Zamieszczone przez misiekwaw
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
XFS ma ok TBN 10-11. To full saps wiec hths też ok >4. CFS jest bardziej dopakowany 3 razy bardziej.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
wysokiej? :roll: Przy 40C ma lepkość 50, CCS prz -30C - 4200, lepkość przy 100C 9,7 ... Rafenol FO 5W/30 ma lepkość przy 40C - 55, CCS 3900 a lepkość przy 100C - 9,9 , LM ma odpowiednio przy 40C - 53,5 i przy 100C -10 (w drugim produkcie ze specyfikacją Forda ma przy 40C - 57 i przy 100C - 10) Quazar F 5W/30 ma też odpowiednio 9,6 i 57 ...więc w czym problem??? Porównaj Millersa, Motula mają lepsze parametry?Zamieszczone przez razzz powodu wysokiej lepkości w 40C tego oleju LazerWay
popatrz na lepkość przy 40 C - wynosi 102 :shock: ( prawie, jak dla oleju z SAE 5W/50) indeks lepkości tylko 151 niski... i dosyć wysoki SAPS ... Do diesla, który jest mocno obciążony jak najbardziej ale do benzyny to bardzo średni pomysł. Jeżeli już to ewentualnie Mobil Delvac 5W/30 lepszy indeks lepkości i niższa lepkość przy 40C - w zupełności wystarczy do benzyny. http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...-le-5w30.aspx# Tak w zasadzie to jedynie czepiać się przy nim można lepkości przy 40C bo pozostałe parametry wystarczą zupełnie do wymienionych przez Ciebie silników ( pomijając specyfikacje, która kompletnie nie odpowiada tym silnikom...)Zamieszczone przez leonnco myślisz o zalaniu do benzynowego silnika 1.6 czy 1.8T, tego olejuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Lepkość przy 40C to 71, CCS prz -30C - 5100, lepkość przy 100C 11,8 , takie dane znajdują się w aukcji do której podałeś linka.Zamieszczone przez PAOLO ESCOwysokiej? :roll: Przy 40C ma lepkość 50, CCS prz -30C - 4200, lepkość przy 100C 9,7 ... Rafenol FO 5W/30 ma lepkość przy 40C - 55, CCS 3900 a lepkość przy 100C - 9,9 , LM ma odpowiednio przy 40C - 53,5 i przy 100C -10 (w drugim produkcie ze specyfikacją Forda ma przy 40C - 57 i przy 100C - 10) Quazar F 5W/30 ma też odpowiednio 9,6 i 57 ...więc w czym problem??? Porównaj Millersa, Motula mają lepsze parametry?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez razztakie dane znajdują się w aukcji do której podałeś linka
ad:
ad:
ad: zapomnij o tamtej karcie jest na 100% dawno nie aktualna i nie jest to oficjalna karta Statoila już od xx lat, zresztą widać, że ma skopane dane...Posługuj się nową kartą. Olej Statoil dostępny w sprzedaży w PL ma od kilku miesięcy do około 2 lat więc odpowiednie będą karty np taka http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayf5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_F_5W-30.pdf lub taka-najnowsza http://www.statoillubricants.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_F_5W_30_PDS_EN.pdf . (obie karty są jeszcze na oficjalnej stronie Statoila)
Najlepiej nie bierz pod uwagę LazerWay i kup "inny" porządny olej - Millers, Motul, LM, Amsoil ...nie będzie problemu
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Właśnie o to chodzi że wcale nie chcę Millers, LM czy innych. Najbardziej skłaniam się ku Ravenol i LazerWay. Temat drążę bo skoro Ravenol kosztuje ~120zł a np. wspomniany wcześniej Valvoline SynPower 2x tyle a parametry są bardzo podobne to o co chodzi :?: :?: :?:Zamieszczone przez PAOLO ESCONajlepiej nie bierz pod uwagę LazerWay i kup "inny" porządny olej - Millers, Motul, LM, Amsoil ...nie będzie w tedy problemu :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Jeżeli chodzi o różnicę w kosztach to bardzo prawdopodobne że dla takiej firmy jak Statoil gdzie główną gałęzią dochodu jest wydobycie (platformy) i sprzedaż paliw oraz baz olejowych a produkcja własnych środków smarnych jest ułamkiem głównego dochodu a dodatkowo koszty wytworzenia przy zastosowaniu wyłącznie własnych komponentów jeszcze obniża koszt to właśnie czyni produkt tańszym bez potrzeby dorabiania historii do konkretnego produktu i szemranego marketingu jak w przypadku firm żyjących jedynie z marży na samym oleju gdzie dodatkowo bazę do jego wytworzenia muszą kupić od Exxon lub StatoilaZamieszczone przez razzPAOLO ESCO, Właśnie o to chodzi że wcale nie chcę Millers, LM czy innych. Najbardziej skłaniam się ku Ravenol i LazerWay. Temat drążę bo skoro Ravenol kosztuje ~120zł a np. wspomniany wcześniej Valvoline SynPower 2x tyle a parametry są bardzo podobne to o co chodzi :?: :?: :?:Zamieszczone przez PAOLO ESCONajlepiej nie bierz pod uwagę LazerWay i kup "inny" porządny olej - Millers, Motul, LM, Amsoil ...nie będzie w tedy problemu :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
REXAX masz całkowitą rację. Dla Statoil, jeżeli już to nie oleje do samochodów osobowych ale produkcja środków smarnych do samochodów ciężarowych jest priorytetem. Oleje do samochodów osobowych to "produkt uboczny".
a PAO od NESTE a dokładnie od września 2011r kiedy to Chevron Phillips Chemical i Neste Oil Corporation podpisały umowę nabycia aktywów i tym samym Chevron Phillips Chemical pozyskał bardzo ważny i dochodowy zakłady w Beringen (Belgia) gdzie Neste od 1991 produkowało i dostarczało na rynek Europy, świetnej jakości polialfaolefiny (PAO) ... wpominałem już, że Neste produkuje dobre oleje ale mało kto zwrócił na to uwagę :diabelski_usmiechZamieszczone przez REXAXgdzie dodatkowo bazę do jego wytworzenia muszą kupić od Exxon lub Statoila
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Kolejnym produktem który zamierzam przetestować w Punciaku będzie NESTE CITY PRO 0W-40 - już niebawem bo wymiana wypadnie gdzieś w maju - przedstawiciel w Białymstoku ma ten olej dostepny na bieżąco w cenie 136zł oczywiscie + przesyłka
Dane są obiecujące:
TDS - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt
MSDS - http://www.neste.fi/doc/ktt/12774_eng.pdf
zobaczę jak wypadnie w porównaniu do Lazerway V 0W-30 i SSO 0W-30 :twisted:
Zastanawiałem się nad takim produktem - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt - ale myślę że mój Kropek by chyba tego nie uciągnął
Komentarz
-
-
nie w sensie takim jak Ty zapewne myślisz ( nie chodzi o "zabrudzenie" silnika ) Olej silnikowy paruje, staje się cięższy i przyczynia się do słabego krążenia, zwiększenia zużycia paliwa i zwiększonego zużycia oleju, dodatkowo powoduje podwyższoną emisję spalin - Ta odparowalność to tzw "ubytek" oleju / odparowalność = NOACK ---> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...97ad02f43396d2 strona 132Zamieszczone przez razzCzy niższa odparowalność wg Noack'a oznacza że w silniku nie gromadzi się tyle osadu?
Im niższa odparowalność (niższy Noack) tym lepiej.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
To ja proponuję:
1. płukanka - tak - dowolna sprawdzona firma
2. Orlen PLATINUM MaxExpert F 5W–30 - TAK i to nie tylko jako chwilowy "płukacz" !
3. Jazda na tym oleju co najmniej 5-6 kkm (daj mu czas żeby zadziałał i trochę popracował)
4. płukanka - tak
5. zalać porządnym olejem z odpowiednią specyfikacją Forda - dlaczego ponownie nie zalać Orlen PLATINUM MaxExpert F 5W–30 :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Czytałem i czytałem ten wątek i chyba jest w nim za dużo informacji jak dla mnie :wink:
Dlatego zapytam konkretnie - jaki olej najlepiej wybrać do 1.8 tsi (bzb) ?
