Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Krisss_28
    A jak się ma jakość tego oleju Fuchsa do tych z Ravenola? Ravenol zdaje się ma lepszą bazę, co sugeruje temp. płynięcia, tylko jak reszta dodatków...
    Luknij na pentosil
    403 Forbidden
    Audi 1.8T AVJ

    Silnik smaruje
    Ravenol SSL

    Komentarz


    • Zamieszczone przez hotrain
      zamiast tego 75W80 można by zalać bez szkody dla skrzyni Amsoil 75W90
      jezeli ma specyfikacje VW to nie ma problemu. Tylko że zarówno Millers jak i Fuchs to oleje "lekkiego biegu" - popatrz na parametry Kinematic Viscosity.
      Amsoil ma "standardową" lepkość kinematyczną dla oleju 75W90 ale też bardzo dobre parametry (bynajmniej na papierze).
      Zamieszczone przez KubaMpakiet
      Luknij na pentosil
      parametry naprawdę bardzo dobre - jeszcze niższe lepkości kinematyczne, nie widzę specyfikacji VW. Cena też wyższa no ale coś za coś. Tak jak pisałem - wybór należy do użytkownika.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez hotrain
        A powiedz mi PAOLO ESCO, czy zamiast tego 75W80 można by zalać bez szkody dla skrzyni Amsoil 75W90 ?
        A widziałęś jak Mitsubishi EVO śmiga na Amsoil 75W90 MTG ?
        To jest GL4 więc wymagany dla większosci VW a do tego mocniejszy niż nie jeden GL5 dobrej klasy

        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Pidziek
          jest GL4 więc wymagany dla większosci VW a do tego mocniejszy niż nie jeden GL5 dobrej klasy
          vs
          Zamieszczone przez Pidziek
          Teoretycznie GL4 to olej o mniejszej zawartości dodatków wysokociśnieniowych i takich jak EP a GL o wiekszej ilości.
          Więc teoretycznie GL4 przekładnie wysokoobrotowe mniej obciążone a GL5 bardziej obciązone nisoobrotowe ale w praktyce to wyglda inaczej bo są oleje GL4 które spisują się w takich autach np. fenomenalnie
          Zamieszczone przez Pidziek
          pierwszy to olej 75W a drugi SAE 90 więc o ile ten drugi jest dobrym uniwersalnym olejem klasy 75W90 to już w konkretnych zastosowaniach NIE
          tylko że 75W czy 75W80 to olej "lekkiego biegu" do skrzyń manulanych a 75W90 to olej przekładniowy o standardowej lepkości kinetycznej
          Zamieszczone przez Pidziek
          Olej w przekładni średnio wymienia się co 5 lat więc nie widzę potrzeby oszczędzania na nim jak można coś kupić markowego dużo wyższej klasy.
          rozmawiałem ostatnio z mechanikiem na wymianie oleju w skrzyni Opla to pytał się o przebieg i stawierdził, że dobrze jest zmienić olej w skrzyni +- co 100 tys km

          Jest jeszcze odpowiednik "lekkiego oleju" do skrzyń biegów Błąd 404

          404 Not Found
          Kumpel go zalał do Octavki i sobie chwali
          FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W synthetic
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Krisss_28
            Panowie w maju chciałbym wymienić w swojej Lagunie olej w skrzyni biegów. Teoretycznie do mojej skrzyni jest zalecany olej:


            TRANSELF NFP 75W80
            Krisss_28, ja w Megane wymieniałem już dwa razy olej w skrzyni, pierwszy raz był to Total potem TRANSELF NFJ 75W80. Po tej ostatniej wymianie nie zauważyłem rewelacji, powiedział bym nawet, że biegi wchodzą ciężej, najbardziej czuć to na jedynce. No chyba że już zużycie szkrzyni wychodzi i nowym olejem juz nic sie nie naprawi.
            Wątpię żeby ten NFP był jakoś bardziej lepszy niż NFJ. Jak bym miał wymieniać dzisiaj olej w skrzyni, to do Renault’a bym zalał FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W. :wink:
            A przed wakacjami do Octavki zalewam to

            Komentarz


            • Decyzje już podjąłem i na 99% zaleje tego Fuchsa Sintofluid 75W-80 Dlatego, że jest on syntetyczny na estrach i ma lepsze parametry niż Elf NFP, spełnia normy GL-4 i GL-5, Elf ma dziwną normę GL-4+. Ravenol ma lepszą płynność, ale jakoś brak pozostałych danych, a Pentosin do mnie nie przemawia Dodatkowo do oleju pójdzie opakowanie Archoila Nano WS2 i zobaczymy jak będzie
              Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

              Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Krisss_28
                Decyzje już podjąłem i na 99% zaleje tego Fuchsa Sintofluid 75W-80 Dlatego, że jest on syntetyczny na estrach i ma lepsze parametry niż Elf NFP, spełnia normy GL-4 i GL-5, Elf ma dziwną normę GL-4+. Ravenol ma lepszą płynność, ale jakoś brak pozostałych danych, a Pentosin do mnie nie przemawia Dodatkowo do oleju pójdzie opakowanie Archoila Nano WS2 i zobaczymy jak będzie
                Megane '99, Sintofluid 75W80 + AR9200 i po kilkunastogodzinnym postoju przy -22°C były lekkiej problemy z wrzuceniem biegu (po rozgrzaniu skrzyni - wszystko w normie), może nie takie jak przy starym oleju jednak człowiek spodziewał się czegoś innego.
                Następnym razem w ruch pójdzie Ravenol.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Krisss_28
                  na 99% zaleje tego Fuchsa Sintofluid 75W-80
                  dobry wybór.
                  Zamieszczone przez Krisss_28
                  do oleju pójdzie opakowanie Archoila Nano WS2
                  Ja bym nic nie dodawał, ten olej jest sam w sobie na tyle dobry, że nie ma potrzeby stosowania jakichkolwiek dodatków, ale jak chcesz ...
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Krisss_28
                    Decyzje już podjąłem i na 99% zaleje tego Fuchsa Sintofluid 75W-80 Dlatego, że jest on syntetyczny na estrach i ma lepsze parametry niż Elf NFP
                    Masz jakąś oficjalną kartę producenta o składzie tego oleju?

                    Komentarz


                    • Kojiro, teraz troszkę mnie zaniepokoiłeś... Ciekawe, czy to wina samego oleju, czy też może AR 9200 coś namieszał, aczkolwiek Archoil deklaruje, że nie zmienia właściwości oleju... Na Elfie też miałeś takie problemy? Bo ten Fuchs jest lepszy i "płynniejszy" od Elfa. PAOLO ESCO, po tym co napisał kolega wyżej, faktycznie zastanowię się, czy dodać Archoila, chciałem troszkę wyciszyć nim skrzynkę...

                      Co do karty, to nie mam ale wierzę na słowo pisane w opisie Np. Ravenol jeszcze mniej parametrów podaje i dlatego wybór padł na Fuchsa
                      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                      Komentarz


                      • Witam!

                        Panowie doradźcie co począć

                        Mam Octavie RS 2,0TSI CCZA na gwarancji, zmienny okres obsługowy.
                        W związku z powyższym jestem zmuszony zastosować olej z aprobatą VW 504.00

                        Robię krótkie odcinki po 8-10km, lubię jeździć dynamicznie, roczny przebieg do 10 000km.
                        Wg kompa wymiana oleju po 13 miesiącach.

                        Który olej wybrać?
                        Millers Oils XF Longlife 5W-30
                        MOTUL SPECIFIC 5W-30
                        LOTOS QUAZAR LLIII 5W-30
                        Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30

                        czy może coś innego z aprobatą VW 504.00?

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez kw82
                          Mam Octavie RS 2,0TSI CCZA na gwarancji, zmienny okres obsługowy.

                          W związku z powyższym jestem zmuszony zastosować olej z aprobatą VW 504.00



                          Robię krótkie odcinki po 8-10km, lubię jeździć dynamicznie, roczny przebieg do 10 000km.

                          Wg kompa wymiana oleju po 13 miesiącach.
                          Nic nie stoi na przeszkodzie, przy takich przebiegach rocznych przejsc na serwis rok/15tysi i na olej z 502.00 bez utraty gwarancji, olej z 504 a co za tym idzie z 507, do turbo benzyny to wyjatkowo kiepski pomysl :|

