Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • łancuch a nie olej i prowadnice.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Jaaaa Cieeee oczy czerwone od monitora... 3 dni lektury... i mega dawka informacji... :lol: Wielki szacunek dla PAOLO ESCO. Ja również przymierzam się do wymiany oleju i z pośród tych wszystkich które były tu opisywane wybrałem 3 które mnie zaciekawiły:

      Motul X-Lite 0w30
      Lazerway 0w30
      Millers XF LL 5w30

      :lol:

      PAOLO ESCO który olej poleciłbyś do mojego szkodnika...?? z tego co widziałem po Twoich postach bardzo zadowolony byłeś z Lazerway/a. Auto niestety częściej jeździ na krótkich odcinkach...

      Mam mega dylemat który wybrać. Wymiana oleju oczywiście maks co 15 tyś.

      Mój Szkodnik :-)
      Pozdrawiam
      Rafał

      Komentarz


      • To skoro tyle czytałeś, to czemu nie bierzesz pod uwagę Motula Specific 504 507 (ja taki zalałem ostatnio) ? :diabelski_usmiech, nie no żart, weźmiesz co uważasz.

        Komentarz


        • Trzeba chyba będzie przetestować wszystkie trzy i zobaczyć na którym silniczek lepiej sobie radzi.. :wink:
          Mój Szkodnik :-)
          Pozdrawiam
          Rafał

          Komentarz


          • Zamieszczone przez cordoba12
            który olej poleciłbyś do mojego szkodnika...??
            każdy z tych wymienionych przez Ciebie się sprawdzi ( z tym, że zamiast Millersa 5W/30 LL ja bym wybrał w Twoim przypadku Miilersa XFS 0W40 - podpytaj naszych forumowych sprzedawców (będziesz miał cenę lepszą niż za Millersa XF LL :wink: a XFS 0W/40 naprawdę powinien się lepiej sprawdzić) to już Twój wybór musi być.
            Zamieszczone przez krzysiek83wpr
            czemu nie bierzesz pod uwagę Motula Specific 504 507
            --->
            Zamieszczone przez cordoba12
            Wymiana oleju oczywiście maks co 15 tyś.
            +
            Zamieszczone przez cordoba12
            Auto niestety częściej jeździ na krótkich odcinkach...
            --- > Motul X-Lite 0W30 powinien lepiej się sprawdzić niż Specyfic w tych warunkach.
            Zamiast Specyfica 5W/30 wolał bym jednak LAZERWAY LL 5W/30 > 30% polialfaolefiny Page not found i do tego cena Link
            LazerWay LL 5W/30
            SAE 5W/30 specyfikacja VW 504.00/507.00
            Gęstość w 15C 849
            Lepkość w 40C 70
            Lepkość w 100C 11,6
            CCS w temp. -30C 6130
            Wskaźnik lepkości 163
            Temperatura płynięcia -45 !
            Temperatura zapłonu 240 !
            HTHS > 3,5
            TBN 6,1
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Dzięki bardzo

              Mój Szkodnik :-)
              Pozdrawiam
              Rafał

              Komentarz


              • Witam,pomimo że jestem posiadaczem fiacika punto 2 to zbłądziłem tutaj bo gdzie jak nie u Szanownych Panów tyle o olejach się dzieje
                fiacika mam od nowości i jak na chwilę obecną ma przejechane 140tyś.km głównie jazda miejska a trasa się zdarza ale sporadycznie.Silnik to benzyna bez lpg o pojemności 1.2 z serii fire ale tylko z nazwy gdyż ognia w nim nigdy nie zauważyłem :wink: - producent zaleca do niego olej selenia 10w40 ale ja mu nie uwierzyłem i zaraz po okresie gwarancji zalałem statoila lazerway 5w40 którego silnik ani nie pobiera ani dziwnych dźwięków na nim nie Link dnia jeszcze jako "gość" zaglądam tutaj i patrzę a Pan Paolo wstawił fotki ze swojego nowego zakupy czyli lazerway v 0w30 później napisał o zawartości PAO powyżej 60% i nie wytrzymałem :lol: - ktoś inny dodał że hths na poziomie 3.5 więc poszedłem w ciemno - zrobiłem na nim jakieś 10tyś.km i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony.W zimie autko odpala rewelacyjnie lekko a w lecie co mnie zaskoczyło pracuje ciszej niż na 5w40 dodatkowo po tym przebiegu nie ubyło grama na bagnecie :!: - myślę sobie oto on i już przy nim pozostanę i gdyby nie jak zwykle ciekawość to bym nie znalazł jego najnowszej karty:
                Link
                cieniutki się zrobił jak do Forda,normy vw i mb wyparowały - potwierdziłem mailowo z Panią Nytko ze Statoila - i teraz sam nie wiem bo było tak fajnie :cry:
                Jedynie co mnie pociesza to to że znalazłem coś podobnego w sensie PAO tylko 0w40 a że często bywam w Czechach to chyba wypróbuję - takie coś - Yacco GALAXIE RS 0W-40 *2l | Oleje Selenia, YACCO, Castrol, Mobil - oczywiście napiszę czy silnik nie opuścił na nim maszyny :lol:

