o nią jak wypada w stosunku do XF, porównując lepkości widać, że taki:
                        XF 5w30 ma
                        Lepkość kinematyczna przy 100 C…11,7 cSt
                        Lepkość kinematyczna przy 40 C…72,0 cSt

                        a EE 5w30 ma
                        Lepkość kinematyczna przy 100 C…10,9 cSt
                        Lepkość kinematyczna przy 40 C…65,0 cSt
                        co ciekawe to EE z ND jest tańsze niż normalna wersja XF
                        ale zaś z drugiej strony o ile dobrze pamiętam czytałem tu na którejś stronie, że pakiet ND
                        (tylko nie wiem czy to nie było przy serii motorsport) potrzebuje rozgrzania co w przypadku krótkich jazd jest nieosiągalnie :lol:

                        Więc nie wiem, wymianę mam w marcu, a do tego czasu ma niby wyjść właśnie EE 5w40 od millersa i ciekawe jak by się on sprawdził, patrząc na różnice w 5w30 to EE5w40 powinno mieć lepkość około 13.1 w 100stopniach i 76 w 40stopniach jak taka lepkość daje rade przy takiej autostradowej jeździe?
                        Póki co na miejscu pierwszym jest u mnie AFL zwłaszcza patrząc na parametr CCS w -30stopniach.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez dzul
                          giulietta silnik 1.4 turbo benzyna
                          to masz mieć olej z ACEA C3 - FIAT 9.55535-S2 czyli klasyfikacja olejów do silników benzynowych z systemem recyrkulacji gazów spalinowych oraz wydłużonym okresem wymiany oleju. Po prostu "zwykły odpowiednik 1,4 TSI" i specyfikacji VW 504.00 z tym, że Fiat uparcie wskazuje na olej z SAE 5W40 C 3 (strona 242 instrukcji obsługi Alfy Giulietta).

                          ps. może chcesz taki jak na fotce z manuala Alfy Giullietta. :twisted:
                          Załączone pliki
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • uli07
                            Rider
                            • 2012
                            • 391
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            A czy do takiej Alfy/Fiata mozna by nie stosowac ichniejszego/fiatowskiego vw 504/ ACEA C3 tylko zakladajac czestsze wymiany zalac cos innego, odpowiadajacego vw 502?

                            Pytanie czy instrukcja cos takiego przewiduje?
                            Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                            Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                            Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                            Komentarz

                            • REXAX
                              Rider
                              • 2013
                              • 453

                              Zamieszczone przez uli07
                              A czy do takiej Alfy/Fiata mozna by nie stosowac ichniejszego/fiatowskiego vw 504/ ACEA C3 tylko zakladajac czestsze wymiany zalac cos innego, odpowiadajacego vw 502?

                              Pytanie czy instrukcja cos takiego przewiduje?
                              - oczywiście że można ponieważ Fiat z uporem do wszystkiego "prawie" zaleca Selenię KPE 5w40 z C3 gdzie w Fiacie Sedici którego bliźniakiem jest Suzuki SX4 z Japońskim silnikiem M16A zaleca się 0w20 GF5 co nie przeszkadza ten sam silnik zalewać wspomnianą Selenią :wink: w nowej wyszukiwarce nawet ten olej zalecają do Seicento któremu to C3 jest potrzebne jak "świni dzwonek"

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez dzul
                                silnik 1.4 turbo benzyna
                                Zamieszczone przez dzul
                                Zastanawiałem się jeszcze nad olejem 0w40 na przykład millers xf 0w40 czy mobil1 esp 0w40, ale mam trochę obawy nad 0w choć możliwe, że bezpodstawne
                                Obawy jak najbardziej bezpodstawne. Ja bym zalewał 0W40, ale nie millersa :wink:

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Zamieszczone przez uli07
                                  A czy do takiej Alfy/Fiata mozna by nie stosowac ichniejszego/fiatowskiego vw 504/ ACEA C3 tylko zakladajac czestsze wymiany zalac cos innego, odpowiadajacego vw 502?

                                  Pytanie czy instrukcja cos takiego przewiduje?
                                  MOzesz zawsze lać co innego niż Selenia może być C3 jak jest filtr jak nie ma może być każdy syntetyk :-)
                                  Ale spokojnie można lać C3

                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Obawy jak najbardziej bezpodstawne. Ja bym zalewał 0W40, ale nie millersa
                                  ,

                                  A czemuż to ?
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • Seed
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 875
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Zamieszczone przez dzul
                                    Zastanawiałem się jeszcze nad olejem 0w40
                                    Jezdze na Motul X-max 0W-40 - dobry olej Full SAPS - moge polecic.
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz

                                    • Hołowczyc20
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 67

                                      Cześć Pany nie wiem czemu jest ostatnio taka nagonka na tego millersa,ale tak szczerze to motul też nie jest jakiś rewelacyjny,a to dla czego silnik po 100 tyś km na motulu oceńcie sami. :P

                                      Komentarz

                                      • degenerat
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 242
                                        • Toyota

                                        Zamieszczone przez Hołowczyc20
                                        Cześć Pany nie wiem czemu jest ostatnio taka nagonka na tego millersa,ale tak szczerze to motul też nie jest jakiś rewelacyjny,a to dla czego silnik po 100 tyś km na motulu oceńcie sami. :P
                                        Jak dla mnie wygląda bardzo przyzwoicie. Czysto, nie ma nagaru. Olej spełnia swoje zadanie - także czyszczące.
                                        Była robiona płukanka?

