Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    Zamieszczone przez misiekwaw
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    MILLERS MOTORSPORT CFS 10W50 lub MILLERS MOTORSPORT CFS NT 10W50 (ze wskazaniem na tego z nano) - wybieraj
    dobra, wszyscy tak się spuszczają nad tym Millersem, a ja się pytam czemu jego TBN i HTHS to jakieś tabu :?: :roll: Nawet na BOB IS THE OIL GUY - Used Oil Analysis - Gasoline przebrnąłem już wiele stron i w żadnym z tytułów nie wystąpiła nazwa "Millers". To jakaś zmowa milczenia :?: Mam im qrwa wierzyć na słowo, jak tfu :!: politykom :?: :roll:
    XFS ma ok TBN 10-11. To full saps wiec hths też ok >4. CFS jest bardziej dopakowany 3 razy bardziej.
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6624
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez razz
      z powodu wysokiej lepkości w 40C tego oleju LazerWay
      wysokiej? :roll: Przy 40C ma lepkość 50, CCS prz -30C - 4200, lepkość przy 100C 9,7 ... Rafenol FO 5W/30 ma lepkość przy 40C - 55, CCS 3900 a lepkość przy 100C - 9,9 , LM ma odpowiednio przy 40C - 53,5 i przy 100C -10 (w drugim produkcie ze specyfikacją Forda ma przy 40C - 57 i przy 100C - 10) Quazar F 5W/30 ma też odpowiednio 9,6 i 57 ...więc w czym problem??? Porównaj Millersa, Motula mają lepsze parametry?

      Zamieszczone przez leonn
      co myślisz o zalaniu do benzynowego silnika 1.6 czy 1.8T, tego oleju
      popatrz na lepkość przy 40 C - wynosi 102 :shock: ( prawie, jak dla oleju z SAE 5W/50) indeks lepkości tylko 151 niski... i dosyć wysoki SAPS ... Do diesla, który jest mocno obciążony jak najbardziej ale do benzyny to bardzo średni pomysł. Jeżeli już to ewentualnie Mobil Delvac 5W/30 lepszy indeks lepkości i niższa lepkość przy 40C - w zupełności wystarczy do benzyny. http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...-le-5w30.aspx# Tak w zasadzie to jedynie czepiać się przy nim można lepkości przy 40C bo pozostałe parametry wystarczą zupełnie do wymienionych przez Ciebie silników ( pomijając specyfikacje, która kompletnie nie odpowiada tym silnikom...)
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • razz
        Classic
        • 2013
        • 11

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        wysokiej? :roll: Przy 40C ma lepkość 50, CCS prz -30C - 4200, lepkość przy 100C 9,7 ... Rafenol FO 5W/30 ma lepkość przy 40C - 55, CCS 3900 a lepkość przy 100C - 9,9 , LM ma odpowiednio przy 40C - 53,5 i przy 100C -10 (w drugim produkcie ze specyfikacją Forda ma przy 40C - 57 i przy 100C - 10) Quazar F 5W/30 ma też odpowiednio 9,6 i 57 ...więc w czym problem??? Porównaj Millersa, Motula mają lepsze parametry?
        PAOLO ESCO, Lepkość przy 40C to 71, CCS prz -30C - 5100, lepkość przy 100C 11,8 , takie dane znajdują się w aukcji do której podałeś linka.

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6624
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez razz
          takie dane znajdują się w aukcji do której podałeś linka
          ad: ad: ad: zapomnij o tamtej karcie jest na 100% dawno nie aktualna i nie jest to oficjalna karta Statoila już od xx lat, zresztą widać, że ma skopane dane...Posługuj się nową kartą. Olej Statoil dostępny w sprzedaży w PL ma od kilku miesięcy do około 2 lat więc odpowiednie będą karty np taka http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayf5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_F_5W-30.pdf lub taka-najnowsza http://www.statoillubricants.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_F_5W_30_PDS_EN.pdf . (obie karty są jeszcze na oficjalnej stronie Statoila)

          Najlepiej nie bierz pod uwagę LazerWay i kup "inny" porządny olej - Millers, Motul, LM, Amsoil ...nie będzie problemu
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • razz
            Classic
            • 2013
            • 11

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Najlepiej nie bierz pod uwagę LazerWay i kup "inny" porządny olej - Millers, Motul, LM, Amsoil ...nie będzie w tedy problemu :diabelski_usmiech
            PAOLO ESCO, Właśnie o to chodzi że wcale nie chcę Millers, LM czy innych. Najbardziej skłaniam się ku Ravenol i LazerWay. Temat drążę bo skoro Ravenol kosztuje ~120zł a np. wspomniany wcześniej Valvoline SynPower 2x tyle a parametry są bardzo podobne to o co chodzi :?: :?: :?:

