Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez mkania777
    czym różni się olej "Fully Synthetic" od "SHC Synthese Technology".
    tutaj kiedyś pisałem Forum - Octavia Club Polska

    przekleję, żeby nie szukać ponownie linka

    ""Jeśli chodzi o grubość filmu olejowego to natualnie oleje PAO/ester cechuje niższa jego grubość (przy zachowaniu tej samej klasy lepkości i wymaganego HTHS) od olejów produkowanych w technologii HC co może również mieć znaczenie w zakresie przepływu oleju przez filtr oleju - zwłaszcza zimą i w czasie sukcesywnego zapychania filtra sadzą.
    Oleje wykonane w technologii PAO/ester również cechuje na ogół lepsza płynność w ujemnych temperaturach co zimą i kiedy filtr oleju zacznie zapychać się sadzą - obniży czas obiegu oleju poprzez bypass w filtrze oleju - czyli bez filtrowania.

    Olej w klasie lepkości niższej - zapewniający lepszą cyrkulację skuteczniej będzie chłodził silnik niż olej o zbyt wysokiej lepkości (poprzez gorszą cyrkulację i zbyt wysokie ciśnienie oleju - otwierające zawór przlewowy w pompie). Oczywiście jeśli będzie +40C to wtedy do auta może być zalany SAE 40 raczej niż SAE 30 - zgodnie z manualem a to dlatego, że system chłodzenia nie utrzyma oleju w temp np. <90C a wynosić ona będzie np. 10C+ więcej - olej wtedy będzie niższej lepkości i silnik będzie działał równie prawidłowo jak na 5W-30 w temp <30C. (co do tego sformułowania to mam pewne zastrzeżeniai - to raczej olej z 0W/30 lub 0W/40 odprowadzi szybciej ciepło z węzłów tarcia niż 5W/40 czy nawet 5W/50 ...a do upalania coś "grubego" np 10W/60...potem zlane i zalany znów cywilny olej no ale to dla "koneserów" ).
    Byłbym jednak ostrożny w zalewaniu olej o wyższej klasie lepkości dla tych 2-4 tygodni upałów a pozostałe 50 tygodni jeżdżąc niepotrzebnie na oleju zbyt wysokiej lepkości ponieważ statystycznie 70% zużycia silnika ma miejsce podczas jego startu (czyt. m.in. przez zawsze zbyt wysoką lepkośc oleju na starcie).

    Ochrona silnika to nie tylko lepkość oleju ale również dodatki np. ZDDP a "eko" oleje to te z C1/ C2 itp... zaś klasę lepkości (pompowalność, lepkość kinematyczną i HTHS) dobiera się do konstrukcji silnika + temp otoczenia wpływającej na wydajność systemu chłodzenia + do stylu/warunków jazdy / obciążenia - zgodnie z manualem

    Problem jednak polega na tym, że zakładając PAO/ester jako kryterium podstawowe - wyeliminujemy większość ww. olejów z listy wyboru - taka przykra rzeczywistość..."

    "Generalnie przewag PAO/ester jest kilka, ale oczywiście zależy to od wykonania/jakości np.
    - ww. stabilność - lepkości (de facto ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
    - lepsza płynność / pompowalność w ujemnych temp
    - wyższa wytrzymałość w wysokich temp oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala "gęstnienia" oleju po pewnym czasie)
    - wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
    - dla diesla PAO/ester są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania DPF"


    Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskać odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów.
    Czasami HC bywają tańsze, ale z tym bywa różnie jak wiemy.

    Oleje na tanich i kiepskich dodatkach opartych na bazie PAO powodują, że uszczelnienia twardnieją i trącą swoją elastyczność stąd mit o wyciekach olejów syntetycznych Tylko dobre oleje PAO są tak skomponowane ze posiadają w swoim składzie również dodatki neutralnie czy dobrze wpływające na owe uszczelnienia.

    Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.
    Badania laboratoryjne dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%.

    Mówiąc olej w pełni syntetyczny mamy na myśli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadająca jednak wady!!!:

    - niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,
    - średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
    - niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających

    Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.

