Zamieszczone przez koka
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Witam wszystkich
Jaki olej polecicie do Vectry C Z20NET (silnik taki sam jak w saabie 9-3 - B207) z podniesioną mocą z seryjnych 175KM na 200KM i LPG. Silnik na łańcuchu i z turbo
Obecnie śmigam na Valvo Syn Power 5W40 od kilku wymian ale zastanawiam się czy na wymianę przed zimą nie przejść na coś rzadszego - mianowicie Specola Gold 0W30
Auto przez producenta zalewane było olejem 5W30 ale wedle instrukcji dopuszcza się stosowanie olejów 0W30 0W40 5W30 5W40 10W30 i 10W40
Olej w aucie wymieniam co ok 10 000km czyli 2x w roku. Pojemność miski olejowej to ok 6L, dlatego zależy mi też na oleju w miarę przystępnym cenowo
Przy przedostatniej wymianie oleju dodałem LM MoS2, innych vitamin nie stosowałem.
Auto najczęściej służy mi do dojazdów do pracy ok 30km w jedną stronę (z czego ok pół tego dystansu pokonuje drogą ekspresową), nie garażowane
Przeczytałem dość sporo stron tego wątku i nie umiem sam zdecydować.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisto może specola 5w/30? po co aż 0w/30?
stosuje specole w 3 autach, złego słowa nie mogę powiedzieć.
cytrynowiec jak pisałem wymiana ok 2x w roku co 10000km. Styl jazdy umiarkowany zadarzaja się spokojne trasy, albo bardziej dynamiczna jazda z prędkościami 200+
mam jeszcze pytanie o dadatek do oleju molygen motor protect... Czy ktoś coś może o tym powiedzieć?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dam9an Zobacz wpisWitam wszystkich
Jaki olej polecicie do Vectry C Z20NET (silnik taki sam jak w saabie 9-3 - B207) z podniesioną mocą z seryjnych 175KM na 200KM i LPG. Silnik na łańcuchu i z turbo
Obecnie śmigam na Valvo Syn Power 5W40 od kilku wymian ale zastanawiam się czy na wymianę przed zimą nie przejść na coś rzadszego - mianowicie Specola Gold 0W30
Auto przez producenta zalewane było olejem 5W30 ale wedle instrukcji dopuszcza się stosowanie olejów 0W30 0W40 5W30 5W40 10W30 i 10W40
Olej w aucie wymieniam co ok 10 000km czyli 2x w roku. Pojemność miski olejowej to ok 6L, dlatego zależy mi też na oleju w miarę przystępnym cenowo
Przy przedostatniej wymianie oleju dodałem LM MoS2, innych vitamin nie stosowałem.
Auto najczęściej służy mi do dojazdów do pracy ok 30km w jedną stronę (z czego ok pół tego dystansu pokonuje drogą ekspresową), nie garażowane
Przeczytałem dość sporo stron tego wątku i nie umiem sam zdecydować.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
sew1981 miałem tego Specola 0w30 u siebie z mixem AR i był poprawny i nic po za tym. Mam wątpliwości czy da radę w takim silniku, który jest starszej generacji, dobry, mocny, ale też ma swoje wymagania , a jak się o niego zadba to jest na lata. Dlatego jak ma być niedrogo i dobrze wybrałbym olej full saps ale na starszym ale bogatym pakiecie. Eurol Super Lite 5w30/5w40, wysoki poziom ZDDP, wysoki poziom detergentów (dużo wapnia) dzięki temu ma wysoki TBN ok.11, a na deser ma też bor w niezłej ilości więc będzie dobrze dyspergował. Jego skład generalnie pozbawia sensu stosowania dodatków, bo jest na bogato ze wszystkim a jeżeli już to AR9200 ale wtedy cena już idzie do góry. Styl jazdy, warunki oraz interwały jakie opisał dam9an są takie że ten olej spokojnie to wytrzyma, a skład utrzyma czystość w silniku na długo.
Komentarz
-
-
Cześć,
Podziękowania dla Pani Anni C. z firmy PRAGER.COM.PL która wskazała mi ich sklep "Ioleje.pl" (cyt. "należy do naszej firmy i wszystkie produkty kupuje od Nas) za szybką realizację i ciekawy rabat na produkty firmy EUROL. Podziękowania również dla Pana Marka S - Dyrektora Operacyjnego za realizację zamówienia i zaangażowanie
Dokupiłem również płukankę silnika EUROL.
