Zamieszczone przez yunior81
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26300V lub RacePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73Zamieszczone przez klarusAle skoro Paolo nie chce się wypowiadać na tak postawioną kwestię, to jego sprawa...
A i tak nadal nikt nie wie o co chodzi :wink:
Niby tak ale nadal nie ma pełnego wyjaśnienia dlaczego to poniżej pokazuje że VW 504>VW 502 a na forum uważa się na odwrót...
algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOjasne ale na odcinku 2-4 km nie masz szansy ...
Zamieszczone przez PAOLO ESCOdużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzieki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt"
Komentarz
-
-
Kris86
algi już jakiś czas temu zwróciłem na to uwagę, ale jedynie paba próbował jakoś merytorycznie się do tego odnieść. Kolega leonn (dodając uszczypliwy komentarz) jedynie wkleił wyniki badań oleju 502 i 504 z tym, że 502 po 15 tys km a 504 po 30 tys km a wiec nieporównywalne jeżeli ktoś uznaje, że olej należy zmieniać co 15 tys km. Poza tym nikt też nie odniósł się do tego, że w oleju 504 są niemetaliczne środki przeciwzużyciowe, które w przeciwieństwie do starszych technologicznie metalicznych nie podnoszą liczby TBN, która dla wielu jest wyznacznikiem jakości i właściwości oleju. Tak więc pewnie tak jak ja nie uzyskasz odpowiedzi dlaczego wbrew Lubrizolowi na forum olej 502 uchodzi za lepszy.
Komentarz
-
Tak niemetaliczne magiczne związki, ciekawe co to jest skoro tego nie można wykryć. A te metaliczne związki to wapń i magnez używane w tak przestarzałych produktach jak 300V, Race czy wyczynowe Redline.
Jeszcze tylko wypada napisać na opakowaniu mega power tytan czy inną nano bzdurę.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kris86algi już jakiś czas temu zwróciłem na to uwagę, ale jedynie paba próbował jakoś merytorycznie się do tego odnieść. Kolega leonn (dodając uszczypliwy komentarz) jedynie wkleił wyniki badań oleju 502 i 504 z tym, że 502 po 15 tys km a 504 po 30 tys km a wiec nieporównywalne jeżeli ktoś uznaje, że olej należy zmieniać co 15 tys km. Poza tym nikt też nie odniósł się do tego, że w oleju 504 są niemetaliczne środki przeciwzużyciowe, które w przeciwieństwie do starszych technologicznie metalicznych nie podnoszą liczby TBN, która dla wielu jest wyznacznikiem jakości i właściwości oleju. Tak więc pewnie tak jak ja nie uzyskasz odpowiedzi dlaczego wbrew Lubrizolowi na forum olej 502 uchodzi za lepszy.
I teraz co do wymian oleju nie dyskutuje. Będzie robiona co 15000 km bo mój profil jazdy jest "wokół komina". Trasa to głównie różne wyjazdy wakacyjne, chyba ze latanie po pół ringu warszawskim podciągniemy pod trasę (odcinek Puławska S2 S8 Bemowo płynnie te 120-130km/h).
Tak więc ogólnie pomyślałem o trzeciej wersji.
Nie vw502 co 15k
Nie vw504 co do 30k
Tylko vw504 co 15k.
Ktoś powie "po co przepłacać" ale jak wiemy cenny oleji są różne niezależnie od normy.
A poza tym jestem w stanie trochę dopłacić jeśli powyższy wykres okazałby się prawdą.
Ot taka koncepcja (oddzielnym zagadnieniem jest dobór samego oleju "the best of vw504" :-)algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kris86algi już jakiś czas temu zwróciłem na to uwagę, ale jedynie paba próbował jakoś merytorycznie się do tego odnieść. Kolega leonn (dodając uszczypliwy komentarz) jedynie wkleił wyniki badań oleju 502 i 504 z tym, że 502 po 15 tys km a 504 po 30 tys km a wiec nieporównywalne jeżeli ktoś uznaje, że olej należy zmieniać co 15 tys km. Poza tym nikt też nie odniósł się do tego, że w oleju 504 są niemetaliczne środki przeciwzużyciowe, które w przeciwieństwie do starszych technologicznie metalicznych nie podnoszą liczby TBN, która dla wielu jest wyznacznikiem jakości i właściwości oleju. Tak więc pewnie tak jak ja nie uzyskasz odpowiedzi dlaczego wbrew Lubrizolowi na forum olej 502 uchodzi za lepszy.