                          Komentarz


                          • Wszystkie 504.00 są takie same, spełniają normy ekologiczne, marketingowo spełniają wszystkie cele: znikomy koszt produkcji, wysoka cena rynkowa, spełnia idealnie politykę postarzania produktu i planowanych awarii.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez kw82
                              RS 2,0TSI
                              Zamieszczone przez kw82
                              Robię krótkie odcinki po 8-10km, lubię jeździć dynamicznie, roczny przebieg do 10 000km
                              aż się prosi o Motula X-Max 0W40 ewentualnie coś z Millers Oils XFS 0W-40, Valvoline 0W-40 , Neste 0W40 - (świetna cena i jakość), Fuchs 0W40 itd...
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • Witam !
                                Od pewnego czasu z zainteresowaniem śledzę dyskusje o olejach i chciałbym porady Co prawda nie SKODA ale VW z silnikiem 1.4 16V 55kW AKQ Jazda głównie miasto 15-20km i spokojnie Do tej pory MOBIL 1 5w50 a ubytek ok. 100ml na 1000km Rocznie 8-9 tys. i wymiana Zdecydowałem się teraz na STATOIL LAZERWAY Wyszukiwarka podaje :
                                -LAZERWAY LL 5w30
                                -LAZERWAY C3 5w30
                                -LAZERWAY C3 5w40
                                a może spróbować 0w30?
                                Który z wymienionych wybrać ? Jaka lepkość będzie lepsza dla tego silnika Xw30 czy Xw40? Pozdrawiam

                                Komentarz


                                • Dzięki za odpowiedzi. Szczerze mówiąc sądziłem, że zmiana zmiennej obsługi na stałą będzie bardziej skomplikowana i nie wyrobie się z tym przed przeglądem a tu okazuje się, że to można załatwić w minutę na serwisie podczas wymiany oleju.
                                  Skoro tak to który z 0w40 vw 502.00 będzie najlepszy na krótkie odcinki i ostrzejszą jazdę?
                                  Cena nie jest szczególnie istotna. Chcę najlepszy. I tak będę na tym do przodu w stosunku do zakupu oleju w ASO .

                                  Komentarz


                                  • kw82, przecież już padła odpowiedź na twoje pytanie:
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    aż się prosi o Motula X-Max 0W40 ewentualnie coś z Millers Oils XFS 0W-40, Valvoline 0W-40 , Neste 0W40 - (świetna cena i jakość), Fuchs 0W40 itd...
                                    bierz Motula :P
                                    SPOT Poznań:
                                    .....
                                    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                    Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                      kw82, przecież już padła odpowiedź na twoje pytanie:
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      aż się prosi o Motula X-Max 0W40 ewentualnie coś z Millers Oils XFS 0W-40, Valvoline 0W-40 , Neste 0W40 - (świetna cena i jakość), Fuchs 0W40 itd...
                                      bierz Motula :P
                                      Jak ma byc 0w40 i najlepszy to. Motul Trophy .
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz


                                      • Panowie, dziś wpadłem na nową kartę produktu Elf NFP 75W-80... Jest do wglądu tutaj:
                                        403 Forbidden
                                        W ostatnim poście można pobrać. Więc na chwilę obecną chyba jednak Elf ma lepsze parametry od Fuchsa... :shock: Już zgłupiałem do reszty :roll:
                                        Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                        Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                        Komentarz


                                        • Jak cena nie gra roli to najlepszy jest Motul 300V, Fuchs Race. Wymiany co 6tys km i/lub 6 m-cy.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz


                                          • Wojtas_Poznań, Motul x-max 0w40 niby super ale to olej full SAPS,
                                            zastanawia mnie jaki to będzie miało wpływ na katalizator

                                            Millers XFS 0w40 ma podobne parametry tylko ma low SAPS
                                            Jednak Millers nie podaje TBN i HTHS

                                            Komentarz


                                            • Millers 0w40 to już nie jest low saps tylko full saps sam mam zalany ten olej z tym że jeszcze w starej formulacji C3 i jest spoko.Teraz też się zastanawiam co zalać po nim i w sumie mam 2 opcje Millers-a 5w30 xf EE longlife z normą 502.00 lub Millersa 5w30 xf longlife z normą 504.00/507.00 oczywiście oba to oleje C3 low saps :P

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez kw82

                                                zastanawia mnie jaki to będzie miało wpływ na katalizator
                                                Juz spiesze z odpowiedzia jaki.... sraki

                                                Skoro olej ma 502.00 to mozna go lac, wyznacznikiem jest tutaj tylko przbieg i czas eksploatacji, no ale o tym jest w instrukcji twojej rski :wink:

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Hołowczyc20
                                                  Millers 0w40 to już nie jest low saps tylko full saps
                                                  Page not found | Millers Oils

                                                  Komentarz


                                                  • To który LAZERWAY kupić-możecie mi poradzić Jutro chciałbym dokonać zakupu bo czeka mnie nieplanowany wyjazd

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X