Gdzie kupujesz Ravenol'a w kraju ? Oficjalny sklep to w większości przypadków nie ma na stanie tych olejów ( poza tym chyba są w starej specyfikacji) np. SSL lub SSO .
Ja się zastanawiam nad SSL lub VSI - ew. Lazerway 5w40...
Kupiłem go tutaj : http://www.ravenol.pl/ - w sklepie internetowym nie jest wystawiony bo jak twierdzą dopiero w połowie marca ma być nowa szata graficzna sklepu i pełna aktualizacja produktów ale ja zadałem im pytanie e-mailem i zamówiłem jakby indywidualnie poza sklepem internetowym SSO 0W30 w nowym opakowaniu z datą produkcji 15.12.2012r dokładnie przyszedł taki: http://www.ravenol.de/produkte/verwe...sso-0w-30.html - myślę że SSL lub VSI mozna zamówić podobnie
Dostałem dzisiaj odpowiedź od firmy SCT Geramy ( Mannol).
Jeżeli chodzi o przedstawiciela na Polskę, wskazali na :
Dear Mr.Obloza,
Attached you can find MSDS.
Official partner is F.H.U Motocar from Plock.
For more information please contact
Mr. Konrad Kuzawinski, [email protected]
Tel: +48608642527
Best regards,
A.Dziuba
Ot cała odpowiedź... Napisałem do Pana Konrada ws. oleju 0w40 Legend+ester, co to za "siuwaks"
Oto link do MSDS dla tego oleju, nie mam jej dostępnej na stornie SCT.
Czy przed wlaniem płukanki (Millers) trzeba jakoś specjalnie rozgrzać olej np powyżej 100stC? Czy raczej normalna temperatura ze spokojnej trasy?
Lejemy całą buteleczkę?, coś gdzieś czytałem że buteleczka jest na 5l, obecnie w moim układzie może byc około 3,7l oleju.
tak
z instrukcji ...Dodaj butelkę ENGINE FLUSH do oleju.
Uruchom silnik na 15-20 minut.
Spuść olej, wymień filtr oleju i wlej do silnika nowy olej :idea:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Żeby nie było tak cicho jak w wątku TDI i Paolo nie podpuszczał to:
- obecnie zalany u mnie Amsoil AFL -na zime w celu sprawdzenia, przejechałem na nim ok 3000km. I niby ok ale jakoś mi nie leży-jak sie rozgrzeje to słysze napinacz łańcuszka rozrządu.
Kupiłem juz Millersa XFS-a 5w40 którego uważam za świetny produkt ale jakoś myśle ze moje KM mogą chcieć sie wybiegać częściej wiec zamówiłem CFS-a 5w40 na którym już śmigałem przed AFL-em.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
jakoś myśle ze moje KM mogą chcieć sie wybiegać częściej wiec zamówiłem CFS-a 5w40 na którym już śmigałem przed AFL-em.
- zastanawiałem sie kiedyś nad zalaniem CFS 5w-30 zanim zapadła decyzja o zalaniu lazerway v 0w-30 a obecnie sso 0w-30 ale trochę zniechęciło mnie kilka opinii o rzekomym złym wpływie olei racingowych na sondę lambda i katalizator i jakoś bezpiecznie odpuściłem - do teraz nie wiem czy słusznie :roll:
jakoś myśle ze moje KM mogą chcieć sie wybiegać częściej wiec zamówiłem CFS-a 5w40 na którym już śmigałem przed AFL-em.
- zastanawiałem sie kiedyś nad zalaniem CFS 5w-30 zanim zapadła decyzja o zalaniu lazerway v 0w-30 a obecnie sso 0w-30 ale trochę zniechęciło mnie kilka opinii o rzekomym złym wpływie olei racingowych na sondę lambda i katalizator i jakoś bezpiecznie odpuściłem - do teraz nie wiem czy słusznie :roll:
Sonde mam tylko jedną bo drugą usuneliśmy :P a ekologicznych tłumików zwanych katalizatorami u mnie nie ma :P. Jeździłem na cfs 5w40 wczesniej i wole jednak wrócić i mieć czyste sumienie że dla ochrony silnika zrobiłem wszystko.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
jak sie rozgrzeje to słysze napinacz łańcuszka rozrządu.
coś w tym jest...
Zamieszczone przez rOBERTO795
zamówiłem CFS-a 5w40
a jednak :wink:
Zamieszczone przez degenerat
Czy używał Ktoś z forum produktów Meguin ?
hehe to produkty Liqui Moly w "inym opakowaniu" ---> W dniu 2 czerwca 2006 r., LIQUI MOLY przejęła większościowe udziały w MÉGUIN :diabelski_usmiech
Od tego czasu produkcją olejów mineralnych kieruje Ernst Prost, który jest również partnerem zarządzającym LIQUI MOLY...
Zamieszczone przez rOBERTO795
Żeby nie było tak cicho jak w wątku TDI i Paolo nie podpuszczał to:
:terefere ... :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
hehe to produkty Liqui Moly w "inym opakowaniu" ---> W dniu 2 czerwca 2006 r., LIQUI MOLY przejęła większościowe udziały w MÉGUIN :diabelski_usmiech
Od tego czasu produkcją olejów mineralnych kieruje Ernst Prost, który jest również partnerem zarządzającym LIQUI MOLY...
