Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez pedros
    Wiem co masz na myśli - ciskanie gazu przy obr = 1000 to właśnie pozorne oszczędzanie i głupota. To nie jest elementem ecodrivingu
    No przy obecnych dieslach które mają całkiem dobry moment Nm to zabójstwo silnika i skrzyni tak ze popieram to co napisałeś :-)

    Zamieszczone przez pedros
    Lotos zainwestował kilka lat temu w najnowocześniejszą linię produkcyjną dającą możliwość modulowania parametrów i kontrolowania w niemal każdym etapie produkcji.
    Również surowce dostarczane do produkcji bazy olejowej są przyzwoitej jakości stąd bardzo chętnie inne markowe koncerny outsorcują wykonanie swoich produktów.
    Nie jestem pewien czy już działą linia technilogiczna Gas 2 liqiud, która daję produkt finalny w najczystszej formie [ stabilnej i przewidywalnej strukturze]
    To dobrze.
    GTL to takie coś co niby jest syntetykiem ale nie do końca.
    Ale cieszy mnie że coś się rozwija w tym kraju.

    Również to że ma Quazara notabene pewnie wiesz że to nie ich wyrób :-)
    Dodatki wiem że bierze dobre bo od dobrego dostawcy.

    Zamieszczone przez pedros
    który parametr oleju spada najszybciej - tak ogólnie - dając podstawę do wymiany oleju?
    TBN?
    lepkość
    zawartość metali?
    zawartość paliwa?
    Zależy jaki olej .
    Nie można zunifikować bo w jednym TBN z 11 spadnie o 2 oczka przez 7-8 000km a inny spadnie do poziomu poniżej liczny TAN po kilku tyś km.

    Najczęsciej pada lepkosc.

    0W20 w dieslu to nieporozumienie.
    0W30 to minimum .

    Diesel rozklepuje film olejowy jakiś klin smarny musi być przy relatywnie mniejszych obrotach w porównaniu do silnika benzynowego więc albo mniejsze spalanie albo lepsza ochrona i min. 0W30.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Zamieszczone przez konkon
      Ant, badanie będzie miało sens tylko z TBN i TAN, gdyż problem tych olejów dotyczy właśnie neutralizacji kwasów.
      Seria NT do temp. roboczej ma większe tarcie więc nadaje się głównie na tor i nie wolno nic do nich dodawać.
      Jakie oleje lałeś i jaki był pobór oleju ?
      Serwisowego Castrola, Millersa LL z serii premium 5w30, Motula Specific 504/507, Motula x-lite 0w30. Wszystkie brał około 0,6litra/1000km. Teraz mam cfsa5w40 i bierze 0,3l/1000km.
      RS
      pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz


      • Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI
        Ant, to już się nadaje na próbę olejową
        Konrad
        OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

        90 konny AGRessor
        PerfectServiceBy DGW
        WhitePride :smokedevil

        Komentarz


        • Zamieszczone przez konkon
          Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI
          Ant, to już się nadaje na próbę olejową
          Chciałem to robić ale nikt nie był w stanie postawić 100% diagnozy. Ogolnie wymiana pierścieni wiązała się z rozbiórką silnika. Koszt pewnie 2-3 tysiące a nie wiadomo czy pomoże. Jeśli bym chciał wymieniac pierścienie tłokowe i korbowody to koszt jest już taki że wole szukać silnika od golfa Rki i robić samochód na grubo. Pytalem jeszcze paru mechaników to mi powiedzieli że jak od 30 tkm pobór oleju się nie zwiększa, to na moim miejscu by dolewali olej i jeździli dalej. Szczególnie że zastanawiam się nad innym samochodem.
          RS
          pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz


          • Mam pytanie odnośnie płukanki - czy można po zalaniu płukanki można jechać?
            ASO Skody nie chce się zgodzić, więc myślałem, żeby zalać na parkingu obok i podjechać 500 metrów...
            Pozdrawiam
            Przemek