    Oleje syntetyczne Millersa to oleje oparte o PAO co początkowo zostało uznane jako wadę (tz sama czysta baza PAO) - ( a tak naprawdę Millers korzysta w chwili obecnej ze zoptymalizowanych mieszanek bazowych grupy III, IV, V . Nawet w wersjach olejów z "nanotechnologią") Wiele osób uznawało, że Motul jest lepszy ponieważ ma dodatki estrów ( no bynajmniej odrobinę tych dodatków , choć też nie w każdym produkcie…) ... Oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma w dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje w większości oparte o PAO takie jak niektóre produkty Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej części syntetyczne ---- powiedzmy
    Myślę że to da trochę jaśniejszy obraz na oleje syntetyczne (100% syntetyki ) i HC ...bo full syntetyki na bazie estrów to jednak inna bajka
    Motul - nie każdy ale w dużej mierze jest z domieszkami HC +estry lub sam HC ..nieliczne są oparte na estrach co nie znaczy, że Motul zaraz jest fujjj !!! - po prostu dobry olej.

    "For even better performance, Group 3 synthetic oils may also be also fortified with fully synthetic oils from groups 4 and 5. Because of the addition of higher end base stocks from groups 4 and 5 in their formulations, these are sometimes referred to as Group 3+ oils. They may also be referred to as a breakdown of their group base stock blend, such as a G3/G4 blend, GIII/IV/V blend, and so on. Amsoil’s XL line of oils are in this category, as are some of Motul’s 8100 series like 8100 X-cess, Pennzoil Platinum, the Eneos economy oils, and there is strong evidence that most of Mobil 1’s line-up are also G3+ oils. G3+ 30-weight oils tend to have NOACK scores around 10% to 13%. "

    Na BITOGu też pytali wprost Motula i potwierdził, że x-cess (oraz specyfic) zawiera HC. Nie znalazłem na razie MSDS x-cess'a w wersji PL - tam by było wprost napisane bo w różnych krajach są różne przepisy - niektórzy tylko wymieniają substancje niebezpieczne bez dokładnej analizy składu.

    Motul to raczej typowa strategia oparta na mocnym marketingu dobrego ale nie "rewelacyjnego" produktu, budowaniu marki a potem zbjaniu kosztów... (i mała aktualizacja - Motul po badaniach UOA przepracowanego oleju naprawdę dobrze wypada, można mieć zastrzeżenia co do pracy silnika na "zimno" ale nie można zarzucić, że te oleje nie spełnieją swojego zadania w silniku).
    Jeszcze ciekawią mnie różnice pomiedzy Motul x-cess który ma tbn 10,3 ,a x-clean mający tylko 7 . Teoretycznie wg liczb ma cienkie właściwości utrzymania silnika w czystosci ,a jednak w ulotce chwalą sie ,że to do najnowszych silników z euro IV . To jak to jest skoro mineralne i półsyntetyki mają nawet po 8 i 10 tbn
    Motul to dobre oleje jeśli chodzi o produkcje europejskie bo jeśli by zestawić je w ogólnym zestawieniu to juz nie jest tak różowo i pięknie choć nadal w porównaniu z castrolami, mobilami to nadal "przepaść" głównie przez to że Mobil i Castrol jest blendowany …


    Nikt nikogo nie namawia i nikomu nic nie wpycha przecież na siłę, gdyby nie dobre opinie o Millersie, Valvoline, Liqui Moly, Lazerway czy Fuchsie pewnie bym nie zwrócił na nie uwagę jak większość. I tak nie można z góry założyć , że każdemu taka oliwa przypadnie do gustu. Jeździłem na Motulu i kiedyś Magnatecu i mimo teo, że jest/były zachwalane mi osobiście nie podpasowały. Spróbowałem kiedyś z ciekawości oleju Carlube 5W/40 do PD i powiem, że mimo braku reklamy olej ten zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Kultura pracy silnika w porównaniu z Mobilem którym zalany był wcześniej silnik była naprawdę bardzo duża! Nie tylko zaraz na początku jazdy, bo wiadomo, że na świeżej oliwie takie nasz odczucia mogą być mylne. Przejeździłem na nim dobre 15 tys km do zmiany i silnik kultura pracy silnika była nadal zadawalająca. Tak niekiedy jest że dane oleje praktycznie są robione pod silnik (a w silnikach innych marek spisują się ,słabo).

