Baaardzo pozytywne
Silnik pracuje jak na race pro S 5w30 i to chyba najlepsza rekomendacja, zimne rozruchy bardzo spokojne, lekko wkreca sie na obroty po rozgrzaniu. Z opinia czekalem az sprawdze go na Niemieckiej autostradzie
Predkosci 160-180 i olej srednio 2-3C mniej od konkurencji, czyli max 108C przy palowaniu pod 200. Do tego po odpuszczeniu blyskawicznie schodzi z temperatury.
Co do zuzycia paliwa to nie powiem bo wole nie mierzyc, zuzycie oleju tez jeszcze za wczesnie.
Jak narazie na nastepna wymiane wlatuje penrite, a konkurncje mial duza, bo wybieram zazwyczaj oleje z gornej polki. Z olejow 502.00 jak narazie najlepsze co mialem.
Napisz, że chodzi o Penrite TENTHS PREMIUM 0W40 . Ten olej ma chyba "najpełniejszą" bazę syntetyczną PAO-Estrową z olejów dostępnych "komercyjnie" na rynku w klasie 0w40 i bardzo wysoki poziom cynku (ponad 1800 ppm).
Ten olej ma chyba "najpełniejszą" bazę syntetyczną PAO-Estrową z olejów dostępnych "komercyjnie" na rynku
spoko spoko zobaczymy UOA i spectrum bazy to weryfikujemy ile tego PAO jest w PAO
Zamieszczone przez tomek evo
bardzo wysoki poziom cynku (ponad 1800 ppm)
faktycznie wysoki ale liczy się całość skomponowanej bazy, nie sztuką jest wpakować do oleju cynk, wapń czy bor. CCS przy -35C niby OK ale jednak Mobil1 wypada o wiele lepiej.
Tak dla potomności - co by nie zginęło w otchłani internetu :wink:
Parametry Mobil ESP 0W40
Vis 40C 72,7
Vis 100C 13,14
VI 185
TBN 8,33
TAN 2,48
Ash 0,85
PP -48C
FP(open) 230C (otwarty tygiel)
CCS -30C 2942
CCS -35C 5180
NOACK 8,7%
sulfur 0,205%
Mo 88
P 821
Zn 860
Ba 0
B 237
Mg 8
Ca 1900
Jak na olej "eco"to całkiem zacny skład dodatków i dobre parametry posiada ten Mobil
Oczywiście "zwykły' Mobil1 0W40 będzie miał te parametry jeszcze "wzbogacone".
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Troszkę napiszę po zrobieniu płukanki i zmianie oleju z 10w/40 na 5w/40 Shell Helix Ultra przy przebiegu 422 800 km. Przejechałem ok 700 km od wymiany i jestem mile zaskoczony, nawet nie spodziewałem się takich rezultatów bo bardziej podszedłem do tematu eksperymentalnie niż z wiarą w poprawę.
Rozruch silnika po dłuższym postoju jest bardziej miękki i szybciej się uruchamia, praca znacznie cichsza (zero jakiś odgłosów jak do tej pory na wcześniej zalanej oliwie), wkręca się szybciej na obroty a przy wyłączaniu również zauważalna różnica. Jak do tej pory poziom oleju utrzymuje się na poziomie jak został zalany. Ogólnie jestem bardzo zadowolony ze zmiany Napiszę jeszcze swoje spostrzeżenia po przebiegu 10kkm
Obecnie po zmianie z Race Pro S 5W30 (super oliwa), silnik smaruje Neste City Pro 0W40. Jestem miło zaskoczony, olej super się sprawuje w silniku, cichutka praca, zero odzewu łańcucha. Na szafie 130kkm. Na Neste 1kkm, odezwę się dla zainteresowanych za 5kkm ;-)
Obecnie polecam oliwę
Witajcie
Panowie wiem że to nie forum motocyklowe ale może mi pomożecie bo gdzie indziej zapytam niż tu i uzyskam rzetelną odpowiedź!