            Komentarz

            • REXAX
              Rider
              • 2013
              • 453

              Zamieszczone przez razz
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Najlepiej nie bierz pod uwagę LazerWay i kup "inny" porządny olej - Millers, Motul, LM, Amsoil ...nie będzie w tedy problemu :diabelski_usmiech
              PAOLO ESCO, Właśnie o to chodzi że wcale nie chcę Millers, LM czy innych. Najbardziej skłaniam się ku Ravenol i LazerWay. Temat drążę bo skoro Ravenol kosztuje ~120zł a np. wspomniany wcześniej Valvoline SynPower 2x tyle a parametry są bardzo podobne to o co chodzi :?: :?: :?:
              Jeżeli chodzi o różnicę w kosztach to bardzo prawdopodobne że dla takiej firmy jak Statoil gdzie główną gałęzią dochodu jest wydobycie (platformy) i sprzedaż paliw oraz baz olejowych a produkcja własnych środków smarnych jest ułamkiem głównego dochodu a dodatkowo koszty wytworzenia przy zastosowaniu wyłącznie własnych komponentów jeszcze obniża koszt to właśnie czyni produkt tańszym bez potrzeby dorabiania historii do konkretnego produktu i szemranego marketingu jak w przypadku firm żyjących jedynie z marży na samym oleju gdzie dodatkowo bazę do jego wytworzenia muszą kupić od Exxon lub Statoila

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6624
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                REXAX masz całkowitą rację. Dla Statoil, jeżeli już to nie oleje do samochodów osobowych ale produkcja środków smarnych do samochodów ciężarowych jest priorytetem. Oleje do samochodów osobowych to "produkt uboczny".
                Zamieszczone przez REXAX
                gdzie dodatkowo bazę do jego wytworzenia muszą kupić od Exxon lub Statoila
                a PAO od NESTE a dokładnie od września 2011r kiedy to Chevron Phillips Chemical i Neste Oil Corporation podpisały umowę nabycia aktywów i tym samym Chevron Phillips Chemical pozyskał bardzo ważny i dochodowy zakłady w Beringen (Belgia) gdzie Neste od 1991 produkowało i dostarczało na rynek Europy, świetnej jakości polialfaolefiny (PAO) ... wpominałem już, że Neste produkuje dobre oleje ale mało kto zwrócił na to uwagę :diabelski_usmiech

                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • rustin
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 120

                  razz, miałem taki sam dylemat jak ty , klika stron wcześniej.
                  Jeżeli chcesz Ravenola, nie patrz , że nie ma go na stronie tylko napisz im meila.

                  Komentarz

                  • razz
                    Classic
                    • 2013
                    • 11

                    Napisałem do nich i dzisiaj dostałem odpowiedz że mają tylko w 4l opakowaniach. Więc jak ktoś potrzebuje to trzeba pytać bo faktycznie coś tam zmieniają i sklep ma nieaktualne stany.

                    Do tego parametry się zmieniły, na niemieckiej stronie są już inne.

                    Komentarz

                    • REXAX
                      Rider
                      • 2013
                      • 453

                      Kolejnym produktem który zamierzam przetestować w Punciaku będzie NESTE CITY PRO 0W-40 - już niebawem bo wymiana wypadnie gdzieś w maju - przedstawiciel w Białymstoku ma ten olej dostepny na bieżąco w cenie 136zł oczywiscie + przesyłka
                      Dane są obiecujące:
                      TDS - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt
                      MSDS - http://www.neste.fi/doc/ktt/12774_eng.pdf
                      zobaczę jak wypadnie w porównaniu do Lazerway V 0W-30 i SSO 0W-30 :twisted:

                      Zastanawiałem się nad takim produktem - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt - ale myślę że mój Kropek by chyba tego nie uciągnął

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6624
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        k dobry wybór
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • razz
                          Classic
                          • 2013
                          • 11

                          Ja również mam już coś wybrane ale chciał bym o jedną jeden parametr zapytać.
                          Czy niższa odparowalność wg Noack'a oznacza że w silniku nie gromadzi się tyle osadu?

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6624
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez razz
                            Czy niższa odparowalność wg Noack'a oznacza że w silniku nie gromadzi się tyle osadu?
                            nie w sensie takim jak Ty zapewne myślisz ( nie chodzi o "zabrudzenie" silnika ) Olej silnikowy paruje, staje się cięższy i przyczynia się do słabego krążenia, zwiększenia zużycia paliwa i zwiększonego zużycia oleju, dodatkowo powoduje podwyższoną emisję spalin - Ta odparowalność to tzw "ubytek" oleju / odparowalność = NOACK ---> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...97ad02f43396d2 strona 132
                            Im niższa odparowalność (niższy Noack) tym lepiej.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • razz
                              Classic
                              • 2013
                              • 11

                              Ponieważ silnik w moim aucie jest zalany jakimś 10w40 pewnie marnej jakości to chcę zrobić tak:
                              1. płukanka LM
                              2. Orlen PLATINUM MaxExpert F 5W–30
                              3. Jazda na tym oleju 2-3 kkm
                              4. płukanka LM
                              5. zalać Motulem 913C lub 8100 Eco-nergy

                              Dobrze kombinuje?