Tyle, że Meguin jest własnością Liqui Moly to wiem. Tego, że to te same produkty - nie jestem pewny. Na rynku niemieckim produkty Meguin są tańsze.
Do którego oleju Liqui Moly można porównać Meguin Quality 5W-30?
http://www.meguin.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/0B398A5D9BBC09E8C125788C00518134/$file/6566_2009000-PI-%206566%20en.pdf
test fajny - dobry o tyle,że użyli tego samego SAE ( a niej jak w wielu przypadkach porównywali różne SAE :lol: ...ale ACEA już jest różne i specyfikacja producenta, więc i olej różnie płynie ( dla mnie było jasne, że olej do forda bedzie lepiej płynął niż ten do VW...itd...).
Jak się tak naprawdę przyjrzeć to różnice nie były wielkie :wink: Szkoda że nie dobrali odpowiednie-takie samo ACEA i specyfikacje producenta, wtedy by można było się "ździwić" :wink:
[ Dodano: Sob 09 Lut, 13 22:50 ]
Zamieszczone przez degenerat
Do którego oleju Liqui Moly można porównać Meguin Quality 5W-30?
do Leichtlauf Special LL 5W/30 - małe różnice w parametrach ale ACEA i specyfikacje producenta podobne...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Osobiście będąc od niedawna zwolennikiem SAE 0W-30 chętnie bym popatrzył na jakiś test płynięcia w -30 różnych przedstawicieli tej grupy z HTHS wyższym lub równym 3,5 :roll: - ale ten test na gorąco też nie głupi - http://www.youtube.com/watch?v=V_B2mjpGuFc
:diabelski_usmiech a ten komentarz najlepszy .... " Тем Castol и говно, что у него низкая стойкость на угар, посколько производитель масла перестал делать его на качество, а ради заработка, а то что вы видите на крышках BMW Audi и других, то это Castrol платит большие деньги автопроизводителям для того чтоб автовладельцы чаще покупали ихнее говно, а так с завода льётся совершенно другое масло." :wink:
Zamieszczone przez REXAX
chętnie bym popatrzył na jakiś test płynięcia w -30 różnych przedstawicieli tej grupy z HTHS wyższym lub równym 3,5
jeżeli test ma być w miarę opiektywny to ma być: to samo SAE ! to samo ACEA! i ta sama specyfikacja producenta! Jak nie to o kant takie pseudo tesy... :lol:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Osobiście będąc od niedawna zwolennikiem SAE 0W-30 chętnie bym popatrzył na jakiś test płynięcia w -30 różnych przedstawicieli tej grupy z HTHS wyższym lub równym 3,5 :roll: - ale ten test na gorąco też nie głupi - http://www.youtube.com/watch?v=V_B2mjpGuFc
Sam zalewam 0w30. Teraz jest Fuchs Titan SuperSyn 0w30, a za 3-4 tygodnie będzie Ravenol SSO 0w30.
Szukam na przyszłość - może zmienię na 5w30?
Czy dysponuje Ktoś kartą Fuchs Titan SuperSyn 5W30 - tylko nie rosyjską i nie arabską (Arabia Saudyjska) może jakaś z UE?
jeżeli test ma być w miarę opiektywny to ma być: to samo SAE ! to samo ACEA! i ta sama specyfikacja producenta!
- jasna sprawa dlatego wystarczyłby jak dla mnie test takich olei:
SUPERSYN 0W-30,X-LITE 0W-30,RAVENOL SSO 0W-30,YACCO VX1600 0W-30,ELF FULL TECH 0W-30,VALVOLINE MXL 0W-30,PENTOSIN PENTOSPEED 0W-30 VX - dodatkowo V 0W-30 pomimo A5/B5 - tak dla porównania ponieważ HTHS bliższe A3/B4
Zamieszczone przez degenerat
Czy dysponuje Ktoś kartą Fuchs Titan SuperSyn 5W30 - tylko nie rosyjską i nie arabską (Arabia Saudyjska) może jakaś z UE?
- chyba 0w-30 bo jeżeli tak to tutaj jest TDS i MSDS http://www.tunecanada.com/lubricants...rsyn_0w30_205l
SSO 0w-30 mam zalany od miesiąca i jak na razie nie widzę żadnej różnicy w stosunku do Lazerway V 0w-30 - w sensie że jest równie elegancko
ooo proszę i jakie masz zdanie o tym oleju? Pytam naprawdę z ciekawości bo lej ma super parametry a jak sprawdził się w tracie eksploatacji? I ile na nim zrobiłeś km?
ooo proszę i jakie masz zdanie o tym oleju? Pytam naprawdę z ciekawości bo lej ma super parametry a jak sprawdził się w tracie eksploatacji? I ile na nim zrobiłeś km?
Fuchs Titan SuperSyn 0w30 - bardzo pozytywne odczucia. Moim zdaniem lepszy od Motula x-lite 0w30 (zalanego poprzednio - pisałem o nim na forum) - nagrzewa się tak samo szybko do 70-80 st. (a może i szybciej) , ale podczas jazdy autostradą trudno go rozgrzać powyżej 110 st. Przejechałem na nim ok. 11000 km. Wymiana na nowy - Ravenol - przed dłuższą trasą.
FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 - do silnika CAVD to chyba lekka przesada :shock:
Komentarz