abes99, unikaj wszystkiego co ma "eko", "long life" w nazwie, no chyba że zależy Ci na szybkiej degradacji i recyklingu silnika, również większość 5W-30 i 5W-40 to gnioty. Jeszcze można spotkać dobre 0W-30 i 0W-40, więc tego szukaj, oczywiście max. full saps.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez abes99Wymagają: "API SL lub SM, ACEA A5 lub powyżej"...
...a tak wogóle to podjedź do ASO Hyundai i poproś o listę olejów zatwierdzonych przez Hyundai Motor Company (ew na @ niech Ci prześlą) i będziesz miał jasną sprawę...
przestudiowałem wątek pod kątem oleju do 1.8 tsi i tu mam już jasność
Aktualnie, tak jak kolega abes99 zastanawiam się, jakim olejem zalać koreańczyka, czyli w moim przypadku Kia Ceed 1.6 GDI. Instrukcja mówi o dokładnie takich samych wymaganiach, co do oleju, jak ta od Hyundaia.
Samochód będzie używany w dość specyficzny sposób - raz, dwa razy w tygodniu, ale tylko na trasach, raczej dynamicznie, często na autostadzie. W związku z tym myślałem o oleju 0W-40 lub 5W-40, ale nie znalazłem takiego z ACEA A5. Czy ta norma wyklucza taką klasę lepkości? Albo inaczej, czy olej musi spełniać jednocześnie dwie normy podane w instrukcji, czyli API SL i ACEA 5, czy tylko jedną z nich?
Pytam, bo w ASO KIA, Pan doradca serwisowy zapytany, jakie dokładne normy ma olej, który leją do silników benzynowych, poszedł na warsztat i przeczytał mi prosto z beczki: Lotos Quazar K 5-W30 SM/CF , A3/B4. Zapytany, dlaczego nie A5, nie umiał merytorycznie uzasadnić.
Jakie wady / zalety mają A5 w stosunku do A3?
Czy może mi ktoś poradzić, jaki olej wlać, biorąc pod uwagę to, co w instrukcji i sposób eksploatacji. Z góry dziękuję.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spawalniczynie umiał merytorycznie uzasadnić
Zamieszczone przez spawalniczyA3/B4
Proponuję podjechać do ASO, porozmawiać i ustalić co chcesz zalać...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26abes99, unikaj wszystkiego co ma "eko", "long life" w nazwie, no chyba że zależy Ci na szybkiej degradacji i recyklingu silnika, również większość 5W-30 i 5W-40 to gnioty. Jeszcze można spotkać dobre 0W-30 i 0W-40, więc tego szukaj, oczywiście max. full saps.Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)
Komentarz
-
-
Takie cuś wynalazłem - http://www.kolegaberlin.pl/product-p...-0W-40-5L.html :wink:
Zamieszczone przez abes99Bo prawie jestem na niego zdecydowany, tym bardziej że robię bardzo dużo krótkich odcinków (kilka km) na zimnym silniku...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXTakie cuś wynalazłem - http://www.kolegaberlin.p...Y-0W-40-5L.html :wink:pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
A jak się ma Neste City Pro A5/B5 0W-30 do Statoil LazerWay V 0W-30, którego też w tym wątku gdzieś wygrzebałem? Tylko coś go chyba ciężko w sklepach upolować. Lepszy / gorszy od Neste?Kiedyś bardziej Skodziarz, ostatnio Koreaniec
Aktualnie: Nowy Hultaj i30 1.6MPI, '12 :: Skoda S110R '80 "czeskie Porche w wiecznym remoncie
Wcześniej: Kia Cee'd 1.6MPI, '07 :: Skoda Felicia 1.6, '97, SafeLine (4xABG!)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez spawalniczynie umiał merytorycznie uzasadnić
Zamieszczone przez spawalniczyA3/B4
Proponuję podjechać do ASO, porozmawiać i ustalić co chcesz zalać...
Te normy są zamienne?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spawalniczyAPI SL i ACEA 5, czy tylko jedną z nich?
Te normy są zamienne?
- SAE NIE OKREŚLA JAKOŚCI OLEJU. SAE NIE OKREŚLA, CZY OLEJ JEST MINERALNY, PÓŁSYNTETYCZNY CZY SYNTETYCZNY.
- SAE NIE MOŻE BYĆ JEDYNYM PARAMETREM/ARGUMENTEM PRZY DOBORZE OLEJU.
API - Amerykański Instytut Naftowy (American Petroleum Institute) - oznacza normy kombinacjami liter. W oleju SL/CF "S" oznacza, że nadaje się on do silników benzynowych, a druga litera to klasa jakości - im dalsza litera alfabetu, tym wyższa jakość (najwyższa obecnie wartość to N). Oznaczenie "C" świadczy o przydatności oleju do silników Diesla. Najwyższa klasa to CI.
ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) w tłumaczeniu na Polski oznacza Asocjacja Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Klasyfikacja ACEA zastąpiła wcześniejsze i nieważne już normy CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku). Normy ACEA określają specyfikacje, oparte na testach wykonywanych na silnikach europejskich konstruktorów samochodów.
Zamieszczone przez spawalniczyTe normy są zamienne?
[ Dodano: Wto 21 Sty, 14 16:21 ]
Zamieszczone przez abes99jak się ma Neste City Pro A5/B5 0W-30 do Statoil LazerWay V 0W-30,
Ja bym brał bez szukania Neste - dopowiednie ACEA.
Tutaj jest aktualna karta V 0W30 https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_V_0W_30_PDS_EN.pdfPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam, od dłuższego czasu czytam ten temat i przyszedł czas na wymianę oleju w moim aucie, co prawda nie w skodzie, a w alfie giulietta silnik 1.4 turbo benzyna, ale mimo wszystko mam nadzieje, że troszkę pomożecie
Mam już jakieś swoje typy co do oleju i prosiłbym innych użytkowników o polecenie czegoś.
Auto najczęściej głównie jeździ po mieście na krótkich dystansach do 5kilometrów, jakaś trasa w tygodniu 60km, okazyjnie jazda 400km autostradą ze stałymi prędkościami 150-190 (może dwa postoje), ogólnie styl jazdy dynamiczny, olej zmieniany co 8000tyś.km, obecny przebieg ~27000tyś, oleju praktycznie nie ubywa.
Olej fabryczny selenia 5w40 z tego co pamiętam tbn 7, lepkość w 100stopniach 14, w 40 brak danych, płynność -33, a dlaczego chce zmienić olej? bo można w tej cenie dostać coś lepszego jak i mam taki kaprys :lol:
Moje typy to:
1) http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=AFLQT-EA
2) http://www.millersoils.pl/produkty/p...longlife-5w40/
3) http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid(7875)/synpower_xtreme_mst_c3_5w-40
Zastanawiałem się jeszcze nad olejem 0w40 na przykład millers xf 0w40 czy mobil1 esp 0w40, ale mam trochę obawy nad 0w choć możliwe, że bezpodstawne
Który olej (choć zdaję sobie sprawę, że różnice nie są duże) da lepszą ochronę/szybsze smarowanie przy zimnych rozruchach jak i przy jeździe autostradowej.
Jest również seria millersa EE, wiec zapytam o nią jak wypada w stosunku do XF, porównując lepkości widać, że taki:
XF 5w30 ma
Lepkość kinematyczna przy 100 C…11,7 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C…72,0 cSt
a EE 5w30 ma
Lepkość kinematyczna przy 100 C…10,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C…65,0 cSt
co ciekawe to EE z ND jest tańsze niż normalna wersja XF
ale zaś z drugiej strony o ile dobrze pamiętam czytałem tu na którejś stronie, że pakiet ND
(tylko nie wiem czy to nie było przy serii motorsport) potrzebuje rozgrzania co w przypadku krótkich jazd jest nieosiągalnie :lol:
Więc nie wiem, wymianę mam w marcu, a do tego czasu ma niby wyjść właśnie EE 5w40 od millersa i ciekawe jak by się on sprawdził, patrząc na różnice w 5w30 to EE5w40 powinno mieć lepkość około 13.1 w 100stopniach i 76 w 40stopniach jak taka lepkość daje rade przy takiej autostradowej jeździe?
Póki co na miejscu pierwszym jest u mnie AFL zwłaszcza patrząc na parametr CCS w -30stopniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dzulgiulietta silnik 1.4 turbo benzyna
ps. może chcesz taki jak na fotce z manuala Alfy Giullietta. :twisted:Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
A czy do takiej Alfy/Fiata mozna by nie stosowac ichniejszego/fiatowskiego vw 504/ ACEA C3 tylko zakladajac czestsze wymiany zalac cos innego, odpowiadajacego vw 502?
Pytanie czy instrukcja cos takiego przewiduje?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez uli07A czy do takiej Alfy/Fiata mozna by nie stosowac ichniejszego/fiatowskiego vw 504/ ACEA C3 tylko zakladajac czestsze wymiany zalac cos innego, odpowiadajacego vw 502?