Poszukuję dobrego oleju 4t do sporta suzuki 900 pojemności 136 KM 51 tyś przebiegu. Lepkość 10w50 wybrałem valvoline 10w50 110zł/4l, LM 10w50 160zł/4l motul 7100 10w50 200zł/4l castrol 10w50 120zł/4l Wszystkie mam dostepne w sklepie stacjonarnym oprócz Valvoline który musiał bym kupić przez internet
Co osoba to inne zdanie. Jedni zachwalają catrola inni mówią że najbardziej go ubywa itp
Czy faktycznie motul wart jest swojej ceny? Jedna osoba powiedziała że valvoline 10w50 jest gorszy od motula 5100 który jest semi. Znajomy w hurtowni olejów ma i motula i catrola popatrzył na mnie i powiedział żebym nalał catrola. motocykliści znów mówią że na castrolu silnik i skrzynia metalicznie pracują.
mam niezły metlik w głowie a mój pierwszy wybór to był valvoline i LM
Pozdrawiam
wybiore albo COMP 4 10W40 XP lub LM 10w50 ew 7100 10w50 dwa ostatnie mam na miejscu, comp 4 tylko wysyłkowo hm
ewentualnie Shell Advance 4T ultra 10w40 po 35zł/1l ponoć OK
Ten olej ma chyba "najpełniejszą" bazę syntetyczną PAO-Estrową z olejów dostępnych "komercyjnie" na rynku
spoko spoko zobaczymy UOA i spectrum bazy to weryfikujemy ile tego PAO jest w PAO
ciekawostka - byłem na jakimś australijskim forum olejowym i szukałem opinii o Penrite 0W40, a tam miejscowi specjalnie nie pałają entuzjazmem w ocenach ... za to kręcą ich całkiem inne produkty. Mniej więcej wygląda to tak - 1 miejsce Mobil 1 0W40, 2. Castrol Edge 0W40, 3. Penrite 0W40 - cudze chwalicie, swego nie znacie ?
...ciekawostka - byłem na jakimś australijskim forum olejowym i szukałem opinii o Penrite 0W40, a tam miejscowi specjalnie nie pałają entuzjazmem w ocenach ... za to kręcą ich całkiem inne produkty. Mniej więcej wygląda to tak - 1 miejsce Mobil 1 0W40, 2. Castrol Edge 0W40, 3. Penrite 0W40 - cudze chwalicie, swego nie znacie ?
A widzisz na tym forum (nie mówiąc o innych) specjalny zapał do wyrobów Orlen lub Lotos. Ewentualnie do filtrów Filtron. Dużo bzdetów wypisano o tych firmach.
ahmed799, jak możesz opisz według schematu twoje spostrzeżenia w temacie o płukankach wtedy bedziemy mieli wszystko w jednym miejscu.Temat jest parę postów niżej
Mój kolega pyta: Co polecacie do Audi A3 2.0 TSI 2008r stan licznika ok180tyś :roll: auto jest zalane olejem jaki leją w salonie BMW 5w30 ale na 8000tyś.km. silnik kończy drugą butelkę jedno litową na dolewkach. Ponoć te silniki tak mają-niby.Zapalił się serwis i kolega chce zmienić na coś innego.Jazda dojazd do pracy 2x 15km spokojnie autostradą czasem przeloty po 200+.Jego inny kolega poleca mu jakiegoś Valvoline 5w40 co ma wpłynąć na obniżenie spalania oleju
yłem na jakimś australijskim forum olejowym i szukałem opinii o Penrite 0W40, a tam miejscowi specjalnie nie pałają entuzjazmem w ocenach ... za to kręcą ich całkiem inne produkty. Mniej więcej wygląda to tak - 1 miejsce Mobil 1 0W40
jakoś mnie to nie dziwi. Też przeglądałem zagraniczne fora i tam zachwytów nad pewnymi produktami nie było. Natomiast dobre opinie zbierały oleje wyprodukowane w Europie i dostarczane za Ocean.