    W chwili obecnej najbardziej zawodzi mnie niestety marka Mobila, która praktycznie prócz ESP 5W/30 SHC i dobrego 5W/50 nie ma do PD-ków i VP praktycznie nic do zaoferowania (jesli chodzi o syntetyczne/wyk. w tech. synt. oleje).

    Natomiast Edg'e (a jak wiecie nie przepadam za produktami serii Castrol) ma o niebo lepszą ofertę w chwili obecnej niż jego główny konkurent-czytaj Mobil.

    Trzeba też wziąć pod uwagę to,że Castrol Edge jest wspierany przez silną kampanię reklamową w mediach, której celem jest prezentacja wyników testów na wytrzymałość oleju Castrol Edge, aby wzmocnić lojalność dotychczasowych użytkowników marki Castrol i przekonać tych którzy się wahają nad wyborem najlepszego oleju do samochodu.

    Aby dowieść najwyższej jakości swoich produktów firma BP (należy do niej Castrol) zleciła "niezależnej" :wink: jednostce badawczej przeprowadzenie testów na efektywność ochrony silnika działającego pod maksymalnym obciążeniem. Przebadano oleje Castrol Edge Sport oraz oleje syntetyczne innych marek.

    Dwa identyczne samochody ustawiono na hamowniach podwoziowych symulując nachylenie 8,8%. Jeden z nich został zalany olejem Castrol Edge Sport, a drugi konkurencyjnym olejem syntetycznym. Następnie rozpędzono samochody do maksymalnej prędkości. W czasie testu nie uzupełniano oleju w silniku. Po ponad 150 godzinach ciągłej pracy, silnik zalany olejem syntetycznym znanej marki wybuchł, podczas gdy silnik zalany olejem Castrol Edge Sport pracował dalej na pełnej mocy .Wyniki mówią same za siebie – Castrol Edge Sport zapewnia maksymalną moc silnikowi aż do 45% dłużej w porównaniu do oleju syntetycznego innej znanej marki.

    W teście zużyto 5 ton paliwa, 10 tylnich opon, chłodnicę, skrzynię biegów i układ katalityczny.

    Olej Castrol EDGE Sport 0W-40 (ten olej zostaje już usuwany ze sprzedaży) pozytywnie przechodzi test na działanie w ekstremalnie niskich temperaturach oraz test na oszczędność paliwa.

    Niskie temperatury pogarszają osiągi silnika, mogą też spowolnić lub uniemożliwić jego rozruch. W temperaturze minus 55 stopni Celsjusza praktycznie wszystkie płyny samochodowe zamarzają. Jednak podczas testów prowadzonych w temperaturze minus 55 stopni olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozostawał płynny, w pełni spełniając swoje funkcje. Badany dla porównania olej syntetyczny znanej marki gęstniał uniemożliwiając normalny przepływ w silniku.

    Olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozytywnie przeszedł testy na oszczędność paliwa (M111 – Europejski Test na Oszczędność Paliwa) - osiągając wynik o 2,5% lepszy od syntetycznego oleju klasy 0W-40.

    Kampania reklamowa Castrol Edge Sport ......z udziałem Cristiano Ronaldo sami pamiętacie :twisted:

    Oleje, które wcześniej nie były uważane za "syntetyczne", takie jak te, które są produkowane przez ekstrakcję lub rafinację konwencjonalną "uwodornienie" lub za pomocą innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się bardziej stabilnymi wiązaniami molekularnymi i wyższym stopniem czystości i to w taki sposób, że nie jest to możliwe za pomocą normalnego "konwencjonalnego "procesu rafinacji są również traktowane jako" syntetyczne "przez ich producentów (Shell, ExxonMobil, BP) - one jednak nadal są wykonane z ropy naftowej surowe - stąd nazwy techologia syntetyczna/olej syntetyczny ...stąd "100% syntetyczny" odnosi się do bazy olejowej może być tak, że olej nie jest w 100% syntetyczny, choć Baza Olejowa jest w 100% syntetyczna.