                Komentarz


                • Zamieszczone przez REXAX
                  znalazłem coś podobnego w sensie PAO tylko 0w40
                  taaaa ---> "Produkt na bazie oleju mineralnego z ekstraktu DMSO" sprawdź kartę tego oleju ... ja sprawdziłem - karta z 15/02/2012 :wink:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez REXAX
                    znalazłem coś podobnego w sensie PAO tylko 0w40
                    taaaa ---> "Produkt na bazie oleju mineralnego z ekstraktu DMSO" sprawdź kartę tego oleju ... ja sprawdziłem - karta z 15/02/2012 :wink:
                    - fajnie że odpisałeś - faktycznie niech to :evil:
                    uruchamiam procedurę awaryjną :szeroki_usmiech
                    ravenol SSO 0W30 - pytałem w sklepiku internetowym i jest w opakowaniach 4l za 143zł pomimo że na stronie wyłącznie mają litrówki - co sądzisz o tej nowej formule V 0W30 :?:

                    Komentarz


                    • Wczoraj na pierwszym przeglądzie po 30k km zmieniłem olej na Millers XF Long Life 5W30. Pokusiłem się o nagranie pracy silnika przed (a w zasadzie miałem już takie nagranie) i po zmianie oleju.

                      Start na zimno przy temperaturze około 8 stopni Celsjusza (w obu przypadkach).

                      Przed:
                      Link

                      Po:
                      Link
                      korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez kytutr
                        Wczoraj na pierwszym przeglądzie po 30k km zmieniłem olej
                        Mam nadzieję że chociaż filtr oleju został zmieniony w połowie dystansu.
                        Konrad
                        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                        90 konny AGRessor
                        PerfectServiceBy DGW
                        WhitePride :smokedevil

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez konkon
                          Zamieszczone przez kytutr
                          Wczoraj na pierwszym przeglądzie po 30k km zmieniłem olej
                          Mam nadzieję że chociaż filtr oleju został zmieniony w połowie dystansu.
                          jeszcze nie widzialem zeby ktos wymieniał filtr a oleju nie :diabelski_usmiech
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez kytutr
                            Wczoraj na pierwszym przeglądzie po 30k km zmieniłem olej na Millers XF Long Life 5W30. Pokusiłem się o nagranie pracy silnika przed (a w zasadzie miałem już takie nagranie) i po zmianie oleju.

                            Start na zimno przy temperaturze około 8 stopni Celsjusza (w obu przypadkach).

                            Przed:
                            Link

                            Po:
                            Link

                            Może jestem głuchy.. ale nie widzę większej różnicy. :shock:

                            Komentarz


                            • Moim zdaniem na millersie pracuje ciszej i bardziej miękko - ale zawsze na nowym oleju jest ciszej - lepkość jeszcze nie zachwiana,dodatki nie zużyte - z drugiej strony jak na olej po przebiegu 30tyś a zupełnie nowy to różnica jest niewielka :roll:

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez konkon
                                Mam nadzieję że chociaż filtr oleju został zmieniony w połowie dystansu.
                                O tym, że olej warto zmieniać wcześniej niż po 30k km dowiedziałem się dopiero z lektury tego wątku. Teraz będę zmieniał co 15k i na coś lepszego niż Castrol, mam nadzieję że Millers da radę. Chciałem Amsoil, ale nawet sobie nie wyobrażacie jak ciężko go zdobyć w Czechach. Zresztą o Millersa też łatwo nie było.

                                Zamieszczone przez REXAX
                                Moim zdaniem na millersie pracuje ciszej i bardziej miękko - ale zawsze na nowym oleju jest ciszej - lepkość jeszcze nie zachwiana,dodatki nie zużyte - z drugiej strony jak na olej po przebiegu 30tyś a zupełnie nowy to różnica jest niewielka :roll:
                                Mówisz rację, silnik pracuje bardziej miękko, ale drastycznych różnic w porównaniu z poprzednim i zużytym Castrolem nie ma. Za to sam moment rozruchu jest wyraźnie cichszy, co widać jak się otworzy nagranie w jakimś programie do obróbki dźwięku.
                                korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez kytutr
                                  O tym, że olej warto zmieniać wcześniej niż po 30k km dowiedziałem się dopiero z lektury tego wątku
                                  warto, szczególnie w okresie docierania
                                  PS. jak z poborem oleju, jak wygląda esploatacja ?
                                  Konrad
                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                  90 konny AGRessor
                                  PerfectServiceBy DGW
                                  WhitePride :smokedevil

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez konkon
                                    warto, szczególnie w okresie docierania
                                    PS. jak z poborem oleju, jak wygląda esploatacja ?
                                    Przez ten cały czas olej był w normie, nie musiałem ani razu dolewać (co kilka tygodni sprawdzałem stan oleju, zwłaszcza przed dalekimi trasami).