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Hołowczyc20, i masz argument za Motulem. potwierdzaja sie dobre wlasciwosci czyszczace Motula. silnik po castrolu wyglada dla odmiany tak
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Seed: ty pokazałeś ten nieszczęsny silnik z problemem Sludge i wydłużonym interwiałem powyżej 10 000km jak sądzę .

                                            Bo co można powiedzieć o tym motulu 10W40 ?

                                            Cytat forumowicza:

                                            nie pamietam czy akurat synergy+ ale Motul 10w40 w czesto niedogrzewanym silniku zostawil piekny osad na wszystkim co sie dalo:


                                            ps. silnik mial ok 60 tys przejechane. dopiero druga zmiana na fuchsa go przeczyscila.
                                            Źródło: http://forum.corollaclub.pl/viewtopi...t=motul#674872
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • Seed
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 875
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              oczywiscie pizdziu Fuchs najlepszy - czysci wszystko wpiździu! Pizdziu - daj spokoj z marketingiem - wiele osob Ci to przypomina co rusz. Ja wiem jak moje silniki wygladaja po 200 tys na Motulu. są czyste. Nie ma szlamu ani grama brudu.

                                              z tego co czytam teraz na tym forum corolli ludzie tam sa mniej swiadomi jak na OCP niestety - wciskasz im swoj kit legalnie i w niezawoalowany sposob. Nie ma nikogo kto by Cie spacyfikował.

                                              dwa Twoje cytaty znalezionych na szybko na jednej stronie watku na forum Corolli:
                                              więc tylko FUCHS bo najlepszy
                                              zalej CARGO 10W40 z FUCHS-a bo inaczej nic nie zmienisz nawet średnio półkowym olejem (motul).
                                              WTF! :shock:
                                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Fuchs nie najlepszy a Motul również nie najlepszy..
                                                Piszę tylko żebyś nie obwiniał konkretnie Castrola o taki stan rzeczy jaki masz w tym nieszczęsnym silniku ot tak...

                                                Bo piszesz :

                                                silnik po castrolu wyglada dla odmiany tak..
                                                A ja pokazuję jak silnik wygląda po Motulu ot co..

                                                I jakie wnioski z tego płyną ?

                                                Ale nie w tym rzecz ale w znajomości tematu poczytaj Audi, VW problem Sludge i co się dzieje z silnikami jak ktoś nawet przy dobrym oleju robi więcej niż średnio 10 000km.

                                                Więc co Castrol be i Motul be czy coś innego może ?


                                                Zamieszczone przez Seed
                                                z tego co czytam teraz na tym forum corolli ludzie tam sa mniej swiadomi jak na OCP niestety
                                                Nie mam czasu na śledzenie problematyki społecznej ale jak to się mówi punkt widzenia zależy od punktu siedzenia a ty masz dużo czasu na śledzenie wpisów, tendencji społecznych na forach ja nie mam :-)

                                                OK wracam do zajęć :-)
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • Seed
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 875
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  wrzucasz link i dziwisz sie, ze czytam i wyciagam wnioski???
                                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                  Komentarz

                                                  • bulk_1986
                                                    Classic
                                                    • 2012
                                                    • 11

                                                    Witam,
                                                    Koledzy czytam i czytam, praktycznie cały wątek i mimo wszystko jestem w kropce.
                                                    Pacjent to silnik 2.0 TFSI, 93 tys km przebiegu, jestem pewien że chce olej 5W30 i teraz tylko kwestia czy trzymać się normy 502.00 (auto już po gwarancji) czy dobrać inny olej z tymi parametrami? Zastanawiam się nad:
                                                    - Millers EE Longlife C3 5W30
                                                    - Millers XF LONGLIFE C3 5w30
                                                    - FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL
                                                    - Amsoil AEL 5W30 EUROPEAN CAR FORMULA VW 504/507

                                                    Czy zalać coś bez aprobaty ale te same parametry? Mocno zastanawiam się nad:
                                                    - FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30
                                                    - Millers Oils CFS 5W30


                                                    Przebieg roczny to pomiędzy 15 - 20 tys/km. Odcinki codziennie do/z pracy 14 km czyli ok 30 km dziennie, bez upalania ale lubie pociągnąć po połnym zakresie obrotów, kilka razy w roku dłuższe trasy - głównie jazda autostradowa prędkości ok 180 km/h. Olej mogę zmieniać spokojnie co 12 tys/km.
                                                    Co polecacie i dlaczego?
                                                    Dziękuję

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...