Zamieszczone przez Krisss_28
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
jezeli ma specyfikacje VW to nie ma problemu. Tylko że zarówno Millers jak i Fuchs to oleje "lekkiego biegu" - popatrz na parametry Kinematic Viscosity.Zamieszczone przez hotrainzamiast tego 75W80 można by zalać bez szkody dla skrzyni Amsoil 75W90
Amsoil ma "standardową" lepkość kinematyczną dla oleju 75W90 ale też bardzo dobre parametry (bynajmniej na papierze).
parametry naprawdę bardzo dobre - jeszcze niższe lepkości kinematyczne, nie widzę specyfikacji VW. Cena też wyższa no ale coś za coś. Tak jak pisałem - wybór należy do użytkownika.Zamieszczone przez KubaMpakietLuknij na pentosilPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
A widziałęś jak Mitsubishi EVO śmiga na Amsoil 75W90 MTG ?Zamieszczone przez hotrainA powiedz mi PAOLO ESCO, czy zamiast tego 75W80 można by zalać bez szkody dla skrzyni Amsoil 75W90 ?
To jest GL4 więc wymagany dla większosci VW a do tego mocniejszy niż nie jeden GL5 dobrej klasy
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
vsZamieszczone przez Pidziekjest GL4 więc wymagany dla większosci VW a do tego mocniejszy niż nie jeden GL5 dobrej klasy
Zamieszczone przez PidziekTeoretycznie GL4 to olej o mniejszej zawartości dodatków wysokociśnieniowych i takich jak EP a GL o wiekszej ilości.
Więc teoretycznie GL4 przekładnie wysokoobrotowe mniej obciążone a GL5 bardziej obciązone nisoobrotowe ale w praktyce to wyglda inaczej bo są oleje GL4 które spisują się w takich autach np. fenomenalnietylko że 75W czy 75W80 to olej "lekkiego biegu" do skrzyń manulanych a 75W90 to olej przekładniowy o standardowej lepkości kinetycznejZamieszczone przez Pidziekpierwszy to olej 75W a drugi SAE 90 więc o ile ten drugi jest dobrym uniwersalnym olejem klasy 75W90 to już w konkretnych zastosowaniach NIE
rozmawiałem ostatnio z mechanikiem na wymianie oleju w skrzyni Opla to pytał się o przebieg i stawierdził, że dobrze jest zmienić olej w skrzyni +- co 100 tys kmZamieszczone przez PidziekOlej w przekładni średnio wymienia się co 5 lat więc nie widzę potrzeby oszczędzania na nim jak można coś kupić markowego dużo wyższej klasy.
Jest jeszcze odpowiednik "lekkiego oleju" do skrzyń biegów http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...lej-prz-detail
Kumpel go zalał do Octavki i sobie chwali
FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W syntheticPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Krisss_28, ja w Megane wymieniałem już dwa razy olej w skrzyni, pierwszy raz był to Total potem TRANSELF NFJ 75W80. Po tej ostatniej wymianie nie zauważyłem rewelacji, powiedział bym nawet, że biegi wchodzą ciężej, najbardziej czuć to na jedynce. No chyba że już zużycie szkrzyni wychodzi i nowym olejem juz nic sie nie naprawi.Zamieszczone przez Krisss_28Panowie w maju chciałbym wymienić w swojej Lagunie olej w skrzyni biegów. Teoretycznie do mojej skrzyni jest zalecany olej:
TRANSELF NFP 75W80
Wątpię żeby ten NFP był jakoś bardziej lepszy niż NFJ. Jak bym miał wymieniać dzisiaj olej w skrzyni, to do Renault’a bym zalał FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W. :wink:
A przed wakacjami do Octavki zalewam to
Komentarz
-
-
Decyzje już podjąłem i na 99% zaleje tego Fuchsa Sintofluid 75W-80
Dlatego, że jest on syntetyczny na estrach i ma lepsze parametry niż Elf NFP, spełnia normy GL-4 i GL-5, Elf ma dziwną normę GL-4+. Ravenol ma lepszą płynność, ale jakoś brak pozostałych danych, a Pentosin do mnie nie przemawia
Dodatkowo do oleju pójdzie opakowanie Archoila Nano WS2 i zobaczymy jak będzie
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Megane '99, Sintofluid 75W80 + AR9200 i po kilkunastogodzinnym postoju przy -22°C były lekkiej problemy z wrzuceniem biegu (po rozgrzaniu skrzyni - wszystko w normie), może nie takie jak przy starym oleju jednak człowiek spodziewał się czegoś innego.Zamieszczone przez Krisss_28Decyzje już podjąłem i na 99% zaleje tego Fuchsa Sintofluid 75W-80
Dlatego, że jest on syntetyczny na estrach i ma lepsze parametry niż Elf NFP, spełnia normy GL-4 i GL-5, Elf ma dziwną normę GL-4+. Ravenol ma lepszą płynność, ale jakoś brak pozostałych danych, a Pentosin do mnie nie przemawia
Dodatkowo do oleju pójdzie opakowanie Archoila Nano WS2 i zobaczymy jak będzie 
Następnym razem w ruch pójdzie Ravenol.
