Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez michal8937
    Dziękuję za wszystkie porady w zakresie 0w40, ale chciałbym pozostać jednak przy 5W30 jak zaleca producent.
    Producent nie zaleca SAE 5W-30 tylko olej z normą VW 504 lub 502 :wink:

    Zamieszczone przez cytrynowiec
    michal8937 jeżeli ma być 504.00 to jest spory wybór, bo jeżeli ma być 502.00 to już poważnie zastanowiłbym się nad 0w-30 lub 0w-40 większy wybór, oleje o lepszych parametrach.
    michal8937, nad tym się zastanów

    Bo dobry 5W30 praktycznie już nie istnieje.

    Komentarz


    • A z tych które wymieniłem który będzie ok?
      Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
      https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
      https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
      https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Pidziek
        Neste sprzedaje swoje bazy które produkuje sam firmie takiej jak Valvoline.
        Te "swoje bazy" Neste pozyskuje w głównej mierze z zakładów z Sitrah...

        Neste Oil i Bahrain Petroleum Company (BAPCO) oraz Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), rozpoczęły od lutego 2011r. przemysłową produkcję oleju bazowego w nowej fabryce w Sitrah na wschodnim wybrzeżu Bahrajnu.

        Oleje bazowe Neste Oil (Nexbase) to:
        Hydroizomeryzowane katalitycznie "odwoskowane" oleje mineralne (z dopuszczeniem H1) – oleje Nexbase Serii 3000: 3020, 3030, 3043, 3050, 3060, 3080
        Poli-alfa-olefiny (z dopuszczeniem H1) – Nexbase Serii 2000: 2002, 2004, 2006, 2008
        Poli-alfa-olefiny o wyższych klasach lepkości: Luvodur PAO400 (VG40) oraz Luvodur PAO1000 (VG100)

        Neste Oil ma w swojej ofercie oleje bazowe VHVI i EHVI.
        VHVI (Bardzo wysoki wskaźnik lepkości) oleje rafinowane z ropy mogą być wykonane przy użyciu specjalnych technik dzięki temu są to oleje wysoko obrobione (przetworzone) i posiadają właściwości, prawie tak dobre jak te posiadające bazę typową dla syntetycznych olejów (PAO). Za pomocą tej metody ekstrakcji rozpuszczalnikiem, woski formowane w procesie rafinacji ropy naftowej są usuwane z wodoru parafinowego – powstaje produkt systematycznie „zbudowany” bez „pęknięć i załamań struktury wiązań oleju bazowego”. Otrzymany olej może być uwodorniony a właściwości otrzymanych w ten sposób produktów są lepsze od produktów HC pozyskiwanych w stary sposób.
        Produkcja Neste Oil EHVI (Extra Wysoki wskaźnik lepkości) oleju bazowego … odbiega od powyższego schematu. Neste Oil stosuje katalityczną izomeryzację i uwodornienie cząsteczek węglowodoru, co powoduje poprawienie stabilności oleju bazowego i jego zaskakująco dobrą odporność na mróz – parametry EHVI przekraczają te w oleju pozyskiwanym przez VHVI.
        Oleje bazowe Neste Oil są sprzedawane pod znakiem towarowym NEXBASE Ÿ i są klasyfikowane w większości jako hydroisomery - III+ grupa olejów bazowych ale są też produkty zawierające bazowo PAO.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez michal8937
          A z tych które wymieniłem który będzie ok?
          Żaden.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            ...w ten sposób produktów są lepsze ot produktów HC ...
            Przyganiał kocioł garnkowi. :szeroki_usmiech

            Komentarz


            • Zamieszczone przez leonn
              Zamieszczone przez michal8937
              A z tych które wymieniłem który będzie ok?
              Żaden.
              Co z nimi jest nie tak?
              Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
              https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
              https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
              https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

              Komentarz


              • Zamieszczone przez michal8937
                Co z nimi jest nie tak?
                poczytaj porady powyżej - nie jeździj na 5W30 tylko na 0W40, wybór zależy od tego ile chcesz wydać na bańkę oleju, najtańsze (Specol, Helix) to ok 100 zł za 4 l, średnia półka do 200, najwyższa 200 i powyżej - prościej już chyba napisać się nie da. Poza tym masz trzymać się norm: albo 502, albo 504

                chętnie uwięziłbym Paolo Esco do czasu aż napisze tabelkę z olejami 0W40 z porównaniem parametrów i ułożoną od najsłabszego do najlepszego, tabelkę tę następnie pokazywano by każdemu, kto zapyta: jaki olej?

