Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • aaaaaaaaaaaaaaaa taki żart - rozumie

    Nie martw się kolego zrozumiałem za pierwszym razem - dlatego oryginalnie dałem "uśmiech" - żartobliwie


    Ale zbaczamy z kursu "olejowego" - więcej o "ruskim" xado postaram się dowiedzieć u źródła (dystrybutora).
    Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

    Komentarz


    • Zamieszczone przez obloz
      aaaaaaaaaaaaaaaa taki żart - rozumie

      Nie martw się kolego zrozumiałem za pierwszym razem - dlatego oryginalnie dałem "uśmiech" - żartobliwie


      Ale zbaczamy z kursu "olejowego" - więcej o "ruskim" xado postaram się dowiedzieć u źródła (dystrybutora).
      wolałem się upewnić :P
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • Nie mogłem znaleźć na forum takiego tematu( jak jest proszę o przeniesienie) Co ile wymieniacie olej w swoich autkach z lpg? Syntetyk jakiś W30 lub W40 , oczywiście nie najtańszy jakiś.Co 8 tys?10?12?15?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez rustin
          Nie mogłem znaleźć na forum takiego tematu( jak jest proszę o przeniesienie) Co ile wymieniacie olej w swoich autkach z lpg? Syntetyk jakiś W30 lub W40 , oczywiście nie najtańszy jakiś.Co 8 tys?10?12?15?
          Ja co 8-9 tys km w40 oczywiscie :-)
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz


          • U mnie 1,8t lpg SynPower 0W-40 i wymiana co 15kkm.
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ccLot
              U mnie 1,8t lpg SynPower 0W-40 i wymiana co 15kkm.
              Moim zdaniem za rzadko.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez rOBERTO795
                Moim zdaniem za rzadko.
                Moim też, ale jakoś tak wychodzi.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                Komentarz


                • Zamieszczone przez ccLot
                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  Moim zdaniem za rzadko.
                  Moim też, ale jakoś tak wychodzi.
                  A potem przytarta panewka, klepiąca klawiatura, głośny łańcuszek i wytarty slizg. :P
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • Witam.

                    Mam Octavie 2.0 benzyna + LPG z 2003 r. (115 KM). Przejechane 115 tys i wszystko na CASTROL EDGE 5W30. Zmiana co 15 tys. Od samego początku na dolewki idzie mi około 1,5 l pomiędzy zmianami. Przeważnie robie dziennie 2 x 40 km i silnik lubi się kręcić na wysokich obrotach. Drażni mnie masło pod korkiem.
                    Zastanawiam się nad zmianą oleju - doradźcie mi na co mam zmienić.

                    Komentarz


                    • Niedawno kupiłem octavie I 1.6 BFQ z przebiegiem 140 kkm, przez cały czas była serwisowana w ASO, wiec podejrzewam, że był lany castrol magnatec 5W-40 (w książce też jest jeden wpis o zalaniu 5W-30), takim też olejem zalano silnik w momencie zakupu. Od kupna przejechałem około 3 kkm, przez ten czas ubyło może ze dwa milimetry oleju (sprawdzę dokładnie jak roztopi się śnieg i auto będzie parkowało na swoim zwykłym miejscu). Następna wymiana przy 155 kkm albo w listopadzie.
                      Czy zmiana oleju na inny o tych samych parametrach nie zaszkodzi silnikowi, szczególnie, że w internecie krążą rożne historie na temat osadów jakie zostawia w silniku castrol magnatec. Jakie oleje z rozsądnym stosunkiem cena/jakość mógłbym zastosować?