            Komentarz


            • PPrzemek - po zalaniu płukanki nie powinieneś w ogóle przejeżdżać żadnych odcinków autem, a już na pewno nie kilkuset metrów. Na opakowaniach płukanek wyraźnie jest napisane, aby po wlaniu płukanki silnik pracował na biegu jałowym minimum 15 minut. A swoją drogą - decyzja ASO świadczy o ich fachowości...
              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
              MOJA FURKA

              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

              Komentarz


              • witam mistrzów olejowych a gdyby spróbować zalać 1.4tsi olejem ORLEN PLATINUM MaxExpert V 5W30 ? ujdzie takie coś na zimę czy nie za bardzo ?
                SPOT Poznań:
                .....
                ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                Error 503 Wojtas Unavailable :P

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                  gdyby spróbować zalać 1.4tsi olejem ORLEN PLATINUM MaxExpert V 5W30 ?
                  --- > Strona o podanym adresie nie istnieje jak nie zalejesz i nie sprawdzisz to z samych "papierowych" danych wniosków nie wyciągniesz :wink: Ja jestem za
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    z samych "papierowych" danych wniosków nie wyciągniesz
                    no właśnie na "papierkach" się zupełnie nie znam.... dlatego chodzi mi o opinię kogoś kto praktykował i może powiedzieć coś więcej niż to, co mogę sobie sam przeczytać lecz niekoniecznie zrozumieć :lol:

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Ja jestem za
                    to może ja też będę ? :idea: w sumie cena całkiem przyjemna :szeroki_usmiech
                    SPOT Poznań:
                    .....
                    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                    Error 503 Wojtas Unavailable :P

                    Komentarz


                    • bylo :x :twisted: :diabelski_usmiech?

                      Komentarz


                      • :wink: było
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • Czy oleje
                          504.00 / 507 sa lepsze od 502.00/505?

                          lepsze tj

                          - lepsza czystosc w silniku
                          - mniejsze zuzycie paliwa
                          - lepsza pompowalnosc
                          - mniejsze odparowanie
                          - czy TBN ma znaczenie jesli olej jest mid/low SAPS?

                          zakladam wymiane 504.00 [ktore sa LL] co 15 kkm?



                          Pytanie zasadnicze czy PAO jest na pewno lepsze od "syntetykow" gr III?

                          Moze olac supe hiper drogie i lac prosty sprawdzony öl i wyssac go po 7,5 kkm i zalc swiezy bez zmiany filtra?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez pedros
                            Czy oleje 504.00 / 507 sa lepsze od 502.00/505?
                            było, poszukaj xx stron w stecz...
                            Zamieszczone przez pedros
                            czy PAO jest na pewno lepsze od "syntetykow" gr III?
                            tak, jest lepsze, bez dwóch zdań. (też już o tym było) ---> sam napisałeś "syntetyków" w cudzysłowiu... jak wiadomo, prawie robi różnice :wink: Oleje III grupy są tak samo "dobre" jak oleje IV grupy PAO...prawie :szeroki_usmiech
                            Zamieszczone przez pedros
                            Moze olac supe hiper drogie i lac prosty sprawdzony öl i wyssac go po 7,5 kkm i zalc swiezy bez zmiany filtra?
                            możesz lać te "gorsze" oleje...jak chcesz ale filtr oleju zmieniamy ZAWSZE, co za pomysł zmieniać olej na świeży a zostawić stary filtr... :shock: Filtr kosztuje +- 20 zł więc nie rozumiem tego kombinowania.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez pedros
                              Czy oleje 504.00 / 507 sa lepsze od 502.00/505?
                              było, poszukaj xx stron w stecz...
                              Zamieszczone przez pedros
                              czy PAO jest na pewno lepsze od "syntetykow" gr III?
                              tak, jest lepsze, bez dwóch zdań. (też już o tym było) ---> sam napisałeś "syntetyków" w cudzysłowiu... jak wiadomo, prawie robi różnice :wink: Oleje III grupy są tak samo "dobre" jak oleje IV grupy PAO...prawie :szeroki_usmiech
                              Zamieszczone przez pedros
                              Moze olac supe hiper drogie i lac prosty sprawdzony öl i wyssac go po 7,5 kkm i zalc swiezy bez zmiany filtra?
                              możesz lać te "gorsze" oleje...jak chcesz ale filtr oleju zmieniamy ZAWSZE, co za pomysł zmieniać olej na świeży a zostawić stary filtr... :shock: Filtr kosztuje +- 20 zł więc nie rozumiem tego kombinowania.
                              jak to w zyciu bywa im wieksza wiedza tym wiecej pytan sie rodzi...