Komentarz
-
-
dobry wybór.Zamieszczone przez Krisss_28na 99% zaleje tego Fuchsa Sintofluid 75W-80Ja bym nic nie dodawał, ten olej jest sam w sobie na tyle dobry, że nie ma potrzeby stosowania jakichkolwiek dodatków, ale jak chcesz ...Zamieszczone przez Krisss_28do oleju pójdzie opakowanie Archoila Nano WS2PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Kojiro, teraz troszkę mnie zaniepokoiłeś... Ciekawe, czy to wina samego oleju, czy też może AR 9200 coś namieszał, aczkolwiek Archoil deklaruje, że nie zmienia właściwości oleju... Na Elfie też miałeś takie problemy? Bo ten Fuchs jest lepszy i "płynniejszy" od Elfa. PAOLO ESCO, po tym co napisał kolega wyżej, faktycznie zastanowię się, czy dodać Archoila, chciałem troszkę wyciszyć nim skrzynkę...
Co do karty, to nie mam ale wierzę na słowo pisane w opisie
Np. Ravenol jeszcze mniej parametrów podaje i dlatego wybór padł na Fuchsa
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Witam!
Panowie doradźcie co począć
Mam Octavie RS 2,0TSI CCZA na gwarancji, zmienny okres obsługowy.
W związku z powyższym jestem zmuszony zastosować olej z aprobatą VW 504.00
Robię krótkie odcinki po 8-10km, lubię jeździć dynamicznie, roczny przebieg do 10 000km.
Wg kompa wymiana oleju po 13 miesiącach.
Który olej wybrać?
Millers Oils XF Longlife 5W-30
MOTUL SPECIFIC 5W-30
LOTOS QUAZAR LLIII 5W-30
Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
czy może coś innego z aprobatą VW 504.00?
Komentarz
-
-
Nic nie stoi na przeszkodzie, przy takich przebiegach rocznych przejsc na serwis rok/15tysi i na olej z 502.00 bez utraty gwarancji, olej z 504 a co za tym idzie z 507, do turbo benzyny to wyjatkowo kiepski pomysl :|Zamieszczone przez kw82Mam Octavie RS 2,0TSI CCZA na gwarancji, zmienny okres obsługowy.
W związku z powyższym jestem zmuszony zastosować olej z aprobatą VW 504.00
Robię krótkie odcinki po 8-10km, lubię jeździć dynamicznie, roczny przebieg do 10 000km.
Wg kompa wymiana oleju po 13 miesiącach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kw82RS 2,0TSIaż się prosi o Motula X-Max 0W40 ewentualnie coś z Millers Oils XFS 0W-40, Valvoline 0W-40 , Neste 0W40 - (świetna cena i jakość), Fuchs 0W40 itd...Zamieszczone przez kw82Robię krótkie odcinki po 8-10km, lubię jeździć dynamicznie, roczny przebieg do 10 000kmPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam !
Od pewnego czasu z zainteresowaniem śledzę dyskusje o olejach i chciałbym porady Co prawda nie SKODA ale VW z silnikiem 1.4 16V 55kW AKQ Jazda głównie miasto 15-20km i spokojnie Do tej pory MOBIL 1 5w50 a ubytek ok. 100ml na 1000km Rocznie 8-9 tys. i wymiana Zdecydowałem się teraz na STATOIL LAZERWAY Wyszukiwarka podaje :
-LAZERWAY LL 5w30
-LAZERWAY C3 5w30
-LAZERWAY C3 5w40
a może spróbować 0w30?
Który z wymienionych wybrać ? Jaka lepkość będzie lepsza dla tego silnika Xw30 czy Xw40? Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Dzięki za odpowiedzi. Szczerze mówiąc sądziłem, że zmiana zmiennej obsługi na stałą będzie bardziej skomplikowana i nie wyrobie się z tym przed przeglądem a tu okazuje się, że to można załatwić w minutę na serwisie podczas wymiany oleju.
Skoro tak to który z 0w40 vw 502.00 będzie najlepszy na krótkie odcinki i ostrzejszą jazdę?
Cena nie jest szczególnie istotna. Chcę najlepszy. I tak będę na tym do przodu w stosunku do zakupu oleju w ASO .
Komentarz
-
-
kw82, przecież już padła odpowiedź na twoje pytanie:
bierz Motula :PZamieszczone przez PAOLO ESCOaż się prosi o Motula X-Max 0W40 ewentualnie coś z Millers Oils XFS 0W-40, Valvoline 0W-40 , Neste 0W40 - (świetna cena i jakość), Fuchs 0W40 itd...SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Jak ma byc 0w40 i najlepszy to. Motul TrophyZamieszczone przez Wojtas_Poznańkw82, przecież już padła odpowiedź na twoje pytanie:
bierz Motula :PZamieszczone przez PAOLO ESCOaż się prosi o Motula X-Max 0W40 ewentualnie coś z Millers Oils XFS 0W-40, Valvoline 0W-40 , Neste 0W40 - (świetna cena i jakość), Fuchs 0W40 itd...
.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Panowie, dziś wpadłem na nową kartę produktu Elf NFP 75W-80... Jest do wglądu tutaj:
W ostatnim poście można pobrać. Więc na chwilę obecną chyba jednak Elf ma lepsze parametry od Fuchsa... :shock: Już zgłupiałem do reszty :roll:Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Millers 0w40 to już nie jest low saps tylko full saps sam mam zalany ten olej z tym że jeszcze w starej formulacji C3 i jest spoko.Teraz też się zastanawiam co zalać po nim i w sumie mam 2 opcje Millers-a 5w30 xf EE longlife z normą 502.00 lub Millersa 5w30 xf longlife z normą 504.00/507.00 oczywiście oba to oleje C3 low saps :P
Komentarz
-
Komentarz