                                    Auto w większość kilometrów ma wyjechane na długich trasach, a po mieście robi odcinki najczęściej dłuższe niż 10 kilometrów (bo krótszych się nie opłaca, przy dobrze działającej komunikacji miejskiej w Pradze), tak więc za każdym razem rozgrzewało się do 90 stopni (woda).

                                    Od czasu do czasu jeździmy też nim do kościoła, żeby z czystym sumieniem podkreślić ten fakt przy przy sprzedaży: "Panie, to auto jeździło tylko autostradami oraz do kościoła i weterynarza" :lol:
                                    korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                                    Komentarz


                                    • Znalazłem niedawno w Czechach fajny sklepik całkiem blisko Pragi - Oleje Selenia, YACCO, Castrol, Mobil - chciałem tam kupić YACCO GALAXIE 0w40 tylko mnie PAOLO wyhamował :wink: - MILLERS-a mają w ofercie :kciukgora

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez REXAX
                                        Znalazłem niedawno w Czechach fajny sklepik całkiem blisko Pragi - Oleje Selenia, YACCO, Castrol, Mobil - chciałem tam kupić YACCO GALAXIE 0w40 tylko mnie PAOLO wyhamował :wink: - MILLERS-a mają w ofercie :kciukgora
                                        Owszem, zaglądałem tam, ale cena 2031 Kè to przesada, kupiłem w innym sklepie o prawie 300 koron taniej (czyli o prawie 50PLN). A poza tym Most jest dość daleko od Pragi
                                        korespondent zagraniczny Kytutr / Bydlątko w kolorze Red Corrida

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez REXAX
                                          chciałem tam kupić YACCO GALAXIE 0w40 tylko mnie PAOLO wyhamował
                                          ja tylko zwróciłem uwagę na zapis w karcie producent Yacco informuje w karcie MMSD --->"Produkt na bazie oleju mineralnego" ... a jakoś nijak się to ma do deklaracji producenta z karty produktu ---> "This PAO based 100% synthetic lubricant ..." Co innego pisza w Karcie produktu a co innego w Karcie MMSD, jak dla mnie już na starcie taka ściema dyskwalifikuje producenta, ale jeżeli chcesz to sprawdź ten olej...uważaj na zawartość ekstraktu DMSO (dimetylosulfotlenku) i na jego potencjalne rakotwórcze działanie - urok olejów ropopochodnych.
                                          Załączone pliki
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Co innego pisza w Karcie produktu a co innego w Karcie MMSD, jak dla mnie już na starcie taka ściema dyskwalifikuje producenta, ale jeżeli chcesz to sprawdź ten olej...uważaj na zawartość ekstraktu DMSO (dimetylosulfotlenku) i na jego potencjalne rakotwórcze działanie - urok olejów ropopochodnych.
                                            - Właśnie to bardzo nie fajnie z ich strony szczególnie że za taką cenę - jednak zdecydowałem się sprawdzić tego ravenola sso 0w-30 - ma bardzo zbliżone parametry do lazerway-a V i będę miał na świeżo jakieś porównanie - dzięki PAOLO za ostudzenie zapału bo jeżeli już 0w-40 to chyba lepiej iść w stronę LM albo MILLERS-a

                                            Komentarz


                                            • Koledzy, mam pytanie odnośnie takiej marki jak XADO

                                              Używał ktoś może ich produktów ? Niby Pełny syntetyk i w ogóle super fajnie... Tylko nie mogę nigdzie znaleźć kart msds, potwierdzić skład "mieszanki .

                                              Ten xado 0w40 charakterystyką bardzo przypomina Synthoil'a 0w40, którego jest bardzo ciężko dostać u nas.

                                              Może warto poeksperymentować ?

