Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez dimpas
    jakieś przeciwwskazania do zalania silników 1.4 CGGA i 1.8 tsi CDAA olejem Redline 0W-40
    pomijając fakt, że ten olej nie posiada specyfikacji VW...to nie ma większych "problemów" , oczywiście prócz ceny :wink:
    1,4 CGGA nie ma "specjalnych" wymagań co do oleju.
    1.8 TSI CDAA (czyżby Superb lub Passat ?) jeżeli jest jeszcze na gwarancji to pozostaje kwestia specyfikacji VW - bo sucha deklaracja producenta jest w tym przypadku do

    Do CGGA jak i CDAA masz bardzo fajny olej z najnowszymi specyfikacjami w tym MB 229.5 i nie musisz za niego przepłacać Link (zajrzyj na poprzednią stronę).
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • PAOLO ESCO dzięki za szybką odpowiedź. Golf CGGA jeszcze na gwarancji, Passat CDAA właśnie się skończyła. Tego Neste to niestety nie widzę na liście, pamiętam, że kiedyś na forum krążyła trochę aktualniejsza, ale tam w większości były oleje 5W-30 nawet na (502/505). Biorąc pod uwagę roszczenia gwarancyjne, to najlepiej lać serwisowy w dawnej Auto Vivie proponowali mi Castrol Proffessional 5W-30 po 112zł za litr, ostatecznie Castro lub Mobil. Chcąc wybrać coś zaczynającego się na 0W, to już całkiem klapa.

      Dlatego przy ostatniej zmianie w ASO do CGGA poszedł Fuchs Supersyn 0W-30, wiem że bez oficjalnej aprobaty VW (ale ma aprobatę MB 229.5. Do CDAA zalany Millers EE 5W-30, też go nie znalazłem na liście.

      Teraz organizuję do 2 aut oleje z Redline (taki ) bo do DPF, to przy okazji chciałbym wziąć coś z Redlina do tych i właśnie dlatego zastanawiam się nad 0W-40.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez dimpas
        Golf CGGA jeszcze na gwarancji, Passat CDAA właśnie się skończyła
        to do Passata jeżeli chcesz to oczywiście możesz ten olej zalać. Przy CGGA musisz liczyć się z możliwością utraty gwarancji lub odmową wlania oleju przez autoryzowane ASO - "Suitable for VW/Audi 500.00/502.00/503.01/505.00" - "nadaje się" (czego to już sprzedawcy nie wymyślą, by "wydymać" kupującego... :lol to nie to samo co posiada specyfikację VW - zwłaszcza jeżeli chodzi o samochód na gwarancji. Oczywiście jeżeli chcesz to ten 0W40 też do CGGA możesz zalać - bogatemu wolno
        Zamieszczone przez dimpas
        Neste to niestety nie widzę
        zapewne kwestia aktualizacji "listy". Pełno jest starszych-nowszych na necie. Neste Oil wprowadził nową, zaktualizowaną kartę dla Neste 0W40 Sivua ei löydy | Neste - karta z 16.12.2013r.


        Zamieszczone przez dimpas
        do CGGA poszedł Fuchs Supersyn 0W-30, wiem że bez oficjalnej aprobaty VW (ale ma aprobatę MB 229.5. Do CDAA zalany Millers EE 5W-30
        interesuje mnie praca CGGA na tym oleju - masz jakieś spostrzeżenia poztywne/negatywne :roll:
        Załączone pliki
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          interesuje mnie praca CGGA na tym oleju - masz jakieś spostrzeżenia poztywne/negatywne :roll:
          Raczej pozytywnie, żadnych niepokojących dźwięków nie słychać. Wcześniej było to na czym wyjechał z fabryki.
          Łudzę się, że zmiana z 5W na 0W wyjdzie mu na dobre w zimie.

          Komentarz


          • Witam, tak czytam już kilka dni tutejsze wypowiedzi odnośnie tematu oleju i się poważnie zacząłem obawiać o silnik. Auto 2012r z salonu, najechane nie całe 20k km. Olej lany Castrol Edge FST LL 5w30, kupowany nie w ASO lecz z Allegro. Kupiłem LM Top Tec 4200 LL 5w30 ale jeszcze go nie mam i teraz moje pytanie czy mam się bardzo spieszyć ze zmianą oraz czy jest sens płukać silnik po tym Castrolu przy tak częstej zmianie jaka była i tak małym przebiegu ? Olej zmieniany po 2k km potem przy nie całych 10k z filtrami powietrza o ile dobrze pamiętam, no i teraz kolejna wymiana powoli się szykuje. Wszytkie wymiany oczywiście w ASO. Auto jeszcze na gwarancji ale za 2 miechy już będzie po. Z racji raczej krótkich tras i jazdy w mieście przyjąłem wymianę nie jak zaleca producent co 2 lata lub 30k km tylko co rok lub 10 czy te 15 tys. km max. Nie mam zamiaru na oleju oszczędzać od razu piszę.


