Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    To w zasadzie po taki stwierdzeniu "nie mamy o czym pisać".

    Odsyłam do Instrukcji Octavii II (str 225 - różnie w różnych wydaniach) jak i Octavi III ... jak przeczytasz to popiszemy
    Instrukcje czytam, ale kolega primanus napisal:

    Zamieszczone przez primanus
    Wymiany oleju będę robił co 10-12 kkm.

    Żadne LL mnie nie interesują. Chcę mieć jak najdłużej zdrowy silnik. A ten silnik ma chyba swoje wady i można go dość szybko wykończyć...
    Wiec nadal nie rozumiem czemu chcesz sie wieszac i dlaczego tutaj 502 sie nie nadaje??

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Tippo
      dlaczego tutaj 502 sie nie nadaje??
      Tippo - sorki sorki ops: ops: ops: źle przeczytałem :los
      Przeczytałem "więc nie nadaje" zamiast
      Zamieszczone przez Tippo
      wiec sie nadaje
      :2kc
      Człowiek stary się robi i wzrok już nie ten ... Zwracam honor - mój błąd!
      (mecza Polska-Francja oglądam to i się człowiek porządnie skupić nie może :wink: - mam nadzieję, ze Polki wygrają)
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Tippo, nie daj się :box2 PAOLO czaruje alacz
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez endryu
          PAOLO czaruje
          :terefere idę oglądać drugą połowę :wink:
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Polska-Francja oglądam to i się człowiek porządnie skupić nie może :wink: - mam nadzieję, ze Polki wygrają)
            Ja też :P
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              :hura WYGRAŁY ! :hura WYGRAŁY! :hura WYGRAŁY!
              Zamieszczone przez endryu
              PAOLO czaruje
              tak to ja mogę czarować :yay: uffff ale ciśnionko ...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Ach te słowianki :slinka :zlosnik1:

                I jak tu nie smarować :dewil
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • REXAX
                  Rider
                  • 2013
                  • 453

                  Zamieszczone przez Tippo
                  Mnie sie konczy gwarancja na cdaa, wiec chyba zaleje tego silkolene na probe, jak nie to ten olej
                  wiedze miazdzy wszystkie 0w40
                  http://www.se.motorex.com..._svenska(1).pdf

                  Cena?? 250pln za 4 litry
                  - kiedyś wrzuciłem info o tym motorexie powodowany stosowaniem produktów tej firmy w Ktm 690 SMX - widzę że wyjątkowo przypadł Tobie do gustu
                  tutaj MSDS - http://www.se.motorex.com/File/se/SDB_%5BXPERIENCE_FS-X_SAE_0W_40%5D_SV_(1).pdf - powiem szczerze że w przypadku KTM -a produkty tej firmy są nie do zastąpienia a zalewam do niego ten - http://www.motorexitalia.it/mainwebs...ktm4t_2060.pdf cena za 1l to około 95zł ale do singla o pojemności 690cm³ jest genialny

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez endryu
                    jak tu nie smarować
                    :hmm mamy na myśli silnik...oczywiście :szeroki_usmiech Jeszcze jeden taki mecz to będe miał wyższe ciśnienie niż mój olej w silniku ... :lol:
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez REXAX
                      - kiedyś wrzuciłem info o tym motorexie powodowany stosowaniem produktów tej firmy w Ktm 690 SMX - widzę że wyjątkowo przypadł Tobie do gustu
                      tutaj MSDS - http://www.se.motorex.com...0%5D_SV_(1).pdf - powiem szczerze że w przypadku KTM -a produkty tej firmy są nie do zastąpienia a zalewam do niego ten - http://www.motorexitalia..../ktm4t_2060.pdf cena za 1l to około 95zł ale do singla o pojemności 690cm³ jest genialny
                      Dobry olej kosztowac musi, niektorzy na tym nie oszczedzaja, jednak motorex poland ma to w d... bo tak mozna strescic to co mi laskawie odpisali :/
                      Jako ze Pidziek i Paolo raczej odradzaja 0w30 do CDAA, zostaje przy 0w40, tym bardziej, ze chce na wiosne zrobic chipsa...
                      Na placu boju zostaje silkolene 5w30 , xmax 0w40, moze jeszcze fuchs 0w40 - ma ktos temp plyniecie i tbn tego fuchsa?? Lub millers, przy millersie jednak mnie odstrasza dopuszczenie do dpf :P

                      Komentarz

                      • tasek
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 114

                        Panowie jak to w końcu jest z tym synpower 0w40 spełnia 501.01 a w starym wydaniu 503.01? czyzby jakość spadała?
                        501.01 Do silników benzynowych i wysokoprężnych NA
                        Przewiduje wymianę oleju co 15.000 km; jest już przestarzała bowiem dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku.