Na razie kolejne km na CBZB przebiegają w miłej i kulturalnej atmosferze Nie widziałem większej temp. niż 101 st. C na MAXI-DOT nawet gdy poruszałem się po niemieckich autostradach. Standardowa temp. oleju w czasie normalnej jazdy obecnie przy upałach to 89 do 91 st. C.
68b498a74742ca05.jpg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes870 Zobacz wpisWitam, dobry wybór do czda?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpissew1981 miałem tego Specola 0w30 u siebie z mixem AR i był poprawny i nic po za tym. Mam wątpliwości czy da radę w takim silniku, który jest starszej generacji, dobry, mocny, ale też ma swoje wymagania , a jak się o niego zadba to jest na lata. Dlatego jak ma być niedrogo i dobrze wybrałbym olej full saps ale na starszym ale bogatym pakiecie. Eurol Super Lite 5w30/5w40, wysoki poziom ZDDP, wysoki poziom detergentów (dużo wapnia) dzięki temu ma wysoki TBN ok.11, a na deser ma też bor w niezłej ilości więc będzie dobrze dyspergował. Jego skład generalnie pozbawia sensu stosowania dodatków, bo jest na bogato ze wszystkim a jeżeli już to AR9200 ale wtedy cena już idzie do góry. Styl jazdy, warunki oraz interwały jakie opisał dam9an są takie że ten olej spokojnie to wytrzyma, a skład utrzyma czystość w silniku na długo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dam9an Zobacz wpis
Czyli definitywnie nie iść w 0w? sorry że marudze ale co sądzicie jeszcze o valvo max Life syntetyczny? Ponoć
dobrze robi starszym silnikom. Ktoś stosował?
kazde auto jeżdżone na tym oleju było czyste jak nowe.
Komentarz
-
-
ja teraz mam taki zestaw w beemce benzynowej specol 0w/40 plus ar9100, przed płukanka poszła LM, w celu przepłukania mam takie coś na jakiś czas, jak zalecali na forum tych silnikow.
cytrynowiec ten eurol 5w/30 nie ma normy do bmw....czyli średnio mogę to stosować do n52 silnika?
czy lepiej np. ten valvoline max life wlać przy następnej wymianie?
Komentarz
-
-
Gość
Valvoline maxlife 5w30 to w około 90% minerał - według informacji dostarczonych przez producenta (powszechnie dostępnych).
A specyfika specola jest taka, że prawie nikt w deklarowane przez producenta "frykasy" nie wierzy.
P.S. Obecnie mam specola.
Komentarz
-
Do tych silników Opla bardziej zmodzonych to i 5w50 leją
Sebastian_M26 ale 0w musi być to dobry olej....
pedros w przypadku Valvoline są różnice w składzie bo jeżeli popatrzymy na Maxlife 5w30 to jest na pakiecie magnezowo-wapniowym (5w40 to klasyka) i zawartość popiołu ok.1.1 a Eurol Super Lite 5w30 to klasyka z popiołem 1.4 prawie. Jeden powiedzmy "fit", drugi klasyczny "fat"
sew1981 fakt normy BMW brak...ale jest A3/B4. Do tych silników to raczej dobre 0w40 linia Synergy....ten jest spoko nawet bardzo.
A propos Synergy i tego silnika Opla....jak już 0w to ta seria jest adekwatna....a dokładniej 0w30 bo...pakiet bardzo podobny do Super Lite....natomiast trzeba się liczyć z wyższą ceną (coś ok. x2), PAO kosztuje....choć można powołać się na OCP jak praktyka pokazuje....
Nie wiem kiedy planowana zmiana w Oplu.....bo czekam na info od Pragera a raczej za ich pośrednictwem z Eurola NL....na rodzynka , na zimę...zobaczymy bo to nie jest produkt dedykowany na PL....ale szansa jest.... Niby 5w30...a CCS na poziomie 0w30....i PAO/Estry w dużych ilościach....tłuścioch też niemały....
micrusec i fajnie....u mnie już prawie 50 kkm na Efesie, a po HR w upałach i górach ubytków zero....choć ja z witaminami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisValvoline maxlife 5w30 to w około 90% minerał - według informacji dostarczonych przez producenta (powszechnie dostępnych).