Do neutralizacji siarki i innych kwasów właśnie potrzebny jest toporny zasadowy bufor.
Dzisiaj paliwa są bezsiarkowe jak i normy ekologiczne wymuszają stosowanie dodatkowych bajerów w układzie oczyszczania spalin jak wydajniejsze zawory recylkulacji spalin czasami nawet podwójne czy filtry cząstek stałych. Olej z dodatkami tworzącymi dużo suchej pozostałości zalepiaja EGR i DPF.
Stąd pomysł na eko i substytut. I powstała norma dająca ochronę poprzez inne mniej pozostawiające cząstki spopielone... (cóż za gramatyka :diabelski_usmiech )
Wracając do 502 vs 504 obecnie występujące w handlu oleje owszem posiadają aprobaty 502 ale przekraczają jakością je z nadwyżka (tutaj warto obserwować normy oleju innych producentów na tym samym oleju ) w kontekście czystego pająka Lubrizola.
Reasumując 502 to mało wymagająca norma wiec trzeba testować u badać by znaleźć dobry olej 504 to obecnie standard ze względu na czystość i niebrudzenie silnika szczególnie osprzętu.
W Olejach LL są juz inne dodatki przeciwzuzyciowe i inne parametry TBN bo są inaczej skomponowane.
Nic natomiast nie zastąpi zdrowego rozsądku i jeśli auto poddawane trudnym warunkom to i nawet w 504 trzeba skrócić interwal.
Dodam że technologia idzie tak do przodu ze niebawem zobaczymy kolejny moment przejścia na niższą lepkości wX bez utraty jakości ochrony AW (przeciwzuzyciowej)
Komentarz
-
-
algi - już na dzień dobry jest błąd w tym "wykresie" ... A3B4≤ HTHS 3.5 ???
eco - lepsze ma olej z LL ... :roll: niż np taki 0W30 na bazie PAO ...?
Od kiedy to SA dla oleju z C-3 wynosi ≤ 1.5 ? chyba ≤ 0.8 ... itd.
Soryyy ale ja tego nie kupuję. Wszystko zależy jakie oleje porównujemy i na jakiej bazie a że mamy xxx wybór to i wyniki są ... takie jakie są tz. właściwie takie jakie potrzebuje olejowe lobby.
Jak to się mówi "tabelka" zwzięta i ni jak ma się do Infineum ACEA 2012 European oil sequence i podanych tam parametrów ... na pewno nie służy ocenie właściwości oleju, to tylko interpretacja Lubrizol-a i to nieudolna.
No i jeszcze jedno ... proponuję doczytać - napisane drobnym druczkiem na dole:
"The performance charts are not literal translation of a performance specification and should not be use as a replacement for evaluating engine oil performance in accordance with the relevant vehicle manufacturers requirements."
Zamieszczone przez pedrosW Olejach LL są juz inne dodatki przeciwzuzyciowe i inne parametry TBN bo są inaczej skomponowane.
aha już to kiedyś wklejałem ... więc Ctrl-C i Ctrl-V :wink:
Zamieszczone przez PAOLO ESCOOlej ze specyfikacją VW 504.00/507.00 ma całkiem inną specyfikację/formułę niż olej z VW 502.00 więc sens zrównania tych olejów w dwóch różnych specyfikacjach jest "średni".
Prawie wszystkie oleje zawierają związki organiczne cynku , które są wysokociśnieniowymi i eliminującymi tarcie dodatkami, przeznaczonymi zwłaszcza dla silników wyczynowych. Te komponenty rozpoczynają swą działalność dopiero w ekstremalnych warunkach kontaktu metalu z metalem i wysokim obciążeniu. Takie warunki praktycznie nie występują w zwykłych silnikach. Podczas ekstremalnych warunków dochodzi do reakcji związków cynku z metalem np. między pierścieniami i ścianami cylindrów. Jednak większa koncentracja tego komponentu działa odwrotnie i powoduje powstawanie osadów na wałach, świecach zapłonowych i wtryskach a to przyczynia się do uszkodzenia silników.. W nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu, siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie. W konsekwencji wymusiło to wprowadzenie do stosowania benzyn bezołowiowych, niskosiarkowych olejów napędowych i olejów smarowych Mid - Low SAPS, o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych. Skład olejów przeznaczonych do samochodów z DPF/nowymi układami katalicznymi uwzględnia możliwość ich rozcieńczenia paliwem Przy rozcieńczaniu oleju smarowego paliwem może dojść do szkodliwych reakcji pomiędzy dodatkami głównie pochodnymi estrów i olejem silnikowym, a w szczególności jednym z jego podstawowych składników, tj. modyfikatorem lepkości. Poza tym, cząstki dodatków stosowanych do olejów są zwykle dwubiegunowe. Jedna strona cząstki jest polarna, a druga niepolarna. Im bardziej polarne są dodatki w niepolarnym zazwyczaj w dużym stopniu oleju bazowym, tym intensywniej reagują one z polarnymi pochodnych estrów. W konsekwencji poza interakcjami z modyfikatorami lepkości ma to wpływ także na dodatek przeciw zużyciowy typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate), zmniejszając skuteczność jego działania.