    Co pisze na ten temat Mobil???? (tłumaczenie swobodne) ---- Proszę
    " Tak, to 100% syntetyczny olej. Oleje bazowe, wykorzystywane do mieszania Mobil 1 są "chemicznie zbudowane" zamiast po prostu rozbijać wiązania zawartej ropy naftowej jak w konwencjonalnych olejach mineralnych.
    W pełni syntetyczne środki smarne są formułowane na wiele sposobów, przy użyciu wysokiej jakości syntetyczne oleje bazowe. Produkty te są wytwarzane poprzez reakcję chemiczną o nazwie "syntezy", ciężkie rafinacji lub innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się jednorodność cząsteczkowa i stopień czystości, która jest niemożliwa do osiągnięcia przez zwykłego procesu rafinacji.

    Źródło powyższych pytań i odpowiedzi jest PERFORMANCE NASCAR - Lato 2003 z artykułu zapoczątkowanego przez ExxonMobil i zatytułowany "Nadrabianie/lekcje z olejami syntetycznymi.

    "100% syntetyczny olej silnikowy" "nie jest" więc 100% syntetycznym olej silnikowym, ale równie dobrze można powiedzieć, że jest to 100% syntetyczny olej silnikowy......ponieważ baza jest w 100% syntetyczna i to, naprawdę mało znaczy, że olej silnikowy zawiera aż 20% ropy naftowej, ponieważ ropa naftowa nie jest olejem bazowym, ale nośnikiem dla zastosowania dodatków!

    Teraz nie przejmujcie się, jeśli nie rozumiecie tego, tak jak większość ludzi, mi osobiście też to się często ...myli

    Po tym wszystkim, zastanówcie się .... ile byście byli w stanie więcej zapłacić za olej który jest - Synthetic Motor Oil 100% syntetyczny a ile byście dali za ten sam olej gdybyście wiedzieli ,że nie było "100% syntetyczny" a tylko wykonany w technologii syntetycznej , czy to nie jest prawda? "
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez mkania777
      SHC Synthese Technology
      Olej z takim napisem to w 100% przypadków hydrocrack
      Zamieszczone przez mkania777
      Fully Synthetic
      Olej z takim napisem to w 99% przypadków hydrocrack

      Na podstawie takich napisów niewiele można wywnioskować...
      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

      Komentarz


      • Już chyba nikt nie produkuje olejów na samym 100% PAO. Teraz oleje oparte o PAO mają procentowy udział HC, wykazywany jako nośnik różnych dodatków, które w samym PAO pozostają trudnorozpuszczalne. Tak więc HC+PAO są lepsze choćby z tego powodu. Do tego dochodzą uszczelki - na samym PAO twardniały (dawno temu) poprawiono więc skład poprzez dodanie do PAO procentowej części HC z dodatkami zwiększającymi odporności na zużycie itd...
        No i teraz wiadomo...jedna firma doda 5% PAO inna 70% PAO - obie nazwą swoje oleje full syntetykami...do tego dojdą dodatki w ilości większej lub mniejszej...
        Więc nie ma co się obawiać olejów HC + PAO. (zresztą na rynku innych "full syntetyków" nie dostaniemy za "normalne" pieniądze).

        Za Mobil:
        "następna generacja olejów bazowych pochodzących z gazu ziemnego (Gas to Liquids) wejdzie na rynek" --- następna generacja? Bardzo sprytny zapis :lol: ... a mi się zdawało, że to dalej jednak III grupa bazowa (oznaczana czasem dla odróżnienia jako III+). SHC = S ynthetic H ydro C racked
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Można do 2.0 MPI LPG zalać coś takiego 404 Not Found zamiast mobila 10w40 ? oczywiście poprzedzając płukanką i czyszczeniem misy i pokrywy? Czy raczej szukać droższego 5W40 np Motula? Ten Lotos nie "utwardzi" uszczelek ?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez mariush19
            Ten Lotos nie "utwardzi" uszczelek ?
            :lol: nie, nie utwardzi.