                      Komentarz


                      • I już jestem po wymianie. Wybór padł na Motul X-Lite 0W30. Pierwsze wrażenia.....? Ciężko powiedzieć Może silniczek trochę głośniej pracuje... ( chociaż przy odpalaniu jest ciszej )

                        O dalszych wrażeniach będę na bieżąco pisał... :lol:
                        Mój Szkodnik :-)
                        Pozdrawiam
                        Rafał

                        Komentarz


                        • Koledzy kupiłem okazyjnie vectrę 2,2 DTI jaką dobrą oliwkę polecicie? Do tej pory jezdziła na castrol edge turbo diesel 5w40. Nigdy nie miałem diesla i nie mam pojecia o olejach do diesla. W domu mam Valvoline synpover 0w40 zda sie to? Nie piszą tam nic że szczególnie do diesli ale mam 2x4l jak się nie zda do vectry to pójdzie do auta do którego go kupiłem a do vectry to co polecicie

                          Komentarz


                          • tasek, polecamy temat o olejach do diesla, a nie tutaj. Sio z klekotem :wink: :lol:

                            Komentarz


                            • Mój Szkodnik :-)
                              Pozdrawiam
                              Rafał

                              Komentarz


                              • Witam i o podpowiedź proszę, bo poczytałem o olejach i mam tylko mętlik w głowie.
                                Pacjent O2, 1,6 MPI, silnik BSE, przebieg 83 tys. km., poprzedni właściciel od nowości lał SHELL Ultra Extra 5W30. Eksploatacja: 90% miasto, średnie jednorazowe przeloty ok. 20 - 40 km. Oleju bierze tylko jak się go mocno przegoni, ale bez przesady.
                                Zbliża się wymiana i mam dylemat jaką oliwą go zalać.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez paragraf
                                  Zastanawiam się nad zmianą oleju - doradźcie mi na co mam zmienić.
                                  Zamieszczone przez logan_x
                                  Jakie oleje z rozsądnym stosunkiem cena/jakość mógłbym zastosować?
                                  Zamieszczone przez nix
                                  Zbliża się wymiana i mam dylemat jaką oliwą go zalać.
                                  Ja zalewam takie oleje, łatwo dostępny ---> 404 Not Found i trudno dostępny ---> Motoröle, Additive und Autopflege von LIQUI MOLY | LIQUI MOLY , to przypuszczam że i do waszych maszyn też się nadadzą :wink:

                                  Komentarz


                                  • Ja O1 2,0 AQY zalewam mobilem 5w-50. Wchodzi 4L i koszt 4l oleju to ok 120zł. Już na wiosne kolejna wymiana.
                                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez leonn
                                      Ja zalewam takie oleje, łatwo dostępny ---> 404 Not Found
                                      Owszem, olej dobry, ale za tą cenę to już chyba lekkie przegięcie szczególnie do tego silnika. Ja go brałem za jakieś 160-170zł, ale widzę, że teraz cena sporo podskoczyła.

                                      Zamieszczone przez Bartek.K
                                      Ja O1 2,0 AQY zalewam mobilem 5w-50.
                                      Możesz zdradzić co Cię składani do lania 5W50 i to jeszcze na zimę? Aż mnie troszkę zmroziło jak spojrzałem na parametry tego oleju.
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez nix
                                        Pacjent O2, 1,6 MPI, silnik BSE, przebieg 83 tys. km.
                                        ...
                                        Zbliża się wymiana i mam dylemat jaką oliwą go zalać.
                                        Ja zalewam taki silnik (+LPG) olejem Statoil-LazerWay 5W40 - pełny syntetyk
                                        np.
                                        Link

                                        .. i jak narazie 'bajka' ... mam przejechane 70 tys. , silnik cicho pracuje, nie klekocze, nie pobiera oleju ...

                                        Komentarz


                                        • .

                                          Zamieszczone przez Bartek.K
                                          Ja O1 2,0 AQY zalewam mobilem 5w-50.
                                          Możesz zdradzić co Cię składani do lania 5W50 i to jeszcze na zimę? Aż mnie troszkę zmroziło jak spojrzałem na parametry tego oleju.[/quote]

                                          Nie wiem co w tym dziwnego :szeroki_usmiech . Skłaniają mnie bardzo dobre parametry tego oleju i przetestowane opinie. Co z tymi parametrami ze aż cie tak mrozi ?
                                          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez tomekdwk
                                            chyba lekkie przegięcie
                                            LM zawsze miał ceny z "sufitu" :? no ale...