A specyfika specola jest taka, że prawie nikt w deklarowane przez producenta "frykasy" nie wierzy.
P.S. Obecnie mam specola.
skupuje surowiec wtórny czyli zużyty olej, filtruje, przeprowadza proces rozfrakcjonowania uzyskując niskim kosztem bardzo dobra bazę olejowa pozbawiona piętna poprzednich użytkowników. Jeśli chodzi o recycling / pomysł pierwsza liga.
zaraz ktoś podniesie temat opiłków sadzy i plukanek w zużytym oleju- po odpowiedniej obróbce nawet śladu tam nie ma.
Nastepnie pakowane sa dodatki i uzupełniane świeża baza olejowa.
Dla jasności -nie we wszyskich liniach produktowych tak jest w Valvo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisja teraz mam taki zestaw w beemce benzynowej specol 0w/40 plus ar9100, przed płukanka poszła LM, w celu przepłukania mam takie coś na jakiś czas, jak zalecali na forum tych silnikow.
cytrynowiec ten eurol 5w/30 nie ma normy do bmw....czyli średnio mogę to stosować do n52 silnika?
czy lepiej np. ten valvoline max life wlać przy następnej wymianie?
Norma LL w BMW ocenia głównie odporność na oksydacje żeby mieć ta kompatybilność z prostokacikami olejowymi na desce.
dzisiejsze oleje sa na wysokim poziomie.
Możesz stosować Mid Saps albo Full Saps ale pamiętaj jaka masz konstrukcje i wiesz dobrze którym olejem szybciej separator z odma zabijesz (każdy ziom z bejcy zna temat)Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Faktycznie N52 to trochę pokitrana historia, odma, głowice, kanały olejowe....ale jak się spojrzy na te dwa oleje z serii Synergy 0w30 / 0w40 i na CCS (nie piszemy o bazach składach , lepkościach itd) to są blisko siebie . Natomiast jeżeli popatrzymy już tylko na 0w30 Synergy i 0w30 FS Syntence - to po głębszej analizie można się pokusić o tezę....baza ta sama, inne dodatki.
Komentarz
-
-
Obecnie testuję taki wynalazek Eurola:
src_80d80f9c00479103a25e9078a3bd01d029df3cbf.png
i jestem bardzo miło zaskoczony jego zachowaniem w obecnych upałach, jak i pod moją nielekką nogą ;-)
przykład - ok. 20 m in. jazdy w temperaturze otoczenia 30-31 oC, z prędkością 2oo+ kmph i temperatura oliwy za nic nie chciała przekroczyć 106 oC !!!
jak dla mnie pod tym względem oliwa wskakuje na pierwsze miejsce w puli 5 testowanych do tej pory przeze mnie olejów z grupy 0W40.
Żałuję że nie zrobiłem VOA, ale po 7-8 kkm na pewno będzie UOA. :-)
To już drugi produkt tej marki, którym jestem tak miło zaskoczony.With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisObecnie testuję taki wynalazek Eurola:
src_80d80f9c00479103a25e9078a3bd01d029df3cbf.png
i jestem bardzo miło zaskoczony jego zachowaniem w obecnych upałach, jak i pod moją nielekką nogą ;-)
przykład - ok. 20 m in. jazdy w temperaturze otoczenia 30-31 oC, z prędkością 2oo+ kmph i temperatura oliwy za nic nie chciała przekroczyć 106 oC !!!
jak dla mnie pod tym względem oliwa wskakuje na pierwsze miejsce w puli 5 testowanych do tej pory przeze mnie olejów z grupy 0W40.
Żałuję że nie zrobiłem VOA, ale po 7-8 kkm na pewno będzie UOA. :-)
To już drugi produkt tej marki, którym jestem tak miło zaskoczony.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisObecnie testuję taki wynalazek Eurola:
src_80d80f9c00479103a25e9078a3bd01d029df3cbf.png
To już drugi produkt tej marki, którym jestem tak miło zaskoczony.
Komentarz
-
Komentarz