            To prawda że Castrol tak syfi silnik ?? Jaka szansa trafienia jakiejś podróbki na Allegro??

            Komentarz


            • Nie dajmy się zwariować. Ja na castrolu magnatecu przejechałem 140 tys. km (wymiany co 15 tys. km) i żadnych negatywnych skutków jak na razie nie odczuwam. Oczywiście po przeczytaniu tego wątku zmieniłem olej na LM. Na Twoim miejscu płukankę bym zastosował. Jak wiadomo nie zaszkodzi.

              Komentarz


              • pacjentka po wymianie płynu ustrojowego z uwagi na różne inne wydatki nie mogłem poszaleć, więc wybór padł na Lazerway LL 5w30... czy dobry, to się okaże 8)
                przy okazji małe "spostrzeżenie" ? :idea: po poprzedniej wymianie błoga cisza przy odpalaniu, teraz nie bardzo.... powodem okazał się lekko rozładowany aku, po naładowaniu odpalanie dużo cichsze (tak wiem, przy tych TSI idzie ześwirować :lol: :P)
                poprzedni olej Mobil1 ESP Formula 5w30 bez uwag (przynajmniej w oczach takiego laika jak ja :szeroki_usmiech)
                SPOT Poznań:
                .....
                ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                Error 503 Wojtas Unavailable :P

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                  powodem okazał się lekko rozładowany aku, po naładowaniu odpalanie dużo cichsze (tak wiem, przy tych TSI idzie ześwirować :lol: :P )
                  I to jest ciekawe bo też miałem ze 2 lata temu syt. przy montażu CB w popielniczce gdzie aku przez cały dzień prawie się rozładował i wieczorem przy uruchomieniu silnik zaklekotał duuużo głośniej. Syt. więcej się nie powtórzyła :!: więc popieram stwierdzenie odnośnie świrowania przy CAXA :diabelski_usmiech Bo za cholerę nie mogę sobie uzmysłowić związku pomiędzy poziomem naładowania aku a głośnością przy odpaleniu :!:



                  CB Harry II ASC + Triflex

                  Pozdrawiam Mirek!!

                  Komentarz


                  • ... bo alternator pracuje pełna mocą i daje stosunkowo duży opór.

                    Komentarz


                    • Cześć Pany mam pytanko czym różnią się te dwa oleje Millers 5w30 XF LongLife i Millers 5w30 EE LongLife :roll:

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Hołowczyc20
                        Cześć Pany mam pytanko czym różnią się te dwa oleje Millers 5w30 XF LongLife i Millers 5w30 EE LongLife :roll:
                        A na stronie Millersa nie napisali?
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Hołowczyc20
                          czym różnią się te dwa oleje Millers 5w30 XF LongLife i Millers 5w30 EE LongLife
                          :roll:

                          EE LongLife 5w30 ma specyfikację VW 502.00 i 505.00 olej do silników diesla na VP
                          XF Longlife 5w30 ma specyfikację VW 504.00/507.00 olej do silników diesla na PD i CR
                          Spełniają wymogi OEM dla Specyfikacji VW 502.00/505.00 oraz VW 504.00/507.00.
                          Co ciekawe jeden i drugi ma specyfikację ... Mercedes – Benz 229.51 oraz ACEA A3/B4, C3-10.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            EE LongLife 5w30 ma specyfikację VW 502.00 i 505.00 olej do silników diesla na VP
                            + Nanodrive
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez rOBERTO795
                              + Nanodrive
                              o tym nie ma nic w specyfikacji VW i nawet nie brałem tego pod uwagę.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                + Nanodrive
                                o tym nie ma nic w specyfikacji VW i nawet nie brałem tego pod uwagę.
                                Bo te wszystkie specyfikacje to - moim zdaniem- nabijanie portfeli. Dlatego jeśli ktoś nie ma auta na gwarancji to lepiej żeby lał dobry sprawdzony olej niz ten ze specyfikacją.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                  + Nanodrive
                                  rOBERTO795, a próbowałś może tego ? Spróbuj zalać to z jakimś Vollsyntetykiem, a nie popatrzysz już więcej w stronę UK :wink:

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez leonn
                                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                                    + Nanodrive
                                    rOBERTO795, a próbowałś może tego ? Spróbuj zalać to z jakimś Vollsyntetykiem, a nie popatrzysz już więcej w stronę UK :wink:
                                    Nie uznaje zadnych dodatków do oleju. Dobry olej zawsze obroni sie sam.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                      Nie uznaje zadnych dodatków do oleju. Dobry olej zawsze obroni sie sam.
                                      No a ten Nanodrive, to co to jest? Ogólnie stosowany dodatek przez wszystkich producentów?