I tutaj uwaga. Fosfor stanowi jeden z podstawowych składników dodatków przeciwdziałających utlenianiu oleju i zużyciu silnika, obniżanie jego zawartości niesie za sobą niebezpieczeństwo formowania w olejach coraz większej ilości różnego rodzaju nierozpuszczalnych wytrąceń i osadów oraz większego zużycia elementów silników. Sytuacja taka doprowadziła do opracowania bezpopiołowych dodatków nowych generacji, zastępujących lub uzupełniających zmniejszoną ilość dodatków zawierających fosfor.
Jednak przeprowadzone dotychczas testy silnikowe wykazały, że dodatki zastępcze nie zawsze są w pełni efektywne, a dalsze obniżanie zawartości fosforu poniżej 0,1% wymaga znacznie wyższego poziomu dozowania rozpatrywanych dodatków lub opracowania innych.
Podsumowując, dążenie do obniżania zawartości w olejach silnikowych dodatków zawierających fosfor i zastępowanie ich innymi, bezpopiołowymi dodatkami, może mieć wpływ na zwiększenie tendencji do formowania się w olejach silnikowych substancji o konsystencji żeli, szlamów, a nawet żywic i twardych laków. (jaki olej przychodzi na myśl?) Obecnie, przy opracowywaniu nowych olejów silnikowych obowiązują dwie podstawowe tendencje, tj. obniżanie szybkości odparowywania oleju (lotności) i wydłużanie okresów pomiędzy jego wymianami. Przeprowadzone badania silnikowe i drogowe pozwoliły poczynić następujące obserwacje…. Wydłużona eksploatacja olejów o dużej lotności (dużej szybkości odparowania) prowadzi do zwiększania wraz z upływem czasu eksploatacji stężenia metalicznych dodatków w oleju. W przypadku wydłużonej eksploatacji olejów o małej lotności (małej szybkości odparowania – NOACK) występuje odwrotna tendencja, tzn. niewielkie obniżanie stężenia dodatków metalicznych w oleju. Obniżanie stężenia dodatków jest spowodowane ich stopniową degradacją na skutek różnych czynników oddziałujących na eksploatowany olej. W konsekwencji olej o małej lotności wykazuje w miarę eksploatacji coraz mniejszą odporność na utlenianie, zwiększoną tendencję
do tworzenia osadów i coraz mniej chroni elementy silnika przed zużyciem. Olej o dużej lotności szybko odparowuje podczas wydłużonej eksploatacji, co powoduje konieczność jego okresowego uzupełniania (odświeżania). Prowadzi to z jednej strony – do uzupełniania degradowanych w czasie eksploatacji dodatków, a z drugiej strony – odparowanie lekkich frakcji oleju bazowego powoduje stopniowe zwiększanie jego gęstości.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deZamieszczone przez PAOLO ESCOjasne ale na odcinku 2-4 km nie masz szansy ...
Zamieszczone przez PAOLO ESCOdużą zaletą HC jest właśnie naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem i dzieki temu uzyskuję się "odpowiedni efekt"a wiadomo że jeździ się jeszcze po pracy na zakupy itd. Zawsze jest trochę więcej tego kręcenia się po mieście a czasem za miasto naście/dziesiąt km do znajomych itd i lato też jakieś wyjazdy, święta itd jak przeciętny "kowalski" 8)
Co do ESP5w30 to lałem go w O2 1.6FSI od nowości ale tak jak Algi i jego "koncepcja" wymiana co rok(czytałem że bezpośredni wtrysk i trzeba lać olej 504). Teraz zmieniłem O2 na caxe i tutaj dochodzi turbo i wrażliwy napinacz rozrządu. Nie lałem jeszcze oleju 502 do caxy, na ESP5w30 ani razu jeszcze nie usłyszałem łańcucha(może trochę zawory klepią ale może i to normalna praca bo nie słyszałem z 502) :P
Czytając ten wątek można odnieść wrażenie że norma 504 to zło absolutne, której wcale nie bronię oczywiście bo znawcą nie jestem ale już parę osób chwaliło się przebiegami koło 100kkm i brakiem turkotu na normie 504, więc może ta"naturalna polaryzacja" daje jakiś efekt.