                              tak sobie kombinuje co zalac zeby nie przyfilozofowac... i miec spokoj.

                              ...a z filtrem to tylko hipotetycznie i tak jest stworzony do min 15 kkm a zeby sie nie babrac. przy odessaniu co robi sie bez warunkow warsztatowych....

                              mam rowniez swiadomosc ze sama baza oleju to czesc sukcesu i. PAO jest stabilniejsze ale polarnosc nie pozwala rozpuszczac dodatkow a dobry olej to dobra baza i dobre dodatki .....

                              wracam znowu wstecz doczytac:-)

                              Komentarz


                              • PAO i HC to tylko nośnik najdroższych dodatków jeden da łopatę na beczkę drugi kieliszeczek :-)
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez pedros
                                  PAO jest stabilniejsze ale polarnosc nie pozwala rozpuszczac dodatkow
                                  spokojnie. Teraz baza PAO to +- 70% albo i mniej. Reszta to nośnik właśnie dla dodatków, które trudno było umieścić i rozprowadzić w samym PAO. Koncerny olejowe poprawiły technologię olejów pełnosyntetycznych na bazie PAO tak samo jak pozyskiwanie olejów w technologii syntetycznej czyli HC, HC+, GTL. Sama baza PAO jest droga a do tego PAO jest wytwarzane w nielicznych zakładach produkcyjnych dużych koncernów. Koncerny zaczęły "kombinować" jak wyprodukować i sprzedać coś co jest tańsze w produkcji jednocześnie nie tracąc klienteli. Stąd te dziwne napisy "technologia syntetyczna" itp. ogłupiające hasł reklamowe używane przez koncerny i producentów (co innego jeśli jeszcze jawnie nas o tym informują co kupujemy...a co innego jak KŁAMIĄ - pierwszym z kłamców i to największym jest firma na "C" a drugim na "M" jeszce kilka innych do kompletu też bym dołożył) :x ---> strona 39 tego wątku ...
                                  Dziwi mnie, dlaczego Millers PL tak się broni przed ujawnieniem kart charakterystyki produktów, skoro wiadomo (min dzięki informacjom z Millers USA) że firma korzysta ze zoptymalizowanych mieszanek bazowych grupy III, IV, V . Nawet w wersjach olejów z "nanotechnologią" . Jakoś nikt nie robi z tego tragedii a same oleje są jakościowo naprawdę dobre. Wkurza mnie ukrywanie przez producentów danych...
                                  No i jeszcze firma "A" teoretycznie się ukrywa z bazą ...

                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  PAO i HC to tylko nośnik najdroższych dodatków jeden da łopatę na beczkę drugi kieliszeczek
                                  zgadza się.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Do 1.6 BSE LPG jeden serwis mówi MOBIL 1 0W/40 drugi serwis CASTROL GTX MAGNATECS 5W/40. Co wybrać?

                                    Komentarz


                                    • [quote="Gaber"]Do 1.6 BSE LPG jeden serwis mówi MOBIL 1 0W/40 drugi serwis CASTROL GTX MAGNATECS 5W/40. Co wybrać?

                                      Ja do swojego 1.6 MPI z LPG leje tylko Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 i jak na razie jest OK

                                      Komentarz


                                      • Panowie, a skąd wy macie info ile jest PAO w oleju?

                                        BTW Może znawcy tematu pokuszą się o małą ocenę i opis poszczególnych wartości specyfikacji najpopularniejszych olejów? Sądzę ,że taka lista ucięłaby te same pytanie a co za tym idzie frustrację osób częściej tu zaglądających
                                        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                        Komentarz


                                        • Witam dziś nadszedł czas aby zmienić olej z CFS-a 5w40 na AMS AFL 5w40- jako opcja zimowa :P. Pierwsze wrażenie- silnik pracuje jak na CFS-ie podczas szybkiej autostradowej jazdy (130- 190 km/h ) temp oleju podobna ok 110 stopni. Ams jednak ciutke szybciej sie chłodzi. Inne obserwacje po kilku porannych rozruchach.