                        w opisie SynPower 0W-40 Nowoczesne silniki z turbosprężarkami i
                        katalizatorami. Produkt odpowiedni do średnio
                        długich interwałów wymiany oleju.
                        Odpowiedni do silników wysokoprężnych z
                        wtryskiem bezpośrednim (test VW DID).

                        To dlaczego nie ma 505.01 tylko 501.01 i z kąd oni to wzięli

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez tasek
                          501.01 a w starym wydaniu 503.01? czyzby jakość spadała?
                          może tak może nie...specyfikacja 503.01 była przeznaczona dla silników benzynowych z wydłużonym okresem wymiany - wiec toretycznie ten olej powinien być lepszy jakościowo i powinien wytrzymywać wieksze obciążenia i dłuższy interwał wymiany.
                          ...a może poprostu specyfikacja VW 503.01 wygasła i Valvoline jej nie odświeżyło/wykupiło ponownie... 503.01 była stosunkowo mało popularna a w sumie jest specyfikacja 504.00 "bardziej uniwersalna", no i nowocześniejsza - to tylko takie domysły.
                          Zamieszczone przez tasek
                          dlaczego nie ma 505.01 tylko 501.01 i z kąd oni to wzięli
                          bo 501.01 to stara specyfikacja do silników benzynowych i wysokoprężnych (dotyczy wyłącznie olejów, które uzyskały certyfikat przed marcem 1997 roku) a specyfikacja 505.01 jest przewidziana do silników wysokoprężnych, wraz z silnikami nowej generacji z pojedynczym pompowtryskiwaczem czyli dla 1,9 TDI PD-pumpe duse, wymiana co 15.000 km
                          Zamieszczone przez tasek
                          Odpowiedni do silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim
                          bo zapewne chodzi o silnik 1,9 SDI który "ma zapłon samoczynny, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku". Jak się mylę to mnie poprawcie.

                          ---> "w silnikach o zapłonie samoczynnym znajduje zastosowanie znacznie więcej rodzajów komór spalania, niż w silnikach z zapłonem iskrowym.
                          Dzielą się one na dwa rodzaje:
                          – komory o bezpośrednim wtrysku paliwa;
                          komory dzielone, których część mieści się w denku tłoka, a druga – w głowicy.

                          Komory o bezpośrednim wtrysku paliwa dzielą się, pod względem kształtu, na trzy podstawowe rodzaje:
                          – toroidalne;
                          – otwarte;
                          – półotwarte.

                          Kształty komór o wtrysku bezpośrednim są tak dobrane, aby podczas suwu sprężania powietrze w nich ulegało maksymalnie silnemu zawirowaniu. Powietrze to już wstępnie wiruje dzięki specjalnemu kształtowi kanałów dolotowych. Dodatkowo, w wyniku sprężania, zwiększa się prędkość kątowa masy wirującego powietrza.
                          Z chwilą gdy zostanie do niego wtryśnięte paliwo przez wtryskiwacz kilkuotworowy, w pierwszej fazie następuje bardzo dokładne zmieszanie mikroskopijnych kropelek paliwa z powietrzem. Kolejną fazą jest zapłon tak utworzonej mieszanki. Im jest ona bardziej jednorodna, czyli im lepiej zostaną zmieszane jej składniki dzięki odpowiedniemu kształtowi komory spalania, tym spalanie przebiegnie szybciej i efektywniej.
                          Wadą komór o bezpośrednim wtrysku paliwa jest tzw. twardy bieg silnika i jego zwiększona hałaśliwość. Zaletą – znacznie łatwiejszy rozruch silnika, niż w przypadku wtrysku pośredniego oraz większa sprawność cieplna, czyli lepsze wykorzystanie paliwa, a co za tym idzie, mniejsze zużycie paliwa, niż w przypadku silników o wtrysku pośrednim.
                          Ponieważ w silnikach o wtrysku bezpośrednim „twardość biegu” rośnie bardzo szybko wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału korbowego, zazwyczaj nie stosuje się tego rozwiązania w silnikach wysokoobrotowych".
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez Tippo
                            Zamieszczone przez REXAX
                            - kiedyś wrzuciłem info o tym motorexie powodowany stosowaniem produktów tej firmy w Ktm 690 SMX - widzę że wyjątkowo przypadł Tobie do gustu
                            tutaj MSDS - http://www.se.motorex.com...0%5D_SV_(1).pdf - powiem szczerze że w przypadku KTM -a produkty tej firmy są nie do zastąpienia a zalewam do niego ten - http://www.motorexitalia..../ktm4t_2060.pdf cena za 1l to około 95zł ale do singla o pojemności 690cm³ jest genialny
                            Dobry olej kosztowac musi, niektorzy na tym nie oszczedzaja, jednak motorex poland ma to w d... bo tak mozna strescic to co mi laskawie odpisali :/
                            Jako ze Pidziek i Paolo raczej odradzaja 0w30 do CDAA, zostaje przy 0w40, tym bardziej, ze chce na wiosne zrobic chipsa...
                            Na placu boju zostaje silkolene 5w30 , xmax 0w40, moze jeszcze fuchs 0w40 - ma ktos temp plyniecie i tbn tego fuchsa?? Lub millers, przy millersie jednak mnie odstrasza dopuszczenie do dpf :P
                            Na Millersa 0W40 Full Saps trzeba troszke jeszcze poczekać. Masz jeszcze Millersa CFS 5w40 NT -u mnie to najlepszy olej, Motula Power 5w40, Motula Trophy 0W40-ale to z tych co nie spełniają norm :P
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • REXAX
                              Rider
                              • 2013
                              • 453