            Zamieszczone przez mariush19
            Czy raczej szukać droższego 5W40 np Motula?
            bez sensu.
            Lej śmiało tego Lotosa
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zamieszczone przez mariush19
              Ten Lotos nie "utwardzi" uszczelek ?
              :lol: nie, nie utwardzi.

              Zamieszczone przez mariush19
              Czy raczej szukać droższego 5W40 np Motula?
              bez sensu.
              Lej śmiało tego Lotosa
              dzięki za poradę. W takim razie już nie mogę się doczekać wymiany . Zastosuję płukankę 404 Not Found . Do sprawdzenia mam chyba tylko misę olejową, ostatnio jak czyściłem odmę z masełka to po jej zdjęciu był dostęp organoleptyczny (palec) do pokrywy od środka i raczej tam nie było wyczuwalnej kilkucentymetrowej warstwy syfu , tylko goły metal z warstwą oleju. Obawiam się tego syfu bo po kontakcie z płukanką mogło by dojść do zasyfienia kanalików olejowych a tego bym nie chciał. Najważniejsze że jest już wybrany olej zatwierdzony przez experta

              Komentarz


              • Coś tam doczytałem, okazuje się że tarcie tłok-cylinder zależy od lepkości oleju i to bardzo. Np. przy 3000 obr. i temp. 30 stopni ta siła tarcia jest dla oleju o SAE 50 około 6x większa niż dla oleju SAE 10:
                str. 4, wykres 4
                404 - File or directory not found.
                Ekstrapolując ten wykres PI*oko dla -10oC różnica między SAE10 a 30 też będzie 5-6 krotna, można przypuszczać, że dla olejów klasy 0w i 5w będzie to w tej temp. przynajmniej kilkadziesiąt procent.
                Z drugiej strony w okolicach temp. roboczej te różnice się zacierają.

                Nasuwa się wniosek, że na różną szybkość nagrzewania (która zależy wg mnie tylko od tarcia) mają wpływ różnice w lepkościach olejów. Raczej dodatki przeciwzużyciowe czy ciepło właściwe dają tyle co nic przy zimnym starcie, prędzej baza olejowa, ale raczej ma też marginalne znaczenie. Jeszcze raz podkreślę, że szybkość nagrzewania zależy wyłącznie od zwiększonego tarcia, ciepło w silniku pochodzi tylko z paliwa (pomijając świece żarowe i inne elektryczne bzdety), jeśli silnik potrzebuje więcej paliwa (bo szybciej się nagrzewa) tzn. że to paliwo jest mu potrzebne do przezwyciężenia zwiększonego oporu.

                Teraz pytanie: czy dobre działanie przeciwzużyciowe rzadkiego oleju przy starcie rekompensuje słabszą ochronę silnika przy szybkiej jeździe po autostradzie? Czy szybsze nagrzewanie gęstego oleju spowoduje, że średnie tarcie w czasie nagrzewania będzie równe rzadkiemu olejowi?

                Do krótkich odcinków po kilka km jeździłbym na max. 0w30 i zainwestował raczej w kurtkę albo ogrzewanie postojowe - tylko tu dochodzi jeszcze kwestia znacznego rozcieńczenia oleju paliwem na krótkich trasach, rzadki olej pada szybciej. Do upalania w lecie coś Xw50/60, do zwykłej eksploatacji raczej 5w30 albo 0w40 jak ktoś dużo jeździ trasami szybkiego ruchu. Oczywiście należy porównać dane z kart charakterystyki, nie tylko lepkość wg SAE.

                rOBERTO795 stwierdził, że szybciej mu się nagrzewał przy Millersie CSF 5w40 niż Amsoilu AFL 5w40 - odpowiednio 88,5 cSt i 6600 cP vs 82,9 i 5314. Od razu widać, że Millers jest znacząco gęstszy - ma prawo szybciej się nagrzewać.