Pytanie czy instrukcja cos takiego przewiduje?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dzulsilnik 1.4 turbo benzynaZamieszczone przez dzulZastanawiałem się jeszcze nad olejem 0w40 na przykład millers xf 0w40 czy mobil1 esp 0w40, ale mam trochę obawy nad 0w choć możliwe, że bezpodstawne
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez uli07A czy do takiej Alfy/Fiata mozna by nie stosowac ichniejszego/fiatowskiego vw 504/ ACEA C3 tylko zakladajac czestsze wymiany zalac cos innego, odpowiadajacego vw 502?
Pytanie czy instrukcja cos takiego przewiduje?
Ale spokojnie można lać C3
Zamieszczone przez leonnObawy jak najbardziej bezpodstawne. Ja bym zalewał 0W40, ale nie millersa
A czemuż to ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Cześć Pany nie wiem czemu jest ostatnio taka nagonka na tego millersa,ale tak szczerze to motul też nie jest jakiś rewelacyjny,a to dla czego silnik po 100 tyś km na motulu oceńcie sami. :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Hołowczyc20Cześć Pany nie wiem czemu jest ostatnio taka nagonka na tego millersa,ale tak szczerze to motul też nie jest jakiś rewelacyjny,a to dla czego silnik po 100 tyś km na motulu oceńcie sami. :P
Była robiona płukanka?
Komentarz
-
-
Hołowczyc20, i masz argument za Motulem. potwierdzaja sie dobre wlasciwosci czyszczace Motula. silnik po castrolu wyglada dla odmiany tak
Komentarz
-
-
Seed: ty pokazałeś ten nieszczęsny silnik z problemem Sludge i wydłużonym interwiałem powyżej 10 000km jak sądzę .
Bo co można powiedzieć o tym motulu 10W40 ?
Cytat forumowicza:
nie pamietam czy akurat synergy+ ale Motul 10w40 w czesto niedogrzewanym silniku zostawil piekny osad na wszystkim co sie dalo:
ps. silnik mial ok 60 tys przejechane. dopiero druga zmiana na fuchsa go przeczyscila.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
oczywiscie pizdziu Fuchs najlepszy - czysci wszystko wpiździu! Pizdziu - daj spokoj z marketingiem - wiele osob Ci to przypomina co rusz. Ja wiem jak moje silniki wygladaja po 200 tys na Motulu. są czyste. Nie ma szlamu ani grama brudu.
z tego co czytam teraz na tym forum corolli ludzie tam sa mniej swiadomi jak na OCP niestety - wciskasz im swoj kit legalnie i w niezawoalowany sposob. Nie ma nikogo kto by Cie spacyfikował.
dwa Twoje cytaty znalezionych na szybko na jednej stronie watku na forum Corolli:
więc tylko FUCHS bo najlepszyzalej CARGO 10W40 z FUCHS-a bo inaczej nic nie zmienisz nawet średnio półkowym olejem (motul).
Komentarz
-
-
Fuchs nie najlepszy a Motul również nie najlepszy..
Piszę tylko żebyś nie obwiniał konkretnie Castrola o taki stan rzeczy jaki masz w tym nieszczęsnym silniku ot tak...
Bo piszesz :
silnik po castrolu wyglada dla odmiany tak..
I jakie wnioski z tego płyną ?
Ale nie w tym rzecz ale w znajomości tematu poczytaj Audi, VW problem Sludge i co się dzieje z silnikami jak ktoś nawet przy dobrym oleju robi więcej niż średnio 10 000km.
Więc co Castrol be i Motul be czy coś innego może ?
Zamieszczone przez Seedz tego co czytam teraz na tym forum corolli ludzie tam sa mniej swiadomi jak na OCP niestety
OK wracam do zajęć :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Witam,
Koledzy czytam i czytam, praktycznie cały wątek i mimo wszystko jestem w kropce.
Pacjent to silnik 2.0 TFSI, 93 tys km przebiegu, jestem pewien że chce olej 5W30 i teraz tylko kwestia czy trzymać się normy 502.00 (auto już po gwarancji) czy dobrać inny olej z tymi parametrami? Zastanawiam się nad:
- Millers EE Longlife C3 5W30
- Millers XF LONGLIFE C3 5w30
- FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL
- Amsoil AEL 5W30 EUROPEAN CAR FORMULA VW 504/507
Czy zalać coś bez aprobaty ale te same parametry? Mocno zastanawiam się nad:
- FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30
- Millers Oils CFS 5W30
Przebieg roczny to pomiędzy 15 - 20 tys/km. Odcinki codziennie do/z pracy 14 km czyli ok 30 km dziennie, bez upalania ale lubie pociągnąć po połnym zakresie obrotów, kilka razy w roku dłuższe trasy - głównie jazda autostradowa prędkości ok 180 km/h. Olej mogę zmieniać spokojnie co 12 tys/km.
Co polecacie i dlaczego?
Dziękuję
Komentarz
-
Komentarz