                                          P.S na CFS-ie zrobiłem 5 tys km :P
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez andrzej111
                                            BTW Może znawcy tematu pokuszą się o małą ocenę i opis poszczególnych wartości specyfikacji najpopularniejszych olejów?
                                            Chodzi o ACEA, API, normy VW czy o parametry fizyko - chemiczne ?

                                            Obawiam się że nawet w expressowym skrócie nikt tego nie przeczyta .
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • Pidziek,jeśli chodzi o ACEA, APi to większość ma tak samo więc tam zbytnio niema co opisywać ale parametry fizykochemiczne już się różnią i to znacząco. Myślę ,że jak autor nie wpadnie w słowotok oraz nie będzie szalał ze zbyt fachowymi terminami tak żeby było to zrozumiałe dla każdego to ludzie przeczytają.

                                              Gdzieś na forum BMW widziałem takie zestawienie, w którym każdy z podanych parametrów(Wskaźnik lepkości, Lepkość kin, TBN, itp) był opisany jednym zdaniem i pod każdym olejem krótkie podsumowanie.

                                              Czytać to się nie chce wypracowań z których tak naprawdę robi się jeszcze większy mętlik :szeroki_usmiech
                                              Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez andrzej111
                                                Gdzieś na forum BMW widziałem takie zestawienie, w którym każdy z podanych parametrów(Wskaźnik lepkości, Lepkość kin, TBN, itp) był opisany jednym zdaniem i pod każdym olejem krótkie podsumowanie.
                                                aaaa poszukaj w wątku olej do TDI (zwłasza w części I zamkniętej) ...czy o tym już nie było napisane, zresztą jak przejrzysz ten wątek to też znajdziesz info :wink:

                                                ---> podstawy Gulf Oil Polska |Innowacyjni od ponad 120 lat itd...
                                                już tyle linków było podawanych doróżnych opracowań.......
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  aaaa poszukaj w wątku olej do TDI (zwłasza w części I zamkniętej) ...czy o tym już nie było napisane, zresztą jak przejrzysz ten wątek to też znajdziesz info
                                                  Jasne, to tylko 400 stron...

                                                  Liczyłem na coś w stylu
                                                  LOTOS Quazar F 5W30 – do Forda idealny – bardzo ciekawe i dobre parametry TBN i CCS !

                                                  1. lepkość kinematyczna w 100°C mm2/s 9,6 - obniżona lepkości do zastosowania całorocznego – oszczędza paliwo
                                                  2. lepkość kinematyczna w 40°C mm2/s 57 - obniżona lepkości do zastosowania całorocznego – oszczędza paliwo (niska lepkość kinematyczną przy 100i 40C – zapewne podyktowana konstrukcją silnika)
                                                  3. temperatura płynięcia °C -42 Bardzo dobra temp. płynięcia
                                                  4. temperatura zapłonu °C 200
                                                  5. liczba zasadowa mgKOH/g 10 wysoki TBN !
                                                  6. Bardzo dobry wskaźnik lepkości 153
                                                  7. lepkość strukturalna CCS w -30°C mPa*s .4600 – rewelacyjnie niska lepkość !!!
                                                  + dodane słabe/mocne strony i ogólna ocena

                                                  Link, który wkleiłeś jest spoko ale ja np. nie wiem który parametr jest ważniejszy więc utrudnia mi to wybór. Na razie nie znalazłem żadnego opisu w którym przypisane byłyby wagi poszczególnych parametrów.
                                                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez andrzej111
                                                    to tylko 400 stron...
                                                    nie idziemy na łatwiznę... czytamy całość :wink:
                                                    Zamieszczone przez andrzej111
                                                    Liczyłem na coś w stylu
                                                    dokładnie tak wypisane byłoooooo :diabelski_usmiech
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X