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez leonn
                                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                                        Nie uznaje zadnych dodatków do oleju. Dobry olej zawsze obroni sie sam.
                                        No a ten Nanodrive, to co to jest? Ogólnie stosowany dodatek przez wszystkich producentów?
                                        Odnoszę wrażenie że chodziło o dodatek jako osobna buteleczka, dolewana przez klienta niż jako "fabryczny" dodatek przygotowany według przepisu Papa Smerfeta w fabryce producenta. Też wolę jak producent dawkuje sam składniki niźli miałbym sam dolewać później "dodatki" - a niech Mi ktoś powie że wyszło masło maślane to dostanie browara.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez micrusec
                                          Odnoszę wrażenie że chodziło o dodatek jako osobna buteleczka, dolewana przez klienta niż jako "fabryczny" dodatek przygotowany według przepisu Papa Smerfeta w fabryce producenta. Też wolę jak producent dawkuje sam składniki niźli miałbym sam dolewać później "dodatki" - a niech Mi ktoś powie że wyszło masło maślane to dostanie browara.
                                          Zapraszam do mnie to pokazę czym się różnią oleje wyczynowe w motorsporcie od tych zwykłych jak spada współczynnik tarcia i jak wypada utrzymanie filmu oljejowego.
                                          Powiem że jedynie z tego co wiem Motul 15W50 zbliża się trochę do gamy CFS Nanodrive ale to nie ta sam apółka.
                                          Zobaczymy jak silnik Grzesinskiego w 600KM EVO w tym sezonie na Millersie CFS 10W60 NT czy zrobi wybuch na to było 2x w sezonie 2012 czy przejeździ cały...

                                          Dodatki trzeba dawkować dokładnie nie tak na oko dlatego albo pisze 1: 40, 1 do iluś tam dokładnie a jak nie pisze to nawet nie biroę tego pod uwage.

                                          [ Dodano: Wto 31 Gru, 13 08:00 ]
                                          Pisałem już o aprobacie 229.5 MB ale przeszło to bez echa i co daje ta norma, aprobata.
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz


                                          • Witajcie!
                                            Zbliża się wymiana oleju i mam mały dylemat. Otóż poprzednio zalałem do Octavii 1,6 BSE Castrol Magnatec 10w40, ale pod korkiem zgromadziło się stosunkowo dużo żółtego osadu. Nie wiem, czy to wina oleju, czy po prostu jazda na krótkich dystansach.
                                            Tym razem zastanawiam się nad Valvoline MaxLife 10w40, Motulem 6100 10w40 i wspomnianym wcześniej Castrolem.
                                            Mogę liczyć na jakieś podpowiedzi z waszej strony?

                                            Komentarz


                                            • A dlaczego nie np. 5W40 :?: Koledzy z tym silnikiem leją taki olej a nawet 0W30, 0W40 :idea:

                                              Przeczytaj kilka kartek do tyłu i na pewno coś wybierzesz dla siebie. :idea:
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez leonn
                                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                Nie uznaje zadnych dodatków do oleju. Dobry olej zawsze obroni sie sam.
                                                No a ten Nanodrive, to co to jest? Ogólnie stosowany dodatek przez wszystkich producentów?
                                                Przez wszystkich. To mniej więcej jak nano w płynie do spryskiwaczy psikpsik. Niektórzy robią z tego wielkie alo, ale te nanotechnologie są od lat siedemdziesiątych, ale ładnie się nazywają.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  Zamieszczone przez leonn
                                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                  Nie uznaje zadnych dodatków do oleju. Dobry olej zawsze obroni sie sam.
                                                  No a ten Nanodrive, to co to jest? Ogólnie stosowany dodatek przez wszystkich producentów?
                                                  Przez wszystkich. To mniej więcej jak nano w płynie do spryskiwaczy psikpsik. Niektórzy robią z tego wielkie alo, ale te nanotechnologie są od lat siedemdziesiątych, ale ładnie się nazywają.
                                                  Niby masz racje ale jak wytłumaczysz minimum 10'C mniej w temp. pracy oleju konwencjonalnego od tego z Nano. Oleje oczywiście o tej samej lepkości czyli 5w40. Dodatkowo dodam ze srednie predkości przelotowe zeszłej zimy w której to spróbowałem AMS AFL 5w40 wynosiły 108-115'C a zima była troszke chłodniejsza. Teraz na CFS 5w40 NT mam ok 100'C. Na "zwykłym" CFS -ie temp wachały sie pomiędzy 110-120'C. ?
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Seed
                                                    maslak,
                                                    oczywsice - X-cess to bardzo dobry olej. wczesniej zrob plukanke.
                                                    Płukankę :lol: co jak i czym dzięki

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X