Pedros twój krótki wywód przemawia do mnie, że te 504 aż takie straszne nie jest. Mój wybór to chyba M1 ESP 5w30 albo M1 NL 0w40 (żeby nie napinacz który u mnie póki co na tym esp działa poprawnie ale też wasze zastrzeżenia odnośnie moich warunków jazdy to bym sobie kostką rzucił i wylosował a tak pół na pół :?:blade232
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blade232akieś 6-8km do pracy w dwie strony ...Zawsze jest trochę więcej tego kręcenia się po mieście a czasem za miasto naście/dziesiąt km do znajomych itd
Zamieszczone przez blade232można odnieść wrażenie że norma 504 to zło absolutne
ps. ja sam mam teraz olej z VW 504.00 ale fakt, zmieniam go przed 15 tys km.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witajcie,
od pewnego czasu czytam ten wątek i uważam go za najbardziej fachowy, choć kilka wątków podobnych jest na forach innych marek, to w tym wątku wiedzy merytorycznej jest chyba najwięcej.
U mnie jest silnik 1.4 tsi czda, i też jestem zainteresowany używaniem olejów z normą 504.Auto jako nowe miało jak wszyscy wiedzą zalany Castrol 5w30 LL. Po niecałych 3 kkm, zrobiłem płukanie silnika LM Proline i zalałem Shella AV-L 0w30. Parametry tego oleju są takie same jak tego wg ludzi z tego forum:
Wg mnie pokazuje to, jaki postęp w olejach nastąpił, bo mimo teoretycznie "słabszego" składu, można zrobić akurat tutaj dzięki technologii GTL + HC olej ze świetnym punktem płynięcia, wysokim jak na 504 TBN, czy wysokim VI, reszta parametrów , Noack, CCS czy MRV też niczego sobie.
Wybór akurat Shella i tego dokładnie oleju był też poprzedzony czytaniem rożnych for internetowych, także zachodnich gdzie też ludzie piszą że grupa VW przechodzi na oleje 0w30 w serwisowaniu aut z tsi nowszych roczników, Shell w aso właśnie oferuje 0w30 AV-L, choć zamiennie może być olej z linku.
Zakodowany mam system LL czyli zmiana co 30 kkm, jednak po lekturach forów, artykułów i innych będę zmieniał olej co 10 kkm (70% jazda miasto). Olej nie kosztuje majątku, koszt ca 30-35 za litr od pewnych sprzedawców, z ori filtrem i płukanką to koszt powiedzmy 220 złotych, a zmiana we własnym zakresie.A 10 kkm, ponieważ analizy UOA pokazują że wtrybie miejskim TBN dość szybko spada, a mocno rośnie TAN.Na razie zrobione 7,5 kkm w niecałe 3 miesiące po zmianie z Castrola. Jazda nie przekraczająca 3 kprm, ale też dynamiczna. Oleju ubyło może 2 setki, w tej chwili barwa ciemnego bursztynu, paliwo tylko Verva 98.
Nie zamykam się na inne marki olejowe, ale na razie nie mam powodów do narzekań na Shella, nie jest to pewnie F1 olejowe, ale mocny produkt na średniej półce moim zdaniem.
Komentarz
-
-
Kris86
PAOLO ESCO bardzo dziękuję za merytoryczny wpis i jasne wytłumaczenie co na co ma wpływ
Żeby jednak usystematyzować wiedzę, którą przekazałeś i krotko podsumować chciałbym się dowiedzieć czy na podstawie Twojej wypowiedzi poniższe stwierdzenia są prawdziwe:
1) Do Octavii 3, która ma trójdrożny katalizator należy stosować oleje Low i Mid Saps, które mają mniej wskazanych pierwiastków w stosunku do olejów Full Saps, ponieważ grozi to uszkodzeniem katalizatora oraz zwiększoną ilością osadów w silniku.