                Komentarz


                • Z tabelką fajny pomysł. A co do oleju to koledze chodziło chyba o to, że oleje 5w30 nie są jakieś wybitne i w sytuacji, gdy nie musisz wcale się trzymać tej lepkości możesz wybrać olej o lepkości 0w40 lub moim zdaniem ewentualnie 0w30 (np. Shella AV-L z 504/507), które będą charakteryzować się lepszymi parametrami.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez vesatis
                    tabelkę z olejami 0W40
                    Jest alfabetycznie na 401 str :wink:
                    Zamieszczone przez tomek evo
                    ewentualnie 0w30 (np. Shella AV-L z 504/507)
                    Np.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez leonn
                      Jest alfabetycznie na 401 str
                      wolałbym coś ambitniejszego

                      Komentarz


                      • Tutaj jest to podane w ten sposób:
                        Идеальные масла - ТОП Ойл-клуба - Моторные масла ОБЩАЯ - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.
                        jednak nie wszystkie oleje są dostępne u nas, ale też oleje mają zmieniane formulacje co jakiś czas. Wątpię, ale też jestem ciekaw komu by się chciało to zrobić :P

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez cytrynowiec
                          Ruskimi bym się nie sugerował, nas interesuje to, co jest dostępne u nas i aktualne parametry danego oleju. Może wspólnie zróbmy taką tabelkę, jakiś edytowalny dokument czy coś, bo tu już jest taki bałagan, że nie wiadomo co jest czym, trzeba się naklikać by dostać się do przydatnych wiadomości. Po postach komercyjnych już nie wspominam.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez vesatis
                            Zamieszczone przez michal8937
                            Co z nimi jest nie tak?
                            poczytaj porady powyżej - nie jeździj na 5W30 tylko na 0W40, wybór zależy od tego ile chcesz wydać na bańkę oleju, najtańsze (Specol, Helix) to ok 100 zł za 4 l, średnia półka do 200, najwyższa 200 i powyżej - prościej już chyba napisać się nie da. Poza tym masz trzymać się norm: albo 502, albo 504
                            Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
                            Kasa nie gra roli , oczywiście w rozsądnej wielkości, ale chciałbym aby z zakupem oleju nie było problemu.
                            Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                            https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                            https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                            https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez michal8937
                              przy 5W30
                              Statoil Lazerway LL

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez vesatis
                                Ruskimi bym się nie sugerował, nas interesuje to, co jest dostępne u nas i aktualne parametry danego oleju. Może wspólnie zróbmy taką tabelkę, jakiś edytowalny dokument czy coś, bo tu już jest taki bałagan, że nie wiadomo co jest czym, trzeba się naklikać by dostać się do przydatnych wiadomości. Po postach komercyjnych już nie wspominam.
                                Skoro wiesz lepiej, to startuj powodzenia 8)

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez michal8937
                                  Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
                                  Jak już tak bardzo nie chce Ci się czytać i szukać to pozostań przy Kastrolu wszędzie go można dostać Jest to olej the best i każde ASO go poleca :diabelski_usmiech

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez leonn
                                    Zamieszczone przez michal8937
                                    Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
                                    Jak już tak bardzo nie chce Ci się czytać i szukać to pozostań przy Kastrolu wszędzie go można dostać Jest to olej the best i każde ASO go poleca :diabelski_usmiech
                                    A tak rzeczowo? Co jest nie tak z tymi olejami, które zapodałem wcześniej?
                                    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                    https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                    https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                    https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez michal8937
                                      Zamieszczone przez leonn
                                      Zamieszczone przez michal8937
                                      Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
                                      Jak już tak bardzo nie chce Ci się czytać i szukać to pozostań przy Kastrolu wszędzie go można dostać Jest to olej the best i każde ASO go poleca :diabelski_usmiech
                                      A tak rzeczowo? Co jest nie tak z tymi olejami, które zapodałem wcześniej?
                                      Nic, lej co tam sobie chcesz
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz


                                      • Są gorsze od 0W40.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                          Autor cytowanego wątku i tym samym rankingu olejów na koniec "drobnym druczkiem" napisał podsumowanie mniej więcej takiej treści: "dlaczego nie wymieniłem lub wymieniłem takie czy inne oleje - nie pytajcie. To są czysto moje osobiste przekonania, nie będę ich wyjaśniać, aby nie przeciągać sporów. U każdego inne poglądy" i to jest również właściwe podsumowanie wszystkich stron niniejszego wątku. Dobrze, że chociaż oleje 502 i zmiany co 8-10kkm przestały już leczyć TSI z zużycia oleju :lol: , chociaż nadal niektórzy piszą od czasu do czasu, ze 504 i LL to samo zło i panewki wylewa się razem z olejem przy zmianie co 30kkm :lol: A mojemu TSI wczoraj stuknęło 150kkm i jest zaledwie po 6 zmianie oleju w trybach LL. pierwsze 4kkm zrobił na fabrycznym, ok. 106kkm zrobił na Millers XF 5W30 504/507 (3 zmiany), 35kkm na Millers EE 5W30 504/507 (2 zmiany) i ostatnie 5kkm na Shell 0W30 też 504/507. Dostał w tym czasie 3 dawki Cerateca co ok. 45kkm. Dolałem łącznie ok. 0,5-0,8l oleju w dwóch transzach. Temperatury oleju najniższe na Millers EE, ale powyżej 22kkm zaczynał tracić swoje unikalne właściwości i temperatura wzrosła o kilka st. Obecnie Shell jest zbliżony pod względem objawów (praca silnika, temperatury) do Millersa XF - zobaczymy jak będzie zimą i za 25kkm Jak ktoś jeździ ok. 15kkm rocznie do trybów LL poleciłbym najdroższego z nich Millersa EE 504/507 - zmiana co dwa lata, jak ktoś dużo jeździ to jednak Shell jest znacznie tańszy, a i tak zmienia się częściej niż co rok. I podobnie jak u kolegów na Wschodzie - to jest moje subiektywne zdanie na podstawie eksploatacji, a nie zapewnień producentów. Dlaczego w zestawieniu nie ma innych olejów - bo ich nie używałem. :lol:

                                          [ Dodano: Sro 26 Paź, 16 11:04 ]
                                          Zamieszczone przez michal8937
                                          Zamieszczone przez leonn
                                          Zamieszczone przez michal8937
                                          Co polecacie w wypadku gdybym chciał pozostać przy 5W30?
                                          Jak już tak bardzo nie chce Ci się czytać i szukać to pozostań przy Kastrolu wszędzie go można dostać Jest to olej the best i każde ASO go poleca :diabelski_usmiech
                                          A tak rzeczowo? Co jest nie tak z tymi olejami, które zapodałem wcześniej?
                                          nie ma żadnych przeciwskazań do zalewania 5W30 i nie są wcale gorsze od 0W40, mają tylko inny interwał temperatur - ale nie jesteśmy ani w Dubaju, ani na Alasce aby akurat ten parametr miał aż tak istotne znaczenie by napisać, że
                                          Zamieszczone przez mbar
                                          Są gorsze od 0W40.
                                          :lol:

                                          Komentarz


                                          • Ma ktoś analizę oleju przepracowanego z normą 504.00 po 2 latach lub 30 000km bo może od tego warto zacząć.
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • Co innego to 5W30 a 5W30/504.00. Nie ma to jak do 504 dolać dodatek i zrobić z tego 502 ????
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz


                                              • Czyli praktycznie nikt nie ma zamiaru rzeczowo się odnieść do zadanego przeze mnie pytania o dobry olej o lepkości 5W30, bądź też określić, który z tych przeze mnie podanych będzie najlepszy?
                                                Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                                https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                                https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                                https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                                Komentarz


                                                • A więc..... pierwsze wrażenia po zalaniu LM 0W40 są bardzo pozytywne, silnik odpala cichutko ( jak na obecne temperatury od +4 do +10 ), sama praca tez jest raczej miekka i przyjemna. Jak na 1,6 BFQ ( żeby nie zapeszyć ) powiem , że jest lepiej niż dobrze :wink: Porównując zapalanie do 1,2 TSi 110KM na LM TT 5W30 to BFQ zapala rewelacyjnie. Jak będzie przy minusowych temp., zobaczymy.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Ma ktoś analizę oleju przepracowanego z normą 504.00 po 2 latach lub 30 000km bo może od tego warto zacząć.
                                                    Dexos2 ale to prawie to samo:

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X