                Komentarz


                • Witam.
                  Jan
                  Może dla użytkowników SKÓD 1,6 + LPG, niech hurtownicy oleju i znawcy oleju w temacie, podadzą zalecany - jaki olej? xxx... W xxx... - jazda miejska + czasami wyjazd za miasto?
                  Pozdrawiam. Z góry przepraszam za gwałt. ops:
                  Jan
                  Oczywiście w cenach niższych / średnich za litr? dla normalnych.
                  Norma WW 502...

                  Komentarz


                  • 5w30 z normą 504 albo
                    0w40

                    Pierwsze - mniej osadów, mniejsze spalanie (o ułamek procenta)
                    Drugie - lepsza ochrona

                    Różnice wg mnie minimalne.

                    Napisz jakie trasy robisz po mieście, czy silnik zdąży się nagrzać i ile w sumie rocznie km. gdzie trzymasz samochód w domu/pracy.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez 114
                      1,6 + LPG,...jaki olej?
                      porządny 0W/40, 5W/40 najlepiej oparty o PAO/estry wg specyfikacji VW 502.00/505.00 i oczywiście (bo nie inaczej przy LPG) wymiany co 15 tys km max ...ze specyfikacją VW 504.00 5W/30 dał bym sobie spokój w silniku 1,6 z LPG.
                      Sprawdzą się: VALVOLINE SYNPOWER 0W4, Synthoil 5W/40, Synthoil Energy 0W40, Millers XFS 0w40+bardyo dobry, XFS 5w40, ORLEN PLATINUM MAXPOWER 0W 40 - naprawdę dobry, w rozsądnej cenie, powinien się też sprawdzić Motul X-lite 0W30 no i standardowo Mobil 1 New Life 0W-40 (choć to już nie ten "sam" olej co kiedyś).
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Witam.
                        Trasy po mieście to:3-15km.
                        Roczny przebieg to 12-15KKm

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez xof
                          Różnice wg mnie minimalne.
                          zgadza się, minimalne i dlatego ja wolę specyfikację VW 502.00/505.00 bo szybciej mozna tam trafić na coś z PAO/estrami.
                          Zamieszczone przez xof
                          5w30 z normą 504
                          szczerze? Można i VW 504.00 ale po co?...do tego silnika z LPG, raczej nie ten olej - ja bym był za 0W/40.

                          Zamieszczone przez 114
                          Trasy po mieście to:3-15km.
                          Roczny przebieg to 12-15Km
                          tak jak pisałem --->
                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          porządny 0W/40, 5W/40 najlepiej oparty o PAO/estry wg specyfikacji VW 502.00/505.00
                          duży wybór i masz szansę na coś z PAO/estrami jak dobrze poszukasz. No i co jest nie bez znaczenia te specyfikacje mają przeważnie wyższy TBN niż specyfikacja VW 504.00.
                          Konstrukca silnika 1,6 jest "stara" a SAE 0W/40 i 5W/40 chyba najbardziej odpowiadają temu silnikowi z LPG.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Chwila zaraz?? 502 tak- 505 nie ma w książce - może nie doczytałem? - LPG

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez 114
                              502 tak- 505 nie ma w książce - może nie doczytałem?
                              :lol: na 100% musisz mieć specyfikację VW 502.00
                              Załączone pliki
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • Ale do LPG to chyba 502.. tak jest w mojej książce

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez 114
                                  LPG to chyba 502
                                  no TAK - specyfikacja VW 502.00 ( przeważnie jest łączona z VW 505.00)
                                  Ty masz STAŁE okresy obsługi (max co 15 tys km) więc idelana jest specyfikacja VW 502.00 - oczywiście specyfikacja VW 504.00 też jest dopuszczalna ale wymiana oleju przy LPG i tak max co 15 tys km.

                                  ...a tak na marginiesie...wątek oleju do benzyny prześledziłeś? :tuk: ...chyba nie bo byś nie zadawł tych pytań :czerwona:

                                  apa
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • tak ale do 30K przebiegu? dla oleju 505..