2) Lepsze są oleje, które mają wyższy NOACK, ponieważ wtedy należy je częściej "odświeżać", dłużej zachowują swoje właściwości i tworzy się mniej osadów.
cytrynowiec polecasz ten olej do TSI? Bo chciałbym teraz zalać właśnie Shell Helix Ultra ECT С2/C3 0W-30 i zastanawiam się czy ten czy może jednak M1 ESP 5W-30
Komentarz
-
Kris86, to mój pierwszy olej po oemie więc porównania nie mam z innymi olejami w tym aucie, ale jak pisałem wcześniej, moim zdaniem tak, ten olej jak najbardziej nadaje się do tsi, jednak trzeba mieć na uwadze jego zmianę wg mnie co 10-12 kkm max.
edit: odnośnie M1 ESP tu masz analizę świeżego oleju, trzeba jednak poczytać cały wątek, bo producenci olejów lubią zmieniać skład, a analiza była jakiś czas temu, po za tym, w analizach zdarzają się podróby:
edit2: Noack i temp. zapłonu to chyba rekordy w klasie tego M1 5w30 ESP.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecWg mnie pokazuje to, jaki postęp w olejach nastąpił, bo mimo teoretycznie "słabszego" składu, można zrobić akurat tutaj dzięki technologii GTL + HC olej ze świetnym punktem płynięcia, wysokim jak na 504 TBN, czy wysokim VI, reszta parametrów , Noack, CCS czy MRV też niczego sobie.
Zamieszczone przez cytrynowiecZakodowany mam system LL czyli zmiana co 30 kkm, jednak po lekturach forów, artykułów i innych będę zmieniał olej co 10 kkm (70% jazda miasto). Olej nie kosztuje majątku, koszt ca 30-35 za litr od pewnych sprzedawców, z ori filtrem i płukanką to koszt powiedzmy 220 złotych, a zmiana we własnym zakresie.A 10 kkm, ponieważ analizy UOA pokazują że wtrybie miejskim TBN dość szybko spada, a mocno rośnie TAN.Na razie zrobione 7,5 kkm w niecałe 3 miesiące
No proszę, da się?
Kolega cytrynowiec, wyciągnął B.Dobre wnioski, a olej można też bez obaw zaweść do ASO na przegląd gwarancyjny, bo ma oficjalną norme VW504/507.
Ps. i jest już testowany na OCP :wink:
Komentarz
-
-
Mialem zakodowany zmienny okres i jechalem z VW 502. Nic nie mowili. Natomiast ja mowilem, ze zmieniam co 15 tys. km. Raz nawet mialem taki, ktory nie mial zadnej aprobaty VW i pies z kulawa noge sie nie zainteresowal.
Teraz mam stale okresy i tez jezdze z VW 502 i co oczywiste - rowniez nie marudza.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73Race ProS 5W30 też polecasz do 1.4 TSI?
Zamieszczone przez Kris861) Do Octavii 3, która ma trójdrożny katalizator należy stosować oleje Low i Mid Saps, które mają mniej wskazanych pierwiastków w stosunku do olejów Full Saps, ponieważ grozi to uszkodzeniem katalizatora oraz zwiększoną ilością osadów w silniku.
Zamieszczone przez Kris86Lepsze są oleje, które mają wyższy NOACK, ponieważ wtedy należy je częściej "odświeżać", dłużej zachowują swoje właściwości i tworzy się mniej osadów.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Panowie - dziękuję za wszystkie powyższe informacje.
Taką dyskusję z dużą dozą wiedzy bardzo lubię.
No i zainteresowaliście mnie tym Shellem.
Teraz już sam nie wiem czy (założenie: wymiana co 15000km):
MOTUL SPECIFIC 504/507 5W30
czy
SHELL ULTRA PROFFESIONAL AV-L 0W30
U mnie wymiana oleju wypada raz na rok (te 150000km) więc nie ma "oleju letniego/zimowego".
Do tego samochód w nocy stoi w garażu pod blokiem, więc temperatura zawsze >0 st.C
Natomiast po pracy około 17:00 rozruch z temperatury na dworzu.
Za MOTULem przemawia że ot niby pełen syntetyk.
Za SHELLem te 0W ale to chyba ten cały GTL+HC ? I chyba trudniej kupić ten olej?
Kiedyś obiło mi się o uszy że norma VW504 "narzuca" 5W30 (nie pamiętam źródła... tu jest tylko typical Viscosity http://www.oilspecifications.org/art..._explained.php)... a teraz 0W30 dostał tą normę?
Tu jeszcze pytanie czy "spełnia" czy został przez VW "aprobowany" ?algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
-
Shell 0W30 AV-L
Zamieszczone przez algiTu jeszcze pytanie czy "spełnia" czy został przez VW "aprobowany" ?Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz