Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • na wiosnę czeka mnie wymiana oleju w moim 2.0 AZH z LPG. Mam pytanie do tych co się znają co wybrać z pośród tych propozycji?
    SPECOL Spec Premium C3 Synthetic 5W40
    SPECOL Gold Synthetic SN/SM/CF 5W40
    Meguin Super Leichtlauf 5W40 5L
    Fuchs Titan GT1 XTL 5W-40
    Załóżmy że każdy z miksem AR. Aktualnie jeźdzę na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 bez dodatków. Jestem zadowolony ale chciał bym przejść na coś tańszego i jednocześnie dobrego bo silnik lubi spalić trochę oliwy przy wyższych obrotach.
    2.0 AZH + LPG

    Komentarz


    • Pidziek, no jednak nic nie zrozumiałeś, to niech tak zostanie,dalej tłumaczyć nie będę.Moje wrażenia o Specolu to sobie poczytaj w tym wątku.

      [ Dodano: Czw 13 Paź, 16 19:20 ]
      micumi, a oleje z C3 przy LPG to po co? Z AR-em dobry pomysł, bo gaz powoduje szybsze zakwaszenie oleju (potrzebna częstsza wymiana), więc może tu pomóc.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez micumi
        na wiosnę czeka mnie wymiana oleju w moim 2.0 AZH z LPG. Mam pytanie do tych co się znają co wybrać z pośród tych propozycji?
        SPECOL Spec Premium C3 Synthetic 5W40
        SPECOL Gold Synthetic SN/SM/CF 5W40
        Meguin Super Leichtlauf 5W40 5L
        Fuchs Titan GT1 XTL 5W-40
        Załóżmy że każdy z miksem AR. Aktualnie jeźdzę na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 bez dodatków. Jestem zadowolony ale chciał bym przejść na coś tańszego i jednocześnie dobrego bo silnik lubi spalić trochę oliwy przy wyższych obrotach.
        W takim razie polecam Meguina Super Leichtlauf 5w40. Jak go porównasz z Liqui Moly Synthoilem High Tech to będziesz wiedzieć dlaczego. Specol Gold 5w40 też nie będzie złym wyborem. I jak pisał przedmówca - nie potrzebujesz oleju z C3.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez cytrynowiec
          Uwaga! Będzie długie.
          Że też Ci sie chciało tyle pisać o oleju który nie jest wart uwagi


          Zamieszczone przez micumi
          Aktualnie jeźdzę na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 bez dodatków. Jestem zadowolony ale chciał bym przejść na coś tańszego i jednocześnie dobrego bo silnik lubi spalić trochę oliwy przy wyższych obrotach.
          Jak już chcesz tanio to Lotosa Sythetica Plusa 5W40 + Ceratec sobie zalej, a nie jakieś tam wynalazki promowane przez handlarzy.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez leonn
            Że też Ci sie chciało tyle pisać o oleju który nie jest wart uwagi
            ... :haha:

            :wink: kumpel zalał po namowach Shella 5W40 + Ceratec do Scenica 1,6 i jest zadowolony.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez leonn
              Że też Ci sie chciało tyle pisać o oleju który nie jest wart uwagi
              Jeśli masz na myśli Specola to zapewniam, że jest wart uwagi ... biorąc pod uwagę stosunek jakość/cena to bardzo mocny zawodnik. Nie mam żadnego interesu, żeby go promować, ale widzę, czuję i słyszę co się z silnikiem dzieje. Co prawda mam go z AR9100 ale myślę, że to nie ma znaczenia. Jeśli miałbym komuś polecić tani i dobry olej (kurczę, to się chyba wyklucza...) to padłoby na niego - na pewno nie byłby to Lotos (choćby z powodu sporej różnicy w zużyciu oleju).
              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz


              • leonn, no widzisz i niech tak zostanie, dla mnie akurat jest odwrotnie. Aha, a jak nazwiesz ludzi, których reklamujesz w stopce, także handlarzami?

                Komentarz


                • Dlaczego niektórzy nie kupią dobrego oleju, który składem i parametrami jest bardzo fajny (dokoksowany to bardzo popularne tutaj określenie) tylko kupują z średnio niskiej półki i koksują go AR ? Wszyscy są tutaj chemikami i bez żadnego ryzyka, bez wew zastanowienia leją/ mieszają ten AR z czym popadnie ?

                  Komentarz


                  • A co mówią analizy oleju ?

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez leonn
                      Zamieszczone przez cytrynowiec
                      Uwaga! Będzie długie.
                      Że też Ci sie chciało tyle pisać o oleju który nie jest wart uwagi


                      Zamieszczone przez micumi
                      Aktualnie jeźdzę na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 bez dodatków. Jestem zadowolony ale chciał bym przejść na coś tańszego i jednocześnie dobrego bo silnik lubi spalić trochę oliwy przy wyższych obrotach.
                      Jak już chcesz tanio to Lotosa Sythetica Plusa 5W40 + Ceratec sobie zalej, a nie jakieś tam wynalazki promowane przez handlarzy.
                      Obawiam się, że Twoja opinia nie wynika z merytorycznych przesłanek bo nie wierze, że topowy produkt Liqui Moly nazywasz wynalazkiem promowanym przez handlarzy. Chyba sam w to nie wierzysz. A jeśli tak to proszę o jakieś merytoryczne wyjaśnienie bo ktoś pomyśli, że masz jakiś ukryty interes.
                      Napisz proszę jaki olej (bez dodatku) w cenie ok. 25 zł/litr będzie lepszy od poleconego przeze mnie Meguina. Lotos Synthectic Plus 5w40 w zestawie z Cerateciem to z pewnością udane połączenie a jako, że od poniedziałku zamierzam wprowadzić tego Lotosa do oferty a mam w ofercie Cerateca to zrobie taki zestaw. Rozumiem, że dalej będziesz go polecać ? Co prawda wg. mnie lepszy byłby Specol Gold 5w40 z Archoilem AR9100 ale Lotos z Cerateciem na pewno będzie bardzo dobry a ponieważ nie każdy ma przekonanie do produktów Specola oraz Archoila to zawsze będzie alternatywa. Swoją drogą dodatek tego samego producenta polecasz a topowy olej nazywasz wynalazkiem. Nie lubię nikogo atakować ale mam (być może błędne) wrażenie, ze dyskredytujesz moje wypowiedzi ale dalej nie chcesz już pociągnąć tematu merytorycznie, wiec nie wiem co mam o tym myśleć.
                      Jeśli denerwuje cię, ze sprzedaje oleje i jednocześnie udzielam się na forum to zwróć uwagę, ile razy polecam oleje, których nie mam w ofercie a ma moja konkurencje ( Amsoil, Millers, Neste). Chciałbym abyśmy dyskutowali tu merytorycznie bez zbędnych złośliwości. Mam nadzieję, ze Cię nie uraziłem bo nie to było moją intencją a drobne uszczypliwości 8) potraktujesz żartobliwie .

                      Komentarz


                      • micrusec, ale to jest kwestia wiedzy dzięki analizom VOA/UOA. Jeżeli myślisz, że do mojego auta, rodziny, znajomych poszedł Specol z AR bo jest tani i tylko tani, to przykro mi ale jesteś w dużym błędzie. Tylko tyle i aż tyle.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez micrusec
                          Dlaczego niektórzy nie kupią dobrego oleju, który składem i parametrami jest bardzo fajny (dokoksowany to bardzo popularne tutaj określenie) tylko kupują z średnio niskiej półki i koksują go AR ? Wszyscy są tutaj chemikami i bez żadnego ryzyka, bez wew zastanowienia leją/ mieszają ten AR z czym popadnie ?
                          Niestety ale ocena na jakiej półce znajduje się olej może być bardzo subiektywna. Dla niejednego Castrol to szczyt "hierarchii olejowej" a dla wielu Specol Gold to będzie jakieś tanie badziewie. Patrzenie na olej przez pryzmat ceny może być błędne (i często właśnie jest). Co do mieszania Archoila z różnymi olejami to wg. producenta jest to całkowicie bezpieczne, więc nie trzeba być chemikiem. Naprawdę "do-koksowany" olej (np. Penrite z serii 10ths premium) potrafi kosztować niemałe pieniądze więc wybór dobrego (co nie koniecznie znaczy drogiego i znanego) oleju i "doprawienie" go Archoiem (lub Cerateciem) wydaje się niezłym pomysłem.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez tomek evo
                            "doprawienie" go Archoiem (lub Cerateciem) wydaje się niezłym pomysłem.
                            mozesz w punktach opisac jakie sa plusy tych produktow. Ale osobno jeden produkt i osobno drugi. Konkretny produkt konkretne plusy. Tylko nie pisz poprawia wlasciwosci oleju bo to znaczy tyle co olej stal sie bardziej olejowaty.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez tomek evo
                              Naprawdę "do-koksowany" olej (np. Penrite z serii 10ths premium) potrafi kosztować niemałe pieniądze
                              ale dla WYMAGAJĄCEGO klienta jest wart każdej wydanej na niego złotówki :diabelski_usmiech
                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                              Komentarz