                                              Tutaj charakterystyka oleju Xado Atomic ... 0w40
                                              Dane techniczne:
                                              Gęstość w 20°C (kg/l) 0,858
                                              Lepkość w 100°C (mm2/s ) 13,2
                                              Lepkość w 40°C (mm2/s) 72,6
                                              Lepkość w -20°C (mPa s) 6050
                                              Indeks lepkości 186
                                              Temperatura zapłonu (°C) 220
                                              Temperatura płynięcia (°C) < -48
                                              Temperatura dobrego uruchomienia (°C) -35
                                              Popiół siarczanowy (mas.%) 1,2
                                              TBN (l.zasadowa) (mgKOH/g) 10,8

                                              Certyfikaty międzynarodowe: SAE 0W-40 API SL/CF ACEA A3/B3/B4
                                              Dopuszczenia producentów samochodów: VW 503.01; 502.00/505.00 MB 229.3; 229.1 BMW Longlife Porsche
                                              Jest jeszcze 0w40 w wydaniu Arctic
                                              Gęstość przy 20 °С, kg/l - 0,848
                                              Lepkość przy 100 °С, mm 2 /s - 14,5
                                              Lepkość przy 40 °С, mm 2 /s - 87,8
                                              Lepkość przy –35 °С, mPa s - 6100
                                              Indeks lepkości - 172
                                              Temperatura zapłonu, °С - 215
                                              Temperatura krzepnięcia, °С - <-54
                                              Liczba zasadowa, mg KOH/g - 9,7

                                              WYMAGANIA I DOPUSZCZENIA

                                              XADO Atomic Oil 0W-40 SL/CF Arctic –54 wypełnia wymagania specyfikacji:
                                              SAE 0W-40 ACEA A3/B3
                                              API SL/CF

                                              XADO Atomic Oil 0W-40 Arctic –54 wypełnia wymagania i dopuszczenia:
                                              MB 229.1 VW 500.00/505.00
                                              Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez obloz
                                                Koledzy, mam pytanie odnośnie takiej marki jak XADO

                                                Używał ktoś może ich produktów ? Niby Pełny syntetyk i w ogóle super fajnie... Tylko nie mogę nigdzie znaleźć kart msds, potwierdzić skład "mieszanki .

                                                Ten xado 0w40 charakterystyką bardzo przypomina Synthoil'a 0w40, którego jest bardzo ciężko dostać u nas.

                                                Może warto poeksperymentować ?

                                                Tutaj charakterystyka oleju Xado Atomic ... 0w40
                                                Dane techniczne:
                                                Gęstość w 20°C (kg/l) 0,858
                                                Lepkość w 100°C (mm2/s ) 13,2
                                                Lepkość w 40°C (mm2/s) 72,6
                                                Lepkość w -20°C (mPa s) 6050
                                                Indeks lepkości 186
                                                Temperatura zapłonu (°C) 220
                                                Temperatura płynięcia (°C) < -48
                                                Temperatura dobrego uruchomienia (°C) -35
                                                Popiół siarczanowy (mas.%) 1,2
                                                TBN (l.zasadowa) (mgKOH/g) 10,8

                                                Certyfikaty międzynarodowe: SAE 0W-40 API SL/CF ACEA A3/B3/B4
                                                Dopuszczenia producentów samochodów: VW 503.01; 502.00/505.00 MB 229.3; 229.1 BMW Longlife Porsche
                                                Jest jeszcze 0w40 w wydaniu Arctic
                                                Gęstość przy 20 °С, kg/l - 0,848
                                                Lepkość przy 100 °С, mm 2 /s - 14,5
                                                Lepkość przy 40 °С, mm 2 /s - 87,8
                                                Lepkość przy –35 °С, mPa s - 6100
                                                Indeks lepkości - 172
                                                Temperatura zapłonu, °С - 215
                                                Temperatura krzepnięcia, °С - <-54
                                                Liczba zasadowa, mg KOH/g - 9,7

                                                WYMAGANIA I DOPUSZCZENIA

                                                XADO Atomic Oil 0W-40 SL/CF Arctic –54 wypełnia wymagania specyfikacji:
                                                SAE 0W-40 ACEA A3/B3
                                                API SL/CF

                                                XADO Atomic Oil 0W-40 Arctic –54 wypełnia wymagania i dopuszczenia:
                                                MB 229.1 VW 500.00/505.00
                                                Dobre "ruskie" oleje. Nawet ostatnio reklamuja się w "Auto-Świat"
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • Dobre "ruskie" oleje. Nawet ostatnio reklamuja się w "Auto-Świat"
                                                  Nie no ukraińskie jak już coś, hehehe

                                                  Poszukam jeszcze jakiś innych materiałów na ich temat - widziałem kilka artykułów w automobiliście, GT i Autoświat - ale sam nie wiem, czy nie są w jakimś stopniu sponsorowane przez Xado ?
                                                  Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez obloz
                                                    Nie no ukraińskie jak już coś
                                                    Dlatego "ruskie" było w " "
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X