Obecnie zalany jest Shell Helix 5w40, niestety zmieniany w trybie LL. Chcę przejść na wymianę co 15kkm. Jazda generalnie mieszana - miasto/trasa, ale sporo krótkich odcinków (ok 5km dojazd do pracy).
Wyczytałem, że AMS AFL 5w40 powinien być ok, czy się mylę?
W drugim samochodzie mam Motula Specific 5w40 i jestem zadowolony, ale tam silnik jest bez turbiny.
Komentarz
-
-
TAk na pewno trzyma najlepiej parametry w tym silniku zwłaszcza jak juz ubywa Ci płynu chłodniczego , sprawdzałęś ?Zamieszczone przez tom007Wyczytałem, że AMS AFL 5w40 powinien być ok, czy się mylę?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Ja bym polecił tutaj Amsoil-a 5W30 ma 507.00 , doskonałą baze olejową i naprawdę dobrze spisuje się w TSI.
Myślę że spełniłby pokładane oczekiwania
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
tom potwierdzam amsoil jest ok.
kupuje właśnie od kolego tylko 5w 40 ja osobiście wymieniam go co 8-10 tyś.
napewno temp. oleju mam niższą.
za pierwszym razem zalałem milersa,do 5tyś było ok, ale potem zauważyłem temp. oleju wyższą a amsoil trzyma do końca.
na autostradzie do niemiec przy prędkościach 160-180 nie miałem więcej jak 103 st.do zobaczenia na kanale 19
Komentarz
-
-
A u mnie Ams średnio sie sprawdza. Rozruchy ok ale kultura silnika po rozgrzaniu taka sobie.
Tu Millers jest lepszy a temperatura o 2-5*C wyzsza niewiele zmienia.
Pozatym Amsoil AFL bo o nim pisze to C3 - a ja i moj silnik nie jestesmy eko ;-)OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Witam Panowie/Panie, pacjent jak w podpisie, aktualnie przebieg 9500km, przy przebiegu 10000km chciałbym wymienić olej i filtr, z kim bym nie rozmawiał każdy odradza mi olej castrol... Jeżdżę bardzo mało, głownie 60% po mieście a pozostałe 40% trasa. Czy czekać jeszcze z wymianą oleju do 15000?? Czy wymieniać a jeśli tak to taki olej byłby dobry: Liqui Moly Synthoil Energy 0W40?? Pozdrawiam
Komentarz
-
-
zrób pierwszą zmianę wcześniej. Z wielu powodów jest to wskazane, zwłaszcza pod względem usunięcia w trakcie zmiany ewentualnych pozostałości pomontażowych, drobin materiału powstałego w trakcie pasowania/układania silnika itd...Zamieszczone przez GrechulekCzy czekać jeszcze z wymianą oleju do 15000??
Do 1,6 BSE raczej LM 0W/40 cieżko jest kupić w PL jeżeli już to Synthoil 5W/40 też się dobrze sprawdzi. Z pozostałych marek to masz duży wybór w zasadzie każdy producent ma olej o specyfikacji VW 505.00 która potrzebna jest do tego silnika przy wymianie co 15 tys km (ja bym przy tym okresie wymian pozostał). SAE od 0W/40 poprzez 5W/30 do 5W/40 extremalnie 5W/50.
Mogę tylko dodać, że MaxPower http://allegro.pl/listing.php/search...ategory=0&sg=0 sprawuje się wcale nie gorzej o ile nie lepiej niż olej preferowany przez ASO ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Porównując ten LM Synthoil 5W40 do Valvoline Synpower 0W40 oraz do podanego przez Paolo Orlena 0W40 to, który byłby z nich najlepszy do 1,6 BFQ?Zamieszczone przez PAOLO ESCODo 1,6 BSE raczej LM 0W/40 cieżko jest kupić w PL jeżeli już to Synthoil 5W/40 też się dobrze sprawdzi.Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r
Komentarz
-
k dobry wybór
Komentarz