Zamieszczone przez degenerat
widzisz na tym forum (nie mówiąc o innych) specjalny zapał do wyrobów Orlen lub Lotos
a ja mam o naszych, polskich olejach - mam na myśli Lotosa i Orlena całkiem dobre zdanie. Nawet Rosjanie robiąc UOA świeżego czy przepracowanego oleju "nie wieszają na nich psów" a co podkreślają to fakt że trzymają deklarowane parametry (wiadomo są wyjątki, na które składają się różne czynniki eksploatacji).
I żeby nie było że tak sobie piszę "bzdety" to byłem zadowolony po zalaniu Lotosa Synthetic Plus do silnika w mojej Octavce na tyle, że 2 dni temu złożyłem u konkona zamówienie na kolejną partię Lotosa, tym razem do trzech różnych samochodów :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO napisałem, że dużo bzdetów napisano o polskich produktach. Czytałem rosyjskie opinie o Lotosie - brakuje mi tu tylko 0w40 i 0w30. Penrite zaleję, sprawdzę, te oleje mają wadę - cena.
Do Tipo 10W40, do Octy 5W40. Teraz do Tipo wejdzie 5W40, do skody zapodam Mobil1 0W40.
Niewiem co jest z 0W40, Lotos widac na necie kiedys mial takowy, ale juz nie oferuje... dziwne. Natomiast Orlen niby oferuje ale znalesc w sklepie/allegro niezmozliwosc.
Z rodzimych 0W40 mamy jeszcze Specola! ale tutaj opinie sa dosc podzielone :diabelski_usmiech
Przeczytalem caly post o olejach i nie wiem co zalać. Dodam ze w moim 1.4 tsi mam instalacje gazową sdi. Zalany mam castrol. Ale na dniach wymieniam wariator i nie chce lać byle co. Przebiegi krótkie po 20 km do pracy. Bądźcie łaskawi dla mnie nie zbluzgajcie mnie od razu.????
Nic nie pomoze bo to jest lepkosc 'zimnego oleju'. Im nizsza tym zawsze jest lepsza. Natomiast zwiekszanie drugiego czlonu lepkosci cos tam zmniejsza pobor przy nieszczelnych piescieniach. Mozesz niby dac 5W50. Ale masz ewidentnie problem mechaniczny. Pobor oliwy maly jak na takie silniki, ale ewidentnie wyglada ze jeden tlok przepuszcza. Mam pomysl eksperymentu przed remontem ewentualnym... mozliwe ze masz pierscienie oblepioe nagarem, nagar w rowkach tlokow.... moznaby sprobowac zastosowac bardzo agresywna plukanke (np. BG109). Moze bylaby szansa rozpuscic nagary. Jak nie pomoze o pewnie remont pomoze
Okazało się że SILKOLENE również mam na miejscu. tylko SILKOLENE COMP 4 XP 10W40
czy SILKOLENE PRO 4 10w40 xp wybrać do nie wyczynowej jazdy? raczej turystyka i jazda wkoło komina
Skoro te oleje są takie dobre to dlaczego wsród motocyklistów słyszy się tylko motul, bel ray, LM, shell również zbiera dobre opinie. a na sikolene nawet maniacy odpowiadają co to jest?
a jak sikolene ma się np do motula 7100 lub LM?
Czy taki estrowy sikolene nie narobi mi kuku w silniku z przebiegiem 50 tyś? Poprzedni właściciel lał motula 5100 10w50
SILKOLENE COMP 4 10W40 XP
Parametry
Gęstość w 15°C [kg/m³]:
0,866
Lepkość CCS w -25°C [cP]:
5395
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]:
98,59
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]:
15,20
Wskaźnik lepkości:
163
Temperatura płynięcia [°C]:
-36
SHELL ADVANCE ULTRA 4 10w40
Parametry
Gęstość w 15°C [kg/m³]:
0,858
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]:
98,6
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]:
15,8
Wskaźnik lepkości:
172
Temperatura płynięcia [°C]:
-36
Komentarz