                              Ależ promocja - http://sklep-oleje.pl/pl/p/Fuchs-TIT...-0W-40-4L/1559 :shock: :shock: :shock:

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez REXAX
                                promocja
                                to sklep RobertaM ---> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=46606&start=0
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Tippo
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1349
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                  Nasi 2 forumowi sprzedawcy oferuja fuchsa race 5w30, z tym ze jeden sprzedaje w srebrnej a drugi w czarnej bance, ktory nowszy ??

                                  Komentarz

                                  • Wojtas_Poznań
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2822

                                    Zamieszczone przez Tippo
                                    ktory nowszy ??
                                    zapytaj ich o datę prod z opakowania
                                    SPOT Poznań:
                                    .....
                                    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                    Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Ja miałem Silkolene w czarnym opakowaniu, jak na foto.
                                      Może chodziło o Fuchsa Titan Super Syn ??? On jest w srebrnej bańce :roll:
                                      Załączone pliki
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • REXAX
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 453

                                        Pewnie o nowe opakowania :wink:

                                        Komentarz

                                        • Kojiro
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 16

                                          Zamieszczone przez REXAX
                                          Pewnie o nowe opakowania :wink:
                                          Nawet znajdzie się mała broszurka, ale chyba jest mały problem, ktoś "zapomniał" o 15w50 oraz 10w50, czy może Fuchs żegna się z tymi produktami (przynajmniej na rynku polskim) ?
                                          Inna opcja to - materiał robiony naprędce.

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez REXAX
                                            Pewnie o nowe opakowania
                                            hehe chyba dokładnie o to chodzi - zmienili opakowanie z czarnego na srebrny kolor. Ja widziałem też inne opakowanie, zapewne z wcześniejszych wypustów.
                                            Załączone pliki
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez REXAX
                                              Pewnie o nowe opakowania
                                              hehe chyba dokładnie o to chodzi - zmienili opakowanie z czarnego na srebrny kolor. Ja widziałem też inne opakowanie, zapewne z wcześniejszych wypustów.
                                              :szeroki_usmiech

                                              zawsze zacieszam michę jak widzę weglowodory z tej stajni :diabelski_usmiech

                                              ps. to tak jakby wołał mnie ktos do tablicy jak jest o nim mowa.


                                              Co myślicie na temat Lotos quazar 0w30?
                                              tbn 11. mi pasuje.
                                              zawiera PAO natomiast nie wiem ile.

                                              zaswiezbilo mnie i zakupilem 2 butle na próbę.

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Pewnie o nowe opakowania
                                                No wlasnie o te, juz mam pewne obawy czy to nadal z UK, czy juz "nasi" nie zaczeli tego mieszac :/

                                                Komentarz

                                                • fan
                                                  Elegance
                                                  • 2009
                                                  • 760

                                                  Obecnie leje do swojego 1.4tsi(caxa) olej SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 504/507 i nic sie nie dzieje(wymieniam co 15tys km),czy mozna(i czy warto)zmienic na olej OW-30 lub 0W-40?
                                                  Respect All,Fear No One!

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Zamieszczone przez Tippo
                                                    No wlasnie o te, juz mam pewne obawy czy to nadal z UK, czy juz "nasi" nie zaczeli tego mieszac :/
                                                    Nie robią teraz w UK dalej ale w srebrnych opakowaniach.
                                                    Ja 5W30 mam jeszcze w czarnych opakowaniach wg. mnie wygladały lepiej.
                                                    Data u mnie jak poniżej :



                                                    Data jest na dole zawsze wybita :

                                                    U mnie 16 maj 2013r.

                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...