                                            Zamieszczone przez tomekdwk
                                            Statoil-LazerWay 5W40 - pełny syntetyk
                                            "syntetyk" w bardzo szerokim tego słowa rozumieniu tak, pełen syntetyk zdecydowanie nie :twisted: - strona 39 tego wątku... :wink:

                                            Zamieszczone przez tomekdwk
                                            i jak narazie 'bajka' ... silnik cicho pracuje, nie klekocze, nie pobiera oleju ...
                                            Statoil produkuje dobre jakościowo oleje :drive:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Witajcie, po przeczytaniu kilku moze nawet kilkunastu stron o olejach jestem juz totalnie zamotany...
                                              Kupilem Octe 1.6 FSI. Dlugo sie zastanawialem jaki olej, wlacznie z czytaniem i czytaniem naszego forum.
                                              Auto w momenciu kupna mialo 46kkm. Myslalem i myslalem i wybor padl na Mobil 1 New Life 0w40. Akurat trafil sie w promocji.
                                              Wedlug producenta jest on w klasach 502/505 i 503.01 z tbn 11.2.
                                              Po prawie roku auto ma 58kkm i znowu sie zastanawiam... pewnie za duzo mysle
                                              W przeciagu roku dolalem okolo 0.3 litra oleju wiec chyba niewiele.

                                              Czy moglibyscie mi podpowiedziec czy dobrze dobralem olej?

                                              Czy moze lepiej zalac go Motul Specific 504/507 ktorego tbn jest 7.2? Czy wogole jest wazny tbn przy takim przebiegu?

                                              Aha przeszedlem na stale przebiegi miedzy wymienami: rok lub 15kkm.

                                              Czy szukac oleju z norma 504 (wystepuje w zmiennych i stalych przebiegach w ksiazce) czy wystarczy mu 502? Czy jest jakas roznica miedzy tymi normami?

                                              Jesli odpowiedzi na moje problemy juz byly to sorki, nie jestem w stanie przeczytac 223 stron

                                              Z gory dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam,
                                              Mariusz.
                                              sorki za brak polskich liter

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Bartek.K
                                                .

                                                Zamieszczone przez Bartek.K
                                                Ja O1 2,0 AQY zalewam mobilem 5w-50.
                                                Możesz zdradzić co Cię składani do lania 5W50 i to jeszcze na zimę? Aż mnie troszkę zmroziło jak spojrzałem na parametry tego oleju.

                                                Nie wiem co w tym dziwnego :szeroki_usmiech . Skłaniają mnie bardzo dobre parametry tego oleju i przetestowane opinie. Co z tymi parametrami ze aż cie tak mrozi ?
                                                Ta lepkość w zimie, 17,5 w 100 i ponad 100 przy 40, kontra 14 i 80 w przeciętnym 5w40.
                                                AGR 112KM, 232Nm
                                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez parasite
                                                  Zamieszczone przez Bartek.K
                                                  .

                                                  Zamieszczone przez Bartek.K
                                                  Ja O1 2,0 AQY zalewam mobilem 5w-50.
                                                  Możesz zdradzić co Cię składani do lania 5W50 i to jeszcze na zimę? Aż mnie troszkę zmroziło jak spojrzałem na parametry tego oleju.

                                                  Nie wiem co w tym dziwnego :szeroki_usmiech . Skłaniają mnie bardzo dobre parametry tego oleju i przetestowane opinie. Co z tymi parametrami ze aż cie tak mrozi ?
                                                  Ta lepkość w zimie, 17,5 w 100 i ponad 100 przy 40, kontra 14 i 80 w przeciętnym 5w40.
                                                  Może brał dużo?

                                                  Komentarz


                                                  • Lepsza lepkość lepsze smarowanie. Na razie na 10 tys/km ciągnie 1-1,2 L wiec tragedii nie ma.
                                                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X