                                    Komentarz


                                    • Gdybym miał 1.6 lałbym 0w40, 4l kupisz za 120.
                                      Chyba, że ktoś ma też nowoczesnego diesla z DPF to wtedy z 4 wymian 504/507 zebrałoby się na jeszcze jedną, albo jeśli ktoś jest "zielonym", może sobie zalać do 1.6 504/507 (wolniej zapycha katalizator).
                                      30K na jakimkolwiek oleju, zwłaszcza w Twoim przypadku, to zarzynanie silnika. Możesz wlać 504, który musisz wymienić po 15000, jak śpisz w garażu to po 13000.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez xof
                                        Gdybym miał 1.6 lałbym 0w40
                                        + 100

                                        Zamieszczone przez 114
                                        ale do 30K przebiegu
                                        jakie 30 tys km....? Przy 1,6 LPG MUSZISZ zmieniać olej co 15 tys MAX - nawet jak masz olej ze specyfikacją VW 504.00 Koniec i Kropka. :klnie:
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Po przebiegu 6K km nowe auto to myślę o zalaniu PLATINUM MaxPower 0W-40, oczywiście wcześniej płukanka
                                          Nie jestem ekstremistą :cry:
                                          Do tej pory zawsze zmieniałem olej co 10K +/- 1K - nie wieżę instrukcją

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez 114
                                            myślę o zalaniu PLATINUM MaxPower 0W-40
                                            Jak najbardziej, jestem za (xof - też jeżeli chodzi o SAE). Masz ten olej w podanych w/w więc, jak widzisz jesteśmy zgodni -->
                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            ORLEN PLATINUM MAXPOWER 0W 40 - dobry, w rozsądnej cenie,
                                            :P
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Jeśli można to browar za pomoc
                                              A co z tym "Już chyba nikt nie produkuje olejów na samym 100% PAO. Teraz oleje oparte o PAO mają procentowy udział HC, wykazywany jako nośnik różnych dodatków, które w samym PAO pozostają trudnorozpuszczalne. Tak więc HC+PAO są lepsze choćby z tego powodu. Do tego dochodzą uszczelki - na samym PAO twardniały (dawno temu) poprawiono więc skład poprzez dodanie do PAO procentowej części HC z dodatkami zwiększającymi odporności na zużycie itd..."
                                              Jak to ma się do ORLENU

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez 114
                                                A co z tym "Już chyba nikt nie produkuje olejów na samym 100% PAO
                                                napisałem wcześniej
                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                porządny 0W/40, 5W/40 najlepiej oparty o PAO/estry
                                                oparty na PAO tz., że np: ma w bazie 60-70% PAO a reszta to HC +estry lub inna wersja procetowa PAO + HC ...niestety 100% PAO raczej nie jesteś w stanie kupić ( i nawet dobrze, bo taki olej ze 100% miałby mniej rozpuszczonych dodatków, które trudno jest umieścić w samym czystym PAO a HC jest w tym przypadku nośnikiem) Najlepsza kombinacja to PAO+ estry ...ale jednak "ciut" kosztowna.

                                                Nie przejmuj się tymi "kombinacjami". Lej porządny 0W/40, zmieniaj co 15 tys km i będzie dobrze.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Możesz jaśniej? - dla normalnego użytkownika?
                                                  Jak to ma się do oleju ORLENa

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez 114
                                                    browar za pomoc
                                                    nie - dziękuję :wink: nie mieszam z ... fotka w załączeniu ... :lol:

                                                    [ Dodano: Sob 01 Gru, 12 23:52 ]
                                                    Zamieszczone przez 114
                                                    Jak to ma się do oleju ORLENa
                                                    ten olej jest całkiem przyzwoity, jeżeli chodzi o parametry. Tak jak napisałem -->
                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Nie przejmuj się tymi "kombinacjami". Lej porządny 0W/40, zmieniaj co 15 tys km i będzie dobrze.
                                                    Twój silnik do szczęścia naprawdę nie potrzebuje super hiper "USA" jakości - wystarczy byś zmieniał systematycznie olej i będzie OK.

                                                    Zamieszczone przez 114
                                                    Możesz jaśniej? - dla normalnego użytkownika?
                                                    o nie ...ile można razy się powtarzać, nie mam tyle czasu na pisanie (wróć do strony 205)
                                                    Załączone pliki
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X