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6624
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                To ja proponuję:
                                1. płukanka - tak - dowolna sprawdzona firma
                                2. Orlen PLATINUM MaxExpert F 5W–30 - TAK i to nie tylko jako chwilowy "płukacz" !
                                3. Jazda na tym oleju co najmniej 5-6 kkm (daj mu czas żeby zadziałał i trochę popracował)
                                4. płukanka - tak
                                5. zalać porządnym olejem z odpowiednią specyfikacją Forda - dlaczego ponownie nie zalać Orlen PLATINUM MaxExpert F 5W–30 :P
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • tom007
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 536
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                  Czytałem i czytałem ten wątek i chyba jest w nim za dużo informacji jak dla mnie :wink:
                                  Dlatego zapytam konkretnie - jaki olej najlepiej wybrać do 1.8 tsi (bzb) ?
                                  Obecnie zalany jest Shell Helix 5w40, niestety zmieniany w trybie LL. Chcę przejść na wymianę co 15kkm. Jazda generalnie mieszana - miasto/trasa, ale sporo krótkich odcinków (ok 5km dojazd do pracy).
                                  Wyczytałem, że AMS AFL 5w40 powinien być ok, czy się mylę?
                                  W drugim samochodzie mam Motula Specific 5w40 i jestem zadowolony, ale tam silnik jest bez turbiny.
                                  Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                  Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez tom007
                                    Wyczytałem, że AMS AFL 5w40 powinien być ok, czy się mylę?
                                    TAk na pewno trzyma najlepiej parametry w tym silniku zwłaszcza jak juz ubywa Ci płynu chłodniczego , sprawdzałęś ?
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • tom007
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 536
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                      Pidziek, Samochód mam od kilku dni i dopiero przygotowuje go pod siebie .
                                      Na razie nic nie ubywa, olej płyn i płyn chłodzący trzyma bez zmian.
                                      Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                      Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Ja bym polecił tutaj Amsoil-a 5W30 ma 507.00 , doskonałą baze olejową i naprawdę dobrze spisuje się w TSI.
                                        Myślę że spełniłby pokładane oczekiwania


                                        Pozdrawiam
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • marcyś
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 29

                                          tom potwierdzam amsoil jest ok.
                                          kupuje właśnie od kolego tylko 5w 40 ja osobiście wymieniam go co 8-10 tyś.
                                          napewno temp. oleju mam niższą.
                                          za pierwszym razem zalałem milersa,do 5tyś było ok, ale potem zauważyłem temp. oleju wyższą a amsoil trzyma do końca.
                                          na autostradzie do niemiec przy prędkościach 160-180 nie miałem więcej jak 103 st.
                                          do zobaczenia na kanale 19

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            A u mnie Ams średnio sie sprawdza. Rozruchy ok ale kultura silnika po rozgrzaniu taka sobie.
                                            Tu Millers jest lepszy a temperatura o 2-5*C wyzsza niewiele zmienia.
                                            Pozatym Amsoil AFL bo o nim pisze to C3 - a ja i moj silnik nie jestesmy eko ;-)
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • Garret
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1196
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              tom007, ja jeżdzę już drugą zmianę na AMS AFL 5w40 i jestem zadowolony, bez dolewek, przy mocnym pałowaniu auta temp. oleju zauważalnie nizsza niż poprzednio na Castrolu
                                              Garret

                                              -----------
                                              Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                              Komentarz

                                              • Grechulek
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 116
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                Witam Panowie/Panie, pacjent jak w podpisie, aktualnie przebieg 9500km, przy przebiegu 10000km chciałbym wymienić olej i filtr, z kim bym nie rozmawiał każdy odradza mi olej castrol... Jeżdżę bardzo mało, głownie 60% po mieście a pozostałe 40% trasa. Czy czekać jeszcze z wymianą oleju do 15000?? Czy wymieniać a jeśli tak to taki olej byłby dobry: Liqui Moly Synthoil Energy 0W40?? Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6624
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Grechulek
                                                  Czy czekać jeszcze z wymianą oleju do 15000??
                                                  zrób pierwszą zmianę wcześniej. Z wielu powodów jest to wskazane, zwłaszcza pod względem usunięcia w trakcie zmiany ewentualnych pozostałości pomontażowych, drobin materiału powstałego w trakcie pasowania/układania silnika itd...
                                                  Do 1,6 BSE raczej LM 0W/40 cieżko jest kupić w PL jeżeli już to Synthoil 5W/40 też się dobrze sprawdzi. Z pozostałych marek to masz duży wybór w zasadzie każdy producent ma olej o specyfikacji VW 505.00 która potrzebna jest do tego silnika przy wymianie co 15 tys km (ja bym przy tym okresie wymian pozostał). SAE od 0W/40 poprzez 5W/30 do 5W/40 extremalnie 5W/50.
                                                  Mogę tylko dodać, że MaxPower http://allegro.pl/listing.php/search...ategory=0&sg=0 sprawuje się wcale nie gorzej o ile nie lepiej niż olej preferowany przez ASO ...
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • opermon
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 318
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Do 1,6 BSE raczej LM 0W/40 cieżko jest kupić w PL jeżeli już to Synthoil 5W/40 też się dobrze sprawdzi.
                                                    Porównując ten LM Synthoil 5W40 do Valvoline Synpower 0W40 oraz do podanego przez Paolo Orlena 0W40 to, który byłby z nich najlepszy do 1,6 BFQ?
                                                    Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...