                              • Na wstępie zaznaczam, ze nie napisze nic odkrywczego ani czegoś czego nie ma w necie ale skoro Kolega prosi to proszę :
                                Ceratec - dodatek uszlachetniający do oleju oparty na technologi ceramicznej. Zawiera mikro cząstki ceramiczne, które tworzą na powierzchni metalu dodatkową warstwę ochronną. Przy okazji spada współczynnik tarcia. Liqui Moly dopracował technologię ceramiczną bardzo dobrze i spośród produktów opartych na tej technologi na pewno jest jednym z najlepszych i najbardziej dopracowanych na rynku. Czy to działa? LM chwali się testami przeprowadzonymi przez niezależny instytut badawczy APL, które potwierdziły dużą skuteczność dodatku (znaczna redukcja zużycia). Z moich doświadczeń wynika, że silniki w których zalewany był Ceratec pracowały zauważalnie lepiej i po dużych przebiegach nie wykazywały oznak zużycia. Natomiast nie bardzo wierzę, że ochrona wystarczy na 30 tys. km i zalecam zastosowanie przy każdej wymianie oleju.
                                Archoil AR9100 - jest to preparat oparty na na technolog nanoboranu potasu. Również w tym przypadku powstaje dodatkowa warstwa ochronna - nanocząsteczki boru przylegają do powierzchni metalu. Współczynnik tarcia wynosi 0,037 - redukcja tarcia 60-80% a redukcja zużycia nawet do 90%. Następuje również obniżenie temperatury w miejscach tarcia nawet o 40%. To co odróżnia Ar9100 od Cerateca to dodatkowe funkcje takie jak utrzymywanie systemu smarowania wolnego od nagarów i depozytów - AR9100 znacząco podnosi TBN. Oczywiście przytaczam dane producenta. Również Archoil chwali się niezależnymi testami, które potwierdziły skuteczność preparatu. Z mojego doświadczenia zastosowanie Archoila ma bardzo podobny efekt jak Cerateca czyli cichsza praca i wrażenie bardziej lekkiej pracy silnika. Silnik lepiej pracuje na zimnym i zwykle ma nico niższą temperaturę przy dużym obciążeniu (np. jazda autostradowa na wysokich obrotach).
                                Moim zdaniem oba preparaty rzeczywiście działają i spełniają swoje zadania. Jeśli chodzi o funkcje ochronne/zmniejszenie tarcia to myślę, ze są na podobnym poziomie. Archoil ma tą przewagę, że utrzymuje silnik w czystości - zawiera dodatkowe estry odpowiedzialne za rozpuszczanie wcześniej powstałych depozytów i laków. Z tego co wiem (o czym pisze producent) to AR9100 chroni silnik również w obecności wilgoci/wody i w sytuacjach kiedy olej jest rozrzedzony przez paliwo (choć Ceratec pewnie też). Technologicznie Archoil jest bardziej zaawansowanym i moim zdaniem kompleksowym produktem ale polecam oba.
                                Archoil AR9100 jest nieco droższy niż Caratec. Od niedawna jest dostępny w mniejszych opakowaniach o pojemności 200 ml w cenie 74,90 zł (na niecałe 6l oleju), natomiast ceny Cerateca zaczynają się od ok. 60,00 zł (ale to każdy sobie sprawdzi w necie). Alternatywnie kilka firm oferuje Archoila rozlewanego z większych opakowań (np. 5 litrów) w nieoryginalnych opakowaniach i wtedy wychodzi taniej. W przypadku np. floty pojazdów zawsze można nabyć samemu opakowanie 5 litrowe Archoila i dzięki temu cena "jednostkowa" będzie niższa.
                                Bardziej zaawansowanym i dającym dużo lepsze efekty "ochronne" dodatkiem jest Archoil AR9200 oparty na technologi nano dwusiarczku wolframu, który jeszcze bardziej obniża zużycie silnika (stosowany jest m.in w NASCAR, gdzie obniża temperaturę pracy silnika nawet o 10%).
                                Caratec jest produktem typowo dla motoryzacji, natomiast preparaty Archoil są szeroko wykorzystywane w przemyśle. Ocena działania prawie zawsze jest subiektywna, chyba, że ktoś skusi się na przeprowadzenie testów we własnym zakresie. Choć znam np. przypadek gdzie po wymianie na inny olej z dodatkiem AR9100 hamownia wypluła 3 KM (pomiar wiarygodny robiony po kilka razy) więcej niż chwile wcześniej na starym oleju (Octavia 1.9 TDI podkręcona na prawie 200 KM). Każdy produkt będzie mieć swoich zwolenników i sceptyków.
                                Zawsze proponuje zastosować dobry olej i dopiero potem do niego dobry dodatek.

                                Komentarz


                                • tomek evo, dziękuje

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Nexus6
                                    Zamieszczone przez tomek evo
                                    Naprawdę "do-koksowany" olej (np. Penrite z serii 10ths premium) potrafi kosztować niemałe pieniądze
                                    ale dla WYMAGAJĄCEGO klienta jest wart każdej wydanej na niego złotówki :diabelski_usmiech
                                    Trudno się z tym nie zgodzić

                                    Komentarz


                                    • Kiedyś już o tym pisałem z Pedrosem chyba odnośnie AR9100, jego składu i właściwości, to może w małej pigułce, tu jest VOA:



                                      i krótka legenda, potas chroni nas przed nagarem, szlamem i przed korozją, a bor to dodatek który redukuje tarcie oraz ma świetne właściwości antyzużyciowe. Jak widać TBN jest na poziomie 3.7.

                                      Natomiast tu podaję za forum Volvo skład Cerateca:
                                      LM Ceratec:
                                      - fosfor 656 mg/kg
                                      - cynk 776 mg/kg
                                      - wapń 1598 mg/kg
                                      - bor 359 mg/kg
                                      - molibden 5419 mg/kg
                                      VOA jest tylko dostępne w parze już z olejem, np. tu:



                                      Głównie rzuca się w oczy molibden, który ma za zadanie redukować tarcie - cicha praca silnika, także redukcja zużycia paliwa, oraz wapń, który odpowiada za czystość w silniku.Fosfor+cynk to składniki ZDDP czyli ochrona przed zużyciem części silnika.

                                      Jak widać obydwa środki mają odmienne koncepcje poprawy parametrów oleju w silniku, inne właściwości oraz inne skutki.

                                      Jako punkt odniesienia można zobaczyć VOA Amsoila, który słynie z dopakowanych olejów z bardzo "podkręconymi" parametrami na bazie PAO+Estry:

                                      Komentarz


                                      • cytrynowiec :

                                        Komentarz


                                        • Mam pytanie , czy olej liqui moly 5w40 TOP TEC 4100 jest olejem syntetycznym ?
                                          Chcę go wlać do octavii II 1.6 mpi + lpg podczas wymiany, zamiast castrola 5W40 ale zmyliła mnie informacja :
                                          Kombinacja niekonwencjonalnej bazy olejowej opartej na technologii syntetycznej w połączeniu z najnowocześniejszymi dodatkami .
                                          Niektórzy sprzedawcy sprzedają go w dziale syntetyczne a niektórzy technologia syntetyczna.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez spioch100
                                            5w40 TOP TEC 4100 jest olejem syntetycznym
                                            nie.
                                            Zamieszczone przez spioch100
                                            Chcę go wlać do octavii II 1.6 mpi + lpg
                                            zalej Mobil1 0w40 lub dowolny 0w40 (np. Valvoline, Neste) z VW 502.00 lub MB 229.5
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Trzeba pamietac, ze takie dopakowanie olejow ma wadę - osady, czyli 5000 km upalania na torze i w kanal .

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez mmor
                                                takie dopakowanie olejow ma wadę - osady, czyli 5000 km upalania na torze i w kanal
                                                jakie dopakowanie... jakie "upalanie" - 1.6 MPI BSE z LPG ... :bajer Dobry 0W40 z wysokim TBN by neutralizować kwaśne produkty spalania po LPG.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • To było odnośnie tych dodatków olejowych.

                                                  Komentarz


                                                  • aaaa ...
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X